Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Siamese tweeling van DollChateau

4 posters

Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Siamese tweeling van DollChateau

Post by Muisje 2011-10-24, 12:55 am

DollChateu brengt een siamese tweeling doll uit.

Debbie & Caroline: http://www.doll-chateau.com/pro_detail.asp?id=221

K-body-03: http://www.doll-chateau.com/pro_detail.asp?id=222

De reacties op andere forums lopen in ieder geval uiteen. Van "Ik vind het maar niks. Ik had liever dat ze met de heupen aan elkaar vast hadden gezeten." tot "Schande en een belediging voor echte siamese tweelingen!"
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Raouken 2011-10-24, 2:23 am

Ik vind ze wel tof, en daadwerkelijk anders dan siamese tweelingen die aan elkaar gestringed zijn. Vind de hoofden ook tof!
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Silk 2011-10-24, 2:28 am

Lol, zijn er geen positieve reacties?

Persoonlijk vind ik de hoofden erg mooi, alleen zien ze er een beetje uit alsof ze in een badkuip op benen zitten. De vorm van de armen en benen is ook niet iets waar ik op val.

Maar het concept is wel gedurfd en het verbaast me niets dat het zoveel reacties (goed of slecht) oproept!

EDIT: Ik vind de outbirk wel erg vermakelijk. Ik vraag me werkelijk af of siamese tweelingen het ook maar een hol kan schelen dat er ergens een pop rondwandelt dat hun afwijking nabootst.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by maankatje2000 2011-10-24, 2:51 am

Toen ik ze zag dacht ik TOF! Ik heb eigenlijk niet gedacht aan siamese tweelingen en leed =X mensen gaan weer eens erg ver met hun strekkingen.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Muisje 2011-10-24, 2:53 am

Ik vind deze gezichtjes er een beetje Dollzonerig uitzien, als je begrijpt wat ik bedoel.
Er is in ieder geval nog geen ABJD bedrijf geweest waarvan ik me kan herinneren dat ze een siamese tweeling pop hebben uitgebracht. Dus de nodige "buzz" weten ze wel te genereren.

Er zijn ook mensen met een litteken in het gezicht. Ik weet niet of die zich storen aan poppen met littekens in het gezicht. Ik kan me ook een verhaal herinneren van een meisje die een tante had die altijd ontzettend haar best deed om poppen met een bruine huidskleur voor haar te vinden. Die tante wilde dat haar nichtje poppen had die op haar leken en niet alleen blanke poppen die je overal kan kopen.
Misschien willen bepaalde siamese tweelingen ook poppen die op hen lijken. Wie weet.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Silk 2011-10-24, 2:57 am

Als je siamese tweelingen niet mag uitbeelden, dan moeten de 'blinde' ogen die je overal kan kopen ook maar geboycot worden, aangezien dat ook een medische aandoening is.

Ik weet niet, bij mij komt al die drama over alsof de schrijvers zelf geschokt zijn door de onverwachte confrontatie en daarom een "doe weg, ik wil het niet zien" reactie hebben.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Muisje 2011-10-24, 3:04 am

Ik denk dat er meer brandwondenslachtoffers zijn dan siamese tweelingen en ik zie genoeg brandwondachtige littekens op poppen voorbij komen. Het klinkt inderdaad een beetje als een dubbelmoraal.

Vroeger werden mensen met afwijkingen tentoon gesteld, maar dat was vaak ook de enige manier waarop deze mensen geld konden verdienen. Toen konden ze niet zoals nu een uitkering krijgen als ze geen baan hadden. Het vergapen aan het leed van een ander is onsmakelijk, maar dan erger ik me meer aan de vierdubbele incest/misbruik/martel/moord achtergronden waar sommige mensen mee aan komen zetten.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Silk 2011-10-24, 3:09 am

Muisje wrote:... maar dan erger ik me meer aan de vierdubbele incest/misbruik/martel/moord achtergronden waar sommige mensen mee aan komen zetten.

O, mijn heden, ja. Maar meer omdat die zo gigantisch grotesk en ach-en-wee zijn, dat ik ze gewoon niet meer geloof.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Raouken 2011-10-25, 4:24 am

Ik vind dat hele 'het is onethisch want echte siamese tweelingen gaan dood!'gemiep maar over the top Amerikaans gejengel. Ik bedoel, kom op. Ja, in het echie is het niet leuk om een siamese tweeling te zijn. Maar ik betwijfel ten zeerste of DollChateau deze popjes zo bedoeld heeft omdat ze dachten 'he, laten we eens lekker siamese tweelingen belachelijk maken!'. Het is gewoon een tof idee. En mensen die 2 popjes samen stringen, daar komt nooit drama van, maar nu maakt een company een keer een echte siamese tweeling en is het heibel. Want boehoehoe. En ondertussen maar lekker verder schrijven aan hun eigen dramatische popjes, want dat mag wel.
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Muisje 2011-10-25, 4:28 am

Ik snap je helemaal, Raou. Blijkbaar mag je ook geen futuristische popjes uitbrengen wanneer ze lijken op iets bestaand. Ik zal even de schrijvers van Star Trek aanklagen. 9_9
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Raouken 2011-10-25, 6:28 am

Jah, het is belachelijk! Straks 'mag' niks meer van de community. Hebben we lekker gezellig allemaal blije popjes in kanten jurkjes die zich precies naar hun mold en wat de company ervan maakte kleedde en allemaal heel blij en gelukkig zijn en lekker met elkaar thee drinken. Ik dacht dat deze hobby om creativiteit ging? Mensen lullen een eind weg over dat deze poppen kunst zouden zijn, maar kunst zet aan tot nadenken. En wat je ook verder van die DollChataeu popjes vind, dat doen ze toch een stuk meer dan de zoveelste prettyface popje met een leuk regulier lijfje.
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Muisje 2011-10-25, 8:28 am

De chibi's van HZ lijken ook een beetje op kinderen waarvan de moeders Softenon voorgeschreven hebben gekregen, maar de popjes zijn niet gemaakt om te schofferen.
Wat nou als iemand een Nick Vujicic doll wil maken?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Silk 2011-10-25, 8:53 pm

Raouken wrote:Ik vind dat hele 'het is onethisch want echte siamese tweelingen gaan dood!' gemiep maar over the top Amerikaans gejengel.

Ik vind het redelijk onethisch om dergelijke projecten te verbieden, omdat je zo het idee wekt dat een handicap hebben iets is om je voor te schamen. En het is hypocriet: niemand had kritiek op de Souldoll Shiva, terwijl het hebben van vier armen ook een bestaande medische afwijking is. En ik denk dat, wanneer iemand een pop maakt met twee gezichten, je ook niemand zal horen miepen, want dat is: "oh, so cewl".
Het ironische is dat het een Nederlander was die begon met het: "ZMG, the Horror!!1!" Kennelijk is de rest van de wereld ook erg bedreven in amerikaans gejengel.

Ligt het aan mij, of is de hobby de afgelopen jaren afgezakt naar een 'kumbaya-holding-hands' gemeenschap waar men maar al te graag beledigt wil doen over wat voor onderwerp dan ook voorbij komt drijven.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Muisje 2011-10-25, 9:17 pm

Maar Silk, Shiva is een godin, dus niet echt, dus een fantasy doll. 9_9 Er is overigens niemand die wilde reageren op mijn vraag of ze het net zo erg zouden vinden wanneer er een ander bedrijf komt met een gefuseerde doll die als achtergrond een vloek of een SF-ongeluk heeft.

Ik heb iemand anders overigens wel een sterke opmerking horen maken. Blijkbaar was er in de jaren '90 een film waarin een gehandicapte vrouw redelijk veel smut had, wat leidde tot de nodige ophef over sexualisering van gehandicapten. Bleken er genoeg gehandicapten te zijn die zich afvroegen waarom iemand met een lichamelijke beperking niet sexy mag zijn.

Deze tweeling wordt door DollChateau niet neergezet als freaks of met onnodig veel panty shots onder kanten rokjes. Het is allemaal nog redelijk tam gefotografeerd, maar misschien is dat het probleem. Je kan er vanalles van maken, dus maakt men er vanalles van.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Silk 2011-10-25, 10:10 pm

Op welk forum is die discussie, want ik heb alleen het kleine beetje op DoA gelezen en dat blijft tot nu toe redelijk tam (mede omdat de thread gesloten is *kuch*).

Was trouwens een interview aan het kijken met Abigail and Brittany Hensel; een siamese tweeling die samen één lijf delen. Zij weten samen te lopen, te rennen, te applaudisseren, auto te rijden en dat terwijl ieder van hen maar controle heeft over één helft van hun lichaam. Petje af.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Muisje 2011-10-25, 10:23 pm

Het is het in het Drudgeon subforum waar men stemt of een doll on of off topic is. Ik snap dat DoA de grens ergens moet trekken, want er zijn te veel resin BJDs tegenwoordig en stemmers worden gevraagd om objectief te oordelen, maar er schemert soms toch "ik vind het niet mooi, dus hoef ik het ook niet op DoA te zien" door.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Silk 2011-10-25, 10:33 pm

Ahh... kijk eens aan. Ik kom ineens een compleet nieuw subforum tegen, zeg.

Yay, ik heb voor het eerst gestemd voor de on-topicness van een pop. De meiden zijn niet mijn stijl, maar het is geen hersenkraker om te zien dat deze tweeling voldoen aan alle eisen die gesteld worden aan dolls op DoA.

Btw. Als wij ooit onze poppen gaan verkopen, worden ze dan aan eenzelfde jury blootgesteld? Uh-oh...
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by maankatje2000 2011-10-25, 10:56 pm

Als ze op DoA worden gepost wel =O. Ik hoop eigenlijk dat jullie ooit de sprong gaan wagen want ik vind het echt cool waar jullie allen mee bezig zijn/
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Muisje 2011-10-25, 11:22 pm

Volgens mij ga je wanneer je je eigen doll te koop aanbiedt wel uit de subgroep en mag je niet meer meestemmen, omdat je dan een dealer/company bent.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Silk 2011-10-26, 12:48 am

Ik geloof dat 'dealership' aanvragen nog steeds vrijwillig is, maar zelf zou ik wel uit de groep gaan wanneer ik m'n eigen poppen te koop aanbied. Het is gewoon niet eerlijk dat ik een stem op m'n eigen werk mag uitbrengen en dat van anderen mag beoordelen.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Siamese tweeling van DollChateau Empty Re: Siamese tweeling van DollChateau

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum