Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BJD fans: raar of normaal?

+7
VelvetBat
Raouken
tha_queen_of_chaos
Hasel
maankatje2000
Silk
Muisje
11 posters

Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty BJD fans: raar of normaal?

Post by Muisje 2011-03-02, 12:11 am

Ik moest de titel even langer maken dan alleen "BJD fans", maar het gaat niet alleen over of het raar of normaal is.

Het leek me wel eens interessant om het een keer te hebben over BJD fans en dan bedoel ik niet mensen die van BJD in het algemeen houden, maar fan zijn van een specifieke doll die van een ander is. Dus op dezelfde manier dat je fan kan zijn van een popster of van een personage uit een TV-serie zijn er mensen die fan zijn van een BJD, maar een popster gaat voor de roem en TV-studio's willen graag naamsbekendheid voor hun product. Voor hen zijn fans goed, hoewel je natuurlijk ook enge fans en stalkers hebt.
Een BJD is particulier bezit, dus hoe raar is het als daar fans van zijn en dat mensen fanmail schrijven of ontvangen voor of over een bepaalde BJD?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Silk 2011-03-02, 12:47 am

Eh.. misschien toon ik hier weer de heel naieve kant van mezelf hoor, maar... bestaat dat echt?

Ik kan snappen dat je een pop van één van je vrienden tof vindt, of de stijl van iemand op een forum, maar niet dat je echt fan wordt van één specifieke pop.
Aan de andere kant, ik kan erg blij zijn om een serie, maar heb nooit gefangirled over een acteur of personage, dus wie weet ben ik de vreemde eend in de bijt.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by maankatje2000 2011-03-02, 1:17 am

Ik vind het niet zo vreemd. Kijk maar naar een aantal bekendere bjd-fotograven die hebben een horde fans die een aantal van hun poppen adoreren. En toen verkocht ze hem en kreeg heel veel negatieve reacties dat ze haar doll wegdeed. Tot hate-mail toe.

Ben zelf totaal niet populair met mijn dolls en dat wil ik ook niet. Mijn dolls zijn zoals ik ze wil hebben en dat vinden de mainstream mensen denk ik niet erg geweldig rofl.

Ik heb wel een aantal favoriete dolls (van andere eigenaars) maar of ik daar nu perse alles van moet zien of een shrine voor moet bouwen gaat bij mij veel te ver lol. Zo hier en daar comment ik op de foto's maar ik ga mensen zeker niet spammen.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Hasel 2011-03-02, 1:46 am

Ik heb het idee dat Saar een kleine fan-share heeft maar daar merk ik niet zoveel van, wel krijg ik af en toe op DoA pm's over Caol Ila XD dus die zal ook wel een paar bewonderaars hebben. Maar IRL heb ik er niet zoveel van gemerkt en via internet hou ik echt niet bij hoe en wat, uberhaubt word er maar weinig gecomment op mijn foto's.

Erg raar vind ik het niet, het is net als wanneer je het werk van een bepaalde kunstenaar heel erg bewonderd. Al heb ik zelf zoiets niet met een pop van een ander, Saix vind ik wel super maar ik ga niet zover dat ik over hem sta te squeelen elke keer dat ik hem zie XD (zou Raou ook gek van worden)
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Muisje 2011-03-02, 1:54 am

Ik vind het logisch dat mensen die veel mooie foto's posten ook veel fans aantrekken. Fans van hun werk/fotografie lijkt mij logischer dan fans van specifieke dolls, maar op zich is daar ook niets mis mee. Een fanbase of een soort van fanclub hebben kan best leuk zijn. Totdat ze hate-mail gaan sturen.
Ik snap het fan zijn nog wel, maar niet dat mensen zich zo kunnen opwinden om een doll dat ze hate-mail gaan sturen. Het zijn niet de Backstreet Boys die uit elkaar gaan. Bij slechte verhalen hoop ik dan steeds dat het maar een paar zieke geesten zijn en dat de meeste mensen wel normaal zijn of zich op zijn minst weten te gedragen.

Zelf krijg ik heel af en toe PMs over mijn dolls van vreemden en de meeste zijn in de trend van "Oh, ben jij de eigenaar van die en die. Wat leuk." of ze zeggen dat ze doll X leuk vinden en vragen naar de resin match of welke maat pruiken past. Ik vind het wel een beetje ongemakkelijk wanneer iemand zich een hele grote fan verklaart van een doll waarvan maar een handje vol foto's online staan.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by tha_queen_of_chaos 2011-03-02, 9:46 am

Er zijn dolls van andere die ik geweldig vind, maar fan zijn ben ik niet. Ik wacht niet tot er nieuwe foto's gepost worden en word geïrriteerd als dat niet op een reguliere basis gebeurd.
Er zijn wel dolls en owners die ik bewonder, maar fan zijn ben ik niet. Nou zit het ook niet in mijn aard. Ik ben ook nooit fan geweest van een bepaalde serie/bekendheid/film. Als je mijn kamer ziet zou je denken dat ik fan ben van Orlando Bloom, maar dat komt door Wish die mij al haar posters gaf, en ik weiger mooie mannen in mijn kamer niet Razz
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by maankatje2000 2011-03-02, 9:46 pm

Ik ben te oud voor fan-girl te zijn. Alhoewel ik een grote liefhebber van Turkey (character van Hetalia) ben maar daar heb je geen posters van xD.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Muisje 2011-03-02, 9:55 pm

Zou het lonen om posters van je dolls af te laten drukken en die te verkopen als er een fanbase is? Wink
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by maankatje2000 2011-03-02, 10:31 pm

ik denk het wel, ik weet dat een aantal artists op DA het doen. Maar ik weet niet precies hoeveel je er zelf voor krijgt =x.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Raouken 2011-03-02, 11:05 pm

Zijn wij BJD mensen niet al per definitie raar? XD

Maar over het fan gebeuren, ik weet het niet, het kan mij niet zo heel veel schelen eigenlijk. Ik merk soms wel eens dat mensen Dilly kennen en tof vinden, en in de NL community doet Saix het wel goed maar het staat niet echt op mijn radar, het is een leuk compliment als mensen je doll tof vinden maar fans..dat zou ik heel raar vinden. Ik was laatst op een meet en iemand zat met Dil te spelen en zei 'ik ben zo jaloers op jouw dolls'. En ik dacht, dat kan ik me voorstellen want ze hoeven alleen maar op hun luie achterwerk te zitten en te wachten tot ik weer eens kleren voor ze ga maken of m'n zuurverdiende geld uit ga geven aan nieuwe spulletjes voor ze. Ik ben ook jaloers op mijn dolls! Maar zo bedoelde ze het niet, ze bedoelde, ik ben jaloers want ik wil ook zulke poppen. Dan ben ik misschien heen naief maar..we vinden toch onze eigen popjes het mooiste? Ik kan andere poppen heel mooi vinden maar ik vind ze mooi omdat die persoon er iets cools mee gedaan heeft maar mijn eigen poppen zijn toch wel nummer 1 voor mij want die zijn helemaal zoals ik tof vind! Dat iemand iemand anders popjes toffer vind dan zijn of haar eigen..nouja ik vind het niet raar, maar ik kan het me moeilijk voorstellen.
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Muisje 2011-03-03, 2:19 am

Je hebt verschillende vormen van jalousie. Het beste compliment is "Jij maakt je dolls mooi op een manier waarop ik het niet zou kunnen.", maar daarnaast heb je materiële jalousie over het feit dat iemand anders meer heeft of die ene zeldzame limited heeft en jij niet.

Soms zie ik leuke dolls bij een ander die ik erg mooi vind, maar wanneer ze te koop staan, heb ik er geen interesse in. Dat komt doordat ik ze mooi vind door hetgeen wat die ander er mee doet en dat is dan per definitie iets wat ik zelf niet zou kunnen of bedenken. Anders zouden ze hetzelfde zijn als mijn eigen dolls en die zijn al specialer, omdat ze van mij zijn. Razz
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by VelvetBat 2011-03-03, 8:48 am

Ik zou eerlijk gezegd niet weten of BJD fans raar zijn. Ik heb er geen ervaring mee. Ik heb geen fans en ik ben ook niet echt fan van iemand of iets. Tuurlijk zijn er dolls en fotografen in de bjd community die echt mooi zijn en waarbij ik vaak als ik ze (de dolls of foto's) zie, zoiets heb (of zeg/typ) van "wauw wat gaaf!". Maar daar blijft het bij.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Pete 2011-03-03, 10:09 am

Een vriendin van me is helemaal verliefd op Jyo, zo erg dat ze me gedwongen heeft hem voor haar te reserveren mocht ik hem verkopen of upgraden :'D Telt dat als fan?

Zelf heb ik ook een aantal dolls van bekenden die ik echt heel gaaf vind en die ik ook graag terugzie op foto's. Fandom kan echter doorslaan, zoals bij de Tan Hound van een andere Livejournal vriendin, die al een hele fanbase (inclusief ik) had opgebouwd. Toen ze besloot hem weg te doen, werden er een paar mensen serieus boos. O_o Boos als in 'hoe durf je mijn favoriete doll te verkopen, !@#$%&!!' Er werden lelijke dingen gezegd, zo erg dat sindsdien de betreffende LJ Friends Only is geworden. Later zei ze dat ze hem achter af veel eerder had willen verkopen als er toch drama van kwam.

Dus er is een behoorlijke negatieve zijde aan doll-fan zijn of ze hebben. Zelf vond ik het ook erg jammer dat de Hound wegging, maar alleen omdat ik fan was geeft me niet het recht om kwaad te worden >_o Uiteindelijk heb ik wel iets fan-girligs gedaan, namelijk Jyo dezelfde kleur ogen geven als deze Hound xD
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by tha_queen_of_chaos 2011-03-03, 10:35 am

Ik ben jaloers op jou talent van kleding maken, hoor Raou. Ik vind naaien ook eigenlijk helemaal niet leuk, veel te stressvol. Dus eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers op je.
Ik vind de dolls van Tinka en Raou en Muisje echt super gaaf, misschien zou ik daar wel een fan van kunnen zijn. Het zijn alleen niet dolls die ikzelf zou hebben of willen hebben, daarom vind ik ze ook zo leuk en vond ik het super om Dilly vast te houden en mee te spelen.

Ik geef toe dat mijn faces of Death wel enigzins geinspireerd gaan worden op deze voorbeelden (Raou, Tinka en Muis), omdat ik hun stijl en het feit wat ze met hun dolls doen onwijs gaaf vind. Dus mijn faces of Death krijgen Raou's Epische Kleding, Muisjes Horrific Mods en Tinka Fantasy Face-ups invloeden.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by holyvirus 2011-03-17, 1:20 pm

Fans heb je in verschillende maten. Waar ik een hekel aan heb zijn de fangirlz (Soms lijkt het net een sekte) Helaas zullen die ook wel onder de bjdfans behoren, gelukkig ben ik ze zelf nog niet tegengekomen Razz

Ik heb wel een paar leuke fan reacties gehad op mijn dolls. Meestal uit dat ook met een aantal vragen; hoe ik het gedaan heb en welke ogen ze hebben etc. Je merkt al snel dat die persoon ook zo'n soort doll graag wil. Daarbij wil ik graag wel mee helpen. Er zit toch iets in wat die persoon dan aanspreekt.

Vooral Circe merk ik dat ze in trek is, maar dat komt meer, omdat men haar sculpt enorm leuk vinden. Ik krijg wel geregel reacties van, dat door Circe ze dan ook een twiggy yumi willen. Ik denk wel dat men teleurgesteld zal worden, mocht ik ooit Circe verkopen, maar gelijk staan ze dan ook weer op de stoep om haar te kopen XD

Populariteit en fans is leuk, maar heeft ook een keerzijde heb ik gemerkt met Ark. Het kan opeens erg beklemmend gaan werken. De reputatie van je doll is opeens belangrijker dan jij zelf als persoon. Op zo'n moment vond ik het wel moeilijk om er mee om te gaan, want zelf ben ik niet gewend om populair te zijn. Gelukkig is die periode helemaal achter de rug en is Ark gewoon mijn doll weer. Smile
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Muisje 2011-03-17, 8:49 pm

Ik wil ook een Twiggy! Maar omdat ik niet alles kan hebben, kijk ik wel naar die van jou. Wink
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Rosered 2011-03-19, 10:20 pm

Twiggy's hebben ook zo'n leuk eigenwijs koppie. Smile

Ik kan mijn er niets bij voorstellen waarom andere mensen boos zouden worden als iemand zijn/haar pop verkoopt. O_ô
Ja, misschien is het jammer dat je dan geen nieuwe foto's meer ziet van die pop die je zo mooi vind. Maar hatemail sturen?!
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Wish 2011-03-19, 10:33 pm

Ik vind het zonde dat mensen zo rot zouden reageren :s Maar nu ik erover terugdenk, heb ik veel zulke situaties meegemaakt rond bands die ik vroeger echt goed vond.

Zelfs als ze om gezondheidsredenen of familie stopten, kwam er van overal commentaar dat ze egoïstisch waren enz. Blijkbaar hadden ze niet door dat zij het waren die alleen om zichzelf gaven ...
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

BJD fans: raar of normaal? Empty Re: BJD fans: raar of normaal?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum