Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

+5
maankatje2000
tha_queen_of_chaos
Hasel
Silk
holyvirus
9 posters

Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by holyvirus 2010-05-30, 3:41 am

Ik liep al een tijdje rond met Project I (spreekt uit Aye aka AI) Mijn idee is om van een digitaal 3D gemoddeld character in een echte BJD om te zetten. Oorspronkelijk zou dit character alleen in digitale vorm blijven, maar met het 3D printen maakt het een stuk interessanter. Maar ik ben nog aan het brainstormen hoe dit character gaat worden. ( en eerst mijn gnome een keer afmaken XD) Nu ik toch weer begonnen ben met character modeling, begint dit project weer te kriebelen.

Ik heb al een paar ideetjes over hoe het character gaat worden: Een kleine meid tussen 6 en 8 jaar met wat Aziatische trekjes. Ik wil een beetje voorkomen dat ze een duizend in een dozijn kleine meisjes wordt. Nou ja misschien wordt ze dat wel, maar ik wil wel een bepaalde expressie in haar behouden. Ik heb ook geen idee hoe groot ze wordt. 30cm klinkt aantrekkelijk en er zijn veel kleding in dat formaat beschikbaar. Ideeën of suggesties zijn welkom Smile

Inspiraties:
Pino van Ergo Proxy; Pino heeft een hele leuke kinder persoonlijkheid, zonder dat het irritant begint te worden.
Meet Meline Gewoon zoals een kind moet zijn Razz Onderzoekend en nieuwsgierig. Dat wil ik ook kwijt in I.
Leah, een bisque doll Haar neus vind ik hier geweldig. I krijgt wel wat meer pit.


Eens kijken of dit project van de grond komt Razz
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Silk 2010-05-30, 5:00 am

Cool! Ik ben benieuwd. 30 cm lijkt me inderdaad een goede keuze. Dandelion van Narin is 38 cm, maar ik geloof dat zij, vanwege haar lichamelijke proporties wel lastig te kleden is. Om één of andere reden denk ik dat je daar bij 30 cm minder last van hebt.

Succes!
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Hasel 2010-05-30, 5:41 am

Koel Very Happy Vind ik erg tof dat je dat gaat doen!

CNC freezen of een andere printtechniek of weet je het nog niet?
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by tha_queen_of_chaos 2010-05-30, 6:19 am

ben echt benieuwd!
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by maankatje2000 2010-05-30, 8:39 pm

die Leah is erg mooi ja, haar neus is perfect voor een aziatische character. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken ^^
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Muisje 2010-05-30, 10:15 pm

Pino is inderdaad een van de weinige schattige kindkarakters in de animewereld die niet irritant schattig is.

Met wat voor materiaal wil je het uit laten printen en is dat materiaal stevig genoeg voor een BJD of moet je het als nog in resin casten?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by holyvirus 2010-05-30, 11:03 pm

Dank voor de steun allemaal Wink Ik ben ook benieuwd hoe het gaat uitpakken.

@Silk: 38cm lijkt me ook wat. Als ik me goed herinner is een Narsha ook zo groot en dat is best een leuk maatje. Alleen inderdaad wat moeilijk met kleding.

@Hasel: Ik heb nog geen idee XD. Moet het nog een keer uitzoeken. Ik ben alleen bekend met het laagjes printen. Aka lijm-poeder-lijm-poeder principe.

@Muisje: Wat ik heb gezien lang lang geleden is dat het materiaal wel stevig en flexibel genoeg is. Maar ik wil het toch ooit gaan casten. Dan moet het wel geprepareerd worden.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Muisje 2010-05-30, 11:09 pm

Narshe is inderdaad een leuk maatje om vast te houden, maar wat minder om kleding voor te kopen. Het is wel weer een leuk maatje om kleding voor te maken, dus misschien dat talentvolle naaisters op DoA ermee aan de haal gaan. Wink
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by holyvirus 2010-05-30, 11:12 pm

En als er meer van dat soort formaat uitkomt, misschien komt er wel meer kleding Wink (zoals met de unoas) Hmm dat zet me wel te denken.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Muisje 2010-05-31, 2:00 am

Misschien moet ik dan ook maar in dat formaat aan de slag gaan. Geen formaat kunnen kiezen is wat me nu een beetje tegen houdt. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Deredere 2010-05-31, 3:08 am

Nou dan wil ik wel patroontjes maken hoor Very Happy .
Ben heel benieuwd wat het gaat worden. Het idee lijkt me erg leuk.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Wish 2010-05-31, 3:18 am

Er word hier blijkbaar al een halve company opgezet Wink xD

Ben echt benieuwd ^^
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Silk 2010-05-31, 3:38 am

Wish wrote:Er word hier blijkbaar al een halve company opgezet Wink xD

Wacht! Wacht! Ikke ook meedoen...
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Muisje 2010-05-31, 4:24 am

Misschien kan er dan ook tegen groothandelprijzen grondstoffen ingekocht worden. Ark inc. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Silk 2010-05-31, 8:31 am

Muisje wrote:Misschien kan er dan ook tegen groothandelprijzen grondstoffen ingekocht worden. Ark inc. XD

Oooo... dat zou ontzettend schelen in materialen als siliconen en resin. 'k Heb nu berekend dat ik - inclusief de fouten die ik ongetwijfeld ga maken - ongeveer $1000 kwijt ga zijn en dan heb ik één doll. Whooptiedoo...
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by holyvirus 2010-06-26, 2:27 am

Ik heb wat verder uitgezocht qua printen. Dat is ook niet bepaald goedkoop XD Op http://www.shapeways.com/ (wat ook nog een Nederlands bedrijf is Smile) ben ik al wat wijzer geworden. Vooral op het modellen gebied zijn er een paar dingen waar ik rekening mee moet houden.

Ben verder met schetsen en uitwerken van mijn ideeen. Bij een aantal verhoudingen kreeg ze wel een enorm hoofd. XD Bijna SD. Als mijn school 3d project af is, ga ik aan de gang met I.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Muisje 2010-06-26, 9:07 pm

Je had het er in een andere thread over dat je voor commerciële redenen rekening wil houden wat op DoA ontopic is. Misschien dat je later de naam wil verlengen, want woorden van 3 of minder tekens kan je niet gebruiken in de DoA-zoekmachine.

Maar dat printen blijft een interessant proces. Wanneer verwacht je je schoolproject af te hebben?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by holyvirus 2010-06-27, 2:17 am

Het is nog maar een project naam Wink Ik wil nog een leuke naam voor haar verzinnen. Iemand suggesties?

Schoolproject hoop ik volgende week.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Momo 2011-07-23, 10:42 pm

Zo deze ligt al lang stil. Maar ik ving gister iets op over 3D printen. En lees nu dat het hier op doelt.

Wat ik gister ook zei is dat er in Utrecht een bedrijf zit wat 3D print En als ik het me goed herinner dan is dat op een bepaalde dag voor studenten gratis... Vraag me niet hoe ze dat doen maar dat hoorde ik. Ik ga nog eens even informeren welk bedrijf het is als mijn collega terug is. Maar misschien heb je voor die tijd al iets gevonden.
Momo
Momo

Aantal berichten : 288
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 44
Woonplaats : Utrecht

http://www.wndesign.nl

Back to top Go down

Sint's workbench: Project I [Brainstorm] Empty Re: Sint's workbench: Project I [Brainstorm]

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum