Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

4 posters

Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-07-30, 3:52 am

Zo. Nu het vakantie is, en ik absoluut niets wil doen dat op werk lijkt en ik even geen zin had om verder te gaan met het bouwen van de maldozen, ben ik begonnen met een eerste schets van mijn nieuwe project.
Het plan is om twee poppen te maken, man en vrouw, van rond de 70 cm. Het mannenlijf moet slank, goedgebouwd, maar niet gespierd zijn en de vrouw moet een iets slankere versie van een Rubenslijf worden. Inclusief vetrandjes.

Tijdens de poppenmaak-meet was ik heel driftig bezig alle hoekjes en gaatjes van een EID model-lijf uit te meten. Uiteindelijk heb ik alles hiervan, behalve de lengte van de benen, aan de kant gegooid en heb ik gebruik gemaakt van een paar foto's van echte mensen. Behalve dat deze pop straks nog steeds de Iplehouse broeken aan zou moeten kunnen, weet ik nu dus nog niet precies wat z'n kledingmaat gaat zijn.

Hier is het vooraanzicht van het mannenlijf (samen met het begin van het zijaanzicht). Op dit moment is 'ie, incluis hoofd 73 cm en dit wil ik graag zo houden. Hopelijk kan ik het voor elkaar krijgen torso-joints te maken, zonder dat er op mysterieuze wijze een paar centimeters aangroeien...

De schaduwpartijen zijn overdreven aangebracht, zodat ik een beetje kan zien waar ik de detail wil hebben. En lol, ik blijf problemen hebben met het tekenen van armen.

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 5990709616_b5b769ed9d_z

Vraagje: is het bovenbeen wat te lang?


Last edited by Silk on 2011-08-19, 11:03 pm; edited 1 time in total
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Muisje 2011-07-30, 10:48 pm

De knie lijkt ietsje te laag ingezet, maar het zijn nog geen Dollshe benen, dus ik zou me er niet te druk om maken.

Leuk dat je een wat minder gespierd, maar toch volwassen mandoll wil maken.


Last edited by Muisje on 2011-07-31, 1:41 am; edited 1 time in total
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-07-30, 11:04 pm

Zie je, dat dacht ik wel. Dan ga ik straks, als ik de silhouetten uitknip om de kern van schuim te maken, het bovenbeen iets verkorten en het onderbeen een tikkie verlengen. Ik heb er een handje van de bovenbenen te lang te maken, maar wil graag een anatomisch goed aanvoelend geheel maken.

Hmmm... als ik dan toch bezig ben, dan pas ik gelijk de dijen ook wat aan. Die kant oogt nu wat lomp en kan wel een beetje definitie gebruiken.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Pete 2011-08-01, 6:05 am

Ziet er goed uit! Het bovenbeen lijkt mij ook ietsje te lang, maar dat is zo opgelost. Leuk om meer van dit soort lijfjes te zien ;p
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-08-19, 3:54 am

@Pete: Whoops! Had ik jouw berichtje even niet meer gezien, zeg. Ja, dat been is inderdaad niet heel veel werk om aan te passen, dus ik wilde het in de tekening zo laten.

Nu ik verder aan het werk ben, zit ik er alleen over te denken of het niet verstandiger is (ik zie best op tegen weer zo'n groot project) om in plaats van extra large, deze lijfjes te maken in Mini-size. Dus respectievelijk 45 en 43 cm.

De verhoudingen zouden dan 8 hoofden in een lijf zijn en het geheel dus volledig volwassen, maar niet gespierd en in geval van meisje zelfs Rubensiaans.
Ik twijfel een beetje, want ik heb helemaal geen verstand van wat voor mini's er zijn en zou het jammer vinden als ik iets maak waar er al 5 dozijn van op de markt rondlopen.
Wat kan ik zeggen? Ik wil graag 'unique!!1!' zijn ;p.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Muisje 2011-08-19, 4:49 am

Er komen wat meer mature minis op de markt en IH heeft ook een mini die een mini-EIDje is. XD
Maar afgezien daarvan is de mini-markt net een tijdje geleden opengebroken voor niet kinderlijke mini's. Je had altijd al Unoa en MNF, maar er komen nu nog meer maten en vormen binnendruppelen.

In mini-formaat werken gaat je in ieder geval twee voordelen opleveren:
-Er gaat minder klei in, dus minder productiekosten = jij blij.
-Er gaat minder resin in, dus minder productiekosten = de portemonnees van je klanten blij.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Pete 2011-08-19, 5:20 am

Mini-EIDjes, yay! <3 Ik heb me scheel gezocht naar mature mini's, dus es kijken of je wat aan mijn bevindingen hebt.

Zoals Muis al zij, zijn er de laatste twee, drie jaar meer mature mini's bijgekomen, naast de tussenmaatjes en de bovenmaatjes (vanaf 70cm). De mature mini's die ik ben tegengekomen zijn Lumedoll, Fairyland's Chiqueline en MiniFee, IH's J.I.D, Latidoll, en de al bestaande Unoa, Narea, Limwha en Orientdoll. Dit is wat ik heb gevonden, misschien zijn er nog meer (en ik kijk eerlijk gezegd niet zo snel naar artist dolls ^^").

Ze zijn zoals je ziet nog een beetje in opkomst; SD blijft de meest 'gangbare' maat, maar mensen zoals ik zijn altijd op zoek naar kleinere dolls omdat we het gewoon een fijner maatje vinden. Dus daar kun je gebruik van maken door het aanbod van mature mini's wat te verhogen. Daarnaast is het gewoon zo dat de meeste artist dolls (rare benaming, iedere doll wordt toch door een artist gemaakt? xD) alleen hoofden maken. Ik zie dat jij al direct op het lijfje focused, dus ik zou zeggen; ga ervoor! xD

Ikzelf zou zeker geinteresseerd zijn in een mature mini jongen; mini meisjes zijn naar mijn mening al redelijk goed vertegenwoordigd. De meeste MSD meisjes die een beetje borsten hebben kunnen goed voor een wat oudere vrouw doorgaan, maar mooi gespierde MSD's zie ik niet erg veel.

En zeker wat Muis zei, hoewel kleiner kleien misschien lastiger is?
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-08-19, 5:47 am

Ik weet niet of kleiner kleien lastiger is. Het eerste waar ik aan denk ik: minder ruimte om je op overdreven details te focussen Very Happy.

Maar ik begin al meer zin te krijgen in het bouwen van nog twee lijfjes, als ze gewoon wat kleiner zijn, dan de enormheid van 73 cm. Wat kan ik zeggen? Ledigheid is des duivels oorkussen, maar damn wat slaapt het lekker.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-08-19, 11:13 pm

Dubbel spam van moi:

Ik ben begonnen met de blueprint van het vrouwenlichaam. Sorry, Pete, het jongenslijf moet nog even wachten, maar is niets anders dan een aanpassing van bovenstaande tekening.

Ik heb alleen even flinke behoefte aan kritiek. Punt is dat ik er iets aan zie, maar ik weet niet wat. Misschien kloppen de verhoudingen niet, misschien ben ik een cruciaal onderdeel van het vrouwelijk lichaam vergeten, of misschien lijkt de tekening gewoon net even iets te veel op mij. *kuch. TMI...*

Anyways, een frisse blik zal me waarschijnlijk een hoop helpen.

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 6061180245_cff83f6e0d_b
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Pete 2011-08-20, 12:08 am

Ik zie al wat je dwarszit, denk ik: het hoofd is een beetje klein en smal. Daardoor lijken de schouders erg breed, maar als je het hoofd even bedekt is er niets aan de hand met de verhoudingen van de rest van het lichaam.

Maar verder vind ik dit een mooi gevormd lijf! Het is echt een dame, met vrouwelijke rondingen <3 En joh, ze lijkt ook een beetje op mij, maar dan met normale borsten xDD
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-08-20, 12:47 am

@Pete: Dat is het! Je had gelijk; de schouders waren te breed. Ik heb ze net even een tikkie smaller gemaakt en daarmee de bovenarmen ook iets en nu lijkt ze een stuk eleganter.

Misschien dat er morgen nog een beetje afgaat en misschien dat ik de armen in hun geheel iets versmal, maar ik ga straks eerst verder met het jongenslijf.

Dank je wel!
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Momo 2011-08-20, 5:04 am

Ik denk dat de borsten ook op een breedere basis mogen. Niet groot maar wel iets ruimer en dan kunnen ze nog steeds klein zijn. Nu staan ze wat ver uit elkaar. Voordat ik 2 cups gratis erbij kreeg waren ze hier echt niet groot maar wel rakend in het midden.
Momo
Momo

Aantal berichten : 288
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 44
Woonplaats : Utrecht

http://www.wndesign.nl

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-08-20, 11:25 pm

Lol, in mijn hoofd komen ze wel netjes bij elkaar, maar op deze tekening klopt dat niet, nee. Dank je Mo, ik zal het aanpassen.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Muisje 2011-08-21, 12:07 am

Het kan door de vouw in het papier komen, maar zitten de sleutelbeenderen ook niet te dicht op elkaar? Dat kan ook je gevoel of het klopt storen.

Het lijkt me wel leuk om een wat vollere en volwassen mini te zien. Okja van DomaDoll is toch meer een soort chibi en de overige vollere artist dolls zijn meer groot achterwerk met grote voorgevel, maar verder wel sexbom dolls.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-08-21, 1:35 am

Hoi Muis,

Die sleutelbeenderen heb ik even gechecked, maar het kwam inderdaad door de vouw in het papier dat zo zo dicht op elkaar stonden, ja.

En ik zal eerlijk toegeven dat ik door al die sexbommen (mannelijk en vrouwelijk) aan dit projectje ben begonnen. Zelf vind ik het veel sexier een normaal lijf te zien dat mooi is neergezet dan de nadruk te leggen op gestroomlijnde vormen. We zijn geen auto's.

Ik hoop alleen dat ik het voor elkaar krijg alles nog steeds wel heel aantrekkelijk te laten lijken.

Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-10-24, 4:35 am

Update:

De blueprints van beide (toekomstige) mini's zijn af en ik heb ze al uitgetekend op een stukje Dupanel (dit spul gebruik ik standaard als kern). Morgen hoop ik de basis uit te snijden en misschien zelfs al te bedekken met een eerste laag klei... als ze de fietstocht overleven.

Als alles goed is gaat het meisje 45 cm worden, de jongen met z'n 46 cm wordt iets groter. Het zijn jammer genoeg geen standaard maten, maar aangezien de lijven toch andere proporties hebben dan de gemiddelde bjd, heb ik het maar zo gelaten. Ik hoop niet dat het een probleem gaat worden.

Het meisje:
Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 6276427667_4eb750c075_z

De jongen:
Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 6276427533_b8e13fc9fc_z

Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Muisje 2011-10-24, 4:38 am

Ik denk dat het wel leuk is wanneer ze uiteindelijk net iets groter zijn dan de meeste slim minis, want die zijn naar mijn mening toch vaak nog tieners of begin 20 qua uiterlijk. Dan is het wel leuk wanneer er een volwasen doll naast staat die net wat groter is. SDs passen er vaak niet zo goed bij.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-10-24, 4:53 am

Huh, kijk daar had ik nog niet eens aan gedacht. De enige mini die ik heb is overduidelijk kinderlijk en dat past prima naast een SD. Ik kan snappen dat een slim-mini minder goed staat. Wellicht dat deze maat dan wel een voordeel heeft.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Pete 2011-10-24, 5:32 am

Ziet er allebei erg goed uit, hopelijk kun je er al aan beginnen binnenkort =3
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-10-24, 6:10 am

Nou, als alles dus mee zit: morgen Wink. Ik wil er echt graag mee beginnen, ook al kan ik me nog goed herinneren hoe ik de vorige keer op de gewrichten zat te schelden.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Muisje 2011-10-30, 4:11 am

Zat alles mee?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Silk 2011-10-30, 9:16 pm

Haha, nee. Verdorie. Er zijn steeds weer reallife dingen die de boel proberen te saboteren ;p. Ik hoop nu dat ik morgen even bij mijn ouders langs kan om de boel uit te kerven.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Ik ben 73 cm ... scratch that: 43 Empty Re: Ik ben 73 cm ... scratch that: 43

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum