Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

De ideale doll?

+4
VelvetBat
Raouken
tha_queen_of_chaos
Muisje
8 posters

Go down

De ideale doll? Empty De ideale doll?

Post by Muisje 2010-03-17, 5:21 am

Wat zou nou voor jou de ideale doll zijn? Volgens mij is het lastig om een goede omschrijving te maken van de ideale doll, omdat sommige dingen niet goed samen gaan. Bijvoorbeeld dat een doll superrealistisch moet kunnen poseren, maar geen lelijke of ingewikkelde joints mag hebben. Misschien wil je voor jongensdolls wat anders dan voor meisjesdolls of voor de ene lengtemaat iets anders dan voor de andere.

Maar laat je je niet al te veel tegenhouden door wat realistisch is en vertel gewoon wat je graag ziet in een doll of waar je naar op zoek bent.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

De ideale doll? Empty Re: De ideale doll?

Post by tha_queen_of_chaos 2010-03-17, 5:33 am

Ik geloof niet in DE ideale doll, meer in de ideale doll voor het moment.

Kami is mijn knuffeldoll. Akuma is mijn mooie, epische doll en Megami is mijn gevoelsdoll. Seishin is nog op zoek naar zijn rol. Tot nu toe is hij de chagerijnige doll die zijn face-up wel eens wilt hebben.

Ik merk dat ik toch meer Akuma of Kami pak als ik foto's wil maken, omdat Kami gewoon heerlijk poseert en Akuma er gewoon zo inspirerend uitziet. Ze zijn eigenlijk gewoon allebei erg fotogeniek.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

De ideale doll? Empty Re: De ideale doll?

Post by Raouken 2010-03-17, 5:47 am

Een Volks Sweet Dream white skin Cecile op boobloos SD16 meisjeslichaam.

..XD Dat is echt mijn ideale doll <3 en als we nog even verder dromen zou ik er graag een faceup van Robin's Egg op willen. Maar helaas is er no such thing als een sweet dream of een white skin Cecile en betwijfel ik dat het ooit gaat gebeuren.

In wat minder specifieke zin...Een 'ideale' doll kan fijn poseren, hij hoeft niet veel bijzonders te kunnen want ik hou niet van double joints, maar gewoon staan en natuurlijke poses is wel fijn(zoals het Senior Delf jongenslijf poseert, dat vind ik prima). Hij(want het is uiteraard een hij xD) moet een interessant gezicht hebben, ik hou van dreaming hoofdjes, open mondjes(tandjes/tandstukken is een plus), white skin en een mooie neus. Verder..tussen de 50 en 60 cm vind ik de perfecte lengte, en het liefst vrij kleine voetjes zodat ie meisjesschoenen kan dragen want de meeste jongensschoenen vind ik veel te grof. Het lijfje zelf..ik hou van curvy lijfjes met smalle taille en mooie beentjes, maar geen borsten. Mooie handjes zijn een plus, maar zolang ze maar geen erg onnatuurlijke houding hebben vind ik het wel goed.

Goed te fotograferen zijn is een plus, maar hoeft niet per se. Foto's maken vind ik leuk, maar het is belangrijker dat de doll irl me raakt. Het liefst wil ik dat er niks aan gemod hoeft te worden, of gehybridized, dat ie gewoon in 1 keer goed is.

Heh als ik die beschrijving zo lees zit er al best veel van de dolls in die ik nu heb, alleen dan allemaal gecombineerd in 1 doll xD Pup bijvoorbeeld voldoet precies aan m'n beschrijving van ideale headmold en ook aan de lengte en de voetjes, maar hij poseert niet echt goed en ook fotograferen is lastig(tenzij je alleen profiel foto's neemt..). Ik weet niet of ik ooit een ideale doll heb maar het maakt me ook niet zo heel veel uit, elke doll is ideaal voor een bepaalde factor. Als ik graag naar een heel mooi hoofdje wil staren pak ik Puppy en dan geeft het niet dat ie niet zo goed poseert. Hoewel als ze ooit met die Sweet Dream white skin Cecile komen..XD


Last edited by Raouken on 2010-03-17, 6:54 am; edited 1 time in total
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

De ideale doll? Empty Re: De ideale doll?

Post by VelvetBat 2010-03-17, 6:30 am

1 ideale doll is voor mij onmogelijk.
Daarom heb ik ook meer dolls. Omdat ik niet alleen 1 ding leuk vind, maar meerdere dingen. Het hangt ook af van het personage. Voor mijn volwassen karakters heb ik het liefst een 70cm pop, terwijl voor de elfjes ik liever volwassen SD heb, en voor een kind engel een kinderlijk SD lichaam.

Maar even gericht op de volwassen karakters van 70cm. Daarvan kan ik het beste mijn ideale lichaam van beschrijven.

Allereerst: vrouwen lichaam. Gewoon, omdat ik daar meer mee heb dan met mannenlichamen. Ik vind die van mannen zo recht. Alsof het bovenlijf uit 1 rechthoek bestaat. Ik zie liever een mooie slanke taille, zoals bij dames.

Sowieso in het algemeen heb ik het liefste een hele slanke dame. En dan niet met uit-verhouding gigantische heupen en boezem, maar gewoon over het algemeen een dame die zo slank is, dat ze net op het randje zit van niet-menselijk. (maar zonder dat je ribben ziet uitsteken enzo, ze moet slank zijn, niet mager of uitgemergeld)

Double joints, in armen en benen. En dan ook zo'n draaibare bovenbeen joint zoals feeples hebben. Die vind ik heerlijk.
Het lichaam het liefst in 2 delen, met de scheidingslijn rond de taille. Ik hou gewoon niet van heup joints en met een drie delig torso heb ik ook niet echt al te goeie ervaringen.
Te veel joints zoals die nieuwe Dollshe lijn lijkt me trouwens weer helemaal niks.

Benen moeten ook lekker lang zijn. Iets uit verhouding wellicht. Zoals bij de Feeples, alweer.

Mooi gevormde handen met mooi gevormde nagels. Lange vingers. Geen vingerjoints.

Voeten, het liefst gewoon 1 setje platte en 1 setje high heel voeten om af te wisselen.

Dat was het zo een beetje. De feeple dolls zitten het meest in de richting van mijn ideale lichaam voor een doll.
Qua hoofd kan ik geen omschrijving maken, omdat die ook erg afhangen van het personage. Voor sommigen wil ik wat realistischere dolls, voor andere juist grote anime-achtige ogen en korte scherpe neusjes (zoals mijn Soo's).
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

De ideale doll? Empty Re: De ideale doll?

Post by brigitte 2010-03-17, 8:22 am

een ideale doll is onmogelijk voor mij. een ideale doll voor een char wel.

Valentijn:
de puppyogen van dollfamilie xian Yi
de lippen/mond van dollzone x-3
vampierstandjes.
gespierd lichaam.
Akari's huidskleur (heel lichte normalskin van dream of doll)

Snoepje
Paarse skin
vrolijk/lachend mondje
tandjes.
drakenklauwen voor handen en voeten
drakenstaart
jointed wings (geen idee hoe dat zou moeten)

Volwassen Nimined
popperig gezichtje
zwarte skinkleur

Nimfedetta's broertje
dz kay. Ik ben gewoon verliefd op die mold. maar hij zou ook niet voor een andere char kunnen zijn. het is echt haar broertje waar ik nog geen naam voor heb.

dit zijn gewoon de 4 chars die ik nog zou willen en wat hun eisen zouden zijn om perfect te zijn.
Daarom gaan er ook een paar dolls gemod worden. Omdat ze bijna perfect zijn.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

De ideale doll? Empty Re: De ideale doll?

Post by Tinka Treasure 2010-03-17, 9:59 am

Spook (puki pongpong) is mijn ideale doll xD Ook al trek ik hem een tarzan pakje aan, hij blijft blij...

Ik vind het heel moeilijk om te zeggen waarnaar ik op zoek ben, want soms eindig ik uit eindelijk met een mold waar ik eerst niks van moest hebben. En dat is me tot nu al 3 keer gebeurd xD
Al mijn dolls behalve Key (mnf Rheia), Mica (ltf Shiwoo) en Ancelin (delf Chiwoo) heb ik gekocht omdat ik ze mooi vond, niet omdat ze perse bij een karakter paste, want mijn karakters ontwikkelen pas echt als ik de doll heb..
Lichamen stel ik niet te veel eisen aan, ze moeten iig kunnen zitten, staan en wat met hun armen kunnen doen, dan vind ik het best.

Er is wel een ding, er moet wel een hele achterlijk prachtige doll uitkomen als ik groter dan 60 cm zal kopen, vind Ancelin echt heel mooi, maar hij is echt te groot, maar ik wilde graag een volwassener karakter en dat past toch het beste in een sd naast de rest van mijn collectie...

Tinka Treasure

Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 2010-02-23
Leeftijd : 35

Back to top Go down

De ideale doll? Empty Re: De ideale doll?

Post by sbslink 2010-03-17, 11:44 am

Voor mij bestaat er ook geen ideale doll.. ik zie per character wat daar voor werkt en zoek er dan een mold bij.. of ik zie een mold en daar ontwikkeld zich een character bij..

Ik vind het ook prettig als een doll goed kan poseren maar het kan ook best leuk zijn als het iets minder is. Ik merk nu dat ik het ook leuk vind om er een jongen bij te hebben al val ik vaker voor meiden..

Het enige wat ik tot nu toe merk is dat ik wel voor de kleinere maatjes val maar dat ik het idee heb dat een puki weer net ietsies te klein is (Pukifee dan weer wel, heb ik het idee :p) maar dat valt allemaal nog te bezien..
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

De ideale doll? Empty Re: De ideale doll?

Post by maankatje2000 2010-03-17, 8:50 pm

poeh, dat is een lastige vraag. Ik heb niet echt de ideale doll op een lijstje staan. Zoals sbslink als zei is een doll die perfect poseert geweldig. Maar voor een specifieke mold heb ik nog geen persoonlijke voorkeur. Ik ga af op wat mij aanspreekt. Ik zou heel graag een Souseiki(sp) willen maar op DoA gaat ze voor $2200 en op mandarake is ze 160,000 Yen. Ik hoop dat ik haar ooit kan hebben xD!
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

De ideale doll? Empty Re: De ideale doll?

Post by Raouken 2010-03-17, 9:34 pm

[offtopic] Hmm ik denk dat je Souseiseki wel voor minder kan vinden dan dat, tenzij ze heel erg omhoog is gegaan sinds de laatste keer dat ik checkte. DoA heeft altijd mensen die hoger gaan zitten dan nodig gewoon om het te proberen, als je goed zoekt en geduld hebt kun je een hoop geld besparen. Vooral als je een hoofdje los weet te krijgen kun je wel goedkoper uit zijn, er staan regelmatig SD10 lijfjes op de marketplace voor 200-250 dollar en dan heb je dr weer compleet. Tenzij je natuurlijk de hele fullset wil XD[/offtopic]
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

De ideale doll? Empty Re: De ideale doll?

Post by Muisje 2010-03-17, 10:22 pm

Wat Raouken zegt. Op ebay heb ik een limited Volks hoofd gekocht voor 1/3de van de prijs die op DoA gevraagd wordt en ik ben Allanieew nog steeds erg dankbaar voor het feit dat ze me op die auction heeft gewezen. Gewoon goed rondkijken en beetje geluk en geduld hebben. Wink

Mijn ideale doll is van een zacht perzikroze resin dat niet vergeelt. XD
Net als Velvetbat vind ik meerdere dingen leuk en is dat gewoon niet in één doll te gieten. Zo houd ik van half gesloten ogen, maar wil ik wel een heldere blik. Ik wil realisme en popperigheid. Ik wil stoere mannen en tegelijkertijd lieve jochies en als je dat mixt krijg je iets wat ik juist niet leuk vindt.
De ideale 70 cm doll is een man (en geen jongetje), de ideale 60 cm doll is een jongen (en geen gespierde gorilla) en de ideale tiny is een meisje dat in suikertaartjurkjes past.
De ideale meisjesdoll zit zo tussen de 50 en 65 cm of in de MSD maat en heeft in ieder geval realistische rondingen (qua vormgevingen en niet persé verhoudingen) Ik wil geen plank met halve meloenen erop. Eigenlijk heeft ze helemaal geen grote voorgevel.
De ideale vrouw... Ik denk niet dat mijn ideale doll een vrouw zou zijn. XD

Ik wil een doll die geweldig kan poseren, maar geen lelijke, halve gare joints heeft met stukken die uitstulpen. De vormgeving moet mooi afgewerkt zijn en de suggestie wekken dat als de doll een echt lichaam van vlees en bloed zou hebben er spieren en botten onder de huid zitten.
Meestal komt het er op neer dat mijn dolls of hele mooie lichamen hebben die matig poseren of heel goed poseren, maar er wel wat uiterlijke schijn is opgeofferd voor de poseerbaarheid.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

De ideale doll? Empty Re: De ideale doll?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum