Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tips voor fotografie!

5 posters

Go down

Tips voor fotografie! Empty Tips voor fotografie!

Post by maankatje2000 2009-12-03, 11:09 pm

Ok ik ben een totale leek hierin en al wat gesurfd op DoA voor tips maar nu wil ik wat tips van onze Nederlands achterban.

Hoe gaan jullie te werk?

Maken jullie gebruik van extra lichten, of echt professioneel fotografen spul?

Achtergronden: wat gebruik je?

Camera's?

Ik ben zelf aan het experimenteren, maar als ik flash gebruik dan zijn de ogen van Dasha te fel. Ik denk zelf dat ik op verkeerde momenten probeer te fotograferen. Het mooiste vind ik mijn foto's zonder flash. Buiten fotograferen doet het ook goed maar op dit moment is het gewoon het weer niet voor. Ze waaien om xD.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Tips voor fotografie! Empty Re: Tips voor fotografie!

Post by VelvetBat 2009-12-03, 11:26 pm

Hoe gaan jullie te werk?
Maken jullie gebruik van extra lichten, of echt professioneel fotografen spul?
Achtergronden: wat gebruik je?
Camera's?

Ik heb een gordijnrails opgehangen tegen het plafond voor de muur waar ik het beste en meeste licht op vang elke dag. Daaraan heb ik dan van die ringetjes met knijpertjes opgehangen (van de xenos, ik weet niet hoe zoiets heet) en daaraan kan ik dan een stuk stof vastklemmen die ik als achtergrond gebruik. Meestal gebruik ik een oud dekbedovertrek van zwart satijn. Ik moet nog wat nieuwe stoffen kopen als achtergrond zodat ik in de toekomst wat meer kan varieren.

Verder wacht ik voornamelijk af wanneer het een beetje zonnig is, in elk geval niet bewolkt, zodat ik genoeg licht heb. Dan plaats ik mijn doll ervoor, soms op een krukje.