Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Testproject van lifae

3 posters

Go down

Testproject van lifae Empty Testproject van lifae

Post by lifae 2011-07-12, 8:15 am

Ok. Ik ben vandaag maar eens begonnen met het maken van een popje. Ik twijfelde of ik meteen aan mijn kat wilde beginnen, maar ik ben toch voor een mensje gegaan.

Ik heb twee rietjes in het torso joint zitten, zodat er gelijk een splitsing is voor de benen. De benen hebben ook rietjes, de armen werden wat te dik om rietjes heen, dus daar moet ik een boor voor gaan zoeken.
Het buikje gaat nog iets minder bol worden en ik moet waarschijnlijk nog veel aanpassen aan de benen, maar dat zie ik als ik ze klaar heb om aan het torso te passen, want dan kan ik beter zien of het er een beetje uit ziet. Ik wil ook nog een torso joint maken. De armen kloppen ook nog niet echt.

Nadat ik een paar uurtjes bezig was geweest, bedacht ik me dat het een beetje op barbie-formaat leek, dus heb ik barbie ernaast gelegd. Ze is net iets kleiner dan barbie.

Torso:
Testproject van lifae 5930668501_80735b7292_z
First sculpting project: Torso by faeks, on Flickr

Torso van de zijkant:
Testproject van lifae 5931225450_609f784aef_z
First sculpting project: Torso by faeks, on Flickr

Torso met ledematen erbij:
Testproject van lifae 5930668839_b07e5df616_z
First sculpting project by faeks, on Flickr

Vergelijking met barbie:
Testproject van lifae 5931225586_59b4757ff0_z
First sculpting project by faeks, on Flickr
lifae
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Utrecht

Back to top Go down

Testproject van lifae Empty Re: Testproject van lifae

Post by Muisje 2011-07-12, 7:36 pm

Ik zag je thread ook al op the Joint, maar laat ik hier ook maar even reageren. Vraagje: krijg je de rietjes er makkelijk uit?
Wordt het trouwens een meisje of een vrouw?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Testproject van lifae Empty Re: Testproject van lifae

Post by lifae 2011-07-12, 8:17 pm

De rietjes gaan er erg makkelijk weer uit. Ik heb ze tijdens het kleien af en toe een beetje geschoven, zodat ze niet vast kwamen te zitten.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het wordt XD Volgens mij zit het er een beetje tussenin.
lifae
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Utrecht

Back to top Go down

Testproject van lifae Empty Re: Testproject van lifae

Post by Silk 2011-07-14, 8:11 pm

O hey, Lifae! Ik was helemaal vergeten te reageren.

Ik ben benieuwd hoe ze gaat worden. Klopt het dat je voor de armen al vast een jointje hebt gemaakt? Of zie ik dat verkeerd?
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Testproject van lifae Empty Re: Testproject van lifae

Post by lifae 2011-07-15, 8:15 am

Ja, de armen werden zo dun, dat ik ze gelijk maar in stukjes heb verdeeld, omdat ik bang was dat het anders op de verkeerde plek zou breken. Ik heb al een jointje gemaakt, maar ik moet nog zorgen dat het mooier in elkaar past. Misschien maak ik ze nog opnieuw. Zoveel klei gaat er toch niet in de armen zitten.

Ik zat net nog te kijken naar het torso en het is toch een klein beetje scheef, dus ik moet er binnenkort weer eens wat aan veranderen. Maar misschien is dat op te lossen wanneer ik het torso joint maak.

Ik vraag me ook af hoe ik de handjes moet gaan maken. Die worden echt mini klein!
lifae
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Utrecht

Back to top Go down

Testproject van lifae Empty Re: Testproject van lifae

Post by Muisje 2011-07-15, 8:42 am

Het lichaam van mijn doll is nog steeds scheef, maar in het begin is er toch weinig dat perfect is. Wanneer er meer vorm komt, is het ook makkelijker om te zien waar je dingen moet veranderen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Testproject van lifae Empty Re: Testproject van lifae

Post by Silk 2011-07-15, 8:25 pm

lifae wrote: Misschien maak ik ze nog opnieuw. Zoveel klei gaat er toch niet in de armen zitten.

Als ik jou was, zou ik bovenstaande doen. Ik heb ooit geprobeerd onderdeeltjes te kleien met de gewrichtjes er gelijk in, maar je krijgt een veel strakker/afgewerkter resultaat als je de gewrichten er achteraf in plaatst. Bovendien ga je in dit stadium nog heel erg puzzelen met de verhoudingen en is de kans groot dat het gewricht zo op de verkeerde plek komt.

Je zou voor handjes eens kunnen kijken naar hoe Armeleia dit deed. Haar Seedling is echt tiny en heeft mooie handjes voor het formaat.

Succes! Poppen maken is een kwestie van veel geduld hebben. Als je in dit stadium veel problemen oplost, scheelt dat straks erg veel werk. (geloof me, ik werkte andersom -_-)
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Testproject van lifae Empty Re: Testproject van lifae

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum