Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem

4 posters

Go down

Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem Empty Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem

Post by Muisje 2011-10-09, 9:20 pm

Bimong gaat wegens vertraagde productie overstappen op een nieuw systeem dat inhoudt dat je alleen dolls kan kopen die op voorraad zijn, zodat je doll meteen verstuurd kan worden. Alle dolls zijn nu als "uitverkocht" aangemerkt en de verkoop start weer per 1 december.

Date 2011/10/04 [16:09] Hit 92
Title Notice for change of sales policy

Notice for change of sales policy


Dear Bimongdoll fans,


I have few announcements regarding the sales policy.


1. Our current sales policy is "Order then Production" and it takes approximately 50 business to complete the production. If Face Up option is added then 15 business days additional.


Due to the complicated nature of production process (casting, molding and cloning are all done separately), actual delivery took very long.


The delay in the process made extremely difficult to respond to clients' request for prompt delivery and also a long waiting time.


To address this situation we are changing our sales policy to production prior to take orders. New policy would allow the dolls to be shipped out as orders are made.


The new policy will be implemented starting December 1, 2011.


2. Based on the new policy current online sale will be closed as of October 5th, 2011.


As new plan we are getting ready to present new version of Narin/Narae 65cm. The new sales policy will apply to Narin/Narae 65cm as well.


3. Current outstanding orders will be mailed out soon.
The oldest incomplete order is from 01/11/2011.


For few reasons, such as rescuing fraud cases from Dollfair and
production of Special Event items, the normal production line had been delayed more than expected.


Please accept my apologies and we are currently working hard to fulfill your orders.


I would really appreciate if you could understand and allow us more time.


Thank you.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem Empty Re: Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem

Post by Silk 2011-10-09, 9:33 pm

Dat kan hij wel eens goed hebben. In ieder geval heeft hij, met het nieuwe systeem veel meer controle over de wachttijden van zijn klanten en dat kan zijn reputatie alleen maar ten goede komen.

Nadeel van dit plan is wel dat het lastiger gaat worden bij hem te bestellen. Mensen die echt een pop van Bimong willen zullen zich daardoor niet laten afschrikken, maar nieuwelingen, of mensen die even voorbij kwamen zeilen, zullen minder geneigd zijn om later nog eens terug te komen, denk ik.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem Empty Re: Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem

Post by Muisje 2011-10-09, 9:47 pm

Tja, hij moet wel wat anders proberen, want wat hij nu doet is niet goed. Ik ben erg blij dat ik deze dans ben ontsprongen en mijn in januari bestelde Naring in april heb gekregen. Ik moet er niet aan denken dat ik nu nog had zitten wachten.

Ik denk dat het principe "vandaag besteld, morgen verstuurd" juist aantrekkelijk kan zijn voor nieuwkomers, maar dan moet er wel wat te koop zijn. (Ik voorzie dat dingen niet lang te koop zullen staan.) Het gaat ook lastig zijn wanneer je niet "een doll" wilt, maar iets specifieks zoals alleen een hoofd om een hybrid te maken of een Narae met een Narin hoofd in een bepaalde resin kleur.

Ik vraag me ook af hoe lang hij dit volhoudt, want fans kunnen aanhoudend mailtjes sturen of hij alsjeblieftblieftblieft toch een extra doll X wil maken en geld lonkt. Het ligt eraan of hij van dit geld leeft of dat hij het als een extraatje verdient.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem Empty Re: Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem

Post by Silk 2011-10-09, 10:11 pm

Het grootste risico is idd dat er niets te koop is, of dat niet te koop aangeboden wordt waar op dat moment vraag naar is. Mocht Bimong met zijn inkomen afhankelijk zijn van de verkoop van zijn poppen, dan is de verleiding erg groot om de boel terug te draaien naar hoe het was.

Zelf ben ik wel een voorstander van het 'je kan bestellen tot [insert datum] van deze maand' systeem, of van het 'er is een beperkte oplage beschikbaar.' Mocht ik zelf gaan verkopen gaat het waarschijnlijk wel een dergelijk systeem worden, omdat je zo meer controle hebt over de verkoop. Maar ik wil dan ook iemand anders het verkopen laten doen, zodat ik zelf wat meer afstand kan houden. Dat is een andere situatie dan waar Bimong in zit.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem Empty Re: Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem

Post by Muisje 2011-10-09, 10:20 pm

Bimong is in april overgestapt naar een beperkte hoeveel die elke maand besteld kan worden en dat heeft de problemen niet opgelost.

Mocht ik ooit aan laten casten toekomen, dan denk ik dat ik een X aantal dolls laat maken en die verkoop. Dat is een risicovolle investering aan mijn kant, maar dan kan ik dolls verkopen die ik in handen heb. Ik voel er namelijk niks voor om pre-order klanten maanden te laten wachten, omdat het casting-bedrijf vertraging heeft.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem Empty Re: Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem

Post by Silk 2011-10-10, 4:05 am

Ik ga wel pre-orders doen om de batch van 50, omdat ik het anders niet kan betalen, maar ik hoop dit enkel de eerste keer te hoeven doen en daarna steeds batches van 50 te bestellen en die te verkopen zodra ze binnen zijn (lol, als ik er überhaupt zoveel verkocht krijg).

Bij mij zal er dus altijd maar een beperkte oplage zijn, afhankelijk van hoe groot de order is die ik bij een casting-bedrijf is.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem Empty Re: Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem

Post by maankatje2000 2011-10-10, 6:41 am

@Silk: Ik had vandaag een afspraak met iemand van DoA en die zei dat de resin van Resinsoul best goed van kwaliteit was. Alleen verkleuren de witte en blauwe resin maar ik weet niet meer of dat nu snel was of na verloop van tijd.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem Empty Re: Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem

Post by tha_queen_of_chaos 2011-10-10, 7:03 am

Ik zou zeker wel interesse hebben in een Silk Original Razz Dat lijf is gewoon om te smullen!
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem Empty Re: Bimong (Narae/Narin dolls) stapt over op nieuw productiesysteem

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum