Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

+2
Muisje
Maeve
6 posters

Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-11-20, 7:48 pm

Deze e-mail kreeg ik net binnen:


1. Announcement - D-Storic takes the responsibility and the rights of Bimong Dolls.

From this moment, Nov 20th, all the responsibilties of BimongDoll regarding to shipping and other issues are under d-storic, which means that we are the only one who get all the resoposibilities. Please contact us for any BimongDoll issues to us.

We know we are in a very caotic situation. And also, We have been feeling very sad what happened to Bimong Artist because he were one of the victims of Dollfair Scandal and lost most of her reputation too. It must be a horrible experience for him.

We do understand how frustrating it has been for all Bimiong Doll Customers too. As a new service rep, we apologize for those poor service. Sorry.

However, the reason why we want to take this risk is just we DO NOT WANT those wonderful BimongDolls out of BJD world. As you know, BimongDolls are beautiful and unique but it is not fair that he only takes all responsibilities. So, we decided to jump in this chaos and tring to help his and you too.

To give you a brief explanation, from the year 2010, Bimong Original Artist has tried to resolve all the issues happened at Dollfair.com under her own responsibility with her own expense - by free shipping & castings by her own.

However, despite your trust on her so made additional ordes after that issues, it has been a huge burden on his again. (We expected it might help his situation but it went totally the other way...)

 With that situations, Bimong Artist are forced to cease all the operations and thought that it is much better to delegate it to D-storic. (he will be focusing on only his own creative works)

As a result, we, D-storic will try our best to resolve all issues occured in 2010 and will be offerring BimongDolls under our responsibility and our management. Please take a look at our resolves below.

a.
 All BimongDolls can be purchased at us, D-storic, and all orders made from today, Nov. 20th, will be serviced and managed by us except SHATI which had been sold to other studio.

 b.
All the serial numbers will be given and maintained as original but all the certificates will be changed to D-Storic.

c.
All previous orders and dolls already sent will be serviced by US. Some Service Policy might be changed such as Free Parts Replacement.

d.
Please note that all of Bimong Dolls account and customer service channel has been changed to us, D-Storic.

 

2. Shipping Schedule for previous orders.

 When we take a look at the shipping situation, we are kind of shocked and we think of this issue as a first priority. All the delayed shippings after Dollfair Issue will be done by December. Please understand us our situation but we will send your doll as soon as possible under our responsibility.

 However, some of issues we can not take any action immediately.

a.
Some orders through her personal emails that we can not find and prove your full payment. (Please try to find your payment record for that and please contact us)

b.
Unfortunetely, some original dolls got lost so that we can not find it or molds at all. In this case we will ask her to re-make but it will take time. Please understand our horrible situation....

 

3. Bimong Dolls back on service

If you wish to place a new order for Bimong Dolls, we would like to offer both way of a Pre-Order(Andante system) which is we take an order and then we cast doll, and also, Pre-cast Order(Vivace system) which means that we make dolls first and you can order that doll.

About the shipping schedule for the new orders, Pre-cast Orders(Vivace system) will take 2-3 days to ship and Pre-Orders(Andante system) may take 15 - 30 days depending on its own options such as face-up and clothings.

 

4.

D-Storic Refund Policy

To reassure you for BimongDoll Service, all D-storic products are refundable if we don't meet our shipping schedule.

Again, please keep your eyes on us how we resolve this issue and as we said, we promise we will do our best to meet your expectations.

Thanks.
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-11-20, 8:04 pm

Die email zat ik ook net in mijn inbox te lezen. Ik vind het goed dat ze het willen proberen, maar na zoveel teleurstelling lijkt het me handig om het gewoon te zien gebeuren.
Ik had trouwens nog nooit eerder van D-Storic gehoord.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Silk 2011-11-20, 9:05 pm

Op Google gezocht naar die naam, maar ik kwam - op de website van bimong na - niets anders van D-Storic tegen.


Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-11-20, 10:01 pm

Opmerkelijk ook dat er naar Bimong wordt verwezen met "zij" en "haar". Het kan zijn dat D-Storic in het leven is geroepen door een fan die hopelijk wat zakelijker is aangelegd, maar dit is een puinhoop en je moet of heel hard kunnen werken of al een smak geld vanaf het begin erin stoppen om het snel recht te trekken.

Beetje cru dat Bimong na via een rechtzaak zijn rechten op zijn dolls heeft terug gekregen, hij ze nu weer moet verkopen.
Mocht ik ooit weer een doll van Bimong willen kopen, dan geef ik de voorkeur aan een pre-made doll.


Last edited by Muisje on 2011-11-21, 12:10 am; edited 1 time in total
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by tha_queen_of_chaos 2011-11-20, 10:26 pm

Echt triest hoe het gelopen is zo. Allemaal door die dollfair troep.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-11-20, 11:31 pm

@Muisje: Dat is ook mijn hoop, dat een fan met zakeninstinct en -ervaring is ingesprongen. Er spreekt in ieder geval wel echt liefde uit voor Bimong's werk, dat maakt me een beetje hoopvol. Maar de mess is zo groot dat ik verder nergens op reken.

Wat betreft de zij/haar verwijzingen, dat zou ook vertaal-verwarring kunnen zijn. Zoals Turkse mensen soms heel goed Nederlands spreken maar die verwijzingen naar sekse (hem, haar etc) voor altijd door elkaar blijven halen.
Ik heb in ieder geval ooit foto's gezien op Flickr van Bimong van een klant/fan
die op bezoek ging en als dat hem idd was is hij toch echt een man.

Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-11-21, 12:10 am

Ik vraag me af wie Shati gaat produceren.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-11-21, 12:18 am

Ik hoop niet dat het dat bedrijfje is wat de eerste LE van haar verzorgde want daar hing een fors prijskaartje aan.
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-11-28, 12:17 am

Ik weet niet of dit betekent dat zij de uiteindelijke rechten op Shati hebben, maar de LE Shati van vorig jaar is nog steeds te koop, als pre-order:
http://www.ebay.com/itm/Weekend-Event-BJD-16-SHAHTI-Passion-stage-dressed-doll-LE30-/310358119142?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4842c912e6

Ik kan me niet meer herinneren wat de prijs een jaar geleden was, maar ik dacht dat precies dezelfde LE set toen toch wel 200USD duurder was?

Mochten zij de uiteindelijke rechten hebben, dan is het ook eigenlijk wel een flink wespennest voor ze.
Er zijn nog mensen die op een Shati wachten en voor veel mensen zal het dan als onethisch gelden om nieuw geproduceerde Shati's te kopen terwijl oude bestellingen nog steeds niet voldaan zijn. Ik zou dat zelf ook niet zomaar kunnen.
Dit geldt ook voor D-storic en eventuele toekomstige ready-made Narae's.
(Ik wil hiermee niet zeggen dat ik het 'fout' vind of mensen veroordelen die er wel een kopen, want nieuwe aankopen zijn ook nodig om D-storic en Jigamaree een kans op succes te geven en de mogelijkheid tot het produceren van refund-Narae's/Shati's voor mensen die deze bij Bimong besteld hebben- net als vorig jaar met Bimong en de Dollfair-Neferti's).
Maar het is een nare erfenis voor een bedrijf.


Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-11-28, 1:19 am

Volgens mij was ze inderdaad enige tijd geleden nog duurder.

Ik vind in ieder geval dat D-storic geen type dolls ready-made kan verkopen, als er nog een klant is die op dat type doll (face-plate X + lichaam in resinkleur Y) zit te wachten, want dan halen ze echt de woede van een hoop mensen op de hals. Dat neemt niet weg dat ze toch snel inkomsten moeten genereren om de achterstand in te halen en daarmee lopen ze gelijk het risico om niet genoeg over te houden om door te zetten.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-11-28, 1:52 am

Voor jou is dat dus wel een harde grens?
Ik snap dat erg goed, ik vind het ook heftig, het is meer dat praktisch gezien er ook gewoon geld binnengehaald moet worden om die wachtlijst-Narae's te maken. Niemand schiet er uiteindelijk iets mee op als ze door die wachtlijst failliet zijn voor ze goed en wel begonnen zijn.

Volgens D-storic is dat zelfs wat er met Bimong gebeurd is, hoewel ik dat zelf wel wat makkelijk vindt. Maar misschien is dat een cultureel verschil. Wij zullen het misschien eerder gebrek aan inzicht, bedrijfservaring en kapitaal noemen. Klein bedrijf zonder marge = groot risico. Wat er dan uiteindelijk misgaat maakt in onze visie minder uit.


Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-11-28, 1:55 am

Ik geloof dat het ook niet gewaardeerd werd toen Charles Stephan spullen ging verkopen onder de neus van de mensen die nog op die spullen zaten te wachten en er twee keer shipping voor hadden betaald. Wanneer je als klant kan zien dat een bedrijf heeft wat jij hebt gekocht en het staat te koop (het is dus niet al aan een ander verkocht), dan verwacht je toch dat je het opgestuurd krijgt?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-11-28, 3:32 am

Ja inderdaad, dat zou je mogen verwachten. Maar dan heb je het wel over een claim bij een bedrijf waar je ook de aankoop hebt gedaan.
Maar wat als na betaling 'jouw' bedrijf X failliet gaat, en bedrijf Y springt in en koopt de rechten en gaat zijn eigen versie produceren van wat bedrijf X maakte voor het failliet ging, dan heb jij toch niet automatisch recht op een versie van het product van bedrijf Y, ook als is het hetzelfde ding als bedrijf X produceerde?
Dan moet je volgens mij nog steeds bij bedrijf X zijn voor je claim.

D-storic heeft er om de een of andere reden voor gekozen het hele pakket over te nemen ipv alleen de rechten, dus moet je wel degelijk bij hen zijn, maar het is volstrekt onduidelijk in hoeverre dit een officiele regeling is of dat het meer een kwestie van eer is zoals destijds bij Bimong en de Dollfair-lijst, en dat maakt wel verschil in hoe ik ertegenaan kijk. Vervolgens krijg je de situatie dat ze geld zullen moeten genereren (uit verkoop) om de poppen voor de mensen op de wachtlijst te produceren, en dus inderdaad
Narae's te koop zouden kunnen aanbieden om dat voor elkaar te krijgen. Van hen uit gezien vind ik dat niet zomaar fout, omdat ze de mess van Bimong/Dollfair aan het opruimen zijn met de poppen van Bimong. Van de kopers vind ik het ook niet alleen maar fout. Opportunistisch misschien, en misschien niet bepaald tactisch om blij je pop te gaan spammen, maar ja. In wezen zijn die mensen niet schuldig aan de situatie, en niet verplicht tot een soort van boycot, maar het is wel de groep waar een hoop woede en frustratie op geloosd wordt als je niet uitkijkt.

Vergeet ook niet dat een deel van deze wachtlijst in zekere zin hetzelfde heeft gedaan door bij Bimong te bestellen terwijl de Dollfair-lijst nog niet afgewerkt was. Ik weet niet of jij destijds ook de Dollfair-wachtruimte volgde? Maar de sneers van de oude garde die heilig in Catrina geloofde waren best pittig, en eigenlijk vonden ze gewoon dat iedereen Bimong moest boycotten tot de lijst voldaan was. Maar is dat niet eigenlijk hetzelfde als nu geen Narae's van D-storic kopen (of verwachten dat anderen dat niet doen)?
Terwijl D-storic echt iets anders is/lijkt dan Bimong, maar Bimong zowel met de nieuwe Bimong als met het oude Dollfair gelinkt was.

Ik weet niet, ik vind het niet zo eenvoudig. Ik weet vooral dat ik zelf niet van ze wil
kopen, en dat dat voor heel veel andere mensen ook zal gelden.

Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-11-28, 4:24 am

Ik heb begin dit jaar besteld bij Bimong ondanks dat mensen nog op Dollfair spullen zaten te wachten, maar ik heb geen bestaande Neferti hoofd of narae/narin gekocht. Ik heb een bestelling geplaatst (waardoor er geld gegenereerd werd dat o.a. nodig was voor het afhandelen van overige problemen) en dan is het niet aan mij om te bepalen in welke volgorde bestellingen afgehandeld worden. Zolang ze maar afgehandeld worden.
Dat vind ik iets anders dan iets kopen waarvoor een ander al betaald heeft en nooit gekregen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-11-28, 6:05 am

Voor mij is dat verschil niet zo groot. Dat bedoel ik niet naar want ik vind het uberhaupt jouw (of mijn, want ik heb mijn Narae in November 2010 besteld) verantwoordelijkheid/schuld niet, maar voor mij is het verschil tussen enerzijds
-'voorrang hebben op bestellingen waarvan de oudste bestellingen een jaar ouder zijn dan die van mij maar mijn order wordt toch eerst behandeld'
en anderzijds
- 'kant-en-klare Narae gekocht in webwinkel terwijl er orders liggen van een jaar oud'
niet zo heel groot. Het is i.i.g. subtiel genoeg om terughoudend te zijn met een oordeel vellen over mensen die straks wel een Narae kant-en-klaar kopen, ook als ik dat zelf niet wil doen.

Blegh, ik baal gewoon van deze situatie, en ik voel me ook wel raar omdat ik de dans ontsprongen ben (tweemaal). Survivors-of-the-waitinglist-guilt ofzoiets :/. Ik hoop dat D-storic er iets van bakt en niet op zijn Bimongs vol mooie sentimenten en eergevoel zit om vervolgens stuk te lopen op de realiteit van het runnen van een bedrijf.

Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-11-28, 8:07 am

Het is niet zo zeer een kant en klare pop te koop hebben, want je kan best het afhandelen van oude orders en het aannemen van nieuwe orders parallel laten verlopen. Het gaat mij te ver om een kant en klare pop X te koop hebben staan, terwijl er een klant is die pop X heeft besteld. Die zou naar de klant moeten gaan. Dat er daarnaast andere dingen te koop staan om geld te genereren voor problemen is niet zo bezwaarlijk.
Het is bezwaarlijk dat een klant de doll die ie heeft besteld onder zijn/haar neus verkocht ziet worden en dus langer moet wachten wegens problemen waar de klant niets aan kan doen. Geldnood is geen goede reden waarom je een geproduceerd product niet aan je betalende klant zou afleveren.

Het zou een ander verhaal zijn wanneer Bimong failliet verklaard zou zijn, maar dat is hij niet.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-11-28, 8:31 pm

Ze kondigen een event aan op de website:

[EVEVT NEWS!!!]

Hello!

d-storic.com dragon year in 2012 to celebrate Christmas, and receive order Andante!

Check out parts can be ordered by day ~ *

Vivace in December, we are prepared to order, please wait for announcements! XD


[이벤트공지]

안녕하세요.

d-storic.com에서 크리스마스 및 2012년 용의 해를 기념하여 안단테 오더를 받습니다!

하루하루 주문가능한 파츠들을 확인해 보세요~*

12월 중에 비바체 오더도 준비중이오니 공지를 기다려 주세요! XD

Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by sbslink 2011-11-28, 11:44 pm

I hoop dat het uiteindelijk een keertje opgelost word. Ik snap nu nog niet helemaal wat de plannen zijn. Maar ik hoop zeker dat de dolls van Bimong over een jaar ook gewoon nog te krijgen zijn en ook iedereen die er al een besteld heeft ze gekregen heeft. Ik wil uiteindelijk ook nog graag een narae voor een character van me.
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-11-29, 2:57 am

Ik zag net dat Chuu te koop staat:

http://www.d-storic.com/shop/step0.php?b_code=B20111121044323&c_code=C20111121093752


En een mededeling op hun Notice board:

[Minute News]

November 2011 d-storic.com celebrate the opening is 30% Off!

discontinued in the art-bimong.com can meet the puppets.(dolls)

Prices continue to upload regards the month of 12-day, please visit evryday~!



Snapt iemand anders misschien wat hier staat?





Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-11-29, 3:08 am

In ieder geval geven ze 30% korting en waarschijnlijk bedoelen ze dat je de dolls die je nu niet meer op art-bimong.com kan kopen (alles staat daar als "sold out") nu met die korting kan kopen. De prijzen worden de komende tijd aangepast, dus kom elke dag terug om het bij te houden.
Of iets in die geest.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-11-30, 9:45 am

Er zijn nu ook Narae's te koop. Vreemd genoeg alleen lichaam of hoofd los maar misschien veranderd dat nog de komende dagen:

http://www.d-storic.com/shop/step_submain.php?b_code=B20111121044244

En goed nieuws in de Waitingroomthread op DoA, waar verschillende mensen te horen hebben gekregen dat ze hun Narae in December toegestuurd krijgen. Even afwachten natuurlijk, maar het klinkt zowaar hoopvol allemaal flower .
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Silk 2011-11-30, 9:31 pm

Om even terug te komen op de discussie van een paar dagen geleden:

Persoonlijk kan ik er mee leven wanneer een bedrijf al wel pre-orders voor een volgende batch aanbiedt, maar eerst de oude orders de deur uit doet, voor ze de nieuwe verzenden. De tijd die je moet regelen voor het maken van een nieuwe batch en het krijgen van voldoende orders zit toch richting de drie maand en een bedrijf moet wel geld genereren om niet failliet te gaan, anders blijven zowel klant als maker in dezelfde vicieuze cirkel zitten.

Het is alleen wel handig om in grote letters te vermelden dat openstaande orders eerst afgewerkt zullen, voordat de nieuwe verzonden worden. En het is ook, lijkt me, het beste dat je goed uitlegt aan je nog wachtende klanten, waarom nieuwe pre-orders noodzakelijk zijn, maar dat dit niet betekent dat zij vergeten worden, of moeten vechten om een plaatsje in de wachtrij.

Dat Charles nieuwe orders de deur uit deed, terwijl er nog mensen op hun oude fullset zaten te wachten, dat kan echt niet. Het zorgt voor wrevel, onrust en onzekerheid onder de klantenbasis en dat is helemaal niet nodig. Ik heb sowieso het idee dat CCC nu niet bepaald bekend stond om zijn goede communicatieskills.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-11-30, 11:03 pm

Het probleem met Charles was dat hij ook bestaande spullen verkocht waarvoor klanten hadden betaald maar nooit gekregen en dat deed hij onder de neus van die klanten. Funest voor je reputatie, hoewel de harcore fans hem trouw zijn gebleven.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-12-01, 10:23 am

Ik denk niet dat er veel 'hardcore fans' van Charles over zullen zijn, hoewel ze ongetwijfeld zullen bestaan. Ik ken ze niet i.i.g. Wat ik zie is vooral diepe teleurstelling. Dat kan heel ver gaan, tot het niveau dat mensen bijna een soort proces doormoeten om van hun popjes te kunnen blijven houden. Sommige verkopen ze ook, dat zie je ook bij Narae. Die raken de negatieve associatie niet meer kwijt.
Uiteindelijk vind ik dat nog het meest verschikkelijk aan zo'n situatie als met Bimong of Charles. De mensen die de liefde voor de pop verliezen.
Echt heel naar.

Ik heb daar zelf minder last van maar voor mij zijn popjes niet hun maker. Of, laat ik het anders formuleren, ik heb lang geleden geleerd de instinctieve connectie tussen hoe iets of iemand overkomt of hoe aardig of vervelend ik iemand vindt los te koppelen van waar mensen uiteindelijk echt toe in staat zijn/de kwaliteit van hun output of werk. Ik denk dat dat wel bijdraagt aan het bonden met popjes van 'besmette' makers. 
Ik heb wel last van het hele gedoe rond de popjes, en ik leef mee met mensen die negatief geraakt zijn en volg hun situatie op de voet, maar het besmet de popjes zelf niet. Daar hoort wel bij dat allebei mijn CCC's distinctly 'leftover dolls' zijn, en dat ik dat ook 100% zeker weet. Het hebben van mijn 408 Narae voelt eigenlijk diffuser dan het hebben van CCC voor mij hierom, maar daar heb ik het een paar posts eerder al over gehad.
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-12-01, 10:34 am

Blijkbaar waren er toch nog fans genoeg hardcore om een DoA MP ban voor hem op te lopen door te proberen spullen van hem te verkopen op DoA.

Mijn CCC figuurtjes zijn resinblopjes zonder joints, dus daar heb ik sowieso niet zo'n emotionele band mee, maar ik vind het soms lastig om blije foto's te posten van mijn Narin terwijl ik weet dat er mensen zijn die vlak na mij hebben besteld en nog steeds wachten en zij ook die foto's zien. Dat maakt het toch lastig om er 100% van te genieten, maar mijn Narin wordt er niet minder mooi om.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-12-01, 11:56 am

Ik probeer er juist een punt van te maken om dat wel te doen, hoewel dat in periodes als deze idd meer moeite kost. Het fijne aan Narae is dat er zoveel mensen iets met haar hebben, uit zoveel verschillende periodes ook, dat dat ook goed mogelijk is. Je merkt ook dat meer mensen dat lijntje gaande proberen te houden.
En mensen moeten zelf klikken om de fotoos te kunnen zien. Als je de Narae thread bezoekt lijkt het me duidelijk dat je Narae foto's kunt verwachten.

En ik vond het vrij bruut dat Charles een noob zijn spullen voor hem liet proberen te verkopen. Dat was gewoon pijnlijk om aan te zien. Bijna een tekenfilm, zo eentje waar het figuurtje nietsvermoedend en blij grijnzend op een mierenhoop met rode mieren gaat zitten picknicken. De ban was terecht (en ik dacht dat het een volledige was en niet alleen een MP) maar bedenk je wel dat dit een noob zonder posts was. Ik vind het zowieso vrij gestoord dat je andere mensen je rotzooi op laat ruimen op het niveau waarop Charles dat laat doen.
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-12-01, 8:59 pm

Degene waarvan ik weet dat ze via PM toegaf dat ze eigenlijk Charles dolls voor hem via DoA verkocht (iemand op DoD zei dat ze om die reden van de verkoop afzag en het bij de DoA mods aangaf), was iemand die al enkele jaren lid was van DoA en redelijk vaak postte. Voor zover ik weet heeft ze alleen een MP ban gekregen, maar of die tijdelijk of permanent is, weet ik niet.
[edit] Ik zie dat ze verbannen is, lid was sinds 2008 en 301 posts heeft gemaakt. Dus een beetje een noob, maar iemand die wel beter had kunnen weten.


Last edited by Muisje on 2011-12-01, 10:45 pm; edited 1 time in total
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-12-01, 10:28 pm

Je hebt gelijk, ze was geen noob en ze had beter moeten weten. Ik denk dat ik haar door elkaar haal met haarzelf op een ander forum, waar ze erg weinig posts had en waar ze idd ook popjes van Charles probeerde te verkopen (ook zonder erbij te vermelden dat de popjes niet van haar waren en nog bij Charles lagen).

Naast al het gedoe van andermans poppen in je huis hebben liggen maar niet opsturen, eindeloos uitstellen en liegen en draaien, vind ik dat andere mensen voor je rotzooi op laten draaien een van de heftiger dingen van Charles.
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2011-12-01, 11:14 pm

Gezien de reacties van fans denk ik dat sommige mensen gewoon niet het lelijke willen zien en een spookjesland met schattige popjes willen hebben. Of het zijn mensen die vinden dat zij gewoon mogen doen wat ze willen. Die worden over het algemeen scammers genoemd.

Anyway, het ziet er naar uit dat D-storic wel bezig is met vragen beantwoorden, iets wat Bimong al een tijd lang niet heeft gedaan. Nu maar hopen dat ze het op langere termijn vol kunnen houden.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2011-12-02, 7:02 am

Ik vind D-storic hoopgevend. Als ze de poppen inderdaad aan het maken zijn nu (wat zou moeten als ze in December verstuurd gaan worden zoals ze de mensen in de Waitingroom beloven) dan betekent het ook dat ze het geld hebben om die investeringen te doen. Behoorlijk professioneel voor een Koreaans dollbedrijf.
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Maeve 2012-01-16, 9:47 pm

Ik zag net dit op de site van D-Storic:

~
A lot of recent questions about France resin so raises notice .

We send a korea normals first sequentially.
France resin with high price of purchase a material and supply problems are being delayed.
We have very hard problem with shipping beacuse we have not new order but many send undone dolls.
~

Ok, slecht nieuws denk ik. Die laatste zin interpreteer ik als dat ze het zwaar hebben doordat het maken van alle refund-Narae's van Bimong's wachtlijst hun verantwoordelijkheid is, terwijl er geen nieuwe orders (geld) binnenkomen.
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by maankatje2000 2012-01-17, 7:33 am

Jammer om te horen.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Muisje 2012-01-18, 12:02 am

Ik vind het niet vreemd dat er geen nieuwe bestellingen binnen komen, want het is onduidelijk hoe lang je moet wachten op een nieuw bestelde doll terwijl het heel duidelijk is hoe lang je moet wachten op een doll die een jaar geleden is besteld. Sad
Als ik iets zou bestellen, dan zou het iets zijn dat klaar om te versturen is. Ik wacht eigenlijk nog op die optie (en geld. XD )
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls Empty Re: D-Storic taking responsibility and rights of Bimong Dolls

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum