Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lieve Lotte! (shout)

+21
brigitte
lifae
Hasel
tha_queen_of_chaos
Lavender-Traces
sbslink
maankatje2000
Momo
allanieew
holyvirus
rasilverstorm
Raouken
Rosered
Wish
Dreamfairy
Pete
Silk
Evelien
VelvetBat
Maeve
Muisje
25 posters

Page 1 of 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Next

Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-20, 10:06 pm

Kooi verschonen moet eigenlijk welke week bij de meeste zoogdier-huisdieren die in een kooi zitten. (Elke week een halve vuilniszak vol met konijnenzut, want een groot konijn produceert ook groot. Razz )
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Maeve 2011-11-20, 11:06 pm

@Silk: Niet stilstaande werelden zijn niet zo fun nee, misschien nog een beetje leuk om naar te kijken maar als 'ie dan ook nog omvalt...ouch.

Ik hoop dat je je snel beter voelt. Denk je dat je koorts hebt?

Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by VelvetBat 2011-11-20, 11:13 pm

@ Raou: Ja dat het na een douche niet meer helpt ken ik helaas ook, met name op koude dagen. :/
Ik hoop voor je dat die persoon in het ziekenhuis je dan kan helpen!

En over diclofenac... Met Diclofenac moet je wel oppassen dat je het niet te lang achter elkaar gebruikt. Mijn vader had na een operatie diclofenac voorgeschreven gekregen, maar de artsen waren vergeten erbij te vermelden dat je het maar een 2 weken achter elkaar kon gebruiken of iets dergelijks (het brandt namelijk je maagslijmvlies weg). Na enkele maanden dat spul gebruikt te hebben belandde hij toen kritiek in het ziekenhuis en nu flink een jaar later gaat het wel iets beter, maar heeft hij nog steeds wel klachten.

@ Rosered: Mogen konijntjes wel van je ouders? Konijntjes zijn zo schattig. <3

@ Silk: Beterschap!
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-20, 11:21 pm

Ik ken diclofenac eigenlijk alleen als de oorzaak voor het teruglopen van de gierenstand in India. De gieren zijn daar zo'n beetje uitgestorven, omdat ze kadavers eten van vee dat met diclofenac is behandeld en daar gaan ze dood aan.
Dus als je het gebruikt, moet je je niet laten opeten door een gier.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Maeve 2011-11-21, 12:13 am

Diclofenac is idd heftig, 65-plussers krijgen er ook standaard maagtabletten bij tegenwoordig. Ik heb er ook weleens naar gevraagd maar er kwam een ingewikkeld verhaal over bloedbarrieres en eh, het kwam erop neer dat je maag kwetsbaar is voor bloedingen maar niet vanuit je maag..? (Mijn vriend heeft het nog een keer op zijn Nijntjes herhaald voor me maar je ziet hoe goed het is blijven hangen)

Maar heftig van je vader, VelvetBat, en wat een ontzettend suffe fout van het ziekenhuis ook. Ik hoop dat zijn maag er weer helemaal bovenop komt.
Ik gebruik zelf misschien 1,5 kuur per jaar dus dat maakt het wel anders.

Mmm, ik moet ik bekennen dat ik me nooit eerder zorgen heb gemaakt over mijn eventuele eetbaarheid voor gieren maar dat is eigenlijk best heftig. Tenzij gieren vooral magen en ingewanden eten en daarmee overdoses binnenkrijgen omdat ze veel kleiner zijn dan het vee of zo'n soortgelijk scenario. Maar dan nog.
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-21, 12:18 am

Het is nog niet helemaal duidelijk waarom de gieren er dood van gaan, maar ze hoeven maar een beetje binnen te krijgen en het is voor hen afgelopen. Of ze kunnen het niet goed afbreken en het blijft eindeloos schade in het lichaam doen of het wordt meteen afgebroken naar iets dat nog schadelijker is.
Het is een beetje waarom je een hond geen chocolade moet geven. Wat goed is voor de mens, kan gif zijn voor een dier.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Evelien 2011-11-21, 2:11 am

Mijn moeder slikt Diclofenac vanwege haar reuma en zij slikt er inderdaad standaard maagbeschermers bij. Het is gewoon best wel troep...
Evelien
Evelien

Aantal berichten : 278
Registratiedatum : 2011-11-05
Leeftijd : 40
Woonplaats : Deventer

http://evsdolls.livejournal.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Silk 2011-11-21, 3:41 am

Muisje wrote:Het is nog niet helemaal duidelijk waarom de gieren er dood van gaan, maar ze hoeven maar een beetje binnen te krijgen en het is voor hen afgelopen. Of ze kunnen het niet goed afbreken en het blijft eindeloos schade in het lichaam doen of het wordt meteen afgebroken naar iets dat nog schadelijker is.
Het is een beetje waarom je een hond geen chocolade moet geven. Wat goed is voor de mens, kan gif zijn voor een dier.

De meeste medicatie die goed is voor een mens, moet je niet aan een dier geven. Vandaar dat dieren ook andere antibioticum en verdovingsmiddelen krijgen dan wij.

Diclofenac is een behoorlijk paardenmiddel en daarnaast een ontstekingsremmer. Voor post-operatie patiënten en mensen met reuma o.i.d. is het een handig middel, maar je moet het, zonder maagbeschermer, niet te lang slikken.
Diclofenac is van de zwaardere pijnstillers ook zo'n beetje de enige waar ik niet alle mogelijke bijwerkingen van kan aanvinken, dus misschien Eef heb jij dezelfde mazzel.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Pete 2011-11-21, 3:53 am

Bij veel zware medicijnen heb ik het idee dat vuur met vuur bestreden wordt =/ Zo zul je zien, straks blijkt over een kleine tien jaar dat die Diclofenac ook puur vergif is, net als arsenicum, dat in de vorige eeuw als medicijn werd gebruikt! D:
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Silk 2011-11-21, 4:05 am

Arsenicum kun je ook goed als medicijn gebruiken, je moet alleen erg uitkijken met de dosering ervan.

Ik weet niet. Misschien dat diclofenac vergif is (en de meeste medicatie is dat in zekere zin), maar als ik net een operatie heb gehad prefereer ik gif dat er tijdelijk voor zorgt dat ik geen pijn heb boven helemaal niks.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-21, 4:33 am

Chemokuren en bestralingen zijn ook puur vergif/erg schadelijke behandelmethoden die ook kanker en overige ziekten kunnen veroorzaken, maar in sommige gevallen moet je vuur met vuur bestrijden of je verliest zeker.

Ik denk dat de schadelijke effecten van de meeste medicijnen wel bekend zijn, aangezien dat bij wet uitvoerig onderzocht moet worden voordat het op de markt gebracht mag worden. Andere commerciële producten zoals nanodeeltjes, 3D technologie of WiFi zijn niet op schadelijke effecten op lange termijn getest en worden in toenemend tempo geproduceerd en gebruikt.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Dreamfairy 2011-11-21, 5:07 am

Medecijnen zijn ook gewoon slecht voor je.. Zeker als je pillen moet slikken omdat je bepaalde pillen slikt.

Morgen naar uitzendburo voor vacature van stikster. Hoop dat het wat wordt =)
Dreamfairy
Dreamfairy

Aantal berichten : 53
Registratiedatum : 2011-03-15
Leeftijd : 35
Woonplaats : Belgenland

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-21, 5:10 am

Sommige medicijnen hebben ook positieve bijwerkingen. Zoals verminderde plankenkoorts bij het gebruik van beta-blockers. (Zit er toch een pluspunt aan elke dag pillen slikken.)
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Maeve 2011-11-21, 5:46 am

Het is een afweging, tussen bestrijding van iets (pijn, infectie) tegenover de nadelen die dat met zich meebrengt. Goed voor je in de ene zin, slecht/risicovol in de andere. Het als alleen-maar rotzooi of vergif zien negeert dat het in een ander opzicht dus genoeg positieve uitwerking op je gezondheid kan hebben om het je uberhaupt te doen slikken. Niet-slikken en tenondergaan aan je ziekte is tenslotte ook geen optie.

Medicijnen zijn gewoon niet alleen-maar goed, zoals kruidenthee of yoga (wat een goede reden is om enigzins kritisch te zijn), en daar verlangen we blijkbaar wel naar. Maar medicijnen hebben wel een unieke werkzaamheid.

Is deze thread trouwens ook voor gemiep over popjes? Of is hij strikt off-topic?
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Wish 2011-11-21, 6:11 am

Muisje wrote:... want een groot konijn produceert ook groot. Razz
Swiffer is niet zo groot maar produceert echt superveel... Daarnet op 10 minuten 2 grote hopen gepoept in de keuken ...
Slim konijn hoor, ze houd haar hok netjes... alleen snapt ze niet dat in de keuken toch ook niet zo handig is :p
Toch maar tijd om nog eens te proberen met haar roze wc :p


Ben zelf ook geen fan van medicatie nemen voor het minste beetje, maar soms is het gewoon echt nodig he :s
Ik kreeg diclofenac toen ik met nierstenen in de kliniek lag. Hielp wel echt goed. Heb nu nog een doosje over en zal die ook alleen maar gebruiken als ik echt veel pijn heb van iets...
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Evelien 2011-11-21, 7:06 am

........ Swiffer!!?? Laughing

Ik kreeg laatst Diclofenac bij een heel heftige oorontsteking. Ik heb ook nog een stripje pilletjes over, maar zal het alleen gebruiken als Ibuprofen o.i.d. niet helpt... Niet snel dus.
Evelien
Evelien

Aantal berichten : 278
Registratiedatum : 2011-11-05
Leeftijd : 40
Woonplaats : Deventer

http://evsdolls.livejournal.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Wish 2011-11-21, 7:12 am

http://www.wishypoos.be/gallery/albums/userpics/10001/DSC_7114%20%28Medium%29.JPG
Swiffer !!!

voor zolang die webruimte nog werkt that is, kostte me te veel om alleen een gallerij op te zetten ..
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Rosered 2011-11-21, 7:50 am

Swiffer! <3

VelvetBat wrote:@ Rosered: Mogen konijntjes wel van je ouders? Konijntjes zijn zo schattig. <3
Ik weet niet. Mijn moeder houdt graag alles onder 'controle' en het huis netjes, daarom vind ze katten maar niks. (want die lopen los en doen allemaal onvoorspelbare dingen en steken af en toe een nageltje uit naar de bank)
We hebben ratjes, cavia's en buitenkonijnen gehad. Ik mocht de gerbils van mijn vriend overnemen, maar die gingen dood voor ik ze mee kon nemen. Sad
Er is wel ruimte en ik zou de konijnen het liefst los laten lopen in mijn kamer. Mijn zusjes kamer is ook vrij.

Maar toch hoe meer ik erover nadenk hoe zieliger ik het voor de eventuele huisdieren vind om ze hier in huis te nemen. Sad
Ik moet zelf ook nodig uit huis maar de omstandigheden zijn daar nog niet helemaal naar. Hoop toch echt binnen een paar jaar dat het lukt. En dan kan ik katten nemen, en die mogen van mij best af en toe aan de bank krabben. <3
Ik vind een huis geen thuis zonder huisdieren. T_T
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Raouken 2011-11-21, 8:28 am

Swiffer is geweldig!! <3

M'n pa slikt elke dag diclofinac, 't is geen goed spul maar soms moet je wel. Ik ben allergisch voor zut als ibuprofen en naproxen en ik weet niet of datzelfde werkende bestanddeel in diclofinac zit..misschien eens nakijken. Sowieso neem ik liever zo min mogelijk pijnstillers want m'n maag kan er niet goed tegen(zelfs met die maagpilletjes)en ach, af en toe een beetje wiet om te kunnen slapen werkt ook xD Ik heb liever de pijn dan afhankelijk worden van pijnstillers..nee wacht, ik heb liever dat het eens overgaat! XD
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-21, 8:30 am

Wiet kan je ook meekoken in melk (gewoon in een theezakje doen). Handig voor wanneer je niet wilt roken.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Raouken 2011-11-21, 8:43 am

Klopt, maar ik ben allergisch voor melk XDD
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Maeve 2011-11-21, 8:44 am

Huisdieren zijn <3

Swiffer is zo schattig! Als ik niet al katten had zou ik in de verleiding komen een konijntje in huis te nemen. Of juist zo'n enorme, formaat hond I love you Hoewel ze wel redelijk veeleisend klinken als ik jullie zo hoor, maar stiekem vind ik dat ook wel charmant.

@Rosered: ratjes en cavia's zijn ook heel lief, zou je die niet weer opnieuw mogen?

@Raou: met een zwakke maag is het dan misschien juist weer tricky..?
Ik herinner me wel een zwager die toen hij een hernia had een zalf kreeg als pijnstiller, en dat was ook heftig spul dat goed werkte. Misschien kun je op die manier langs je zwakke maag werken?
Maar idd, met wiet als pijnstilling is niks mis als het goed werkt voor je. Is er nog een verschil met medicinale wiet of 'gewone' wiet?

Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-21, 9:09 am

Medicinale wiet hoort van constante kwaliteit te zijn en er horen geen pesticiden op te zitten. Bij "gewone" wiet moet je maar zien wat ze in de shop hebben, tenzij je het zelf laat groeien.

[edit] Ik weet niet wat er gebeurt wanneer je rijstmelk of sojamelk kookt, maar bij wiet gaat het erom dat de THC vrijkomt en aan iets vettigs bindt, zodat je het kan opdrinken/eten. Rijstmelk gaat prima in de thee, dus je zou het vast ook kunnen koken.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by rasilverstorm 2011-11-21, 9:49 am

Mijn neefje is ook superallergisch voor melk. Hij gebruikt sojamelk ipv gewone melk in eten/drinken. Dat gaat prima.

Zou me niet verbazen als het ook samen kan met wiet.
rasilverstorm
rasilverstorm

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 2011-11-20
Leeftijd : 39
Woonplaats : Utrecht

http://rasilverstorm.deviantart.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Pete 2011-11-21, 10:55 am

Mijn buurmeisje maakt ook vaan cupcakes met sojamelk, er komt een apart maar best lekker smaakje bij ^^

Wie kun je ook in een 'vaporizer' doen, een soort waterpijp die het spul op precies de juiste temperatuur brengt dat alleen de THC doet verdampen. Zo krijg je ook geen tabak binnen (wat mijn bezwaar is tegen joints). Geen idee of 't ook in sojamelk kan, stoner-vriend weet 't ook niet xD

Net terug van een write-in in Amsterdam, en jeminee, wat een mist zeg! Aan de ene kant wel gezellig, maar je kunt geen hand voor ogen zien.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-21, 8:47 pm

Ik vind sojamelk vies en gelukkig zijn er meer opties zoals bijvoorbeeld rijstmelk.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Rosered 2011-11-21, 11:08 pm

Ik kan niet zonder mijn dagelijkse ontbijt met soja melk! Vivera ongezoet (de zoete vind ik smerig) Hmm wiet gekookt in melk lijkt mij ook niet zo lekker smaken. Razz Maarja het gaat om het effect.

Maeve Mijn ouders kregen met elk huisdier dat doodging een beetje een dat-doen-we-nooit-meer instelling. Maar dieren kunnen nu eenmaal ziek worden en doodgaan.
Misschien mag ik wel konijntjes. Ik ga er wel goed over na denken en kijken wat het beste is voor konijnen.
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-21, 11:18 pm

Als je konijnen wilt, dan raad ik aan om je goed in te lezen over wat een konijn nodig heeft, wat normaal konijnengedrag is en hoe je kan herkennen dat een konijn ziek is. Konijnen hebben de neiging om te verbergen dat ze ziek zijn (anders worden ze in de natuur meteen opgegeten), maar wanneer een konijn een dag niet eet, kan het dood gaan. Sowieso kunnen ze snel dood gaan wanneer ze eenmaal ziek zijn, dus is het belangrijk dat je er snel bij bent. Dierenartsbezoek kan best prijzig zijn, dus konijnen zijn niet zulke simpele huisdieren als de meeste mensen denken.
Daar staat wel tegen over dat ze niet zulke simpele huisdieren zijn als de meeste mensen denken en ze doen heus meer dan de hele dag in hun hok zitten en met hun neusje wippen. (Tenzij je ze de hele dag in het hok laat. Dan kunnen ze niets anders.)
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Rosered 2011-11-22, 12:55 am

Ik houd wel van wat actievere huisdieren en ik wil ze ook los laten lopen in mijn kamer. (zal dan snoeren moeten wegwerken natuurlijk) En ik zal er goed onderzoek naar doen. Bij mijn vorige knaagdieren was ik er laat bij om te zien wat er mis met ze was, behalve bij mijn ratjes maar dat was duidelijk te zien/voelen (kankerzwellingen). Voor evt. dierenartsbezoeken zal ik geld achterhouden.
Misschien kan ik dan in het voorjaar konijntjes halen bij een goede fokker.
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-22, 1:44 am

Ik moet zeggen dat ik ergens wel blij ben dat Dolly van de opvang komt, want zij was toen al 2,5 jaar oud en voordat kleine schattige konijntjes volwassen konijnen worden, worden ze eerst puperkonijnen. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by holyvirus 2011-11-22, 4:49 am

Woei, Ik heb dan eindelijk de beta code voor Star Wars the Old republic voor de weekend beta test. Alleen ze laten maar gestaagd een aantal deelnemers toe in de paar dagen. Of ik kan al vrijdag beginnen of pas zondag. Helaas ben ik zondag weg Sad

Maar ja in ieder geval zorgen dat ik mijn zaakjes en paar commissies klaar heb tegen die tijd Smile

Hebben jullie ook zo last van de kou? Ik heb het gevoel dat ik gewoon niet op gang kom Sad Net of mijn lichaam al zijn energie nodig heeft aan het opwarmen.

Oh ja, Skyrim is van mijn speellijst af. Lang leve wagenziekte.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Wish 2011-11-22, 5:31 am

@rosered, als je voor een konijn gaat, en je begint met een jonkje, ga dan vooral naar een plaats waar ze veel konijnen hebben. Zoek naar dat ene beestje dat over de anderen overtrippelt op zoek naar aandacht, of supernieuwsgierig is naar je. Twee keer dit konijn uit een hoop gekozen en elke keer zijn het onvervangbare nijntjes.

Ook even goed inspecteren op afwijkingkjes, een wazig oog of een wonde ergens. Kan altijd een ziekte zijn of een ontsteking die erger word :s
Een gezonde, goed dekkende pels is ook teken dat ze gezond zijn.

Even voorbeeld; was dit weekend in een dierenzaak om voer voor de slangen van mn vriend te halen (oh yey) en daar zitten ook best wat konijnen. in 1 bak een heel lief konijn dat duidelijk een soort uitslag rond zn oogje had en in een ander een echt jonkie met 1 oor (wss afgebeten, zat met volwassen beest van ander ras in de bak, niet eigen jongen en dan zijn konijnen plots niet meer zo lief).
Ik ben eig best in shock dat mensen die dieren verkopen zo met hun dieren omgaan :s is dus ook een zaak waar ik nooit een konijn zal halen.
Ok, misschien wat naief van me ofzo, wss zijn de kwekers die op de markt stonden waar ik Swif kocht ook zo, maar toch, daar hebben ze tenminste de gezonde beesten eruit gesorteerd voor de verkoop...

Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Rosered 2011-11-22, 8:03 am

Dierenwinkels zijn niet de beste plekken om dieren te halen. Sad Helaas.
Ik kan ook opzoek gaan naar een knaagdieren opvang in de buurt. ^_^ Tegen die tijd zal ik even gaan kijken.

Ik ben allemaal poppenkleertjes kwijt, vooral van Goggles... Vraag mij echt af waar ik het verstopt heb.
[edit1]even in wat poppendozen zoeken, ik dacht: 'he welke pop zit hier in dan?' was het Dresje. T_T *slechte dollowner gevoelens*
Maar ik ben wel blij Dresje weer te zien.
[edit2] Gevonden! Very Happy Meteen ook een hoop kraaltjes, strikjes en roosjes terug gevonden.


Last edited by Rosered on 2011-11-22, 8:19 am; edited 1 time in total
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-22, 8:08 am

Ik ben al maanden de stampotstamper kwijt. :/

Ik kan konijnenopvang Binkies aanraden, maar bij konijnenopvang geven ze vaak alleen koppels weg of je moet zelf een konijn hebben om een koppel te vormen met een opvangkonijn. Ze zijn daar sterk van mening dat je een konijn niet in z'n eentje moet houden.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Rosered 2011-11-22, 8:22 am

Het is toch ook beter om niet een konijn alleen te houden? Of verschilt dat?

Het dierenasiel waar ik vrijwilligerswerk doe, verkoopt ook kittens alleen als koppel. (volwassen katten wel alleen, tenzij ze samen uit 1 huis kwamen)
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-22, 8:26 am

Persoonlijk ben ik van mening dat twee konijnen die elkaar aardig vinden beter zijn dan een konijn in z'n eentje houden, maar een konijn in z'n eentje is beter dan twee konijnen die elkaar niet aardig vinden. De vorige eigenaar van Dolly had twee konijnen en die vonden elkaar zo leuk dat Dolly een gaatje in haar oor heeft. Daarnaast zijn sommige konijnen niet zo gesteld op competitie en willen ze alle ruimte, aandacht en eten voor zichzelf hebben zonder te delen. Veel konijnenopvangen zijn van mening dat twee konijnen samen het allerbeste is. Punt.
Maar ik ben wel blij dat ik mijn vriend heb over kunnen halen om een tweede konijn erbij te halen. Hij was daar op tegen en dacht dat Kunibert dan van mensen zou vervreemden. Nu we Dolly hebben (en ze niet meer overal poept en plast) is mijn vriend dol haar en vindt hij het super om te zien hoe Kunibert en Dolly elkaar knuffelen.
(Kunibert is nog steeds de grote aandachtshoer die hij altijd is geweest, alleen heeft hij nu ook een konijn waarbij hij om aandacht zeurt.)
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by rasilverstorm 2011-11-22, 9:05 am

Wij hebben twee konijntjes, en ze moeten echt apart van elkaar blijven anders besluit Rukia ons jongste en kleinste konijn pardoes Sakura ons grotere bejaarde konijn net zo lang te bijten en lastig te vallen dat er geen beginnen meer aan is.

Gemiddeld gaat het een uur goed met die twee samen op één plek. Ik denk dat het nog steeds is omdat Sakura meer mensen geörienteerd is dan Rukia (allebei vanaf het begin veel opgepakt en geknuffelt maar Rukia houd er gewoon niet van).
rasilverstorm
rasilverstorm

Aantal berichten : 16
Registratiedatum : 2011-11-20
Leeftijd : 39
Woonplaats : Utrecht

http://rasilverstorm.deviantart.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Rosered 2011-11-22, 9:20 am

De konijnen die bij elkaar geplaatst worden moeten idd wel goed met elkaar om kunnen gaan op z'n minst. :S Twee katten die elkaar niet kunnen uitstaan worden ook niet bij elkaar geplaatst.

Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Raouken 2011-11-22, 11:32 am

Mijn konijntje is alleen, maar ik heb ook een kat(samen met Hasel) en die twee kunnen het goed samen vinden, dus ze hebben gezelschap aan elkaar(ze wassen elkaar, slapen samen..) <3 Maar Hasel's Sofie is alleen en die zou het volgens mij absoluut niet anders willen. Dus het hangt van je konijn af en hoe goed ze het met een ander konijn kunnen vingen(of met de kat..xD) denk ik
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Wish 2011-11-22, 6:01 pm

k hou Swiffer met gemengde gevoelens alleen...
Had dr eerst op een appartement, dus een tweede zou gewoon niet gegaan hebben, gewoon geen plaats. £Maar toen kon Swiffer wel altidj rondlopen en aandacht van ons krijgen als we thuiswaren (wanneer we gingen werken zat het anders maarjah)
Nu zit ze alleen buiten omdat ik dr niet binnnen mag houden van mn ouders Sad Ik haal haar welk elke dag binnen voor een uurtje of twee en dan amuseert ze zich echt super (gordijnen zijn leuk en aandacht).

Noujah, ik ben er nog niet eens zeker van of Swiffer eigenlijk met andere konijnen opschiet. Met Schnibbles was het kantje boordje maar toch :s Zal misshien iets zijn voor in de lente ofzo
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by allanieew 2011-11-22, 9:23 pm

van de 5 konijnen die wij ooit tegelijkertijd hadden is er nu nog 1 over,
een beestje dat mensen tolereerd maar andere konijnen never nooit niet. het ging ooit goed met 1 mannetje en dat alleen maar omdat hij te dociel was om weg te lopen als zij beet (ze heeft nogal een jacht instinct dus als het andere konijn vlucht gaat ze er achteraan, terwijl als het andere konijn blijft zitten komt het goed)

In mijn ogen zijn mannetjes altijd net iets aanhankelijker dan vrouwtjes. Dus als Toki niet meer is (en die kans zit erin ze wordt in januari 9) dan gaan wij voor een mannetje dat houden we alleen, totdat hij gecastreerd kan worden (en hij lekker gehecht is geraakt aan mensen) en pas dan zetten we er een vrouwtje (uit een asiel) bij, zoiets duurt dan een half jaartje.

Dat heeft tot noch toe 2x een heel aanhankelijk konijn opgeleverd, dat zich daarna prima kon hechten aan een vriendje.

en nee, ik vind het niet zielig voor het konijntje want mannetjes kun je meestal niet samen houden en voordat ie gecastreerd is wil reinout er echt geen vrouwtje bij hebben (twee vrouwtjes gaat trouwens ook niet altijd goed) en ik ben bovendien erg veel thuis dus aandacht komt ie niet tekort (en ruimte ook niet, de konijnen wonen momenteel in de trapkast, waar we een plexiglas deur ingezet hebben, als harry potter er kan slapen dan kan 1 konijn dat ook Smile....)


bij veel asiels mag je je konijn meenemen om te zien of het zou kunnen klikken. Bij Spoekie heb ik gewoon een leuk konijntje meegenomen (dat al zwanger bleek te zijn in het asiel, oeps) Maar toen spoekie overleed en flynn nog alleen achterbleef (omdat toki niks van haar moest hebben) heb ik flynn meegenomen naar asiel goofy in Oldenzaal (pokke end weg van hier maar goed) en daar gekeken of zij samen kon met het 9 jaar oude konijn dat daar zat en dat ging goed, ze gingen elkaar gelijk wassen, en konden ook samen in 1 reismand mee naar huis, thuis hebben we ze nog wel even gescheiden gehad (vrouwtjes zijn veel territorialer dan mannetjes, dus het ging thuis even mis) maar al in minder dan 1 week konden ze permanent samen, geweldig om te zien dat je dus zelfs een konijn van 9 nog een nieuw vriendje kunt geven. (wel is het beter om er geen jonkie bij te zetten, jij zou het ook niet leuk vinden om de hele dag, de rest van zijn leven, met een bejaarde opgescheept te zitten en andersom.)
allanieew
allanieew

Aantal berichten : 130
Registratiedatum : 2009-12-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : houten

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-22, 10:36 pm

Die aanpak heb ik ook bewust gebruikt. Eerst een mannetjeskonijn halen (mede omdat ze bij de opvang meestal geen Vlaamse reuzen hebben), hem castreren en hem bij de opvang een vrouwtje laten uitzoeken. Dat ging eigenlijk meteen goed, want Dolly wil de baas zijn en Kunibert wil veel aandacht. (Een konijn dat half zo groot is en de hele dag op je hoofd rijdt is volgens Kunibert aandacht, want hij gaat er plat voor op de grond liggen.)
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by holyvirus 2011-11-23, 10:44 am

Onderbreekt konijnen gesprek Wink

Ik ben zondag te zien op TV bij de Postcode loterij MiljoenenJacht! Nou ja, ik zit in het vak Deventer helemaal linksonder, eerste rij. (Zoek de sint!) Mijn moeder kon helaas niet met rolstoel op de tribune, zij zat helemaal ernaast en waarschijnlijk ook niet te zien. Mijn moeder was uitgenodigd voor de uitzending, maar ik ging tijdelijk voor haar in de plaats en heb dus ook gestemd, met vlug overleg met mijn moeder Wink Mijn moeder ging niet met de miljoen naar huis, maar wel een weekendje stappen met 200 euro zakgeld en een Ipod/ipad/iphone docking station XD (veel mensen vroegen zich al af wat dat ding was)
Het was super leuk om het een keer mee te maken.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Evelien 2011-11-23, 10:51 am

Oh leuk! Vak Deventer?? Misschien herken ik nog wel wat meer mensen ^^
Evelien
Evelien

Aantal berichten : 278
Registratiedatum : 2011-11-05
Leeftijd : 40
Woonplaats : Deventer

http://evsdolls.livejournal.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Momo 2011-11-23, 11:11 am

Leuk HV! En een vriend van me had vorige week de beta van star wars. Hij was blij dat hij een week vrij was:)
Momo
Momo

Aantal berichten : 288
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 44
Woonplaats : Utrecht

http://www.wndesign.nl

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by maankatje2000 2011-11-23, 11:58 am

@HV leuk dat ze toch wat gewonnen heeft.

Mijn nichtje had Zelda Skyward Sword gekregen maar we hadden dus geen wii motion plus dus het spel deed het niet <.<. Mijn vader 2 wii motion plus controllors besteld omdat we het toch nodig hadden voor een ander spel dat in de zak van sinterklaas zit. Maar afin ik moest dus die controller aansluiten was dat ding Japans en ik ben niet zo goed in kanji dus de gebruiksaanwijzing kan ik dus niet lezen xD.

Ik wist wel dat het aparaat en de controller allebei moesten syncen maar ik heb nog nooit met een wii gespeelt dus voordat ik die controller er aan kreeg duurde het wel een tijdje. Kind lag alweer op bed xD. Heb nu net eerste 30 minuten van Zelda gespeeld en ik ben bang dat ik morgen die controller moet verstoppen voor mijzelf. Mag pas na 13 december computerspelletjes spelen dan is mijn laatste tentamen voorbij xD!

Iig Zelda doet het!
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by sbslink 2011-11-24, 8:54 am

@Maankatje2000: Als je wel gaat spelen.. niet Spoileren.. Ik wacht al heel lang op dit spel en wil het binnekort ook gaan spelen. Mijn ouders hebben het voor me gekocht en moet het Zaterdag nog ophalen Surprised ((alvast voor mijn verjaardag omdat ik het nu niet zelf kan halen))
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by maankatje2000 2011-11-24, 9:04 am

@sbslink geen spoilers xD. Ben verder gegaan met Okami spelen, daar blijf ik niet te lang achter plakken dan bij Zelda.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Muisje 2011-11-24, 9:25 am

Hoe langer ik naar dit popje kijk (NSFW), hoe leuker ik haar vind. Ze ziet er zo... niet uit. XD


Last edited by Muisje on 2011-11-24, 9:51 am; edited 1 time in total
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Lavender-Traces 2011-11-24, 9:39 am

@Maankatje... dankje, nu heb ik zin in Okami spelen. XD Misschien morgen toch maar die PS2 afstoffen.

@Muisje - wat een apart snoetje heeft ze! Ze doet me een beetje aan een muisje denken. Smalle borst, brede heupen. (lol; en dan doelde ik geeneens op je nick.)
Lavender-Traces
Lavender-Traces

Aantal berichten : 209
Registratiedatum : 2011-06-11
Leeftijd : 33

http://lavandula-bjd.deviantart.com/

Back to top Go down

Lieve Lotte! (shout) Empty Re: Lieve Lotte! (shout)

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 12 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum