Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Een recast en nu?

+3
tha_queen_of_chaos
brigitte
holyvirus
7 posters

Go down

Een recast en nu? Empty Een recast en nu?

Post by holyvirus 2011-12-16, 10:26 am

Ik heb even jullie advies en mening hier over nodig:

Ik ben bang dat er weer een slachtoffer is, die onwetend een recast heeft gekocht. Ik ben voor een commissie een hoofdje aan het repareren. Langzaam aan begon ik me te beseffen dat het een van die Poppenimport recast is! Degene die erg lijkt op school A/lucas etc. Nou ja, ik herkende het niet gelijk, maar de lippen kwamen me wel bekend voor. Het hoofd is heel erg "hoekig" voor wat ik gewend ben aan volks. Maar op de lippen zie ik wel heel lichtjes de kenmerkende lipstreepjes, dat gegraveerd zit in de lippen. De oren zijn heel heel erg dun, waarschijnlijk door het vele recasten. En zo zijn er wel meer alarm belletjes gaan rinkelen. Als ik er nu naar kijk, valt het wel erg op dat er uitgewerkte detail is verwerkt, wat minder gekend is bij Chinese BJDS.

De binnenkant van het hoofd is helemaal glad met geen markeringen. Geen naam of merk dan ook. Ook het lichaam is helemaal glad met geen markeringen. Het lichaam schijnt een bobobie lichaam te zijn, maar ik heb alleen de allereerste versie gezien. Daar lijkt het dan niet op.
Het resin is iets wat lijkt op die van resinsoul, alleen iets zachter zoals met de andere resin.

De owner vertelde me voordat ik de commissie aan nam, dat het een onbekende Chinese merk was. Ik vermoed ook dat zij het niet wist dat er recasts in de omloop zijn. Ik ben er zelf ook niet op gekomen. :/

Alleen wat nu? Ben ik verplicht haar hierover op de hoogte te stellen? Ik vind het heel erg sneu om het zo te vertellen. Eerst je doll kapot en dan ook nog een recast. :/ Ik denk wel dat ik haar op de hoogte ga stellen van mijn ontdekking.

Wat zullen jullie doen in zo'n situatie?



holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Een recast en nu? Empty Re: Een recast en nu?

Post by brigitte 2011-12-16, 10:43 am

Hoe vervelend het ook is ik vind wel dat de owner recht heeft om het te weten. Ik zou als ik de klant was het wel fijn vinden als me dat verteld werd.
bovendien kan ze het beter nu van jou horen omdat je beseft dat zij het niet wist dan dat ze na het posten van foto's van andere forumleden hoort die het misschien wel eens heel bot kunnen verwoorden.

Om maar een voorbeeld te geven. Clockwork angel ondekte dat tijdens het schoonmaken er ook beschadigingen waren aan de lippen en neus die weg gemoffeld waren met face up en die ik niet had gezien toen ik het snel had schoongemaakt en afgegeven. Ik vond het erg vevelend nog meer ongewenste mods aan mijn doll. Maar was Clockwork Angel wel dankbaar voor haar eerlijkheid.

succes in ieder geval met wat je ook besluit te doen.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Een recast en nu? Empty Re: Een recast en nu?

Post by tha_queen_of_chaos 2011-12-16, 10:58 am

Ik zou het haar ook zeggen. Waarschijnlijk weet ze het zelf ook niet en dan is het misschien beter dat ze het weet. Als ze het wel weet heb jij in ieder geval het juiste gedaan.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Een recast en nu? Empty Re: Een recast en nu?

Post by Muisje 2011-12-16, 11:06 am

Eerlijk zeggen wat jij denkt dat de doll is. Het is sneu voor haar, maar er zijn geen "onbekende Chinese merken" als het om BJDs gaat. Zelfs het goedkoopste BJD bedrijf heeft een naam. Zelfs het goedkoopste pak koekjes bij de AH heeft een "merknaam" waaraan het te herkennen is.
Wanneer je zo kan googlen dat je per ongeluk op een recast stuit, dan kan je ook googlen op wat een BJD is en welke bedrijven lage prijzen hanteren als je een budgetvriendelijke BJD zoekt.
Dus helaas voor haar wanneer het een recast blijkt te zijn, maar beter dat ze het van jou hoort dan van iemand die het niet subtiel brengt.

[edit] Hoe is het resin? Ik heb gelezen dat sommige recasts van broos resin zijn gemaakt dat snel afbrokkelt of dat het spul giftige dampen loslaat. In ieder geval lijkt het me niet verstandig om dat soort resin te modden.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Een recast en nu? Empty Re: Een recast en nu?

Post by Pete 2011-12-16, 2:13 pm

Ik zou het in ieder geval melden en het aan die persoon overlaten om eree te doen wat die wil. Ben je al begonnen aan de reparaties? Dan zou ik het sowieso melden, want misschien vind die persoon het dan zonde van het geld om toch al een 'outcast' (pun unintended) te laten repareren.

Maak in ieder geval duidelijk dat je die vermoedens hebt maar er niet jegens haar over wilt oordelen, en dat je de commissie af kunt maken als zij dat wil (tenzij je daar echt erge morele bezwaren tegen hebt wat zij dan weer zou moeten snappen).
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Een recast en nu? Empty Re: Een recast en nu?

Post by VelvetBat 2011-12-16, 10:56 pm

Ik zou het zeker weten melden. Sneu voor de eigenaar misschien, maar ten eerste is het eerlijker tegenover haar hierover in te lichten. Zeker met oog naar de toekomst. Als zij het niet te weten komt en de doll later dan weer door verkoopt, wordt de volgende persoon opgezadeld met een recast zonder dat hij/zij het weet.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Een recast en nu? Empty Re: Een recast en nu?

Post by holyvirus 2011-12-17, 10:15 am

Dank allemaal voor jullie inbreng. Ik heb haar ingelicht en geprobeerd het goed uit te leggen. Ook vermeld dat mocht ze haar doll ooit verkopen, dat het niet dus via de bjd fora kan.
Ik baal ook voor me zelf, dat ik het niet eerder heb ontdekt. Die foursisters recast herkende ik wel gelijk. Maar ja ik ken ook niet alle Volks hoofden uit me hoofd.

@Muisje: Het is iets zachter dan wat ik normaal gewend ben van de chinese dolls, maar het is niet zo erg dat het geheel afbrokkelt of uit elkaar valt. Maar het stinkt wel erger, zelfs als ik met een wondersponsje overheen wrijft :/

@Pete: Ik ben al klaar met de mods, er was alleen nog een laatste inspectie toen bij mij het lichtje ging branden. Maar ik ga voortaan wat voorzichtiger zijn met commissies aannemen.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Een recast en nu? Empty Re: Een recast en nu?

Post by Muisje 2011-12-18, 3:27 am

Als ik een recast had gekocht, dan zou ik het ook willen weten, hoor. Hopelijk vat ze het goed op.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Een recast en nu? Empty Re: Een recast en nu?

Post by Raouken 2011-12-18, 5:55 am

Ik vind het ook goed dat je het verteld hebt, zelf zou ik het ook willen weten, en het is beter om het van iemand te horen die het vriendelijk brengt zoals jij dan om het van iemand te horen die meteen zoiets heeft van 'gij vuile n00b!' Uiteindelijk komt ze er toch wel achter, en dan maar beter zo. Hopelijk is ze alsnog blij met het popje en wil ze 'm niet verkopen. Wel vervelend dat die recasts steeds vaker voorkomen!
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Een recast en nu? Empty Re: Een recast en nu?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum