Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Wat voor regels heb jij?

+8
Deredere
brigitte
Wish
Rosered
tha_queen_of_chaos
Raouken
VelvetBat
Muisje
12 posters

Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Wat voor regels heb jij?

Post by Muisje 2010-03-13, 1:32 am

Ik ben best wel benieuwd naar hoe anderen structuur aanbrengen in hun dollhobby. Dus wil ik weten of je speciale regels hebt aangemaakt of dat de boel uit zich zelf op orde kwam. Regels heb je natuurlijk in allerlei soorten en maten. Zo kan je bijvoorbeeld zeggen dat je alleen WS dolls verzamelt, omdat je verzameling anders zo uiteenloopt in aantal en in hoe het eruit ziet, of je kan zeggen dat je vooral WS dolls koopt, omdat je dat de mooiste resinkleur vindt. (Dat laatste is niet echt een opgelegde regel, maar meer een constatering van waar je smaak ligt en toch bepaalt het een beetje wat je koopt.)
Koop je nieuwe dolls aan de hand van een lijst met wat je wil, zodat je niet steeds afgeleid wordt? Heb je een maximaal aantal schoenen per doll? Een nieuwe outfit voor je doll als je een voldoende voor een tentamen/toets heb gehaald?
Zijn die regels ook echte regels (b.v. 1 doll per jaar) of meer "guide lines" (probeer het bij 1 doll per jaar te houden, maar 2 is ook goed)?

De reden dat ik het me afvraag is dat ondanks dat deze hobby een niche-hobby is, er toch nog ontzettend veel te koop is en je kan onmogelijk alles kopen. In veel (verzamel)hobbies is het belangrijk dat je niet van links naar rechts achter alles aanholt, want dan kom je niet aan diepgang toe en eindig je wel met een hoop spullen. ^_^;
Dus hoe strak of los zijn jouw "regels" en heb je ook het idee dat je er wat aan hebt?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by VelvetBat 2010-03-13, 4:03 am

Geen normal skin dolls. Dat is denk ik de grootste regel die ik heb. Dit heeft gewoon te maken met het feit dat mijn crew fantasy dolls zijn (elfen, vampieren, goden, godinnen) en normal skin voor mijn smaak te menselijk is.
Voorheen was het ook dat ik alleen maar voor SD ging, maar daar zit nu ook yo-sd formaat bij.

Mijn regels veranderen wel in de loop van tijd. Eerst wilde ik voornamelijk dolls van Luts en Fairyland, nu richt ik me met name op Soom. Eerst wilde ik naast normalskin ook geen tan, en nu heb ik een tan chalco halverwege op layaway en wil nog een Soom Afi 2e hands kopen ter zijner tijd.

Ik doe mijn best om mij aan mijn personagelijst te houden. Dus als daar nog plaatsen open zijn voor een Godin van Licht en Godin van Duisternis, dan probeer ik die eerst op te vullen met een doll die ik graag wil kopen. Pas als die niet bij de personages past, dan creeer ik een nieuw personage. Namen probeer ik ook zo veel mogelijk te recyclen.. Dus namen van dolls die ik eerst op mijn wishlist had en daarna had geschrapt en ik zie een nieuwe doll die ik wil hebben, dan probeer ik een van die oudere namen te hergebruiken.

Maar ik word wel te veel afgeleid. Ik hou me niet strak aan mijn wishlist. Die is voor mij ook echt ruim bedoeld.
Een huidige regel die ik nu heb, is dat ik alleen nog 70cm en 30 cm dolls wil kopen. Geen 60cm's meer. Eventueel een Mecha Angel, maar dat is maar afwachten. En verder ook geen MSD of andere maten.

Een nieuwe regel die ik min of meer mezelf heb gesteld is dat ik bij de tinies die ik 2e hands van plan ben te kopen, binnen Europa te kopen tenzij ze echt spotgoedkoop zijn. Of als het een zeldzame doll is waarvan je al mazzel hebt áls je hem/haar uberhaupt op de marktplaats tegenkomt.

Daarnaast qua aankleding: 1 pruik per pop. Geen wisselende pruiken dus. Ook geen wisselende ogen of schoenen.

Qua nieuwe aankopen heb ik maar 1 regel: zolang ik het kan betalen zonder schulden te maken. Geen limiet in aantallen meer, ook niet per jaar. In het begin had ik een bepaald bedrag per maand die ik in mijn dollfunds gooide, nu kijk ik gewoon wat ik te besteden heb nadat mijn vaste lasten eraf zijn en of daar nog een doll (of layaway) in de passen zijn.

Dat zijn mijn regels die ik zo 1 2 3 kan herinneren/bedenken.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by Raouken 2010-03-13, 4:33 am

Meestal als ik zeg dat ik iets niet ga doen ga ik het toch doen, dus echte 'regels' of limieten heb ik niet. Maar wel een aantal dingen die ik in m'n hoofd hou als ik op zoek ga naar een doll omdat ik inmiddels uit ervaring weet wat wel en niet voor me werkt. Zoals..een sculpt moet me boeien, en ik moet er meer aan vinden dan alleen 'mooi'. Tot nu toe heb ik 2 dolls gehad die ik gewoon echt heel mooi vond(Breakaway en Irvin)en die zijn allebei de deur uitgegaan omdat ik kennelijk niet lang geinteresseerd blijf in iets dat ik alleen mooi vind, maar me verder niet geinteresseerd houd. Het moet iets..extra's hebben. Iets quirky's of cute, of een ontzettend leuk lijfje, of een leuke nieuwe size, of gewoon..iets.

Verder..binnen de setting van m'n dolls heb ik wel een regel, namelijk dat de courtesans alleen jongens mogen wezen(of iets ertussenin, zoals Dilly, maar zichzelf wel ziend als jongen), maar dat is eerder verhaaltechnisch.

*edit* Ik herriner me net nog 1, ook verhaaltechnisch: geen kinderen. Geen popjes jonger dan 14 jaar. Tinies moeten ook gewoon volwassen zijn en er dus ook volwassen uitzien(of stylized volwassen, als Davy, maar ook Davy word toch wel obviously geen kind-full body tattoos, stoppels en een scar zouden daar wel voor moeten zorgen). Naast dat ik gewoon niet hou van kinderpopjes zou het ook vrij freaky/fout zijn in een bordeelsetting. Daarom heb ik ook nog geen tiny naast Davy, ondanks dat ik de size echt leuk vind.

Daarnaast probeer ik meisjes-dolls te ontwijken omdat bonding daarmee me altijd meer moeite kost(ik heb gewoon minder leuke ideeen voor meisjes, bovendien kunnen ze geen courtesan zijn en lopen er sowieso bijster weinig meisjes rond in het bordeel), maar erg succesvol ben 'k daar niet in xD Sommige meisjes dolls zijn het proberen wel waard..

Verder..een doll moet z'n prijs waard zijn. Ik vind het niet erg om veel geld te betalen voor iets als het het waard is maar ik merk wel dat ik tegenwoordig vertik om veel geld voor iets uit te geven alleen maar omdat het 'limited' is. Sumiya is obviously een uitzondering, maar tegenwoordig heb ik al snel zoiets van 'tss, dan toch niet'. Er zijn zo veel mooie dolls tegenwoordig, ik heb geen zin meer om 42.5 maagden te offeren bij een blauwe maan en de chicken dance te doen in de hoop dat ik de optie krijg absurd veel geld neer te tellen, een paar maanden te wachten en by god hopen dat er niks fout is. Dan koop ik voor datzelfde geld wel 2 andere popjes van een bedrijf wat m'n geld wel wil.

Verder heb ik niet echt regels. Ik heb een aantal characters die ik graag wil, maar geen volgorde, soms komen er nieuwe dingen zomaar tussendoor, en ik heb geduld, ik wacht wel tot de perfecte doll voorbij komt of tot ik besef dat die doll de perfecte doll voor dat character is. Ik heb 3 jaar gezocht naar Dilly, en minstens net zo lang naar een goeie doll voor Layla, en ik zal maar niet beginnen over Xem(want ook die wil ik nog steeds terug, maar als wat, of wanneer? Geen idee, dat zie ik wel weer). Als ik nog een regel heb is dat het lol moet brengen. Bestellen/wachten is nooit leuk, en dan ben ik ook echt een stresskip xD Maar verder..m'n dolls moeten me plezier brengen, ik heb geen haast bepaalde dolls naar huis te brengen, geen regels over deze krijgt dit en evenveel aandacht, geen plannetjes of lijstjes, of zo veel dolls per jaar, of limieten van wat ik 'mag' hebben. 't komt wel zoals het komt.


*edit* ik denk dat als ik een regel instel over een limiet aan schoenen, dat Vasy en Dilly een complot gaan smeden om me in m'n slaap te vermoorden. Dus laten we dat maar niet doen.
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by tha_queen_of_chaos 2010-03-13, 4:53 am

Ik heb niet zo heel veel regels.

Ooit had ik mezelf een limiet opgelegd van maximaal 5 dolls, maar daar ga ik overheen. (of ben ik al overheen als je mijn floating heads meetelt).

Wel is de regel dat vampieren white skin zijn en mensen normal skin.
Ook moeten ze qua schaal passen. Vandaar dat ik van mijn mnf's kinderen van rond de 7 jaar maak. (of althans in het lichaam van die leeftijd).

En net als Raouken ga ik geen belachelijke prijs neertellen voor een doll. Kleding moet het waard zijn, vandaar dat eigenlijk de duurste kleding custom made zijn, want dan krijg je precies wat je wil hebben.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by Rosered 2010-03-13, 7:27 am

Regels? Orde? huh?

Ik probeer mezelf wel regels op te leggen zoals; eerst de poppen die ik al heb 'afmaken' voordat ik nieuwe koop. Maar dan komt er bijv. een Galena langs en loopt dat in de soep. Ik vind het erg moeilijk om mij eraan te houden.
De meeste poppen van mij zijn van Fairyland of Luts. Ik houd niet van super realistisch. Zou niet gauw een pop kopen die niet bij mijn andere past.
SD, MNF, Kid Delf, Ltf en puki's kunnen van mij gewoon bij elkaar ook al gaat t niet in verhouding. Melodi is 11 en Goggles minstens 16. Razz Daar doe ik niet moeilijk over.

Kleding moet ik vooral zelf maken vind ik, goedkope Dollmore kleertjes mag ik wel kopen van mezelf.

Ik probeer nu vooral minder impulsief poppen te kopen anders overbelast ik mezelf met werk. Weet nu al niet waar ik moet beginnen.
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by Wish 2010-03-13, 7:41 am

Ik denk ook niet dat ik echt aan regeltjes doe, hoewel ik buiten Skellde alleen WS dolls heb, gewoon omdat het mooier is en andere kleuren me echt niet aanspreken.

Qua formaten heb ik ook niet echt een vast patroon, zowel SD, MSD als tiny heb ik dusja xD Toch ga ik echt niet meer onder de 25cm groot, ik had er eentje van 16 en dat liep echt niet goed, terwijl het met 10cm erbij perfect lukte xD Hij past ook gewoon beter qua verhouding bij mn andere dolls dan zij. De andere 2,5 hebben qua verhouding echter een totaal foute maar dat doet er niet echt toe xD

Op dit moment heb ik mezelf echter wel de regel op gelegd om niet te veel dolls meer te kopen, na Lynxx' lichaam zal het even pauze worden, hoewel dat mss wel veranderd.
Van mn vriend zou ik nooit meer een nieuwe doll mogen kopen na dat lichaam, maar het is ook mn eigen geld en ik werk ervoor. Het geld dat hij aan festivals en uitgaan spendeerd, steek ik in mn dolls enz.

Ik ga wel proberen iets meer dingen zelf te maken in de toekomst, ook kwestie van wat geld uit te sparen. Is ook handig om zelf wat meer skills te ontwikkelen die ik eventueel kan gebruiken om dingen te maken om te verkopen xD (en dat geld gaat dan weer naar mn dolls blabla xD)
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by brigitte 2010-03-13, 8:15 am

regels rondom dolls kopen.
Als ik hem of haar mooi vind, het bedrijf is betrouwbaar en de doll kan goed poseren dan mag hij of zij naar huis komen. (Vaak wil ik voor ik een doll koop ook even kijken of ik op meet met een doll van dat bedrijf mag poseren voor ik echt naar de koop toe wil werken.)
Overigens vertik ik het om twee keer zo veel te betalen voor een limited tweedehands doll.
duurdere limited dolls mogen maar dan moeten ze in een keer perfect zijn en niet zo van oh hij of zij moet nog een oormod of een oogmod krijgen of wat so ever.
En gezien me 11 cm doll te koop staat komt die maat er ook niet meer in. ze zijn lief en schattig maar ze zijn niet inspirerend genoeg om kleren voor te maken of te poseren.
Omdat inmiddels bijna alle floating head verkocht heb omdat ik het irri vind om te wisselen, alleen volledige dolls.
Overigens mag ik pas bestellen als ik
  • Ik moet een x bedrag op mijn huis/noodgevallen rekening hebben. (dit omdat ik een keer heel mijn rekening leeg getrokken heb voor een spiegelreflexcamera en daarna werd me kat ziek en moest ik 300 euro aan operatiekosten dokken. Als ik het niet had mogen lenen van me ouders, dan had ik een doll moeten verkopen wat ik liever niet wil)
  • het geld heb voor de doll + de volle mep aan douane kosten. (mocht ik dan die vervelende brief krijgen van de douane dan hoef ik niet krom te liggen om hem of haar vrij te krijgen)


qua spullen.
Ik koop net zo lang pruiken en ogen tot ik de perfecte pruik en ogen heb. Maar die ik over heb wil ik dan wel eens uitproberen bij nieuwe dolls voor het geval die al goed zijn.
shoenen: 1 paar per doll
kleren: zo veel als ik er maar kan maken. no limit dus.
qua kleding kopen: Het moet zo o my gosh mooi zijn wil ik het kopen. Maar dat komt omdat ik voor bijna alle dolls het zelf kan maken.

Regels rondom sparen.
maandelijkese spaarcenten: het meeste gaat naar me huisje/noodgevallenrekening. dus 60 euro voor me huis/noodgevallen 10 euro voor dolls
geld dat over is: de helft voor me huis/noodgevallen potje de andere helft mag naar dolls.
verkoop: heb ik iets rondom dolls verkocht dan mag het naar de dolls pot en anders gaat het hele of halve bedrag naar de huis/noodgevallen pot.
extra centen: dan mag de helft naar me dolls potje als ik dat wil. (al heb ik al het geld van mijn verjaardag dit jaar in me huispotje gestoken. Zodat ik precies voldoende had voor die ene kast die ik wou kopen.)

Tevens zijn dit meer guidelines dan regels. Mocht ik bevoorbeeld een limited zien die ik zou kunnen kopen als ik me over gehouden geld er in stak, dan mag dat wel van mezelf maar ik probeer me er aan te herrineren dat ik ook een huis heb die ik tot mijn eigen perfecte plekje wil maken. Daarom wil ik gewoon meer geld daar in steken omdat de meeste spullen duurder zijn dan dolls.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by Deredere 2010-03-13, 10:54 am

Uhhhh regels?
Nou als mijn geld op is dan is het op....
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by maankatje2000 2010-03-14, 1:03 am

Toen ik begon 2 jaar geleden had ik wel wat regels maar daar is verandering in gekomen.

1 doll per jaar <___<, dat gebeurt al lang niet meer bij mij lol. Ben met de laatste paar Soom MDs helemaal losgegaan.

Ik heb niet echt een voorkeur aan de grootte, mijn collectie bestaat vanaf puki tot super gem. Ik zou erg graag een mega angel size of 70 cm willen, maar die staan op de lange baan voor als nog.

Dasha heeft veel wisselende pruiken, mijn andere dolls hebben dat wat minder. Hetzelfde met kleding. Dasha heeft wel 20 outfits en de rest stukke minder omdat ik ze graag in het karakter wil houden waar ik ze bedoeld voor heb. Vind het wel leuk om af en toe een mijn dolls een andere outfit te geven dus er word vaak gewisseld.

Voor mijn Kassia twins project ben ik nu van alles twee stuks aan het verzamelen. Ze hebben nu pruiken onderwerg en dat zal waarschijnlijk dezelfde pruik blijven voor altijd alleen de kleding zal wisselen. Ik wil graag deze outfits zelf maken dus daar kan ik nog niet aanbeginnen totdat ze hier zijn vanwege de maat. Maar ze kunnen iets lenen van Dasha totdat het af is, dan zitten ze ook ten minste niet naakt.

Vroeger wilde ik een beetje uit de band springen met de Dollheart kleding, elke maand bestelde ik van hen, maar dat is veel minder geworden omdat ik toch gewoon niet alles kan bekostigen wat ik wil hebben qua kleding. Dasha kan ook maar een outfit dragen per keer. Hetzelfde met pruiken daar ben ik ook rustiger aan mee gaan doen.

Per maand leg ik geld apart voor mijn wishlist, maar ik hou daar niet strak aan vast, gezien ik nog wel eens een impuls doll wil kopen of er een nieuwe doll op de markt komt die ik ook graag zou willen. Een totaal limiet in mijn dollfamily heb ik niet gesteld omdat ik daar toch over heen ga in de toekomst. Ik probeer niet uit mijn vitrine te groeien maar dat word nu al erg krap lol.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by Hasel 2010-03-14, 2:20 am

Ik heb wel een aantal regels maar ik hou me daar dan toch niet helemaal aan >.<;

-Maximaal zes dolls.
-Van elke maat maat 1 doll tenzij de sekse anders is
-Ik moet de omgliefdeklik hebben
-Elke doll krijgt als presentje 1 gekochte outfit.

Nou ik heb ondertussen zeven dolls en van de sd's twee meisjes :s Dit kwam omdat ik Caol Ila gewoon MOEST hebben. Ik merk wel gelijk alweer dat twee dolls in dezelfde maat hebben voor mij niet zo heel goed werkt waardoor het bonden met haar een stuk langzamer gaat. Desondanks ben ik niet van plan haar weg te doen, zij is gewoon mijn projectpopje en elke keer als ze een nieuwe stijl aanneemt zal ik opnieuw met haar moeten bonden.

Verder qua kleding en schoenen heb ik geen limiet. Saar heeft echt superveel schoenen en ik wil er nog meer, Praline, Famke en Jonan hebben niet zo heel veel schoenen, komt misschien ook een beetje door Saars personage. Al moet ik zeggen dat ik nu weer een paar schoenen verkoop voor ik nieuwe koop anders heeft ze straks een aantal zwarte lak schoenen terwijl ik toch maar 1 paar het leukste vind. Ik koop niet zoveel kleding voor ze, ik maak het meeste zelf omdat ik toch geen kleding in hun stijl kan vinden.

Verder had ik niet echt regels van een bepaald aantal per beperkte tijd want dat werkt toch niet voor me, als ik het geld ervoor had deed ik het. Ik heb nu wel de regel dat mocht ik een nieuw popje willen zal er een ander de deur uit moeten omdat ik al over mijn max heen zit en ik wil toch nog wel de tijd kunnen besteden aan elk popje die ik wil.
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by sbslink 2010-03-14, 2:52 am

Ik heb niet echt regels voor mezelf.. Ik denk dat de enige die ik nu heb is Quam (mijn aankomende DIM Ace) pas mag kopen als ik mijn scriptie voldoende heb afgesloten.. omdat hij dan als cadeautje voor het halen van mijn diploma is.

Voor de rest zie ik wel hoe het allemaal loopt.. ik wil eigenlijk alleen gaan voor degene die ik op dat moment wil en als ik toevallig geld genoeg heb voor meerdere dolls... ach dan moet dat ook wel een keer kunnen.
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by Muisje 2010-03-15, 10:42 am

Ik heb voor mezelf de regel: geen wish lists. Ik word namelijk ongelukkig als de nadruk ligt op wat ik nog niet heb in plaats van wat ik al wel heb en dan word ik alleen maar gefrustreerd waardoor het verzamelen ook niet meer leuk is. Ik heb ook geen plannen meer die af moeten of "setjes" die compleet moeten.
Op het moment spaar ik gewoon geld en wanneer ik een hoop heb, kijk ik naar wat ik wil. Is het niet genoeg, dan spaar ik nog even door en dan is het mogelijk dat ik later voor iets kleiners ga. XD

Sinds kort heb ik er een nieuwe regel bij: het lichaam moet fatsoenlijk poseren. Het hoeft geen bijzondere poses te kunnen maken met allerlei bijzondere joints, maar standaard dingen zoals staan, torso buigen of zitten moet een doll wel kunnen. Het liefst een hoog torso joint (onder of over de ribbenkast) en op zijn minst één joint in het torso.
Ik heb gemerkt dat als een lichaam dat niet heeft, ik een doll al heel snel niet meer leuk vind en ik houd niet zo van verkopen, dus dan kan ik maar beter het hoofd kopen en een hybrid maken met een lichaam dat ik wel leuk vind.

Dan kom ik bij een redelijk oude regel: zo min mogelijk dubbele lichamen.
Ik vind de manier waarop deze dolls in elkaar zitten erg interessant en ik probeer dolls te verzamelen met lichamen waarvan de variatie in uiterlijk en in hoe de joints in elkaar zitten redelijk groot is. Tot nu toe heb ik geen dubbele lichamen, hoewel er een paar zijn die door hetzelfde bedrijf zijn gemaakt en net een andere versie zijn. (CP Delf type 1 en 3 bijvoorbeeld)
Vreemd genoeg vind ik dubbele hoofdjes geen probleem, maar meestal mod ik die zodat er toch een klein verschil tussen zit.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by *Kazuki* 2010-03-27, 8:53 am

Geen inpuls aankopen is denk ik wel de belangrijkste regel voor mezelf. (niet dat ik ooit het geld heb voor impulsjes) Verder moet ik er altijd een karakter omheen kunnen verzinnen en daarbij dus een verhaal, anders klopt het voor mijn gevoel gewoon niet en zijn ze zo levenloos :S
3x nadenken voor het daadwerkelijke bestellen. Bij zo'n dure aankoop moet je geen spijt krijgen natuurlijk Razz
Het moeteen bedrijf zijn wat niet slecht aangeschrevenstaat (bestellingen die vaak niet aankomen en dat soort dingen, nee bedankt.)
Verder in de verhaallijnen zelf, het moet wel kloppen (in mijn fantasy wereld dan Razz) Ik heb dan wel meerdere verhalen die totaal niet op elkaar aansluiten, maar ze kloppen wel met mijn theorieën. (klinkt strange i know because i am Razz) Tja da was em wel Very Happy
*Kazuki*
*Kazuki*

Aantal berichten : 14
Registratiedatum : 2010-03-25
Woonplaats : Amsterdam

Back to top Go down

Wat voor regels heb jij? Empty Re: Wat voor regels heb jij?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum