Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints?

4 posters

Go down

De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints? Empty De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints?

Post by Muisje 2011-06-12, 1:18 am

Laat ik maar de eerste "asked question" beginnen ik het kersverse subforum. Kan iemand mij vertellen wat de funtie is van de schijfjes die in bepaalde joints zitten, zoals in de schouder en heup joints van Delf dolls? Ik kan zelf wel zien dat het werkt, maar wat werkt er nou anders?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints? Empty Re: De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints?

Post by holyvirus 2011-06-12, 2:18 am

Ik denk dat ze meer zitten voor de mooiheid, bv bij de heupen loopt het wat gestroomlijnder als de doll zit. Bij de armen dat je die stringgleuven niet ziet. Veel extra nut vind ik er zelf niet bij.
(bij de EID superbody zijn ze gewoon irritant.)
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints? Empty Re: De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints?

Post by Pete 2011-06-12, 3:50 am

Mijn J.I.D. heeft ze in de bovenbenen, en het helpt een klein beetje bij het zitten. Hij zou ook beter met opgetrokken knieën kunnen zitten als zijn rugjoint beter ontworpen zou zijn ><" Die klapt nu steeds terug - voor hem hebben die schijfjes inderdaad niet veel nut. Dit plus wat ik gemerkt heb bij de type 2 Delf van een vriendin van me voegen ze bijna niets toe.

Edit: wat wél helpt is het speciale ontwerp van die schijfjes. Mijn J.I.D. heeft van die noppen op de bovenbeen, en de schijf heeft gaatjes in hetzelfde patroon. Zo blijft hij veel steviger staan en zitten, maar dit kan volgens mij ook gewoon direct in de socket in plaats van op een aparte schijf.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints? Empty Re: De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints?

Post by Silk 2011-06-12, 4:00 am

Van de schouderjoints weet ik dat die schijfjes een beetje helpen met de arm naar voren en achteren bewegen. De pop kan zijn schouders naar achter trekken.

De heupjoints weet ik eigenlijk niet wat ze doen.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints? Empty Re: De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints?

Post by holyvirus 2011-06-12, 4:00 am

Klopt dat die noppen gewoon op de joint/socket kan, want de EID modelbody heeft ze ook. Daar hebben ze de buttshells overgeslagen.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints? Empty Re: De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints?

Post by Muisje 2011-06-12, 4:39 am

Wat fijn om weer gewoon als een noob weer vragen te kunnen stellen. XD
Dat het de schouders meer beweegruimte naar voren en naar achteren geeft, kan ik me wel iets bij voorstellen. Bij mijn Feeple65 zit er een lock-systeem in de heupschijfjes, wat op zich ook wel handig is, maar je kan een locking systeem ook zonder maken.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints? Empty Re: De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints?

Post by Silk 2011-06-12, 7:41 am

Muisje wrote:Bij mijn Feeple65 zit er een lock-systeem in de heupschijfjes, wat op zich ook wel handig is, maar je kan een locking systeem ook zonder maken.

Ja, precies. De SD13 lijven van Volks hebben een heel simpel locking systeem in de heupen (gewoon een groef op de heupbal geplaatst die achter de... eh... kont blijft haken als je de pop in een hoek van iets meer dan 90 graden laat zitten.

Ik heb het alleen voor m'n eigen project niet gedaan, omdat ik al moeite genoeg had de heupgewrichten soort van functioneel te maken. XD 'k Weet nog steeds niet of 'ie nu in een rechte hoek kan zitten of niet.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints? Empty Re: De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints?

Post by Muisje 2011-06-12, 7:45 am

Mijn Limhwa meisje heeft van die locking joints in haar bovenbenen zonder van die schijfjes, maar het werkt belabberd. (Die van mijn Limhwa To-L en Mono werken prima, dus het kan wel.)
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints? Empty Re: De toegevoegde waarde van schijfjes in de joints?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum