Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

't lytske hûs in Fryslân

Go down

't lytske hûs in Fryslân Empty 't lytske hûs in Fryslân

Post by Hasel 2009-11-22, 4:27 am

*kuch* Titel verwijst naar 'Het kleine huis op de prairy' wat waarschijnlijk niemand snapt in eerste instantie XD

Een aantal van mijn dolls hebben onderling een verband, een verhaal wat hen met elkaar verbind, en een aantal van mijn dolls heeft dat niet en die zweven gewoon wat blij rond in mijn huis.

Het begon toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde en Mimir in ene bij mij kwam binnen rollen, een nogal stil, maar toch aanwezig klein kabouter prinsesje. Het werd een stuk levendiger toen Saar in ene bij me op de stoep stond. Een dame die ondanks dat ze niet sprak een giga ego met zich meebracht. Na verloop van tijd werd Famke zichtbaar, ze was schijnbaar tegelijkertijd met Saar gearriveerd alleen niet in zichtbare vorm, Famke is nog wel de meest rustige van allemaal, zoals een spookje betaamt.

Later verscheen Frida in mijn leven, een nogal verdwaast en verward elvenkind wat geen idee heeft waar ze vandaan komt en waar ze heen moet. Vlak daarna besloot Saar dat het tijd werd dat ze iets terugdeed voor de wereld en ze adopteerde Praline, toen werd het pas echt druk, Praline is een kleine opdonder, er is altijd tramelant met haar. Toen bleef het een hele tijd rustig wat betreft nieuwe aankomelingen tot voor kort Caol Ila aankwam, ze is niet echt een personage en is heel rustig in huis, zweeft letterlijk een beetje rond tussen de rest, ze is als verpersoonlijking van sexualiteit niet echt geintereseert in de kindjes in huis, ze vind Saar wel interesant maar die heeft haar tot nu toe straal genegeert.
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

't lytske hûs in Fryslân Empty Mimir

Post by Hasel 2009-11-22, 4:33 am

Naam: Mimir
Mold: Fairygarden tiny Mero/ brownie hybrid
Maat: 10/11 cm
Aankomst: 21 augustus 07
Face-up: door mij
Oog kleur: Dark brown KanisAugen
Haar kleur: Bruin
Stijl: Elf/kabouter-achtig, grote epische jurken waar ze bijna in verdrinkt.
Persoonlijkheid: stil en verlegen.
Achtergrond:
Extra: Mimir was de dwerg die de bron van wijsheid aan de voet van Ygdrassil ( de levensboom) bewaakte, hij werd onthoofd maar zijn hoofd werd geconserveerd zodat hij nog steeds toekomstvoorspellingen kon doen. Daarom heet ze Mimir, want ik kreeg eerst een hoofd.

't lytske hûs in Fryslân IMG_0685


Last edited by Hasel on 2011-05-15, 9:38 am; edited 1 time in total
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

't lytske hûs in Fryslân Empty Saar

Post by Hasel 2009-11-22, 4:44 am

Naam: Sara maar ze word al Saar genoemd sinds ze klein is
Aankomst: 20 nov 07
Mold: Souldoll Hye, modded sleeping head (Rosered) en het lichaam is Ariadoll b-cup 14yrs
Maat: 55-60 cm
Face-up: door mij
Oog kleur: ijs blauwe Soom silecons
Haar kleur: rossig mohair
Stijl: late vijftiger, vroege jaren zestig, met invloeden van andere periodes.
Persoonlijkheid: Saar heeft geen besef van goed of kwaad, haar opvoeding, de dood en haar overtuiging heeft gemaakt dat ze zich niet meer zo goed kan verplaatsen in anderen en dus ook niet zo snel zal snappen als een ander pijn heeft. Ze oordeelt hard over anderen die niet leven naar haar eigen normen en waarden, die ze zelf niet eens naleeft maar daar staat ze niet bij stil. Ze snapt de wereld niet en keert zich daardoor in zichzelf, ze kan zich niet inleven in de wereld om haar heen en begrijpt die niet, het is een eeuwige cirkel. Ze geeft om mensen die ze mag, als er iets met hen gebeurt kan ze niet meer helder denken. Als je haar ontmoet is ze beleeft, ze leeft de etiquette na en je zal niet aan haar merken wat ze van je vind. Pas als ze besluit dat je het waard bent om om te geven zal ze vriendschap met je sluiten en zich meer openen oftewel briefjes schrijven.Ze is vrij rustig maar heeft af en toe last van opvliegingen. Ze is vaak een beetje melancholisch
Achtergrond: Ze spreekt niet, ze heeft een eed afgelegd waarin ze gezworen heeft niet meer te spreken om haar overleden zusje te eren en als manier om zichzelf straf op te leggen voor het nalatig zijn in het beschermen van haar. Saar kon niets doen aan de dood van Famke maar geeft zichzelf er de schuld van, dit was het begin, de basis van haar misvormde wereldbeeld.
Extra: ondanks haar kleine 1,60m en haar schattige zoete moederlijke uiterlijk is ze een pittige tante, zelfs zonder woorden kan ze erg gebiedend zijn en het is moeilijk geen respect voor haar te hebben.

't lytske hûs in Fryslân IMG_1690


Last edited by Hasel on 2011-05-15, 9:32 am; edited 4 times in total
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

't lytske hûs in Fryslân Empty Famke

Post by Hasel 2009-11-22, 4:53 am

Naam: Famke
Aankomst: 12 sept 08
Mold: Leekeworld snowskin Ange
Maat: 43 cm
Face-up: door mij, sleeping mod ook door mij.
Oog kleur: oud roze met een roze iris van RoyalPrinces (DoA)
Haar kleur: Blond of blauw, Leekeworld
Stijl: ouderwets met nieuwewets gemixed, veel kant, roesjes, rafeltjes. Zachte kleuren, veel wit, ivoor, beige, oudroze en blauw. Het is licht victoriaans geïnspireerd.
Persoonlijkheid: nogal doods, praat eigenlijk nooit, denkt wel veel.
Verhaal: Ze is het overleden zusje van Saar, ze kan alleen communiceren met anderen aan gene zijde. Ze volgt Saar totdat Saar zichzelf vergeven heeft voor Famke's dood waar Saar geen schuld aan had maar het zichzelf wel kwalijk neemt. Famke is rustig, bedaard en kalm, ze spreekt op monotone toon en zal buiten ingetogen vrolijkheid of stil verdriet geen emoties tonen. Ze heeft nauwelijks een mening over wat er om haar heen gebeurt, sinds haar dood heeft het lot van de wereld gaan plaats meer in haar hoofd. Ze denkt alleen na over Saar haar gevoelens en gedrag en be- of veroordeeld die.
Extra: Famke is niet haar echte naam, het betekend meisje in het Fries. Saar wil niet over haar spreken dus haar naam blijft me een raadsel.

't lytske hûs in Fryslân IMG_1666


Last edited by Hasel on 2011-05-15, 9:34 am; edited 2 times in total
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

't lytske hûs in Fryslân Empty Praline

Post by Hasel 2009-11-22, 5:04 am

Naam: Praline of Lientje
Aankomst: 15 mei 2008
Mold: Latidoll Green Grown-up Lea, limited tan edition 08
Maat: 30 cm
Face-up: door mij
Oog kleur: okergele Kondoll glasoogjes
Haar kleur: zwart mohair
Stijl: soms kinderlijk en kleurvol maar vaak zwart/wit, gothic, lolita en punk beïnvloed, ze mixed en matched alles door elkaar en is gek op rare kleuren combi's en gekke printjes.
Persoonlijkheid: Erg eigenwijs en veeleisend, vreselijk verwend door Saar en daardoor onuitstaanbaar. Zolang alles gaat naar haar zin is ze lief en tevreden maar zodra iets tegen haar haren instrijkt word ze mokkig, gillerig en dwars. Ze schopt zo ongeveer tegen alles in deze wereld aan en is het nergens mee eens... ze zit nog steeds in haar 'nee-fase'. Ze hangt erg aan Saar, ze gaat waar Saar gaat en wil eigenlijk niets anders eten dan wat Saar klaarmaakt bij uitzondering koekjes en chocolade.
Verhaal: Ze is toen ze vier jaar oud was geadopteerd door Saar, haar geboorteland is Peru (Saar vond zo'n bruin kindje wel stylish verantwoord). Zodra ze hier was heeft Saar haar leren lezen en schrijven, nog voordat ze goed Nederlands kon spreken kon ze dat al, ze is extreem begaafd in talen. Ze is nu zes jaar oud en de pestkop van het schoolplein, ieder die haar denkt wat te kunnen maken boort ze compleet de grond in, het grote ego hebben heeft ze al van Saar afgekeken.

't lytske hûs in Fryslân IMG_1581


Last edited by Hasel on 2011-05-15, 9:35 am; edited 3 times in total
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

't lytske hûs in Fryslân Empty Jonan

Post by Hasel 2009-11-22, 5:23 am

Naam: Jonan
Aankomst: oktober 09
Mold: Soom Chrom op Demongarden lichaam
Maat: 60 cm
Face-up: door mij, ook dubbel ooglid gemod
Haar kleur: lichtbruin
Oogkleur: Bruin groene ogen van Kanisaugen
Stijl: heeel random
Persoonlijkheid: beetje zoals zijn kledingstijl, heel random, kan heel lief zijn, vooral voor Praline en Saar, maar ook heel stout en verleidelijk als hij een meisje leuk genoeg vind om te veroveren.
Verhaal: Hij is de neef van Saar, ietsjes jonger, heeft het hele familie drama rond Saar en Famke meegekregen. Hij is daardoor vrij beschermend over Saar, ondanks dat zij hem afstoot/wegduwt. Zij heeft hem wel gecharterd als papafiguur voor Praline, Daar is hij dan ook heel goed in, hij is gek op Praline en verwend haar maar is ook streng en leert haar hoe je met anderen om hoort te gaan op een normale manier.

't lytske hûs in Fryslân 3


Last edited by Hasel on 2011-05-15, 9:29 am; edited 2 times in total
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

't lytske hûs in Fryslân Empty Lot

Post by Hasel 2009-11-22, 5:45 am

Naam: Lot
Aankomst: oktober 09
Mold: Or-doll Heye op volks sd10 lichaam
Maat: 60 cm
Face-up: door mij
Haar kleur: blauw met turquoise puntjes extra lang mohair pruikje door mij
Oogkleur: lichtblauw
Stijl: lief, schattig, hippie, flowy, elfig
Persoonlijkheid: Lief, rustig, bedaard,
Verhaal: zij en haar tweelingzusje zijn uit de natuur geboren, terwijl Johanna uit een bloem ontsproot kwam Lot voort uit de aanraking van de takken van de boom met de hemel.
Extra: Ze is een elfje. Zo nu en dan 'speelt' ze met Jonan, zonder dat daar verdere verplichtingen aan vastzitten.

't lytske hûs in Fryslân 2
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

't lytske hûs in Fryslân Empty Re: 't lytske hûs in Fryslân

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum