Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Wat voor dingen doe jij met je dolls?

+7
Wish
tha_queen_of_chaos
brigitte
VelvetBat
Rosered
Deredere
Muisje
11 posters

Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Muisje 2010-02-01, 6:06 am

Ik denk dat we allemaal ongeveer dezelfde dingen zoals aankleden en poseren met onze dolls doen, maar wat doe jij nog meer? Het is eigenlijk best wel een gevarieerde hobby die we hebben. Zijn er dingen die je onlangs pas bent gaan doen of dingen die je niet meer doet?

Voorbeeld van mezelf: Vroeger vond ik het fijn om een paar dolls op het bureau naast mijn computer te hebben zitten en dan kon ik altijd naar ze kijken en zo af en toe hen in een andere houding zetten, maar sinds ik mijn konijn heb, zitten er geen dolls meer op het bureau. Mijn konijn houdt namelijk erg van schoenen en poppenschoenen vindt hij geweldig om te grijpen en om er dan mee te gaan schudden. Dat er een paar honderd euro aan resin aan bungelt is niet interessant voor hem, maar ik vind het wat minder.

Als ik nieuwe pruikjes heb gaan ze meestal op de meeste poppenhoofden die dezelfde pruikmaat hebben ook al is het model en/of kleur niets voor die doll. Het levert altijd wat gelach op en soms een geweldige ingeving. Hetzelfde doe ik soms met ogen, maar ogen vind ik minder leuk om steeds te wisselen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Deredere 2010-02-01, 6:55 am

Nou ik moet voor mijn opleiding kleding op halve schaal maken maar daar vind ik niet veel aan omdat ik er dan niets mee kan. Dus maak ik het op 1/3 doll maat en dan hebben mijn dolls er tenminste ook nog wat aan.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Rosered 2010-02-01, 8:48 am

Hmm geen idee wat voor andere dingen ik doe.

Wel dingen die ik veel minder doe omdat ik er geen behoefte meer aan heb. Ruim een jaar geleden wilde ik ze nog graag overal mee naar toe slepen en vond ik het heel fijn om een pop bij me te hebben. Ook om ze te knuffelen en mee te spelen/vasthouden als ik films kijk. Nu doe ik dat haast nooit meer.
Aha volgens mij zie ik een verband; ik werk nu ruim een jaar bij een dierenasiel. En daar knuffel ik al heel veel katten. Ik denk dat het er wel een beetje mee te maken heeft, ook dat ik emotioneel stabieler ben geworden.

En wat er ook anders is is dat ze allemaal naast elkaar op een boekenplank zitten. Dat vind ik wel fijn, want zo kan ik altijd naar ze kijken en ze zitten niet steeds in de weg. (vroeger had ik ze vaak op tafel dichtbij, maar dat is niet handig met werken)
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by VelvetBat 2010-02-01, 8:59 am

Ik doe niet actief ontzettend veel met mijn dolls.

Ik heb ze voornamelijk in mijn dollkamer staan. Af en toe pik ik er eentje uit om er gewoon even mee te poseren, of een ander pruikje of andere kleding aan te passen.
Maar bijna elke dag loop ik even de kamer in om gewoon even naar ze te kijken en dan voel ik me weer blij vanbinnen. In het begin dat ik op mezelf woonde miste ik het wel dat ze niet in mijn slaapkamer stonden, want toen zag ik ze elke ochtend zodra ik wakker werd en elke avond net voordat ik naar bed ging. En omdat ik mijn popjes zo mooi vind, voel ik me dan happy als ik naar ze kijk. Smile
Soms als ik me rot voel ga ik ook even zitten in mijn dollkamer om naar ze te kijken, en op die manier zoek ik dan even afleiding.

Verder heb ik dat ik ook bijna dagelijks wel bezig ben met het verhaal van mijn dolls en plannen verder uit te werken. Een groot gedeelte doe ik achter de computer, maar soms zit ik even vast en dan pak ik ook mijn notitieblok op en ga weer in de dollkamer zitten om daar inspiratie op te doen.

Ik heb mijn dolls nooit echt overal meegesleurd. Voornamelijk omdat toen ik nog thuis woonde, er weinig ruimte was om een SD neer te zetten in de omgeving waar ik zat, en ik vond het ook niet veilig om daar een doll neer te zetten. (vanwege een broer met plotselinge agressieve/boze buien)
Nu doe ik dat nog steeds niet. Ik heb er ook niet de behoefte aan.

Maar als ik kleding maak voor een pop dan heb ik hem/haar vaak wel naast me op de tafel. Sowieso vanuit praktisch oogpunt (dan kan ik snel wat passen), maar op een een of andere manier werkt het ook prettiger op een gevoelsmatige manier.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by brigitte 2010-02-01, 1:32 pm

Mijn dolls staan in mijn slaapkamer omdat dat de donkerste kamer is. Ik vind het heerlijk om aan ze te frutten. ik kan soms weken bezig zijn met kleding bedenken voor ze. Maar met twee dolls doe ik net iets meer dan anderen. Als ik een vreselijke huilbui heb vind ik niks zo fijn als Ryuu beet pakken en met hem op schoot zitten en dan lekker bij hem uithuilen. Hij is meer een soort van teddybeer van me. Bij Kira zit ik graag te squeeen. Hij beland met regelmaat in mijn bed en dan kijk ik graag naar hem en bewonder ik zijn mooiheid. Vaak blijft hij dan ook hele dagen naast me kussen zitten omdat hij toch niet omvalt. maar er gaat niet een avond voorbij zonder dat ik een van me popjes oppak en ze omkleed om gewoon lekker loop te bewonderen. Of mee op bed ga zitten spelen.
Ik heb zelfs nog een tijd gehad dat ik met een andere dollowner met Ryuu ging cammen.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by tha_queen_of_chaos 2010-02-01, 5:47 pm

Mijn dolls staan op mijn overloop en dus loop ik langs als ik naar bed ga of wakker word. Dan word ik blij, want ik vind ze mooi.

Zoals andere heb ik ook een tijd gehad dat ik Megami (had toen 1 doll) overal mee naartoe sleepte, maar dat doe ik niet meer.
Ik heb zelfs een tijdje met Kami in bed geslapen (hij lag in hoekje op eigen kussen en deken) maar dat doe ik ook niet meer.
1 keer in de week pak ik ze, bewonder ze, borstel hun haren en zorg dat hun kleding goed zit.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Muisje 2010-02-01, 9:42 pm

Ik keek vroeger toen ik nog op mijn studentenkamer woonde ook "TV" met een doll op schoot. Dan zat ik in mijn eentje achter mijn computer Desperate Housewives te kijken en dan kon ik tussen het drama en de roddels door aan mijn doll frutselen. Er was toch niemand die dat zag.
Tegenwoordig kijk ik samen met mijn vriend TV. Wink
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Wish 2010-02-02, 5:12 am

Ik heb ze gewoon altijd op mn tafel/rek zitten vlak tegenover me ^^ Zie ik ze altijd en kan ik ze vastnemen als ik wil xD
Ik heb er wel graag eentje voor me zitten als ik een serie kijk, geen idee waarom maar het voel leuk xD

Voor de rest hou ik ervan om met ze te frullen :p Lynxx' haar is een obsessie geworden xD

en ik sleur ze mee naar meets en fairs :p
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Pete 2010-02-04, 8:56 am

Nou... ik sleep ze door de kamer, van hun eigen hoekje naar het bureau als ik gezelschap wil bij het computeren, en de laatste tijd neem ik ook wel eens eentje mee in bed om naast me neer te leggen. Omkleden doe ik alleen als ik iets nieuws heb gemaakt of als ze twee, drie weekjes verwaarloosd zijn en écht iets anders aanmoeten.

Verder is dat het wel een beetje xD Foto's maken hoort er natuurlijk ook bij, maar dat doet bijna iedereen. Helaas heb ik de laatste tijd niet veel zin/energie om helemaal achter de naaimachine te gaan zitten, dus kleertjes naaien doe ik niet meer zoveel.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Muisje 2010-02-18, 1:19 am

Een tweede ronde voor dit gesprek: Zijn er mensen die iets speciaals doen wanneer een doll een jaartje ouder is geworden?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by maankatje2000 2010-02-18, 1:33 am

Ik vergeet altijd de data wanneer ze binnengekomen zijn dus ik heb nog steeds niets gedaan voor mijn meiden die nu meer dan 1 jaar bij me zijn :/. Slechte ouder *foei* lol
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Muisje 2010-02-18, 2:23 am

Ik heb eigenlijk maar twee dolls met een "geboortedatum" en dat is niet de dag dat ze zijn aan gekomen. Van sommige dolls weet ik nog in welk jaargetijde ze zijn aangekomen, maar het jaartal herinneren kost soms even denken. Vaak helpt mijn LJ me wel om de aankomstdatum te vinden. Een echte datum prikken voor hybrids is lastig, want vaak komen het hoofd en het lichaam op verschillende moment binnen en hoe lang is een doll dan al bij je?

In veel gevallen vergeet ik dat op die ene dag een doll X jaar bij me is en heb ik een paar weken later een "ohja"-moment. Ik zou wel een speciale photo shoot willen doen voor de gelegenheid, maar dat schiet er dan ook weer bij in. Laat ik maar zeggen dat het elke dag feest is met mijn dolls. Wink
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Deredere 2010-02-18, 2:32 am

Bij mij vier ik het soms met mijn eigen verjaardag
Nou ja soort van want ik verzin van allerlij excuses om ze lekker te verwennen.. Alleen Quinn staat op de verjaardags kalender.
De rest komt er na ergens...
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Mari-chan 2010-02-18, 3:22 am

Ik doe er eigenlijk niks speciaals mee. Daarbij komt dat ik de exacte datum niet meer kan herinneren dat ik mijn doll ontving, maar wel dat het dus ergens in de winter was. Dat komt onder andere doordat ze bij Chaos afgeleverd werd, omdat ik bij mijn ouders eerst 't ijs moest breken. En achteraf gezien heb ik 't ze nog steeds niet direct verteld. Al weten ze nu ik op mezelf woon wel dat ik een BJD heb, want ze hebben 'r vaak genoeg in de woonkamer zien zitten.
Mari-chan
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Zaandam

http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by brigitte 2010-02-18, 3:58 am

ik heb laatst alle aankomstdatums van mijn dolls opgezocht en in me aganda van mijn mailprogramma gezet. Die dag houd ik dan sowieso een schoot met ze al wil ik soms ook wel eens overwegen gewoon lekker een nieuw outfitje voor ze te maken. maar dat ligt er dan net aan of ik genoeg tijd en inspiratie heb.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Raouken 2010-02-18, 4:58 am

Ik doe alleen iets speciaals met Vasy, omdat hij m'n eerste doll is en die datum(18 oktober)dus ook de datum is dat ik echt met de hobby begon, en dat is wel het vieren waard. Dat is eigenlijk ook min of meer de 'verjaardag' van m'n anderen, omdat ik die zonder Vasy ook niet zou hebben. Verder weet ik alleen Sumi's aankomstdatum uit m'n hoofd, en de rest vaag ongeveer, maar behalve een 'hmm ik heb zo-en-zo nu zoveel jaar' doe ik er niet veel mee. Behalve Vasy dus, die krijgt altijd iets nieuws 'voor z'n verjaardag'. Aankomende 18 oktober heb ik 'm al 5 jaar, dus dat word vast iets speciaals..
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by VelvetBat 2010-02-18, 5:13 am

Ik heb wel van al mijn dolls dat ik op mijn website in een "Arrival log" bij hou wanneer ze besteld zijn (, eventueel afbetaald als layaway) en wanneer ze zijn aangekomen.
Maar ik vergeet het altijd als die dag is aangebroken.

Sowieso zijn de meeste van mijn dolls in februari aangekomen:
Yelena's eerste mold (dz cherry) met Leana, en Ivan en hoofd Lilliya in 2008.
Dan in 2009 Skittles en lichaam van Lilliya
en dan nu in 2010 mijn beide Galena's Yeva en Zoya.
XD

Maar als ik er wel aan denk dan wil ik er eigenlijk gewoon een shoot mee houden, niks bijzonders.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Wish 2010-02-18, 5:27 am

Ik heb het niet echt gedaan met Zaphod en Loki, vooral omdat het niet zo goed met ze ging. Met Loki is het nu dus echt uit en over, Zaphod ligt al sinds oktober lichaamloos op mn kast :p Misschien volgend jaar ofzo.
Ik denk dat het dan in elk geval niet veel meer dan een klein kadootje zal zijn zoals nieuwe kleertjes ofzo.
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Rosered 2010-02-19, 2:15 am

De verjaardagen van mijn poppen zijn wel hun aankomst datum.
Bij Melodi is het de datum dat haar eerste versie aankwam. Razz
Ik houd het wel allemaal bij maar vergeet 't altijd.

Eerlijk gezegd vind ik het ook niet zo heel boeiend. Heb wel een keer Melodi's verjaardag 'gevierd'. En die van London samen met de mijne want hij is 3/5 dagen later jarig dan ik.
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Mari-chan 2010-02-19, 4:05 am

Ik was er toch wel benieuwd naar wanneer Oni nou echt jarig is, en ben toch maar achter de datum aan gegaan. Kom ik er dus net achter dat ze nog geen jaar is, dat is ze pas op 4 maart. En ik denk dat ik er toch maar iets leuks van maak dan Smile Die datum benadrukt immers ook voor mij dat ik al 'n jaar echt actief bezig ben met de hobby, en da's toch eigenlijk ook wel leuk. Als ik geluk heb, zijn dan ook haar nieuwe spulletjes binnen.
Mari-chan
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Zaandam

http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by VelvetBat 2010-02-19, 6:01 am

XD Oni is dan op dezelfde dag jarig als ik.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Wat voor dingen doe jij met je dolls? Empty Re: Wat voor dingen doe jij met je dolls?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum