Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

4 posters

Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by Pete 2009-11-25, 1:51 pm

Dus, sinds we een college over Kabuki hebben gehad ben ik me erin gaan verdiepen en dan met name de make-up. Falcon heeft namelijk altijd al een vrij gestileerde faceup gehad waarin de hoofdkleuren zwart en rood waren. Voor hem wil ik nu een "echte" kabuki face-up, maar wel eentje waarmee hij nog over straat zou kunnen.

Ik heb drie ontwerpen gemaakt waarvan ik zelf het meest neig naar de tweede. Excuses voor eventuele asymmetrie, ik uh, jaaah de Japanners houden nou eenmaal van asymmetrie! *kuch*

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Falcon_kabuiki01
Deze is het meest gedetailleerd en is naar een bestaand ontwerp van een acteur. Ik ben echter bang dat hij een beetje overdadig is en ik denk ook niet dat ik het goed symmetrisch zou kunnen schilderen...

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Falcon_kabuiki03
Dit ontwerp staat me het meeste aan omdat hij niet overdadig is maar wel genoeg elementen heeft om als kabuki-stijl herkend te worden.

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Falcon_kabuiki02
De laatste is het meest 'casual', en het makkelijkst te schilderen maar Falcon heeft nu al zoeits en ik wil toch echt iets héél anders. Toch spreekt de simpelheid me wel aan...

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] 0928_03
Falcon's huidige faceup, die zoals je ziet erg op de laatste mockup lijkt. Hij moet sowieso over omdat de wenkbrauwen ongelijk zijn en het zwart van zijn lippen is uitgelopen. Die stomme gloss ook... Evil or Very Mad

Ik twijfel dus nog tussen de laatste twee; welke zou het beste zijn, ook qua de schildertechniek die ervoor vereist is? (ik heb al de grootste moeite met 'normale' wenkbrauwen Mad )

~~~~

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] KI_kabuki
Voor Ki'eiwa, waarmee ik eigenlijk niks doe op het moment, wil ik een échte onnagata (vrouwacteur) faceup doen. Deze is naar het ontwerp van de beroemde Tamasaburo. Ik wil zijn gezicht wit schilderen en met rood de beschildering maken, maar ik weet niet of ik het gezicht mooi wit kan krijgen met verf alleen... Zijn er mensen die al eerder een full-face faceup hebben gedaan? =o


Last edited by Pete on 2009-12-18, 5:52 am; edited 2 times in total
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Re: Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by maankatje2000 2009-11-25, 7:22 pm

Ik vind Kabuki faceups echt te gek.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Re: Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by VelvetBat 2009-11-25, 8:54 pm

Ik vind die 2e kabuki face-up het leukst.
En die face-up voor Ki'eiwa ziet er ook gaaf uit. Ik weet dat er op DoA wel een paar mensen zijn die een full face-face-up hebben gedaan bij hun doll. Misschien zou je daar even moeten rondsnuffelen of er een draadje is over full face face-ups.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Re: Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by Muisje 2009-11-26, 8:00 am

Als je een airbrush van iemand kan lenen, dan zou ik die gebruiken voor een witte basis op een hoofdje. Het voordeel is dat je dan een randje gewone resinkleur kan overlaten aan de randen van het gezicht voor een make-up/schmink effect. Ik heb geen idee of een face-up aanbrengen over een geairbrushte laag anders is dan direct op het resin (met MSC laag).

Leuk dat je je dolls in thema gaat face-uppen. Vaak met wat lef en durven leer je veel en als het te veel is, kan het er ook weer af. Wink
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Re: Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by Pete 2009-12-08, 3:56 am

Dank voor de comments, iedereen! ^^ Falcon heeft een week kaal op de plank gezeten maar gisteren kon ik eindelijk aan zijn faceup werken.

Ik heb de tweede als model gebruikt met een paar veranderingen. Dit was de mockup:

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Falcon_kabuiki02

En dit is het resultaat, ook met zijn nieuwe ogen ( maar nog zonder piercings want ik kan het velletje stickers niet meer terugvinden...)

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] 0932_01

Ik ben er erg tevreden over ondanks dat de rode lijntjes en zijn wenkbrauwen niet helemaal symmetrisch zijn. Z'n lippen vind ik aan de andere kant weer wel erg goed gelukt, dit keer heb ik pasten en waterverf gebruikt in plaats van alleen pastel.

Voor deze faceuop ben ik 'andersom' te werk gegaan: eerst de beschildering en wenkbrauwen met waterverf en dan pas de blush. Bij zijn vorige facups deed ik altijd eerst de blush, maar dan zijn mislukte wenkbrauwen weer moeilijk weg te vegen zonder de blush te beschadigen. Deze werkwijze bevalt me veel beter en ik weet niet waarom ik daar niet eerder aan heb gedacht xD

Nu moet alleen Ki'ewia nog maar ik twijfel nog steeds over het wit. Aan de ene kant lijkt het me erg gaaf om zo'n doll te hebben maar aan de andere kant weer erg beperkend. Ik hou namelijk ook van de 'casual' look die Ki altijd heeft. Ik ga er nog eens over nadenken en dan zie ik wel (ik heb nu toch eigenlijk nog geen tijd xD).
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Re: Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by VelvetBat 2009-12-08, 4:02 am

Ik vind de face-up erg goed gelukt! En hij lijkt ook erg goed op de mock-up die je gemaakt hebt. Een hele aparte stijl, maar het staat hem erg goed. Smile
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Re: Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by maankatje2000 2009-12-08, 4:29 am

ziet er erg goed uit!
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Re: Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by Pete 2009-12-18, 5:52 am

Belated thanks, Velvetbat en Maankatje!

Ik heb besloten om Ki'eiwa toch maar naturel te houden, maar ik ga wel zijn faceup overnieuw doen met dezelfde kleuren, maar dan iets neutralere wenkbrauwen.

Ondertussen wat fotootjes van mijn kleikop, Baicho genaamd. Baicho is een demoon uit een parallel universum (in andere woorden; een ander verhaal) die zichzelf met een of andere spreuk hierheen heeft geflitst. Halverwege is het echter fout gegaan en kwam hij alleen als hoofd aan. Aangezien hij een demoon is deert dit hem niet zo en blijft hij als een soort 'Thing' rondjes rollen xD Hij zit niet in mijn doll-verhaal maar hij woont wel op hun kast.

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] 0935_02
Voordat hij een demon werd was Baicho een sjamaan in een afgelegen Vietnamees dorpje. Hij was echter meer geïnteresseerd in de duistere kant van het paranormale, dus het opperhoofd besloot hem te stenigen :'D

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] 0935_03
Eenmaal in de Hel werd hij dikke maatjes met een van de wachters en zorgde ervoor dat hij van een verloren ziel een echte demon werdt. Zijn huid kleurde rood als een soort tijdsindicator van hoelang hij nog leeft voor hij in het niets verdwijnt. Met het verstrijken van de jaren wordt zijn huid langzaam wit, en zoals je ziet heeft hij al een behoorlijke tijd erop zitten.

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] 0935_04
Ik wil ooit nog een lichaam voor hem maken, maar ik heb al zoveel moeite gehad met de symmetrie van het hoofd alleen, dat ik niet denk dat ik het kan D: Toch blijft het leuk, kleien.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Re: Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by Muisje 2009-12-18, 6:25 am

Ik vroeg me in die "koop/maak thread" al af of je meer foto's van hem hebt. Hij ziet er leuk uit. Ga je hem zo laten of ga je er een keer verder aan kleien/schuren?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Re: Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by Pete 2009-12-20, 12:29 am

Dankje! Ik moet in ieder geval nog iets van een headcap maken (ik heb het hoofd met gat en al gekleid, ik wist niet dat je dat gat pas 'maakt' bij het gieten) dus dan wordt het hoofdje ook nog wel bijgewerkt. Zijn lip is scheef en een van zijn wenkbrauwbotten (??) steekt tever uit.

Ik wil nog wel eens kijken naar Mr. Surfacer ofzo, en als ik ooit tijd/geld heb wil ik wel eens gieten proberen =3 Lijkt me gaaf.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Pete's Langebaanprojecten - Baicho  [Status; kleikop schuren] Empty Re: Pete's Langebaanprojecten - Baicho [Status; kleikop schuren]

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum