Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Puck - hoofd voor 60cm lijf

+7
Evelien
VelvetBat
tha_queen_of_chaos
Muisje
maankatje2000
Pete
Silk
11 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-10-24, 4:51 am

En toen was ik begonnen aan een nieuw hoofdje voor m'n grote lijf. Als dit zo doorgaat heb ik een heel assortiment, voordat ik überhaupt aan het verkopen sla, lol.

Hoofddoel van dit project was een kleiner hoofd maken; één die goed in proportie is met z'n lijf. Hij kan nu 6-7 inch pruiken dragen, maar van wat ik kan zien, lijkt het nu wel goed.

Voor de rest had ik nog een paar boetseerdoelen voor mezelf gesteld. Ik wil extra aandacht besteden aan mond, gebied tussen bovenste ooglid en wenkbrauw en de algemene vorm van het gezicht. Oortjes lukken me nu wel, maar het zijn deze drie dingen waar ik nog steeds niet tevreden over ben. Hopelijk gaat het deze keer beter.

Op naar de foto's.

De eerste fase ziet er bij mij altijd horror-achtig uit. Zo erg zelfs dat het mij ervan overtuigd dat ik een one-day fly ben; leuk geprobeerd, maar dat was het dan. Gelukkig is het, na een tijdje stoeien met klei, tot nu toe altijd beter geworden:
Puck - hoofd voor 60cm lijf 6276386147_c11ced867a_z

Rechterkant is zo goed als af. Nu is het met name zaak dat de linkerkant zo goed mogelijk rechts gaat spiegelen. Lol, er is nog een hoop te doen voor het zover is:
Puck - hoofd voor 60cm lijf 6276907864_b5f186aaa9_z

Puck - hoofd voor 60cm lijf 6276386417_37f4cb6353_z

Puck - hoofd voor 60cm lijf 6276386607_6312553b8c_z
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Pete 2011-10-24, 5:34 am

De proporties zien er goed uit! Handig om met een grid te werken, dan kun je de symmetrie beter in de gaten houden. Meestal neigt het gezicht vaak wat naar rechts, omdat voor veel mensen dat hun 'werkhand' is (tenzij je een linkshandige sculpter bent natuurlijk). Dat heb ik in ieder geval vaak gezien bij Minimee's en andere artist dolls. Maar dit hoofdje doet dat niet, gelukkig ^^ En ik mag de smirk en de leuke wipneus.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-10-24, 6:08 am

Ik ben linkshandig, dus bij mij zou 'ie wat naar links moeten afbuigen. Zelf probeer ik dat te voorkomen door één kant van het gezicht op z'n kop te boetseren. Het helpt me meteen om met een frisse blik naar het gezicht te kijken.

Een grid is een echte aanrader. Door de lijnen zie je waar de vorm van het gezicht nog niet symmetrisch is (iets wat ik lastig vind om goed te krijgen). Je kan ook meteen zien hoe de wangen gevormd zijn en of je daar nog iets aan wil veranderen.
Misschien dat ik morgen weer even een grid teken. Ik krijg de gezichtsvorm niet echt goed.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by maankatje2000 2011-10-24, 6:51 am

oooo die smirk, die is gewoon perfect. Ik vind het altijd fantastisch om jouw in-progress werk te zien Silk!
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Pete 2011-10-24, 7:41 am

Op de kop boetseren? Daar had ik nog niet eens aan gedacht xD Zijn kin steekt iets meer naar rechts, wat grappig, volgens mij klopt mijn theorie dan niet echt xD Maar het is nog maar een kleivorm, het hoofdje in je avatar is al bijna perfect symmetrisch, dus dat heb je wel goed.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-10-24, 8:02 am

Leuk profiel en leuk om te zien hoe anders we werken. Ik ben meer een beiden kanten tegelijk persoon, hoewel ik een voorkeur voor rechts heb.
Hij heeft in ieder geval een leuk neusje.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by tha_queen_of_chaos 2011-10-24, 6:27 pm

ik vind die smirk ook geweldig. En die neus is ook al super mooi.
Ben benieuwd hoe het uiteindelijk word.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-10-24, 8:25 pm

@Maankatje: Dank je! Persoonlijk vind ik het altijd eng om die eerste stadia te laten zien. Ze zijn niet erg... charmant. 'k Heb ook altijd respect voor die mensen die al in de eerste stadium iets moois weten neer te zetten.

@Pete: zijn kin steekt iets meer naar rechts, omdat ik daar links nog niet aan begonnen ben. De wangen en kin moet ik daar nog opvullen, al ga ik waarschijnlijk eerst met de rasp tekeer; de onderkant van de kin loopt scheef en de kaaklijn links is ook lager dan rechts.

Je theorie kan nog steeds kloppen! ;p

@Muisje: Ik wil jouw manier van werken ook nog een keer proberen, omdat het iets organischer is (bij gebrek aan een beter woord). Een gezicht in het midden opsplitsen werkt voor mij goed, omdat ik zo iets minder een ezel ben dat tussen drie hooibergen wordt geparkeerd, maar nadeel is dat je minder controle hebt op hoe breed een hoofd wordt. Maar misschien is dat gewoon een kwestie van oefenen.

@Chaos: Dank je. Ik wilde graag een gezicht maken met een lach/smirk/grijns en ben blij dat het aardig begint te lukken. De neus was eerst een dopneus, maar toen IH Claude uitkwam wilde ik proberen om mijn pop minder op hem te laten lijken. Ronduit fail, want nu blijkt Claude ook een wipneus te hebben, niet de dopneus die ik eerst verwacht had, lol. scratch
Ach, ze zijn verschillend genoeg (vind ik).
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-11-11, 3:52 am

Even een klein updateje. Puck is nu grotendeels symmetrisch. Heb een (klein) beginnetje gemaakt aan de oren en zodra die af zijn kan hij ge- eh... scalpeerd worden.

Puck - hoofd voor 60cm lijf 6334008445_1fcda2e5cf_z

Puck - hoofd voor 60cm lijf 6334008467_795c1a6ece_z

Puck - hoofd voor 60cm lijf 6334008471_4c505f9164_z

O, en eentje met pruik. Puck's hoofd is zo klein dat hij een kiddelf maat pruik nodig heeft. Dat kan nog wat worden op een 60cm lijf, lol.

Puck - hoofd voor 60cm lijf 6334037647_c215658c30_z

Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-11-11, 3:56 am

Sommige van mijn 60 cm dolls dragen ook KidDelf pruikjes, dus het kan wel.
Zijn neus is nu erg leuk geworden.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by maankatje2000 2011-11-11, 4:26 am

Wauw Silk, Hij ziet er erg goed uit. Ik geloof zelfs dat de DS Rosen hoofden ook erg klein uitvallen voor 70cm zelf lol. Dat wipneusje is echt te gek.

Claude heeft een langere kin lijkt mij. Daar ben ik niet zo'n fan van. Vind de proporties op Puck mooier.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by VelvetBat 2011-11-11, 6:30 am

Wauw, dat hoofdje is echt heel mooi!
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Pete 2011-11-11, 11:26 am

Moooi! En Kid Delfs hebben een groot hoofd, dit gaat vast wel lukken op een 60cm lijf ^^ Vind zijn smirk steeds meer karakter krijgen xD
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Evelien 2011-11-12, 5:35 am

Die 'smirk' is leuk inderdaad. Ik heb een voorkeur voor dolls met een (ondeugende) glimlach. Veel dolls kijken van nature zo verdrietig.
Evelien
Evelien

Aantal berichten : 278
Registratiedatum : 2011-11-05
Leeftijd : 40
Woonplaats : Deventer

http://evsdolls.livejournal.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-11-12, 5:50 am

@Muisje: Fijn dat je de neus leuk vindt. Dank je.
Ik ben ook zulke bobble-heads gewend met mijn Volks, dus het voelde even raar aan dat Puck zelfs een kleinere pruik heeft dan Elfdoll K. Ik denk inderdaad dat het wel gaat werken, zeker ook omdat het lijf in verhouding met andere BJD's tenger is.

@Maankatje: Nee, nu zijn gezicht aan beide kanten klaar is vind ik hem niet meer zoveel op Claude lijken. Zijn profiel is toch echt heel anders en Puck kan, door zijn oogvorm, zowel iets ondeugends, als iets meewarigs over zich krijgen, iets wat de kale sculpt van Claude niet heeft. Ik ben blij dat zijn gezichtsvorm echt anders is, want ik maakte even zorgen dat Puck zou lijken als "very inspired by...", terwijl ik daar helemaal niet mee bezig was toen ik hem aan het kleien was.

@VelvetBat: Dank je Very Happy! Ik blij te horen dat je hem mooi vindt.

@Pete: Thanks! Ik ben blij dat zijn smirk gelukt is; ik vond het lastiger dan verwacht om een lachend gezichtje te maken. Aangezien jij een expert bent op het gebied van Kiddelf (in verhouding met mij dan) neem ik graag aan dat kiddelfs een groot hoofd hebben. Ik kan niet wachten om te testen of 'ie echt op z'n lijf past, lol.

@Evelien: Dank je, Evelien Smile. Het is een beetje een projectje van me om zoveel mogelijk verschillende gezichtsuitdrukkingen te maken en een glimlach hoort daar ook bij. Het grappige is dat bij het maken van een lachend gezichtje ikzelf ook helemaal vrolijk word. Misschien moet ik er meer maken ;p.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-11-13, 8:46 pm

Dat zijn je mirrorneuronen. Wanneer je een bedroefd gezicht zou maken, dan voel je je een stuk minder blij. Mede omdat je waarschijnlijk de gezichtsuitdrukking vaak ook zelf maakt om te controleren hoe de uitdrukking eruit ziet.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-11-13, 8:49 pm

Vandaar. Dan weet ik nu dus de beste remedie tegen dipjes. Tientallen blije hoofdjes kleien!
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-11-24, 11:31 pm

Z'n koppie is nu bijna af, op het linkeroog na dat ik, na het maken van deze foto's, toch nog weer wat bij wil werken. Headcap system is ook af; het heeft alleen nog een inkeping voor de S-haak nodig en dan kan 'ie gecoat worden.

Van de drie hoofdjes die ik gemaakt heb, is Puck verreweg de kleinste. Hij heeft 10mm ogen in en draagt een 7/8 inch pruikje. Ik voorzie een trend in mijn boetseergeknutsel; het volgende project gaat een mini worden. Als het zo doorgaat ga ik over 5 projecten een poging doen de kleinste tiny ooit te maken.

Puck - hoofd voor 60cm lijf 6398993239_8c1a52b2db_z

Ik was een beetje bang dat z'n nek nu te lang zou worden, omdat het hoofd in z'n geheel een stuk kleiner is. Vandaar dat ik een (slechte) foto gemaakt heb om even te controleren. Dit zijn trouwens de momenten dat ik echt een extra paar handen mis, lol.

Puck - hoofd voor 60cm lijf 6398989613_5320677b9e_z

'k Vind eigenlijk wel meevallen hoe lang z'n nek is. Het is in ieder geval minder 'giraffe' dan ik vreesde. (z'n kont is niet echt zo dik; wat je mede ziet is m'n wijsvinger die hard z'n best doet om de pop te stabiliseren)
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by maankatje2000 2011-11-25, 12:35 am

Jaaaa Puck is erg tof geworden Silk. Ik had het wel door hoor van je vinger lol. Staat goed op het lichaam.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-11-25, 12:43 am

maankatje2000 wrote:Ik had het wel door hoor van je vinger lol.

Lol, ja ik weet niet hoe het op andere computers lijkt. Bij mij zijn de vinger en de kont van de pop meer in elkaar gevloeid als een soort zwarte blob. Ik moest zelf twee keer kijken voor ik doorhad waarom meneer aangekomen was.

Maar thanks. Ben blij dat je Puck 'tof' vindt.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by lifae 2011-11-25, 1:27 am

Hij is mooi! Hij past inderdaad mooi op het lichaam.
lifae
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Utrecht

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-11-25, 2:03 am

Hoe bewerk je de binnenkant van de ogen, zodat de ogen goed passen?

Hij ziet er leuk uit. ^_^
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Hexje 2011-11-25, 4:35 am

Erg mooi Silk! Hij heeft echt zo'n lief lachend mondje <3 Ik ben super benieuwd naar het eind resultaat

Hexje

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 2011-09-28

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Pete 2011-11-25, 10:11 am

Echt een heel mooi koppie!
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-11-26, 10:31 pm

@lifae: Dank je wel ^^. Ik wilde binnenkort nog even kijken hoe hij lijkt met armen, omdat de schouders van dit lijf wat laag hangen, maar tot nu toe lijkt het goed, ja.

@Muisje: Als eerste dremel je de klei weg tot de oogranden zo dun mogelijk zijn. Daarna pak je de maat ogen die je wil en wikkelt ze in plastic folie. Je maakt een dun plaatje klei en legt die op de binnenkant van de ogen en drukt en draait het oog tot de wand weer dun genoeg is; het teveel aan klei haal je weg. Als het goed is heb je dan ogen die goed passen.

@Hexje: Thanks! Ik vind het wel grappig dat sommigen hem als lief zien en anderen hem als 'mischievous'.

@Pete: Dank je Pete, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe 'ie er straks gecoat en wel uitziet.. en hoe in resin!
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-11-29, 4:27 am

Even een dubbele post:

Ik ga toch eens ook navraag doen bij Dollshe voor het gietgebeuren en zien wat voor mogelijkheden zij bieden.
Heeft iemand als eens eerder navraag bij hen gedaan? Bieden ze nog andere services naast het gieten en sanden van de pop?

Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar de mogelijkheid om ogen bij te bestellen, een sierdoos om de pop in te verschepen etc. Deze dingen kun je ook wel in het Nederlandse regelen, maar het is leuk om verschillende opties te hebben en de beste prijs/kwaliteit winnaar eruit te halen.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-11-29, 4:35 am

Ik kwam een tijdje geleden deze dozenverkoper tegen die duurzaam ondernemen ook belangrijk vindt. Voor wanneer je je dozen in Nederland wilt kopen.

Ik heb nog nooit wat aan Dollshe gevraagd, maar misschien kunnen ze je korting geven op hun ogen wanneer je groot inkoopt. Ik weet dat ze aanbieden om je masters geschik te maken voor reproductie en dat ze daar een vergoeding voor vragen wanneer het ingrijpende aanpassingen zijn.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-11-29, 4:56 am

Ik kende Bangma al, maar het probleem van het kopen van dozen in Nederland is dat het niet alleen om dozen gaat, maar ook de kussens die nodig zijn om de pop een beetje te beschermen. De kosten lopen al gauw snel op als het om op maat gemaakte bestellingen gaat.

Morgen ga ik eens een brief richting Dollshe de deur uit doen. Ik had al een document gemaakt over Cyriak, ook met de vragen erbij. Even zien of 'ie zo up-to-date is en of er nog extra vragen nodig zijn.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-11-29, 6:28 am

Het hoeven niet persé stoffen kussens te zijn. Je komt een eind met bubbelplastic en luchtkussens. (En veel tape.) Als je iets op maat gemaakt wil hebben en het betaalbaar wil houden, dan ontkom je er niet aan om het in een land te laten produceren waar de lonen laag zijn. Ik weet dat er in India hele dorpjes zijn die rare zooi maken voor kunstprojecten van westerse kunstenaars, maar ik zou niet weten wie dan de tussenpersoon is.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-11-29, 6:36 am

Één van de cast bedrijven waar ik contact mee heb zegt als extra service de verkoop van verpakking te hebben. Eigenlijk bieden ze alles op het gebied van poppen aan, alleen moet je even goed kijken of het ook de kwaliteit is die je wil.

Het is echt een groot voordeel van die lui. Nadeel is dat je minimaal 50 poppen bij hen moet afnemen. Groot aantal is groot.

Maar de alternatieven zijn het zeker waard om even na te kijken.

EDIT: Aarggh.. ik zit te twijfelen wie ik het eerste wil laten produceren, Puck of Cyriak. Waarom ben ik begonnen met het maken van een nieuw hoofdje? (luxeprobleem-dramallama)
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-11-29, 9:29 am

Misschien kan je een van de hoofdjes via Dollshe laten casten? Hoef je er minimaal 10 af te nemen, wat nog te doen is.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-12-01, 10:35 am

En toen besloot mijn kat de naam "puck" iets TE letterlijk te nemen en in een onbewaakt moment het hoofdje door de kamer te gooien. (serieus, ik had m'n hand op het ding, hoe kreeg Dex DAT voor elkaar?)
Een groot deel van z'n neus moet overnieuw.

Ik hou van Dex hoor, maar momenteel vind ik hem niet zo aardig.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-12-01, 10:56 am

(Je wil niet weten hoevaak Kunibert kleionderdelen heeft laten stuiteren. Of fotocamera's.)

Succes met repareren. Best wel zonde van de neus, maar als je het één keer hebt kunnen maken, dan kan je het vast ook een tweede keer en waarschijnlijk ook nog eens ietsje beter.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-12-01, 9:08 pm

Ik ben blij dat het alleen z'n neus was en niet bijvoorbeeld ook één van z'n oren. Een neus is nog wel redelijk snel te repareren, maar oortjes duren bij mij wat langer.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-12-01, 10:01 pm

dubbele post, maar ik dacht dat sommigen van jullie dit wel interessant zouden vinden:

Ik heb net een reactie gekregen van Dollshe. De twee vragen die voor jullie mogelijk interessant zijn, zijn deze:

1. Als ik 2 of meer kleuren wil bestellen, wat is dan de minimum oplage?

De minimum oplage is altijd 10, al weet ik van twigling dat ze een beperkte hoeveelheid tan poppen produceren. Bij een oplage van 10 gaat dit over maximaal 4 tan poppen.


2. Krijg ik als maker een prototype toegestuurd, die ik kan goedkeuren en waar ik foto's voor de verkoop van kan maken, voordat de overige oplage wordt geproduceerd?
Nee. Je krijgt niet eerst een voorbeeld toegestuurd die je kan goedkeuren. Je koopt meteen de hele oplage (10, 20, of meer). Dit is om de productietijd zo kort mogelijk te houden.

Ik baal een beetje van het tweede antwoord. Als ik zoveel geld stop in de productie van de poppen, wil ik van tevoren wel weten of de kwaliteit ook naar mijn wens is. Daarnaast wordt het regelen van pre-orders zo een stuk lastiger: zonder daadwerkelijk een voorbeeld te hebben van het eindproduct, kun je klanten niet laten zien wat ze voor hun geld krijgen.

De keuze voor mij komt nu dus op het volgende neer:

Ga ik voor een gietservice die een hogere oplage vraagt, maar waar je als maker wel stap voor stap op de hoogte wordt gehouden en je invloed hebt op de uiteindelijke kwaliteit van het eindproduct?
Of ga ik voor een lage oplage, waardoor ik financieel minder risico loop?
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-12-01, 11:06 pm

Handig om te weten, bedankt voor het delen van de antwoorden.

Volgens mij staat er op de Dollshe website dat als je een master van klei opstuurt, deze hoogst waarschijnlijk verloren gaat tijdens het proces waarin de mallen worden gemaakt. Je krijgt dan een resin vervanging van je master. Ik zou daar in ieder geval ook naar vragen zodat je van elke stap en de gevolgen daarvan op de hoogte bent.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-12-01, 11:52 pm

Ja, dat klopt. Bij de meeste castingservices krijg je een master van resin terug, omdat je kleimaster het maken van de mallen niet goed overleefd. Dat had ik ook toen ik nog zelf resin goot.
Ook de primerlaag wil nog wel eens loslaten en dat is vervelender, omdat je die foutjes dus wel terugziet in je mal.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Maeve 2011-12-11, 3:13 am

Hm. Ik snap dat je daar niet blij van wordt. Valt er nog over te praten of is dat eigenlijk gewoon hoe het is? En als je bereid bent wat extra te betalen?
Want voor een pre-order verkoopvorm (maar misschien ook voor je gemoedsrust) kan je slecht om dat eerste voorbeeld heen.

Het lastige van een hogere oplage lijkt me dat het al snel iets van twee keer zo duur zal worden (ik neem even aan dat je niet zwemt in het geld). Op zich is tien exemplaren wel echt bijzonder als minimum afname.



Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-12-11, 9:22 pm

@Maeve: nee, dit is gewoon hoe Dollshe werkt. Ze willen de kwaliteit van hun producten kunnen garanderen en dan moet je, zo snel als je een mal hebt, beginnen met gieten.

Als ik geen twee verhuizingen kort achter elkaar had gehad, dan had ik de grote afname goed kunnen betalen, maar as is verbrande turf. Zoals het nu is, kan ik zelfs de kleine oplage niet zomaar zelf finanacieren. Dit heeft alleen meer met eigen gemoedsrust te maken; ik wil wat spaargeld overhouden voor mezelf.

Ik zit nu te overwegen om toch te gaan voor de oplage van 50 en dan de pop in 5 heel verschillende versies uit te brengen (andere face-up, andere pruik, andere ogen). Effectief gezien zou je dan meer mensen moeten kunnen aanspreken.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by maankatje2000 2011-12-11, 9:45 pm

poeh waar je allemaal niet mee te maken krijgt. Het is idd goed om je te laten informeren over alle opties die er mogelijk zijn.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Maeve 2011-12-11, 11:30 pm

Of 5 verschillende hoofden op hetzelfde lichaam. Als dat mogelijk is.

Je hebt het met die 50 exemplaren over een ander castingbedrijf dan Dollshe neem ik aan?
Omdat er dan idd weer veel meer mogelijkheden om de hoek komen kijken qua casting (omdat veel meer bedrijven dat als minimum hanteren).

Dit is een lastige keus. Ik zou 50 zelf erg veel vinden, in ieder geval voor een eerste doll, als niemand me nog kent en het allemaal nog helemaal nieuw is voor me. Maar dat is nou iets wat mijn gemoedsrust zou aantasten, en dat is persoonlijk.
De andere kant is dat je ooit ergens in zult moeten springen als je een bedrijfje begint. En vijftig is veel maar je zult er geen vijftig hoeven te verkopen om quitte te spelen.
Verschillende hoofden en resintinten die hybriden mogelijk maken zouden je mogelijkheden ook vergroten.


Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-12-12, 12:03 am

@maankatje2000:

@Maeve: vijf verschillende hoofden gaat dus niet, want dan zijn gewoon 5 verschillende poppen die ieder hun eigen oplage hebben. Maar resintinten die hybrids mogelijk maken staat hoog op mijn lijstje, ja.

Persoonlijk zie ik zelf ook erg op tegen het getal 50, zelfs al moet ik er - volgens mijn berekeningen - ongeveer 20 verkopen om quitte te spelen. Punt is dat ik dan wel 20 klanten moet vinden. *kuch*
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-12-12, 12:09 am

Jammer dat de verkoop met een tussenpersoon blijkbaar niet van de grond komt. Het zou fijn zijn als er iemand met wat meer kapitaal mee wilt werken aan een eerste order.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-12-12, 1:31 am

Echt kijken naar een tussenpersoon heb ik nog niet gedaan. Ik ken wel een bedrijfje die in principe interesse heeft om voor mij als tussenpersoon te spelen, maar ik krijg niet helemaal helder wat ze daar precies mee bedoelen, lol.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2011-12-12, 2:26 am

Ik dacht dat je in gesprek was geweest met Jpop dolls om via hen je verkoop te laten verlopen aangezien Jpop dolls wel vaker artist dolls verkoopt.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2011-12-12, 2:39 am

Ik was in gesprek met iemand anders die in principe interesse heeft via hun de verkopen te laten doen. Maar zoals het in gesprek met hen klinkt, moet je nog steeds wel pre-orders doen. Het is niet zo dat zij even de zaak voorfinancieren in de hoop dat het een succes wordt.

Het voordeel van een tussenpersoon, als ik het goed begrijp, zit 'm in dat zij zich bezighouden met de customer service en de verzending van de poppen (het hele verkoopgedeelte). Dat is niet mijn sterke punt.

Ik wilde binnenkort (na kerst) ook even een mailtje doen naar Jpopdolls, om te zien hoe zij de interactie tussen artist en haarzelf regelt. Misschien dat Jpopdolls wel wil meewerken aan een eerste order?
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2012-01-18, 7:27 am

double post:

Ik ben heel stoutmoedig geweest (vind ik zelf dan, he) en heb een face-up artist op DoA gevraagd of ze interesse heeft in het maken van een design die later in productie gaat. Tegen betaling uiteraard.

Nu maar zien of ze toehapt.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by sbslink 2012-01-18, 11:41 am

Ik heb dit verder niet erg gevolgd.. maar dat hoofd is echt mooi Silk Very Happy

Ik ben nog steeds geen SD fan. Maar hij heeft een mooi ontdeugend hoofd met schattige/coole neus. Ben benieuwd hoe het er in resin uit gaat zien!
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Muisje 2012-01-18, 8:39 pm

Hoe bedoel je, Silk? Zij maakt een face-up design die een ander bedrijf gebruikt om jouw hoofdjes te beschilderen?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Silk 2012-01-18, 9:30 pm

@sbslink: Ik heb deze thread ook niet echt up-to-date gehouden nu ik een DA account heb ;p. Dank je wel! Ik ben ook benieuwd hoe hij in resin is.

@muis: Ja. Het giet-bedrijf geeft ook de mogelijkheid om face-ups te doen, alleen is hun eigen design skill nu niet om over naar huis te schrijven. Ze kunnen echter wel heel goed een voorbeeld naschilderen.

Ik had eerst Miriam gevraagd, maar zij heeft het erg druk, dus verwacht ik geen antwoord van haar. Vandaar dat ik alvast verder ben gaan kijken.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Puck - hoofd voor 60cm lijf Empty Re: Puck - hoofd voor 60cm lijf

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum