Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

De totstandkoming van een Naam.

+11
Hasel
Pete
Deredere
Raouken
lifae
Silk
Muisje
sbslink
powder-Eva
Yami
tha_queen_of_chaos
15 posters

Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty De totstandkoming van een Naam.

Post by tha_queen_of_chaos 2010-12-05, 9:40 am

Het is een noodzakelijk kwaad, of een leuk gedeelte van de spaar/wacht periode.
De Naam kiezen van je aankomende/verwachte doll.
Maar hoe doe je het?

Wanneer kies je de naam? Pas als je het karakter en de mold hebt? Of begin je met een naam en kies je daar alles omheen? Of na de mold, maar voor het karakter?

Zoek je een naam om betekenis? Klank of in een bepaalde taal? Hou je ergens rekening mee? Moet het verband houden met iets? Iets zeggen over het karakter of diens achtergrond?
Of kies je een naam omdat je het gewoon een mooie naam vind PUNT!
Of juist als ironisch/sarcastisch/grappigs iets?

En heb je zoiets als een namenthema?

Kortom,
We vinden het allemaal leuk om over onze eigen dolls te praten en over andermans dolls te lezen. En over de processen die leiden tot de totstandkoming van deze dolls.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by Yami 2010-12-05, 9:44 am

Ik heb vaak aparte namen, maar tegelijkertijd ook weer simpel. Namen komen meestal spontaan in me op tijdens een rp. De naam ontstaat, dan komt er een karakter omheen en dan pas komt hij of zij in dollvorm.

Kayren was er als karakter al heel lang, maar hij had eerst zn karakter en toen pas zn naam.

Ook vind ik het leuk als namen echt iets betekent. Dami betekend zo aan de ene kant 'zoon van de duivel' en aan de andere kant 'temmen'. Kayren betekent 'krijger'.
Yami
Yami

Aantal berichten : 128
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 34
Woonplaats : Heemskerk

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by powder-Eva 2010-12-05, 9:54 am

ik kies namen vrij random, zo heet powder al powder zolang ze bij me is, en Rakxa heette eerst Karma, eigenlijk Karmozine, maar dat paste dan weer niet meer bij haar, en Rakxa heet voluit Rakxame, wat een leuke hussel is met Karma plus een X. maar het wat kortere Rakxa past het best. het hoeft niet perse iets te beteken, soms zelfs liever niet zodat een naam puur is en zich ontwikkeld met het karakter mee.
soms vind ik namen echt heel mooi op schrift of als woord, maar is het weer niet echt bruikbaar of mooi als je het uitspreekt, en ik ben geen fan van grote tongbrekers XD.
hoe groter of moeilijker de naam hoe verder weg een karakter kan staan.(voor mij dan) gelukkig kun je dolls makkelijk hernoemen of de naam simpelweg een beetje aanpassen tot het weer goed is.
powder-Eva
powder-Eva

Aantal berichten : 140
Registratiedatum : 2009-11-05

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by tha_queen_of_chaos 2010-12-05, 10:15 am

Megami is gekozen na lang beraad. Ik had eisen. Het karakter was er al, namelijk een weggelopen dame, waardoor de naam een deftige klank moest hebben, afgekort moest kunnen worden tot iets moderns, en ook een betekenis moest hebben. Na de standaard namen zoals Victoria (Tory), Elizabeth (lizzie) en Marianne (Marie). Keek ik een anime (Oh! My Goddess) waarin het woord Megami voorkwam. Zo had ik alles in 1.

Toen ik een tweede doll wilde besloot ik deze Kami te noemen. Als tegenhanger van Megami's naam (Megami=godin, Kami=god). Omdat ze toen nog wat met elkaar zouden krijgen. Toen besloot ik ook om een namenthema te houden.

Voor Kyuuketsuki ging ik kijken wat het woord voor vampier was, en dit koos ik toen omdat ik het leuk vond klinken. Omdat het zo'n mond vol was, wilde ik het eerst afkorten. Suki viel af, want hoewel het een naam is was de betekenis niet iets wat bij het karakter paste. Tsuki daarintegen wel. (suki=houden van, Tsuki=maan)

Akuma en Tenshi.
Ik had 2 karakters al bedacht. Een butler/personal assistant van Kami. En een jonge vampier meisje. De PA heette Tenshi, wat engel betekend, dat vond ik leuk passen bij Kami. De Vampgirl heette Akuma, wat demoon betekend, want dat vond ik leuk bij Kyuuketsuki passen.
Toen ik Kuroshitsuji keek kwam ik erachter dat Akuma naast demoon ook butler betekend. Toen moesten de namen omgedraaid worden.
Dus de PA heette (en nu nog) Akuma. De Vampgirl heette toen Tenshi. Het karakter van Tenshi werd toen helemaal omgedraaid naar het huidige karakter van Kami's dochter, wat Tenshi weer heel toepasselijk maakte ten opzichte van Kami.

Toen ik de Vampgirl toch terug wilde en de naam Tenshi ondertussen bezet was moest ik weer een naam hebben.Ik vond Yuurei(Spook) Dit vond ik wel een leuke naam wat ook toepasselijk was.

Yokai kwam ik tegen tijdens mijn zoektocht naar een naam voor wat Yuurei zou worden. Toen vond ik dit een mannelijke naam en niet vrouwelijk. Toen ik dus besloot om het karakter mannelijk te maken kreeg het deze naam. Ik besloot daarop gewoon een vampgirl en vampboy te maken.

Mijn Faces of Death verklaren zichzelf. Alleen hun off duty namen zijn gekozen omdat ze phonetisch lijken op de benaming van hun respectievelijke Face of Death.

Mercifull Death - Mercy
Fearfull Death - Gere (fear-Gere)
Honourable Death- Connor (honour-Connor)

TL;DR:
Alle namen zijn doordacht nadat de karakters ontstaan waren. Veranderingen werden gemaakt indien mogelijk en beter passend.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by sbslink 2010-12-05, 11:10 am

Ymara: Ik zat te denken aan een naam die iets met water te maken had. En toen kwam ik op Mara.. maar dat vond ik toch net niet.. en toen maakte ik er Ymara van. Daarna begon mijn verzameling van rare begin letters.

Xandria: Ik was bij haar letterlijk opzoek naar een naam die begon met een X.. en vond deze uiteindelijk het mooist. Haar character en kleding stijl bestonden al voor ik de naam bedacht had en verder betekend deze niets.

Quam: Deze naam volgde daarna snel en daar is het character toen uitgegroeid.

Pyxel: Ik vond het gewoon leuk een klein popje te vernoemen naar de kleinste eenheid van een plaatje. Maar ik wou het toch weer net even anders doen en heb toen een letter veranderd. Daar is toen haar character uitgegroeid omdat de combinatie van technologie en natuur mij interesseerde Smile
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by Muisje 2010-12-05, 11:11 am

Poeh, hey. Ik haal namen overal vandaan.

Namen met een betekenis:
Ik heb een babynamenboekje waaruit een aantal namen met een Germaanse oorsprong vandaan komen. Elfred ("hij die raad van elven krijgt"), Engelbert (ik heb geen idee) en Einhard ("sterk door het zwaard").

Vernoemingen:
Lucciola en Barry hebben namen van een karakter uit een anime (Last Exile) en een manga (Vassalord) en lijken verder weinig op de karakters, hoewel Barry ook een incubus is. Lucciola is overigens ook Italiaans voor vuurvlieg, iets wat ook wel bij Lucciola past. Ik vond Barry (vooral als je het op z'n Nederlands uitspreekt) wel een grappige naam voor een incubus.
George is vernoemd naar Sint Joris, die in het Engels St. George heet.
Metropolis is vernoemd naar de oude film Metropolis, hoewel er ook een anime bestaat met dezelfde naam. Het is niet erg origineel, maar het is een naam die haar goed staat.
Thunder Child is vernoemd naar de HMS Thunderchild, een fictieve ironclad torpedo ram van de Royal Navy uit H.G. Wells’ sciencefictionroman The War of the Worlds. Ik heb veel goede jeugdherinneringen verbonden aan dat verhaal, dus ook aan de naam. Het heeft verder niets te maken met het karakter dat bij de doll hoort en laten we hopen dat haar een beter lot beschoren is.
Mercedes is vernoemd naar Mèrcédes uit het boek De graaf van Monte Cristo van Alexandre Dumas. Goed boek dat over wraak gaat en Mercedes is ironisch genoeg af te korten tot Mercy.
Derrick en Endeavour zijn vernoemd naar de detectives Oberinspektor Stephan Derrick en inspector Endeavour Morse. Ik keek vroeger erg veel van dat soort TV-series.
Bobbie is een karakter uit de boekenserie The Vampire Files en lijkt totaal niet op mijn Bobbie, maar het is een leuke naam.

Overig:
Ludowic, Silvana en Krister zijn gebaseerd op de namen Ludovic, Silvia en Christian en toen heb ik een paar letters veranderd om het wat anders te laten klinken. Ik ben er trouwens later achter gekomen dat er een opera is met de naam Silvana en dat mijn hoofdkussen van het merk Silvana is. XD
Davi en Noal zijn moldnamen die zijn blijven hangen.
Wubbe komt uit een random name generator.
Henk had een hele simpele, down to earth naam nodig aangezien hij een moeilijk verkrijgbare Volks limited is en dan heeft hij geen speciale, heftige naam meer nodig.
Duck, Piñata en Barbie (Barbera) zijn grapsjesnamen, hoewel ik Duck zo heb genoemd voordat ik hem kocht om hem juist niet te kopen, maar dat werkte niet. Van piñata's word ik vrolijk, dus leek Piñata me wel een goede naam voor een vrolijk popje. Barbie heet zo, omdat het redelijk vaak voor komt dat mensen zich op hun teentjes getrapt voelen als hun doll een Barbie genoemd wordt. Mijn doll is gewoon Barbie. Razz
Hoogmoed is afgeleid van het gezegde "Hoogmoed komt voor de val."
Hendrik vond ik leuk klinken en is een redelijk normale naam met toch een fijne klank. Het betekent overigens "van hoge afkomst", wat Hendrik juist niet is.
Erika is een naam die ik heb overgenomen nadat die door iemand was voorgesteld. Het idee erachter was dat Erika een meisjesvorm is van Derrick.
Distel heet zo, omdat ik bij het zien van haar mold (ANother Secret Orchid) aan paars moest denken en een distel is net als een orchidee een bloem.
Fashion Lud is een combinatie tussen de Fashion doll afmeting van de Fairyland Chic-line en Lud(owic).
Raaf heb ik zo genoemd, omdat er ooit eens in mijn vriendenkring iemand op kraamvisite ging naar een baby die Raaf genoemd was. Die naam is lang blijven hangen.

Dus ja, overal vandaan.

De meeste namen komen (vlak) nadat ik de doll heb gekocht. In een paar gevallen kon ik geen naam vinden en beviel de moldnaam me wel en Ludowic, Silvana, Krister, Fashion Lud, Hendrik en George hadden al namen voordat ik hen kocht, waarbij de naam George in me op kwam toen ik foto's van de MD Cyborg Sabik zag en toen was het zo'n beetje "Je hebt hem een naam gegeven, nu moet je hem kopen". Razz



Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by Silk 2010-12-05, 9:41 pm

Ik kies namen nadat ik de achtergrond en de persoonlijkheid van een karakter heb bedacht. Hoe ik dat personage dan vervolgens noem heeft een weerslag op wie hij/zij is, hetzij door de betekenis van de naam, hetzij door een bekend persoon die hem droeg.

Bijvoorbeeld:

Luther's achternaam is Barabbas wat 'zoon van de vader' betekent. Aangezien deze jongen er alles aan doet om onder de schaduw van zijn (door hemzelf) verafschuwde vader uit te komen, leek me dit toepasselijk. Zijn voornaam betekent "people's army" en was dit keer gekozen omdat hij, in het verhaal, in een revolutie als leider van het gewone volk zich rechtstreeks keert tegen de klasse die hem niet wil hebben.

De voornaam van lord Alikaj is Lazar, de hongaarse variant van de naam Lazarus. Lazarus staat bekend als de man die dood was en tot leven kwam en dit is vrij toepasselijk voor Alikaj's achtergrond.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by lifae 2010-12-05, 10:53 pm

Ik vernoem veel van mn dolls naar karakters uit series/boeken enzo die ik leuk vind.

Cara is vernoemd naar een karakter uit boeken die ik geweldig vind (Sword of truth van Terry goodkind). Ze wantrouwt mannen wel een beetje, maar is verder niet zo als de Cara uit de boeken.
Uriël is genoemd naar een aartsengel. Ik denk dat als ik meer tinies neem, ze ook zo genoemd worden. Ik wil eigenlijk ook nog een chocolate puki pipi die Azrael wordt.
Serafina is genoemd naar de heks uit de boekenserie His Dark Materials, gewoon omdat ik het een mooie naam vind.
Vinnie wordt de broer van Cara en is vernoemd naar Vinnie Jones, een ex-voetballer die te agressief was voor het veld (en dat is een understatement) en die acteur is geworden na zijn voetbalcarriere. Voluit heet hij Vincent en hij wordt ook een voetbaljongen. Maar niet zo agressief als Vinnie Jones XD
Rose heet eigenlijk Bloembed (wat een hele normale naam is voor een hert!). De naam Rose komt uit Doctor Who.
Ik wil ook ooit een Narae die Georgette gaat heten en eigenlijk gewoon een D&D karakter van mij is. Een priesteres van de Wijze.
(Vinnie, Rose en Georgette zijn er nog niet, maar ik wil altijd al een naam hebben voor ik een doll bestel.)

Een van mn dolls heeft gewoon een naam die ik leuk vind: Naomi. Zij is joods, dus ik had een joodse naam nodig en dit vond ik een mooie naam.

Acternamen hebben mijn dolls niet. (Tenzij het nodig is voor een RP, dan verzin ik er tijdelijk een.)
lifae
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Utrecht

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by tha_queen_of_chaos 2010-12-05, 11:13 pm

Oeh ja, de achternamen van mijn dolls.

Nou, dat begon bij Kami. Hij moest een titel hebben. Google hielp.
Ik koos de Pompadour. Ook markies titel en het klonk heerlijk pompeus.
Vandaar zijn de andere achternamen gekozen.

Megami heet de Marigny. Dat is de titel die de broer van de oorspronkelijke Markiezin de Pompadour kreeg.

Akuma heet Akuma Poisson. De meisjesnaam van Madame de Pompadour.

en het land waar ze wonen heet D'Etoilles. De naam die Madame de Pompadour heette toen ze getrouwd was. Voordat ze de koning ontmoette.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by Raouken 2010-12-06, 4:13 am

Ik kies namen achteraf, maar meestal zijn ze naar iets randoms vernoemd, en moet de klank gewoon goed zijn-dat vind ik belangrijker dan de betekenis. Het moet klikken met het karakter en het idee, dan maakt het me vervolgens niks uit wat het betekent. Ik bedoel, mijn meest evil character is vernoemd naar een Frans popzangeresje XD (Alizee), gewoon omdat het goed klonk. Meestal denk ik er niet te veel over na en ik heb ook geen thema, ik kies gewoon wat ik mooi vind. Bijna altijd zijn ze ergens naar vernoemd, een verre inspiratiebron oid. Ik hou een soort lijstje bij in m'n hoofd van toffe namen die ik hoor, waar dan ook, en daar kies ik uit als ik een nieuwe doll koop. Hier die van de dolls die ik nu heb:

Vasiley: betekent 'koninklijk'. Ik wilde een Russische naam voor hem, dit klonk goed, leuk af te korten tot Vasy en de betekenis klopte ook nog wel.

Sumiya: vernoemd naar de main character uit een sm yaoi manga...XD Ik las de manga toen ik spaarde voor Sumi en again, het klonk goed en ik vind het een leuke verwijzing gezien dat Sumi een courtesan is. Ironisch genoeg noem ik hem vaker Sumi en de betekenis daarvan is...'rein' XDDDD Sumiya's 'echte' naam is Aleksei, niet op betekenis uitgezocht, gewoon een random common Russische naam die in Sumi's ogen niet exotisch genoeg zou zijn voor een courtesan(en dus veranderde hij het naar Sumiya)

Saix: Vrij obvious, vernoemd naar het character waar hij origineel op gebaseerd was

Kahlen: .....vernoemd naar een ANTM contestant. Yup. Again, vond het goed klinken en bij haar passen. Haar tweede naam is Janine, gewoon omdat ik dat een mooie naam vind.

Puppy: eigenlijk heet hij natuurlijk ook gewoon Saix, maar om die 2 uit elkaar te houden zei ik vaak Puppy!Saix, wat al snel afgekort werd tot Puppy.

Dilly: Again min of meer vernoemd naar een character wiens fandom nickname 'Dilly' was en ook Dilly's haar en oog kleurenschema had, dus ik dacht, leuke naam, vond dat een tof character en ze hadden wel overeenkomsten, dus naar hem vernoemd. Dil's originele naam is Cecile, en dat betekent blind-toepasselijk gezien die zut met z'n ogen. En natuurlijk is het ook de moldnaam van Sumiya, wiens ziel Dil deelt.

Davy: vernoemd naar Davy Jones, duh! XD

Layla: ..ok dit is heel random. Ooit las ik een Dagobert Duck stripverhaal getekent door Don Rosa waarbij ze op zoek gaan naar een schat, en door het hele verhaal blijft Donald-tot grote irritatie van de anderen-een nummer zingen over een meisje genaamd(of iig, zo was het in mijn herrinering)Layla. Vond het een toffe naam en het bleef hangen, toen ik zijn character bedacht kwam meteen die naam weer naar boven, en het paste. Las laatst het verhaal terug, en het was niet Layla maar Lydia. Maar ach, dit past beter XD

Alizee: Vernoemd naar een Frans popzangeresje, dus.

RanMao(m'n binnenkomende Byeoul meisje): vernoemd naar het gelijknamige character uit Kuroshitsuji, ze is haar niet, maar het is een sexkitten, Ran is een sexkitten, dat past, naam is tof, klaar XD Meestal kort ik het af tot Ran, wat orchidee betekent, en dat klopt nog ook want ik had daarvoor al het idee orchideeen op haar lichaam te schilderen.

Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by tha_queen_of_chaos 2010-12-06, 4:30 am

cool verhaal hoor Raou, maar wat ik even heel belangrijk vond om te zeggen:
Kuroshitsuji is gaaf! Moest ook af en toe aan jou denken door de kostuums.
Razz
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by Deredere 2010-12-06, 7:19 am

Quinn Ja zo heete hij al en vond het gewoon perfect.
Elanee Moest denken aan Queen en de u vond ik niets dus werd het een E. 2 E's aan het eind want Quinn heeft 2 NN's.

Gewnn 1 en 2 Haar pruik deet me denken aan Guinevere van King Arthur. Haar pruik is echt haar stijl. Maar kort Gwenn vond ik leuker.
En ook 2 NNen Maar dat heeft met het verhaal te maken wat ik schrijf. Is soort van Standaard in de regio waar ze vandaan komen.

Cherry Ook weer naam van mold en vond het gewoon leuk.

Ishtar Figuurtje uit Japanse anime Macross2. Dat figuurtje is blijven hangen en past perfect bij het idee space elf.

Schizuki Favo Japanse zangeres die de dood speelt in de musical Elisabeth

Zunko De bijnaam van deze zangeres en is gebaseerd op de dood en is het alter ego van Shizuki

Deedee Moet ik dat uitleggen? DD

Ardanwenn Is het paard uit brief voor de koning. Naam is altijd blijven hangen tot dat ik de film zag en me realiseerde waar de naam vandaan kwam. En heb ik het paard ook zo genoemd als is de bijnaam Kattaklop.

The Master / Laliann The Master omdat hij dat is. Laliann is zijn originele naam toen hij nog een "gewone" dark elf was en het betekend Night master volgens een role play elven namen site.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by Pete 2010-12-06, 11:02 am

Raouken wrote:Layla: ..ok dit is heel random. Ooit las ik een Dagobert Duck stripverhaal getekent door Don Rosa waarbij ze op zoek gaan naar een schat, en door het hele verhaal blijft Donald-tot grote irritatie van de anderen-een nummer zingen over een meisje genaamd(of iig, zo was het in mijn herrinering)Layla. Vond het een toffe naam en het bleef hangen, toen ik zijn character bedacht kwam meteen die naam weer naar boven, en het paste. Las laatst het verhaal terug, en het was niet Layla maar Lydia. Maar ach, dit past beter XD

Hahaha, dat is best awesome (vooral omdat ik die Donald Duck ook ergens ooit gelezen heb) :'D

Mijn namen zijn voornamelijk random klanken die ik mooi vind. Meestal komen ze bij nieuwe karakters gewoon naar boven drijven en vormen ze zichzelf eeen beetje naar hun naam. Ik kies tegenwoordig eigenlijk meer veelgebruikte namen zoals Brandon en John =p

Kiahn heb ik echt uitgezocht omdat het m'n eerste doll was. Omdat hij een Perzisch thema zou krijgen ging ik op namensites per land zoeken en kwam op de Iraanse naam 'Kianoush', dat 'royal' betekend. Maar blijkbaar is de naam zo weinig gebruikt dat mijn site al 8ste hit op Google komt als je 'Kiahn' intypt... [/random]

Ki'eiwa heette officieel 'Kyéwah' omdat ik 'Khwahja' (lord, master) gewoon niet kon onthouden. Later heb ik het verJapaniseerd en toen maar afgekort tot Ki.

Falcon is vernoemd naar de F16 Fighting Falcon. Als ik het mocht overdoen zou ik 'm Spitfire hebben genoemd!Mitchell naar een kennis dat die naam had, en ik het best goed vond werken voor een meisje.

Jyo is door Yami bedacht, maar de achternaam Morrigan kwam wel van mij =3 Andersom kwam Brandon (m'n toekomstige J.I.D. Joshua) wel van mij en zijn achternaam McCracken van.. Yami's moeder xD Volgens mij probeerde ze grappig te zijn maar de naam werkt goed.

Euh... Dat was het wel geloof ik =3 De rest van de namen stonden op mijn potentiele baby-namen-lijst.



Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by Hasel 2010-12-06, 11:24 am

Saar heet zo omdat ik een normale nederlandse meisjesnaam zocht waarvan de 'mooie' versie in de bijbel moest voorkomen (mooie versie is sara)

Famke heet zo omdat mijn moeder dat voorstelde, en het betekend meisje in het fries, ze heeft ook een echte naam maar die weet niemand behalve Saar.

Praline, omdat je het kon afkorten tot Lientje en haar kleurenschema is gebaseerd op een karamel bonbon XD

Mimir, is vernoemd naar een onthoofde/lichaamloze dwerg/reus uit de germaanse mythologie omdat ik eerst haar lichaam kreeg

Jonan is vernoemd naar de Egyptische Mister Bean die eigenlijk Jonan heette maar iedereen noemde hem Mister Bean (giga neus XD) en ik wou dat het weer wat bijbels was (jonan is de Egyptische versie van Jonas, wat geschenk betekend)

Caol Ila is vernoemd naar een Ierse whisky.

Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by Raouken 2010-12-06, 11:30 am

Omg Dere, ik vroeg me al af of het paard vernoemd was naar het paard uit een brief voor de koning! Haha dat was m'n eerste gedachte toen ik die naam las en ik dacht, dat zal wel aan mij liggen XD Awesome dat ie er ook echt naar vernoemd is!

@Pete: hehe ja, het heet de schat van Croesus of zoiets dergelijks..past wel bij een geek als Layla om naar zoiets randoms vernoemd te worden.
@Chaos: agreed, kuroshitsuji is awesome! Ik vond het eerst heel random, maar nu toch wel leuk.

*vind het leuk iedereens naam-ideeen te lezen*
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by brigitte 2010-12-06, 11:57 am

Angel
De naam kwam gewoon in me op en besloot daarna dat ze engelenvleugel tattoos's ginf krijgen om bij de naam te passen.
Ryuu
Op dat moment was ik op zoek naar een japanse naam met een mooie/goede betekenis. deze beviel me gezien het Draak betekend en ik ben gewoon een drakenfanaat. Uiteindelijk gaf ik hem ook een drakennaam rond zijn navel
Kira
Ik zocht voor de tweeling namen die licht en duister betekende. Omdat licht in het japans het mooiste was besloot ik ook duister in het japans te pakken ondanks dat ik morkor (deens geloof ik) ook erg mooi vond.
Akari
zie uitleg kira
Hide
In eerste instantie zou hij een huurmoordenaar worden en ik koos daarom voor Hide wat verbergen betekende. helaas voor mij had Hide andere plannen dan mij. Razz
Lupinella
Ik wou een bjd versie maken van remus lupos uit harry potter maar de face up werd mega girly maar niet al te min erg gaaf. Dus ik besloot er maar een compleet eigen char van te maken. Dus ik ging op zoek naar een meisjes naam met lupin erin omdat dat wolf betekende. Na niks gevonden te hebben besloot ik zelf te proberen het meisjes achtiger te maken. Uiteindelijk had ik een blaadje vol namen voor ik de versie Lupinella op schreef. En die beviel me wel na een paar keer proberen hoe de uitspraak het mooiste was. wist ik zeker dat dit de naam was.
Caithlin
Ik heb naar naambetekenissen voor haar gezocht maar niks beviel me. Ik houd van ierse namen dus ging op zoek naar een mooie ierse naam. Ik bleef achter met een klein lijstje mooie namen en streepte de namen waarvan ik wist dat er mensen al dolls hadden met die naam af en Caithlin bleef over.
Frank
Tja hij is gebaseerd op Frankenstein dus leek het me wel toepasselijk.
Nimined
Ze is half drow en ik besloot een drow naam te kiezen. Ik heb hem geloof ik gekozen om zijn betekenis maar die weet ik al niet meer.
Nimfedetta
De oude mold was een belichaming van Nimfedorra Tonks. Omdat ik besloot een eigen char er van te gaan maken ben ik de naam wat gaan aanpassen en eindigde hier mee.
Insomnia
Tja ik was op zoek naar een leuk vriendinnetje voor Crackle. Vond de mold en begon ideetjes uit te werken. de naam schoot in me hoofd en gaat er ook niet meer uit. Ook al blijkt dat de betekenis anders is dan ik dacht. (ik dacht dat het te maken had met waanbeelden maar het betekend slapeloosheid)
Crackle
Toen ik besloot een verhaal over hem te schrijven heb ik een taal gemaakt die uit lach geluidjes bestond. Daarom vond ik deze naam toepasselijke voor hem
Tras
Hij is deels changeling en changelings hebben namen die niks betekenen en als een soort van geluidsklank konden klinken.
Serpanta
Ik besloot te kijken voor meerminnamen omdat ze onder andere meerminoren had. de naam beviel me ook al draagt ze uiteindelijk de meermin oren nooit.
Kayandro
De moldnaam Kay beviel me goed maar ik wou de moldnaam niet houden. dus ging op zoek naar mooie namen maar niks beviel me dus begon ik de moldnaam te veranderen tot ik een naam had die me beviel.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by Mari-chan 2010-12-06, 12:17 pm

Ok, dan kom ik dus ook maar eventjes met de totstandkoming van de namen van mijn (toekomstige) dolls:

Onika Phisher's naam komt gedeeltelijk van het computerspel "Oni". Ik heb het nooit gespeeld, maar vond het gewoon leuk klinken. Ik vind Onika nogal een meisjesachtige naam, maar de afkorting naar Oni klinkt veel vlotter. Oni heeft een Japanse moeder en een Russisch/Amerikaanse vader(wat een combinatie...), daarom heeft zij een Russische naam, en haar zusje Yumi een Japanse.

Yumi Phisher was eigenlijk het allereerste karakter dat een doll zou worden, maar het liep even anders omdat het nieuwe lichaam van Dollzone uitkwam. Haar naam zou eigenlijk ook Ayumi worden, maar op een of andere manier paste dat gewoon niet bij haar. Ze heeft nogal een stil en dromerig karakter, en Yumi lijkt op het Japanse woord "yume", wat droom betekent, dus van daar.

Samuel J. Poison, is de artiestennaam van Sammy, die eigenlijk Samuel James Lefebvre heet. Lefebvre is het oud-Franse woord voor "smid", en dat vond ik wel toepasselijk. Sammy is namelijk het bastaardkind van een Franse edelman, die een affaire had met een van de dienaressen in zijn hofhouding. En zij was op haar beurt weer dochter van een hoefsmid. Samuel is van beroep muzikant en danser. Zijn artiestennaam moest daarom spectaculairder zijn dan zijn echte naam. De inspiratie hiervoor kwam van het liedje "Little drop of Poison" van Tom Waits. Het is een lekker cynisch nummer, en dat past wel bij Samuel's karakter.

May-Belle "May" Seers's karakter was al gevormd voordat ze een naam kreeg. Ze is een 8jarige in een kleuterlichaam, dus moest haar naam iets schattigs in zich hebben. Samuel heeft haar haar naam gegeven, nadat hij haar op straat heeft gevonden. May herinnert zich op dat moment niets van haar verleden. Samuel noemt haar "May", omdat ze in mei gevonden is, en "Belle", afgeleidt van Annabelle(Sammy's moeder). De achternaam Seers komt van het Engelse woord voor ziener. Dit omdat May in sommige situaties een paar minuten verder in de toekomst kan kijken.


Nee, ik denk écht niet lang na over de namen van mijn dolls! *kijkt schijnheilig*
Mari-chan
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Zaandam

http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by VelvetBat 2010-12-17, 2:56 am

Omdat ik Russische namen mooi vind klinken, had ik mijn eerste dolls Russische namen gegeven, en leek het me leuk om dan vanaf die dag iedereen Russische namen te geven. Dat heb ik een flinke tijd volgehouden (met een paar uitzonderingen na), maar ondertussen heb ik het gevoel dat ik alle leuke Russische namen wel heb gebruikt. Tijd voor wat anders dus. Razz

De Russische namen heb ik gewoon van diverse namensites geplukt.
Ik kijk bij een naam wat ik mooi vind klinken, en wat qua klank voor mijn gevoel overeenkomt met het karakter. Een bitchy doll zal een wat harder klinkende naam krijgen dan een lieve/zachte doll.

Dan de uitzonderingen:
Leana - de naam kwam ik gewoon ergens tegen en vond ik mooi
Skittles - Taste the rainbow, do I need to say more? XD
Umbra - Is Latijn voor schim/schaduw/geest en daarop is haar personage gebaseerd
Lena, Mira, Lily, Ella - Ik wil voor mijn tinies eigenlijk gewoon korte 4 letterige namen, ongeacht uit welke taal de naam komt
Camila, Elenora - Mooie namen die ik tegen kwam toen ik in een lijst met Italiaanse namen zat te kijken. Omdat de Faeries anders zijn dan de andere dolls, wilde ik ze dus ook per se geen Russische namen geven.
Bunny - 'tis een konijnenmeisje. Lekker cliché, maar ik vind de naam Bunny ook gewoon lief en vrolijk klinken.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by holyvirus 2010-12-17, 2:31 pm

Bij mij varieert het nogal. Soms zoek ik lang naar betekenissen, maar dan alleen bij echte namen. En soms neem ik de eerste beste naam die blijft steken. Humor is wel een must. (Er zitten ook een paar dolls bij die nog niet af zijn en later een keer geïntroduceerd worden.)

Vernoemd naar de mold:
Mijn eerste dolls bleef inderdaad steken bij hun moldnamen Razz

Censya: Omdat het een mooie en aparte naam was. Klonk ook wel een beetje naar mijn eigen naam.

Vera: Was vroeger een Vera de muis fan. Dus die bleef ook.

Ark: Officeel had ik al een naam voor hem, Mern XD Maar Ark bleef toch plakken. En nu kan ik geen betere naam bedenken voor hem Smile Rijmt op stijve hark.


Vernoemd naar bekendheden of connectie:

Circe: (spreek uit als siersuh) Vernoemd naar de evil tovenares uit Homerus' Odyssee. Ze verleide mannen om een toverdrank te drinken. De mannen veranderde vervolgens in beesten. Ik vond dat wel toepasselijk bij de dochter van Ark Razz

Jack: vanwege de grijns vernoemd naar Skeleton Jack van "A Nightmare before Christmas*

Noach: Omdat zijn broer Ark heet. -> De ark van Noach

Yoko: Naar mijn favo strip Yoko Tsuno

Cedric: In de adventure game Kings quest 5 kwam er een uil met herenvest en monocles voor genaamd Cedric. Het was de typische zeur sidekick XD Het klonk ook mooi bij Censya.

H. of Baskervile: verwijzing naar "The hounds of Baskerviles" (De lange uitleg) Het karakter is een beagle(hond met zeer goeie neus) en daarbij paste een detective type wel bij hem. Een van Sherlock homes verhalen is "The hounds of Baskerviles" en in het boek/film "In de naam van de Roos" heet de detective monnik William Baskervile. Daaruit kwam snel H. of Baskervile. (Dat vond ik beter klinken dan Baskerviles) Daarnaast beginnen mijn favo schrijvers. H.P. Lovecraft en H.G. Wells ook met een H. Nou ben ik nog niet uit of het Howard of Herbert wordt. Dit is eigenlijk de enige karakter met een diepe betekenis Razz

Het Vuurhoofd: Komt voort uit een slechterik, genaamd Het vuurhoofd in het nederlandse boek trilogie: De tocht naar morgen.

Lily: Ik vond het een mooie naam. Op een tekencursus ontmoette ik twee vietnamese meisjes. Eentje noemde zichzelf Lily. Dat is het enige wat in me omkomt hoe ik aan deze naam kom.


De eerste de beste naam die in mijn hoofd opkwam.

Lawyer: Is een soort code/project naam dat groeide naar de advocaat van Ark. Het bleef dus hangen. Eigenlijk heet ze Ran Satoshi. Ran had ik opgezocht naar betekenis en al vergeten wat het betekend XD Satoshi komt van de Japanse naam van Ash uit Pokemon.

Guppy: Vanwege de vis lippen Razz Het is een guppy prins, maar Guppy klinkt lekker kort.

Bijtje: Dat is nou een naam dat is blijven steken. Misschien omdat het gezicht zo zoetsappig is en de naam liefelijk klinkt. Terwijl het karakter dat niet is. Razz

Firtan: Een combo van fierce en de huidskleur=tan. Ze is ook een vurige tante Razz

holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

De totstandkoming van een Naam. Empty Re: De totstandkoming van een Naam.

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum