Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Commissions onderdeel

4 posters

Go down

Commissions onderdeel Empty Commissions onderdeel

Post by Amaris 2011-12-18, 3:11 am

Is er een specifieke reden waarom er op JL geen plek is voor commission-topics?
Het viel me op namelijk dat deze er niet zijn, terwijl je die op vrijwel elk BJD forum wel tegen komt.
Amaris
Amaris

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 2011-11-06
Leeftijd : 35

Back to top Go down

Commissions onderdeel Empty Re: Commissions onderdeel

Post by Muisje 2011-12-18, 3:18 am

Misschien omdat we een piepklein BJD forum zijn?
Een forum werkt het beste wanneer er dingen bij gemaakt wordt waar vraag naar is en niet wanneer leden verplicht worden om onderdelen te vullen. Er is op dit moment volgens mij nog geen verzoek om een commissieonderdeel geweest en heel veel halfgebruikte subforums waar tuimelkruid doorheen rolt staat ongezellig. Wink
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Commissions onderdeel Empty Re: Commissions onderdeel

Post by Amaris 2011-12-18, 3:28 am

Daar heb je helemaal gelijk in, goede reden ^^
Het is ook niet eens echt een gemis, was meer vanuit nieuwsgierigheid naar onderliggende gedachte. Het is op deze manier minder commercieel en juist daarom wel prettig naar mijn idee, meer gericht op de ervaringen.
*en dat komt dan zelfs nog uit een artist... is slecht voor mijn eigen zaken zulke dingen zeggen zeker? haha!*
Amaris
Amaris

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 2011-11-06
Leeftijd : 35

Back to top Go down

Commissions onderdeel Empty Re: Commissions onderdeel

Post by Muisje 2011-12-18, 3:32 am

Omdat het zo klein is, bereik je ook weinig klanten. Het is een afweging tussen de moeite die je doet in het opzetten van een thread en de hoeveelheid klanten die je dan trekt. Er wordt hier ook weinig verkocht, omdat er gewoon weinig potentiƫle klanten zijn. Het voordeel is wel dat mensen hier niet alleen voor de verkoop komen en dat niet iedereen die stof aan elkaar kan plakken of een kwast kan vasthouden een commission thread start.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Commissions onderdeel Empty Re: Commissions onderdeel

Post by Raouken 2011-12-18, 5:48 am

Je kunt misschien anders in je signature zetten dat je commissions doet? Als mensen iets zoeken en ze kennen je werk weten ze zo in ieder geval dat ze je kunnen vragen om een commissie, zonder dat je daar per se een aparte thread voor nodig hebt!
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Commissions onderdeel Empty Re: Commissions onderdeel

Post by Pete 2011-12-18, 7:24 am

Je kunt altijd Chaos even poken of er een apart onderdeel voor kan komen, maar gezien het waarschijnlijk kleine aantal mensen die op dit forum commissions gaan aanbieden kun je het vast ook bij de 'gewone' marktplaatsen zetten ^^
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Commissions onderdeel Empty Re: Commissions onderdeel

Post by Amaris 2011-12-18, 8:52 am

Signature is altijd handig voor dat soort dingen, helemaal waar. En op zich zou het best in de 'gewone' marktplaats kunnen inderdaad.
Maar is dan een WTC optie niet een idee? Dat kun je misschien dan weer bij faqs of ook op de marktplaats kwijt... Dat je zulke dingen gewoon in het algemeen vragen kan, als je iets nodig hebt.
Zoals ik al had vermeld in een andere topic ben ik zelf aan het vogelen met pruiken maken, maar misschien is er wel iemand hier die het beter kan.
Dan komen er niet allemaal dezelfde commissionshops maar kun je vragen om een commission indien nodig.
Ikzelf heb geen behoefte hier mn shops op te zetten, daarvoor zit ik hier niet op het forum. Maar ik heb zelf het idee dat hier de meer oldskool en ervaren BJD-owners zitten die meer verstand hebben van dingen en dus elkaar best met de skills helpen kunnen. Dan is een WTC onderdeel misschien wel eens handig.
Just a random thought.
Amaris
Amaris

Aantal berichten : 29
Registratiedatum : 2011-11-06
Leeftijd : 35

Back to top Go down

Commissions onderdeel Empty Re: Commissions onderdeel

Post by Muisje 2011-12-18, 9:00 am

Als iemand iets wil leren dan kan die dat aangeven in het subforum voor de workshop meets. Wanneer iemand een vraag heeft over hoe iets te doen, dan kan die terecht in de FAQ en wanneer iemand iets wil hebben, zijn mensen ook niet te beroerd om te wijzen op commissionshopjes elders.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Commissions onderdeel Empty Re: Commissions onderdeel

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum