Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

expres vergelen van resin

3 posters

Go down

expres vergelen van resin Empty expres vergelen van resin

Post by brigitte 2010-01-02, 12:49 am

Hoi
Ik heb een paar vraagjes ik meen ooit eens gelezen te hebben dat als je een lichaam rest voor het raam zet en om de paar uur netje bijdraait en dat een aantal dagen lang doet dat de resin mooi egaal bij kan gelen. Weet iemand of er wat meer over bekend is of dat het alleen deze ene zin die ik ergens gelezen heb. Ik wil dus lichamen voor Demon en mad eye en de kans bestaat dus dat hun vergeeld zijn. Nu ben ik aan het overwegen of ik mijn jochies in nieuwe molds moet stoppen of dat er een mogelijkheid is om afwijkende kleuren lichamen kan bij laten kleuren.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

expres vergelen van resin Empty Re: expres vergelen van resin

Post by Muisje 2010-01-02, 1:03 am

Resin vergeelt meestal omdat kleurpigmenten afbreken. Dit kan onderandere door blootstelling aan UV-licht (zonlicht), maar ook door warmte. Omdat je nooit echt een egale blootstelling aan UV-licht kan krijgen, tenzij je een dubbele zonnebank hebt, zou ik voor warmte gaan.
Ik heb zoiets nooit geprobeerd, maar als je het resin in een handoek wikkelt en in een pan met warm water zet voorkom je dat het resin zich aan de hete pan schroeit.

Persoonlijk laat ik gewoon de tijd zijn werk doen, want pigmenten breken ook uit zichzelf af tot er een soort punt is bereikt dat de verkleuring heel langzaam gaat omdat alle zwakke pigmenten al zijn afgebroken. Ludowic is aardig vergeeld en voor hem heb ik nieuwe handjes gekocht die papierwit zijn. Ludowic was ooit ook papierwit, maar is redelijk snel vergeelt en nu aardig stabiel in kleur. Ik ga er vanuit dat de handjes snel zullen vergelen en dan vanzelf in de buurt komen van Luds huidige gele kleur en dat Lud dan in zijn geheel in een langzaam tempo verder vergeelt.
Dit gaat natuurlijk het beste met resin van hetzelfde bedrijf. Ik heb een hybrid van Napidoll en Dollstown en het Napidoll hoofd vergeelt veel sneller dan het Dollstown resin. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

expres vergelen van resin Empty Re: expres vergelen van resin

Post by brigitte 2010-01-02, 1:38 am

Bedankt voor de informatie. met een warm water lijkt me dood eng. Als het met de tijd bijkleurt zou het wel handig zijn. Ok nieuwe opties dus om aan te denken. Bedankt in ieder geval voor de informatie. Ik heb in ieder geval nog een tijd om na te denken over wat ik doe. Ik moet per slot van rekening nog gaan sparen voor de doll. maar ik maak altijd de foute beslissing als ik snel snel moet beslissen.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

expres vergelen van resin Empty Re: expres vergelen van resin

Post by tha_queen_of_chaos 2010-01-02, 6:21 am

Ik heb persoonlıjk geprobeerd om Megamı te vergelen door haar ın het raam te leggen.
Nou heb ık geen geduld dus ze heeft er maar 2 dagen gelegen.

Je zıet wel ıets resultaat, maar zoals Muısje zegt nıet helemaal egaal.
Ik heb haar gewoon 1 dag op haar buık en 1 dag op haar rug gelegd zodat je nıet met zonnestanden zat enzo.

Ik heb een paar extra voetjes dıe donkerder moeten, als ık thuıs kom zal ık wel Muısje haar methode daarop proberen om te zıen of het werkt.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

expres vergelen van resin Empty Re: expres vergelen van resin

Post by Muisje 2010-01-02, 7:11 am

Ik heb geen idee hoelang je resin aan warmte moet blootstellen om het te laten vergelen. Mogelijk moet je het een dag in een potje laten pruttelen...
Ik zou dan in ieder geval steeds voorzichtig gaan kijken en erop letten dat je het warme, zachte resin niet verbuigt. Fijn voordeel van resin is dat het zijn oorsprongelijke vorm onthoudt en wanneer je het per ongeluk verbuigt wanneer het warm is, dan hoef je het alleen opnieuw te verwarmen en dan buigt het automatisch terug in zijn oorspronkelijke vorm. Wel oppassen dat je het niet te vaak verbuigt, want dan kan resin breken.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

expres vergelen van resin Empty Re: expres vergelen van resin

Post by tha_queen_of_chaos 2010-01-03, 10:49 pm

ik ga gewoon wat dingen proberen.
Die voetjes zijn niet duur en zoals ze nu zijn zijn ze toch waardeloos.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

expres vergelen van resin Empty Re: expres vergelen van resin

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum