Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

+8
VelvetBat
Raouken
Rosered
brigitte
Wish
maankatje2000
tha_queen_of_chaos
Muisje
12 posters

Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Muisje 2010-01-03, 10:59 pm

We weten allemaal dat BJDs dure dingen zijn en dat de meesten van ons best wel gehecht aan een doll zijn. (Of het nou om een dierbaar character gaat of een project waar veel tijd, moeite en geld in is gaan zitten.) Dus de meesten van ons zullen wel voorzichtig zijn. Maar toch is "voorzichtig" een ruim begrip.

Het is mij een aantal keer overkomen dat ik mij omdraai en dan zie dat iemand mijn doll heeft uitgekleed zonder te vragen, terwijl ik toch echt een paar meter verder op zat. Dat vind ik tegen het onbeleefde aanzitten, maar als ik een doll van een ander heb en vraag of ik hem/haar mag bekijken dan heb ik in het verleden wel mouwen opgeschoven of een broekknoop los gemaakt en de broek naar beneden geschoven om onder de kleding naar de joints te kijken. "Bekijken" is niet helemaal hetzelfde als "onder de kleding kijken", maar dat laatste is ook niet hetzelfde als helemaal uitkleden. Ik betrap me er ook op dat ik soms haast automatisch onder rokjes kijk, vooral als het van die grote, vele-laagjes-rokken zijn. Ik denk dat ik dan gewoon een bijpassende frilly onderbroek verwacht. XD
Ik kan me er niet zo druk om maken als mensen naar het ondergoed van mijn dolls kijken (zolang dat nieuwsgierigheid is en niet perviness is), maar waarschijnlijk is niet iedereen daar van gecharmeerd omdat zoiets voor die mensen mogelijk altijd als viespeukerij overkomt.
Ik ben wel voorzichtig, maar ik weet dat deze dolls best wel wat kunnen hebben en niet bij een zuchtje breken. Er zijn mensen die hun doll niet durven te restringen en eigenlijk maak ik me dan best wel zorgen dat ik die mensen een hartverzakking bezorg wanneer ik hun doll vast heb. ^_^;
Ik: "Goh, wat een interessante locking joints! Hoor ze eens klikken." *beweeg* *beweeg*
Ander: pale

Ik houd zelf niet meer zo van gigantische groepsfoto's. Waarschijnlijk omdat een deel van mijn dolls niet langdurig rechtop kunnen staan en zo zullen er vast wel meer dolls zijn en het dominoeffect is vooral leuk als het om wraaknemende mussen en dominosteentjes gaat. Kleinere groepsfoto's vind ik dan weer wel leuk aangezien je daar meer controle hebt en ik anderen dan wel vertrouw op hun reactievermogen. Zelf vind ik het leuk om dolls interactief (niet vies of pervy) te poseren, maar ik doe het tegenwoordig zelden meer op meetings omdat ik me afvraag of de andere eigenaar er problemen mee heeft. Misschien danst die doll helemaal niet de tango? Dus het worden dan vooral foto's van dolls naast elkaar. ^_^
Het is voor mij niet zo erg als andere mensen met mijn dolls spelen voorop genomen dat ze niet luidruchtig bepalen dat mijn dolls zo en zo zijn en dat het met fatsoen gebeurd. Alleen smutty foto's met mijn dolls als ik mee mag doen. Wink

Als afsluiter een horrorverhaal van wat ik heb zien gebeuren op een meeting en wat ik echt niet vind kunnen als het om een andermans spullen gaat: een doll van een ander gestringd hot glue sueden buiten boven op de stoeptegels zonder er ook maar iets onder te leggen. (Een handdoek, jas of papiertje was te veel geweest?) Ik had om de sfeer niet te verpesten mijn mond maar gehouden, maar ik denk nu dat een verpeste sfeer beter is dan een verpeste doll.
Ik vraag me ook het volgende af: Stel je ziet iemand iets doen met een doll die niet van die persoon is en jij vindt dat zoiets eigenlijk niet zou moeten (varierend van face-up aanraken tot dolls over stoeptegels slepen), zou je er dan wat van zeggen?
Durf je ook voor je eigen dolls op te komen als er iets mee gebeurt dat je niet leuk of okay vindt? (Een probleem wat ik soms bij jongere, nieuwe mensen in de hobby heb gezien.)


Last edited by Muisje on 2010-01-04, 4:44 am; edited 1 time in total
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by tha_queen_of_chaos 2010-01-03, 11:11 pm

Ik zeg er meestal wel wat van als ik zie dat mensen dingen doen met dolls die niet kunnen. Soms ook als het gewoon hun eigen doll is.
Als ik het karakter van de doll ken, dan zeg ik soms ook wel dat diegene dat nooit zou doen.

Ik ben iemand die best wel veel dingen toesta met mijn dolls.
Maar het verschilt wel qua soort mensen.
Bjd Mensen durf ik toch wat meer te laten doen dan niet-bjd mensen. Dit omdat mensen die een bjd hebben (of veel informatie erover hebben) beter weten wat ze doen.
Mensen mogen mijn dolls wel poseren, bekijken en uitkleden (maar dan wil ik er wel graag bijzijn).
Maar wat ik het meest irritante vind is als je zegt dat je het niet wilt en mensen dan alsnog doorgaan.

Horrorverhaal:
Heb al een keer gehad dat ik had gezegd dat ik liever niet heb dat iemand Kami aan het poseren was aan het water, zonder dat ze wist waar zijn evenwicht zat, plus dat er 2 andere erg floppy dolls bijstonden.
Ik heb toen fysiek Kami terug moeten pakken nadat ik 2 keer duidelijk had gevraagd of ze hem dan misschien even een halve meter naarvoren wilde zetten.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by maankatje2000 2010-01-04, 1:09 am

Bij eigenaren vraag ik altijd of ik hun bjd mag bekijken, maar meestal bewonder ik op een afstand. Ooit was ik een Sard aan het bekijken en toen kreeg ik hem in mijn handen gezet, daar schrok ik een beetje van omdat ik bang ben dat ik hem beschadig.

Mijn eigen dolls laat ik iedereen vrij zien. Op Dolliverse heb ik Dasha laten poseren door een meisje die nog aan het sparen was voor een bjd en ze wilde kijken hoe ze stond. Omdat ze erg floppy is heb ik er naast gezeten maar er was niks gebeurt. Mijn baas kijkt automatisch onder de rokjes van mijn dolls =____=, peno-pauze XD. Maar meestal merk ik dat mijn familie en vrienden niet aan mijn dolls komen.

Horrorverhaal:
Ryan en ik hadden een keer ruzie en toen sloeg hij Dasha per ongeluk van de tafel af en toen schrok hij zo dat hij gelijk tranen in zijn ogen kreeg omdat hij weet hoe gek ik op haar ben. Ze had geen beschadigingen maar ik heb er een half uur over gedaan om hem te kalmeren. (Goede afloop)
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Wish 2010-01-04, 5:13 am

Ik ben zelf ook redelijk voorzichtig met wie ik al dan niet aan mn dolls laat komen. En dan nog ben ik er liever bij...

Mn pa gaat altijd voorzichtig met ze om, maar toch, hij heeft problemen met ze rechtop te zetten ... en dat is het enige dat ie zowat probeerd xD
Mn grootmoeder houd ze gewoon vast en zet ze hoogstens op dr knie. Ze word alleen wat oud dus logisch dat ik ze liever niet alleen laat ermee ...
De rest blijft er braaf af, goed afgericht he? ^^

Mn vriend begint ze eindelijk stevig vast te houden rond de borst ... dus hij mag ze vasthouden als ik effe snel iets moet halen ofzo ...

Op meetings heb ik ze liever ook gewoon bij me of bij iemand van wie ik weet dat ze ermee om kunnen gaan. Iemand die er niets vanaf kent en er iets mee forceert zou me gek maken xD

Horrorverhaal:
Tim die Zaphod toen ik hem net had moest vasthouden ... hij vond het maar dom om hem aan zn borst vast te houden en besloot 1 onderbeen vast te nemen. Gevolg... Zaphod tuimelde achterover en het scheelde 2cm ofzo of zn hoofd had mn bedrand geraakt ... en Tim maar nadenken waarom ik zo hysterisch werd >.>
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Muisje 2010-01-04, 5:32 am

Ik laat niet-BJDmensen eigenlijk altijd alleen onder toezicht aan mijn dolls zitten. Ooit, lang geleden, liet ik mijn vriend Elfred overpakken zodat hij hem kon bekijken en hield hem zo vast dat mijn vriend Elfred bij zijn torso vast kon pakken. Blijkbaar was dat niet duidelijk en mijn vriend pakte Elfred bij zijn hoofd vast waarbij hij met zijn duim een wimper plette. Een wimper is zo gefixt, maar het kon er bij mij even niet in hoe je kan denken dat zoiets een goede manier is om iets duurs vast te pakken.
Sindsdien durft mijn vriend mijn poppen niet meer op te pakken, hoewel hij een keer per ongeluk met de stofzuigerslang Ludowic van het bureau heeft gestoten en ik moest toen ik eenmaal thuis was zelf even kijken of alles er nog aan zat, want dat durfde hij niet. (Hij had Lud wel weer op het bureau gezet.)

Op meets verwacht ik wel wat meer kennis, maar mensen gaan ook wat vrijer met de dolls om, heb ik gemerkt. Pruikjes en kleding passen wordt vaak gedaan, maar in de meeste gevallen wel met toestemming van de eigenaars. Dat laatste lijkt me wel belangrijk blijven. Als een pruikje eraf floept, zou het ook geen probleem zijn om die weer recht te zetten, hoewel Duck bijvoorbeeld supperkrappe pruikjes heeft waarvoor je veel kracht moet zetten om die weer op zijn hoofd te wurmen. Ik denk niet dat veel mensen dat durven, tenzij het om hun eigen doll gaat. (Daarmee bedoel ik dat je eerder kracht zet als je met je eigen doll bezig bent en dat je bij een doll van een ander die eerder terug geeft om het door de eigenaar te laten doen.)


Last edited by Muisje on 2010-01-04, 7:53 am; edited 2 times in total
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by brigitte 2010-01-04, 5:47 am

Als ik aan andermans dolls zit vraag ik dat eerst. vaak is het dan meer omdat ik de doll mooi vind en graag wil weten hoe die poseert enzo. Of omdat me handen jeuken om te fotograferen.

Van mij mogen BJD owners eraan komen mits ze er fatsoenlijk mee om gaan. Gewoon normaal poseren maar iets van smut waardeer ik als dat even gevraagd word. dan kan ik ter plekke bedenken of ik dat ok vind of niet. Ik ben best zuinig met mijn dolls en sommige hebben duurdere face ups en ik daar ben ik nog zuiniger op. Ik heb op een meet mijn dolls op een tafel gezet en ging even andere dolls fotograferen want ik ging er van uit dat de andere owners wel wisten wat ze deden. Toen ik terug kwam van een rondje fotograferen stond Akari er mega schattig bij. Dus maak een paar foto's en wil haar daarna laten zitten omdat ze nooit lang stabiel heeft gestaan en ik wou niet riskeren dat ze van tafel viel. Bleek dus dat iemand haar vinger zo strak onder haar kin had gezet dat ik best veel kracht moest gebruiken om die los te krijgen. Met als gevolg een streep onder haar kin van haar nagellak. dat vond ik dus niet zo leuk.
Dat ging mij dus wel te ver. heb op dat moment even niks gezegt het was gezellig en het was gebeurd en de schade viel mee maar hield daarna toch wel een oogje op al mijn dolls.

Ik denk dat als ik iemand iets zie doen met een doll dat er niet echt goed voor is ik waarschijnlijk een hoog pieptoontje uit laat. Of ik er echt iets van ga zeggen ligt net aan hoe ik me voel. De ene keer zeg ik recht waar het op staat de andere keer zeg ik het heel voorzichtig en weer een andere keer val ik compleet stil. Ik reageer iedere keer anders.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Rosered 2010-01-04, 5:52 am

Hmm heb niet echt veel meets de laatste tijd. :/

Toen ik een beetje gewend was aan poppen en er ongeveer 3 had liet ik vaak andere mensen aan ze zitten. Ik liet mijn poppen soms ook alleen bij andere mensen. Er zijn wel wat dingen gebeurd waar ik niet heel blij mee was zoals 2 keer lichte face-up beschadigingen.
Als er nu een meet is neem ik op z'n hoogst 2 poppen mee en houd ze altijd bij me. Andere mensen mogen ze wel vastpakken en bekijken maar ik laat ze niet meer alleen met mijn poppen. Ik weet niet precies waarom maar ik voel me nu meer beschermend over ze. Ook al is er nooit iets ernstigs gebeurd.
Op mijn beurt vind ik het nog steeds eng om de pop van een ander te poseren. Als ik foto's maak van andere poppen staan ze meestal in dezelfde pose als hoe ze zijn achtergelaten.

Recent horrorverhaal:
Nou valt op zich wel mee. Razz
Ik had Dresje mee naar de ahoy beurs en had haar pal voor me op de tafel van Triskel gelegd, ik was bezig met pruikjes passen.
Komt er zo'n vrouw die haar dikke vinger midden in Dresje's gezicht drukt en vraagt aan iemand achter de stand of ze ook gezichtjes als die verkopen.
Ik heb toen bijna geschreeuwd: "NIET aanraken!"
Zulke onnozelheid irriteer ik me echt aan. Ik ga toch ook niet met m'n vingers aan schilderijen zitten. En zowiezo je gaat toch niet aan de spullen van een ander zitten? (van een vreemde zonder te vragen)
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Raouken 2010-01-04, 6:01 am

Bij mij verschilt het per doll of ik het erg vind of mensen eraan zitten, daarom hou ik er ook rekening mee welke doll ik mee neem naar wat voor meeting, naar een meet bij iemand thuis met mensen die ik goed ken neem ik ook wel dolls mee waar ik zelf voorzichtiger mee ben(die breekbaarder of moeilijker eventueel te vervangen zijn), naar grotere meetings neem ik liever een doll mee die wel tegen een stootje kan want je weet maar nooit. En, ik weet het het is paranoide, naar een beurs of echt grote meet denk ik wel even na over welke van m'n dolls limited en veel geld waard zijn en die laat ik of thuis of ik zorg ervoor dat ik ze altijd in het zicht kan houden.

Ik heb ook wel eens dolls op bezoek hier thuis als ik aan een outfit voor ze werk en dan zet ik ze ook altijd netjes op een bankje en kom er niet aan tenzij er even gepast moet worden, dat vind ik meestal echt eng ook want omg stel je voor dat er wat gebeurd terwijl ie bij mij is xD op meetings probeer ik er wel altijd aan te denken om te vragen of ik een doll mag vasthouden of eventueel uitkleden(..met uitzondering van een stiekeme blik in de broek XD), ik ben het ongetwijfeld wel eens vergeten of dat ik er vanuit ging omdat ik dolls van die persoon eerder vast heb gehouden/mee gespeeld/thuis gehad dat het wel ok zou zijn maar ik probeer er aan te denken ^^;;

Mijn eigen dolls hebben nogal een handleiding xD ze zijn behoorlijk floppy en de meeste mensen zijn daar niet aan gewend, en dan zijn er nog popjes als Puppy die randomly hun ledematen loslaten..=.= meestal zeg ik gewoon 'pas op hij is floppy' of 'hij is zwaar' en verder hoop ik maar dat ze er goed mee om gaan. Als ik niet had gewild dat iemand aan die specifieke doll zat, had ik 'm niet meegenomen of had ik 'm steeds zelf vastgehouden. Soms zie je wel dat andere mensen minder voorzichtig met hun dolls omgaan dan je dat zelf doet en dan vind ik het wel wat eng om ze te geven(of bijvoorbeeld als ze per se een specifieke doll willen laten staan terwijl ik zeg, dat gaat niet, hij is te floppy of dat wil niet met die schoenen), om die reden hou ik ook niet zo van enorme groepsfoto's.

Ik moet wel zeggen dat ik me op meets altijd een ongeluk schrik als er opeens een hard geluid is en dan ga ik automatisch checken waar mijn dolls zijn en of ze nog goed zitten XD en als ik thuis kom van een meet ben ik altijd blij dat ze allemaal nog ok zijn xD

Horror story: Vasy is een keer bijna gejat, toen ik 'm net had en op Utrecht centraal liep met hem kwamen een paar meisjes(geen bjd owners)en vroegen wat het was, dus ik legde het uit etc, en 1 van die meisjes wilde de schoentjes zien dus ik hield 'm iets hoger zodat ze het kon zien, en toen pakte ze 'm en rende ze ermee weg. Ik m'n spullen neergegooid en erachteraan gesprint en toen ik haar inhaalde stopte ze met rennen en begon te lachen, toen heb ik Vasy teruggepakt. Ik ben weggelopen, richting de trein, en toen kwamen die andere meisjes en die duwden me tegen de kiosk en dat meisje die Vasy eerder had gepakt gilde dat ik haar pop steelde en dat ze 'm terugwilden. Toen kwam er een mevrouw en die zei er wat van, waardoor ze haar gingen uitschelden en toen ben ik-heel laf-ertussenuit geglipt en de trein in gestapt. Toen de deuren dichtgingen hoorde ik nog 'Waar is ze? Dat was mijn pop?!'

Ok, geen meeting horror story maar eng genoeg dacht ik zo? XD ik had 'm ook echt een paar weken ofzo, het was echt vet scary. Heel toevallig had ik 'm net die dag meegenomen omdat ik een project had gedaan voor school waar ik Vasy bij gebruikt had en gestyled/geschreven als een pop die keer op keer van owner wisselde op allerlei random manieren en in een boek dingen bewaarde over zijn owners en hoe ie bij een nieuwe terecht kwam..wat dus ook wel eens stelen was. Was m'n verhaal bijna waarheid geworden.
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by brigitte 2010-01-04, 6:17 am

OMG Raouken dat was echt zwaar associaal en respectloos van die meiden. Gelukkig heeft het een goede afloop maar het zal flink schrikken voor je zijn geweest.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Wish 2010-01-04, 6:19 am

Aw, god ik zou doodgaan als zoiets zou gebeuren ... Echt rot dat sommige mensen zo doen Sad

Ben zelf ook echt voorzichtig met de dolls van anderen ... Als er iets mee gebeurd zou ik me echt zo schuldig voelen ook al is er geen schade ofzo ... het idee dat je zelf effe zo klunzig bent is erg genoeg
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by brigitte 2010-01-04, 6:22 am

Dat heb ik ook Wish. Ik kan me dan dagen schuldig voelen. Mij is ook geleerd dat als ik iets kapot maak ik het moet vergoeden. daarom zal ik nooit echt goed durven te spelen met een limited doll van een ander.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Wish 2010-01-04, 7:01 am

Ik zou mn limiteds ook niet zo snel doorgeven aan mensen die ik niet voor 100% vertrouw...
Ik plan wel om hem mee te nemen naar een beurs binnen een paar weken maar geen idee hoelang ie uit zn slaapzak gaat zitten ...
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Muisje 2010-01-04, 9:10 am

Ik ken het verhaal van Raouken, maar het blijft een eng verhaal. o_o

Limiteds vind ik niet zo eng om mee te nemen, maar Einhard zal ik niet zo snel meenemen omdat zijn mods zo kwetsbaar zijn en ik heb gemerkt dat zijn tanden een onweerstaanbare aantrekking uitoefenen op vingers. Als die tanden buigen, chipt de verf eraf en ik heb niet zo'n zin om zijn mods weer bij te werken. Maar Einhard in een tas meenemen vind ik al zorgwekkend en ik ben blij dat hij zonder beschadigingen de verhuizing heeft overleeft. Het is een teer ventje. XD

Ik hoor trouwens wel vaker dat niet-BJD mensen al snel aan de gezichten van dolls zitten. Zelf pak ik mijn eigen dolls regelmatig bij de zijkanten van het hoofd vast of bij de kin om het hoofd te positioneren, maar bij dolls van anderen moet ik er altijd op letten dat ik dat niet doe. ^_^;
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by VelvetBat 2010-01-06, 10:43 pm

Ik ben nog niet naar zo veel BJD meetings geweest, maar ik heb liever niet dat mensen ongevraagd aan mijn dolls zitten. Als iemand vraagt of hij/zij foto's van mijn doll mag maken, dan mag het ook wel en dan mag diegene ook best wel hoofd en armen poseren. Staan heb ik liever niet omdat een aantal van mijn dolls lastig staan. Maar bij Yelena of Skittles zou ik dat ook geen probleem vinden.

Bij een grote groepsfoto zou ik mijn dolls ook niet laten meedoen. Ik ben als de dood dat de mijne omvalt. Ik weet bijvoorbeeld van Isadora dat ze enorm veel moeite kost om te laten staan, en dat ze dan daarna ook heel wiebelig staat. Maar als er andere dolls omheen staan (of gezet worden) dan is de kans groot dat ze onderuit gaat. Net zoals met Andreiana. Zeker nu ze bij mij thuis eens onderuit is gegaan ben ik paranoide dat ze nog eens valt.

Verder als andere bjd-eigenaren iets willen met mijn doll en daar netjes om vragen dan sta ik het voornamelijk wel toe. Maar ik blijf het liefste wel in de buurt. En ik zou ook helemaal niet willen als een van mijn dolls in smutposities gezet worden met andere dolls zonder mijn toestemming. Maar dat is gelukkig nog nooit gebeurd. Smile

Met niet-bjd-eigenaren heb ik op zich niet zoveel ervaring. Ik heb mijn dolls aan mijn tantes laten zien op een verjaardag, en die wisten dat ze duur waren en pakten ze ook voorzichtig vast bij hun middel en raakten de gezichtjes ook niet aan.

Andermans dolls ben ik altijd uber voorzichtig als ik ze vast heb. Liever pak ik ze ook niet vast en fotografeer ze gewoon op een meeting in de positie waarop ze al staan of zitten. Elke doll is anders. Bij mijn dolls weet ik precies welke floppy zijn en welke te strak gespannen en welke extra aandacht nodig hebben met poseren. Maar met andermans dolls durf ik dat niet zo goed. En als ik mijn dolls beschadig is het mijn eigen schuld. Maar ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat ik een doll van iemand anders beschadigd zou hebben, al zou het een ongelukje zijn.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Hasel 2010-01-10, 4:09 am

Ik vind het zelf niet zo'n probleem als mensen die ik al ken mijn poppen ongevraagd pakken, ik neem ook alleen poppen mee naar meets waarvan ik niet bang ben dat er iets met ze gebeurt, vreemd genoeg zijn dat meestal Saar en Praline, terwijl ik toch het meest gehecht ben aan Saar en Praline onvervangbaar is ivm haar tan. Ik vind het niet netjes als mensen ongevraagt ze uitkleden, kleding opzij schuiven vind ik wel oké maar compleet uitkleden vind ik niet netjes ook ivm bepaalde sluitingen enzo. Ik geloof dat ik zelf wel meestal vraag aan de owner of ik hun doll mag pakken, fotograferen, uitkleden e.d. en als ze niet in de buurt zijn pak ik ze misschien op van de tafel om te bekijken maar zal ik er niet zo gauw mee gaan spelen. Oké, Solarsenshi's Chrom was een uitzondering XD instant liefde vertroebelde mijn brein, van sommige mensen weet ik ook wel dat ze het niet erg vinden als ik hun dolls eventjes kaap omdat ik ze eerder heb vastgehad en ik weet dat zij weten dat ik voorzichtig met ze ben.

Eigenlijk vind ik dus gewoon dat je altijd de owner moet vragen als je diens doll, of de persoon zelf (nog) niet goed kent. Als je de owner al beter kent en diens grenzen hoef je niet altijd persé te vragen.

Als iemand iets zou doen wat ik niet oké zou vinden, met mijn eigen doll of met die van een ander zou ik er altijd wat van zeggen, gewoon op een normale aardige manier hoeft het de sfeer niet te verpesten.

Wat ik echt vreselijk vind, en wat een aantal keer is overkomen (met niet dollmensen) was wanneer iemand mijn dolls bij hun nek vastpakt, ik kan er niets aan doen maar dat vind ik echt gruwelijk en dan gaan de rillingen over mijn rug Sad komt misschien ook omdat ik zelf als iemand zij/haar hand (losjes) op mijn hals legt ik al begin te hyperventileren :s
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Lizzerd 2010-01-28, 3:03 am

Ik heb Lili nog nooit naar meets ofzo meegenomen (aangezien ik naar nog geen doll meets ben geweest) en op Abunai afgelopen jaar had ik haar nog niet, maar soms hoor ik dingen waar ik geoon bang van word.
Ik heb afgelopen Abunai zelf drie dolls vastgehouden, een van iemand die ik nog regelmatig spreek, en ik heb gewoon heel netjes gezegd dat ik hem interessant vond en of ik hem mocht vast houden. Ik had daarvoor nog nooit een BJD vastgehouden of een van zo dicht bij gezien, en ik wist ook niet heel veel er van, maar ik wist wel dat ik voorzichtig moest zijn.

De tweede was bij de Abunai Think Pink Dealer Room, dit was er een die ze op dat moment verkochten, en ik wil haar nu nog steeds hebben. (B&G Aurora) Deze is toch wel het speciaalste omdat zij de eerste was die ik vast had zonder dat ze een eigenaar had.

De derde was een 1/4 (de eerste twee allebei 1/3) en dat was toch wel heel anders. Deze was van iemand die meedeed aan een fotoshoot waar ik foto's maakte, en hij kon haar niet vasthouden, dus ik had aangeboden om haar vast te houden.

Nou ben ik dus heel voorzichtig, en is er helemaal niks ergs gebeurd, en dat terwijl ik nog bijna niks van BJDs wist. Ik vind dat je altijd moet vragen, en ook teruggeven zodra de eigenaar het vraagt. Ik vind ook dat je moet vragen als het gaat om uitkleden, zelfs al is het maar een klein dingetje. Kleding opzij schuiven of rokjes omhoog omdat je benieuwd bent hoe het er bij bepaalde companies uitziet, dat vind ik wel kunnen, en als een doll owner het daar niet mee eens is, dan vind ik dat je dat gewoon moet accepteren en zeggen dat je het niet meer zult doen.
Lizzerd
Lizzerd

Aantal berichten : 32
Registratiedatum : 2010-01-25
Leeftijd : 32
Woonplaats : Almere

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Mari-chan 2010-02-17, 3:22 am

Ik vraag altijd of ik even naar iemand's BJD mag kijken. Dat voelt gewoon fijner: Ik weet dat ik de BJD even mag onderzoeken, en de owner weet dat ik 'm bij me heb. Sowieso doe ik net zo voorzichtig met de BJD's van anderen als met mijn eigen meisje. Ik moet er niet aan denken dat ik per ongeluk iets verkeerds ermee doe! Ik zou me er dan zo schuldig over voelen! Het is toch een soort van vertrouwen dat je dan schaadt.

Zelf heb ik er niet zo veel problemen mee als iemand anders mijn BJD even willen bekijken, of er foto's van willen maken, zo lang ze er maar om komen vragen. Dat laat zien dat ze haar in ieder geval met enig respect zullen behandelen. Ik heb het er niet zo op als mensen Oni zomaar meenemen zonder erom te vragen. Zo hoort het gewoon niet, en ik vertrouw er dan ook niet op dat degene die dat doet, er net zo voorzichtig mee omgaat als degene die er wel om zou vragen. Ik heb het er ook niet zo op als 'r kinderen in de buurt van mijn BJD komen, maar dat heeft eigenlijk pas recent zijn hoogtepunt bereikt.

Want daarover gaat mijn horrorverhaal:
Ik had met Chaos afgesproken om 'n middag naar haar toe te gaan, en ik stond op het station te wachten op mijn trein. Omdat ik was komen lopen, had ik Oni op station ff op de arm genomen. Er stond op 't perron ook zo'n niet op haar kind lettende moeder met een meisje van 'n jaar of 8, en toen ik de trein in ging, gingen ze tegenover me zitten. Toen er 'n conducteur langs kwam, zette ik Oni even op 't plateautje voor het raam om mijn kaartje te kunnen pakken. En ineens greep dat kind Oni aan d'r been en trok 'r zo bijna van 't plateau af! Ik kon 'r nog net op tijd vast pakken, maar had ondertussen wel bijna een hartverzakking. En die moeder zat daar zo van: "Oh jeetje, dat mag je niet doen hoor!" tegen dat kind... Totaal geen overwicht dus. Daarna heb ik Oni gelijk opgeborgen en ben ik ergens anders gaan zitten.
Mari-chan
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Zaandam

http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Muisje 2010-02-18, 1:17 am

Ik heb het vast makkelijk praten als kindloze, maar sommige ouders krijgen vanzelf de rekening gepresenteerd wanneer hun kinderen pupers worden.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by maankatje2000 2010-02-18, 1:32 am

Of het kind krijgt de rekening van de ouders omdat ze zelf onverschillig zijn =_____= (spreek uit ervaring maar niet over mijn ouders, die zijn lief <3 )
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Mari-chan 2010-02-18, 3:15 am

Als ouder moet je gewoon consequent optreden, dan is er later niks aan de hand. Maar stiekem hoop ik dat 't in dit geval waar is wat jij zegt, Muisje Razz Of nog beter, dat jullie allebei gelijk hebben Razz Dan is het een geval van Karma Razz.
Mari-chan
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Zaandam

http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Tinka Treasure 2010-02-24, 9:18 pm

Als ik de owner niet persoonlijk ken vraag ik het altijd even of ik een doll mag pakken, dit geeft de persoon ook de gelegenheid om te waarschuwen over wat je wel en niet kunt doen. Wat ik belangrijk vind om te respecteren! Want zelf vind ik het ook niet leuk als mijn doll ineens uit gekleed is, oke een mouw opstropen is dan weer een ander verhaal, maar toen ik Xyl net had wilde mensen wel regelmatig kijken hoe ze nou in elkaar zat en dan ging regelmatig haar topje zonder mijn toestemming omhoog...

Ik let ook altijd wel op wie ik mee neem naar een meet, het ligt eraan waar het is en hoeveel mensen er zijn enzo. Mijn puki's en Mica neem ik niet snel mee, ben te bang mijn puki's kwijt te raken en dat Mica haar Henna beschadigd..

En mijn horror verhaal. Telynn is ooit op een meet express met zijn gezicht in het kruis van een andere doll gegooit. Terwijl die persoon donders goed wist dat ik dat soort dingen niet leuk vind...

Tinka Treasure

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 2010-02-23
Leeftijd : 35

Back to top Go down

Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou? Empty Re: Wat vind jij nog wel kunnen en wat niet wanneer jij met een doll van een ander omgaat en een ander met die van jou?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum