Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Muisjes sculpt project

+3
Pete
Silk
Muisje
7 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Muisjes sculpt project Empty Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-03, 3:34 am

Aangezien ik ook voor het "zelfmaakpojesvirus" ben gevallen, post ik hier wat foto's. Het had een MSD-sized popje moeten worden, maar dat is gruwelijk verkeerd gegaan. Ik vind het op zich niet erg, want de reden dat ik voor die maat wou gaan is de hoeveelheid materiaal die er in gaat, want oorspronkelijk wilde ik een groter popje.

Muisjes sculpt project 5793736718_b77a1645bc
Doll making, the first steps by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5793737598_bd857e7ee8
Doll making, the first steps by muizenstaartje, on Flickr
Met de verhoudingen die je in deze foto ziet, is het mis gegaan. Wat ik nu heb, gaat meer richting standaard, dan wat ik voor ogen had.

Muisjes sculpt project 5793177641_e7b30417ff
Doll making, the first steps by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5793178545_825cc5f048
Doll making, the first steps by muizenstaartje, on Flickr
Sculpten met WC-papier en tape. Very Happy

Muisjes sculpt project 5793738648_03c6ce3567
Doll making, the first steps by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5793736314_64e5caccc2
Doll making, the first steps by muizenstaartje, on Flickr
De heupen moeten nog uitgevuld worden en het torso zou ik willen inkorten.

Ik vraag me af of ik door moet (want het ziet er niet slecht uit) of opnieuw moet beginnen (want het is niet wat ik oorspronkelijk wilde).


Last edited by Muisje on 2011-06-06, 9:51 pm; edited 1 time in total
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Silk 2011-06-03, 5:29 am

Dat schuim met wc-papier is geen slecht idee! Dat moet ik onthouden voor een toekomstig project.

'k Vind je concept cool, Muis. En het is inderdaad iets waar nu wel vraag naar is, geloof ik.

Over je vraag of je overnieuw moet beginnen of door moet gaan: persoonlijk zou ik zeggen dat het beter is om je aan het originele concept te houden. De torso en benen zijn nu erg lang, waardoor je nooit een 'realistisch' lijf krijgt, zonder het één en ander aan te moeten bijzagen. Juist door die overdreven vormen van het torso werken die benen weer. (ander pluspuntje: het lijf in je tekening... daar zijn er niet veel van)

Wat je zou kunnen doen is de benen even loshalen, vervolgens werken aan de heupen tot je de dikte hebt die je eerst voor ogen had, en vervolgens de benen weer vastmaken en zo de rest afwerken. Zodra je de basis eenmaal goed hebt, gaat de rest redelijk snel. Maar uit ervaring weet ik dat als de basis niet klopt, maar je toch doorgaat, je later een hoop extra werk voor de kiezen krijgt om het alsnog goed te maken.

Torso inkorten is niet zo moeilijk, zeker niet in dit stadium. Kwestie van zagen en weer vastplakken. Het enige waar je dan straks wellicht rekening mee moet houden is dat de kern wat kwetsbaarder is, maar deze zul je toch verwijderen zodra je basis goed is.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-03, 5:47 am

Ik heb net het torso ingekort. Het was nogal lastig om de delen weer aan elkaar te krijgen, want de LaDoll is erg dun en nog niet helemaal hard.

Ik hoop dat wanneer ik de heupen op de gewenste grootte heb, het torso nog dezelfde verhoudingen heeft als in de tekeningen. Ik denk dat ik ook wat lengte kwijtraak wanneer ik een torsojoint maak.

Op dit moment hebben de schouders dezelfde afmeting als die van mijn Narin, maar het achterwerk wordt gigantisch...

[edit] Een voordeel van Premier is dat het langzaam uithardt, maar dat is gelijk ook een nadeel. Ik wil verder werken en dat kan nog niet, want het lichaam heeft nog niet genoeg stevigheid. *gaat kijken of de föhn uikomst kan bieden*
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Silk 2011-06-03, 6:03 am

Muisje wrote: Ik denk dat ik ook wat lengte kwijtraak wanneer ik een torsojoint maak.

Nou, andersom eerder. Dat is wel even iets om rekening mee te houden. De torso die ik nu heb is in verhouding te lang, door die joint. Hij was precies goed toen ik hem boetseerde, en vervolgens is er zeker een centimeter of twee bij op gekomen; centimeters die ik niet ingecalculeerd had.

Ik ben erg benieuwd naar haar. Schouders van een Narin, gigantisch achterwerk... klinkt veelbelovend Cool .
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-03, 8:43 am

Op the Joint zag ik al een aantal andere grote achterwerk meisjes. Wink
Maar het is er inderdaad niet zo heel actief, heb ik het idee.

Morgen ga ik eens kijken of ik een homp kinderklei kan halen, zodat ik het lichaam rechtop kan zetten. Het hele tijd neerleggen en omdraaien is niet handig met zachte klei.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Pete 2011-06-04, 11:03 am

Goed idee om er direct wat aan te doen, want als je verder werkt heb je vaak dat je je alleen maar meer zorgen maakt of je wel door had moeten gaan of niet . En dan kom je op het punt dat je er zoveel moeite in hebt gestoken dat 't zonde is om alles te slopen ;p Zijn mijn ervaringen met naaien in ieder geval.

Het ziet er goed uit! Vind je ontwerp erg leuk, heb het normaal niet zo op lijfjes met erg smalle schouders, maar in jouw ontwerp past het goed. Ben benieuwd! ^^

(en kinderklei moet je niet föhnen, dan barst het.. >_o)
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-04, 12:09 pm

De kinderklei is bedoeld als basis waar ik de benen in steek, zodat het lichaam rechtop bijft staan. Deze klei hoeft dus niet hard te worden. Premier kan, heb ik ondervonden, wel een beetje geföhnd worden om het sneller te laten drogen. Ik las dat het drogingsproces ook versneld kan worden door het in de oven op te warmen, maar ik weet niet of ik ook WC-papier, tape en schuimrubber in de oven wil hebben.

Ik was wel teleurgesteld dat men tegenwoordig alleen maar vieze kinderklei in de speelgoedwinkels verkoopt.


Last edited by Muisje on 2011-06-05, 11:07 am; edited 1 time in total
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Silk 2011-06-04, 11:02 pm

Als je uiteindelijk de kern eruit gehaald hebt, is het wel een aanrader om je klei in de oven te laten drogen. In sommige gevallen ben je in plaats van twee dagen, maar een uur of drie aan het wachten voor je verder kan. Toen ik dat eenmaal doorhad, ging het poppen maken veel sneller.

Vieze kinderklei... heb je het over playdohachtige versies? Want die vind ik verschrikkelijk stinken. Zoetig, weeïg.. ugh.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-05, 7:59 am

Silk wrote: playdohachtige versies?

Jup, de goedkope versie, want als kind had ik Playdough en dat vond ik zo vies dat ik het niet wilde aanraken (want het stonk zoet en voelde heel glibberig aan. Ik was als kind de standaard vettige schoolklei die nooit uithard gewend), maar de budget versie is even erg. Als ik ooit een lichter projectje ga maken, dan probeer ik het met een halve piepschuimbal, maar ik was bang dat mijn constructie nu te topzwaar wordt zonder het gewicht van de klei in de basis.

Tot nu toe heeft de föhn uitkomst geboden, maar als de kern eruit gaat, dan ga ik het met de oven proberen. Voorlopig ben ik nog bezig met de juiste basisvormen aanbrengen.


Last edited by Muisje on 2011-06-05, 11:05 am; edited 1 time in total
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-05, 8:40 am

Dubble post voor wat extra foto's.

Het verkorten van het torso:

Muisjes sculpt project 5800840265_947e025fdb
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5801392800_308a62b69d
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5800841017_e9bb830d91
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr
De vieze klei als basis en een heel rommelig bureau. :S

Muisjes sculpt project 5801394072_9df2cce484
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5800839031_2cf3d7f2b8
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr
Excuus voor de vreselijke belichting van achteren. Wanneer het projectje verder gevorderd is, zal ik betere vergelijkingsfoto's maken. Links mijn Narin (op high heel feet) en rechts mijn Feeple65 Chloe als vergelijking. Het torso moet een beetje MSD achtig worden en de rest wat SD achtig. Ik ben benieuwd of het wat wordt.

[edit] Ik ben nog even verder gegaan (verder dan de foto's hieronder, maar daar maak ik een andere keer wel foto's van.) De heupen zijn nu wel ongeveer wat ik voor ogen had, maar nu vind ik het torso weer iets te kort. Gelukkig kan ik dat later makkelijk oplossen wanneer ik een torso joint maak. Very Happy
Het achterwerk heeft wel een hoop klei op gegeten. Bijna een half pakje Premier. XD

Muisjes sculpt project 5801229269_03bbc4ba4d
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5801227129_1d243103dc
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5801224479_ef1bb7a1b4
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Silk 2011-06-06, 2:12 am

O, dat ziet er al heel wat beter uit (ondanks dat hij nu, in vergelijking met je tekening, inderdaad te kort is). De verhoudingen in de breedte tussen de boven en onderkant van de torso is mooi.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-06, 2:24 am

Ik ben van plan om het bovenstuk los te snijden, zodat ik de heupen nog wat hoger kan laten beginnen. Op deze manier hoop ik de vorm uit mijn schets te krijgen. Maar voordat ik dat doe, ga ik het bovenstuk nog wat meer vorm geven. Het sculpt wat makkelijker als alles nog aan elkaar zit.

Als ik had geweten dat kleien zo leuk was, was ik eerder begonnen. Ik wacht nog op de ontnuchtering van het schuren. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Silk 2011-06-06, 2:48 am

Schuren vind ik zelf ook nog erg leuk, zeker met deze klei (het is zacht, schuurt makkelijk en een hoop detail kun je creeren met schuurpapier). Wat ik persoonlijk een pokkenwerk vind is het inkleien van de meester sculpt om een mal te kunnen maken.
Een beetje zoals afdrogen na afwassen: het voelt nutteloos.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-06, 3:08 am

Goed om te weten dat het schuren niet het ergst is. Ik weet niet of ik dit projectje uiteindelijk ook in resin wil, maar dat bekijk ik tegen die tijd wel.

Ik ben het hoofd aan het uitstellen, hoewel ik die wel nodig ga hebben wanneer ik aan de schouders en handen ga beginnen. Ik wou het nog verder uitstellen, door straks aan de voeten te beginnen, maar ik bedacht me dat ik daarvoor de onderarmen nodig ga hebben. (Verhoudingen en zo.)
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-06, 9:44 am

Dus toen had ik de heupen breder gemaakt...

Muisjes sculpt project 5805367779_060322fe4a
making a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5805368171_30ab642f4f
making a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr

...waardoor ik het torso te kort vond. Dus die heb ik weer verlengd. :S

Muisjes sculpt project 5805365255_87cd7ece44
making a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5805365657_67d01d49e8
making a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr

Eerst nog het torso wat gelijkmatiger krijgen en dan begin ik aan de borsten. Ik vermoed dat het lastig gaat zijn bij deze vormen. :S
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by holyvirus 2011-06-06, 10:03 am

Lol, zo blijf je wel bezig Razz Heb je toevallig ook een template tekening gemaakt op formaat? Zo kom je achter of je nog in de juiste grote werkt. Ik heb eerst ook op het oog iets gesculpt en toen bleek later dat ik helemaal buiten de proportie werkte XD In ieder geval werk je een stuk sneller dan ik Razz

Maar het ziet al goed uit. Mooie kont ook.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-06, 8:23 pm

Ik heb geen template gemaakt, omdat ik niet wist of mijn 2D ontwerp ook in 3D zou werken. Op deze manier heb ik meer vrijheid, maar ook meer mogelijkheden om er naast te zitten. Razz
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Pete 2011-06-06, 9:47 pm

Ziet er nu een stuk beter uit! Je hebt de verhoudingen echt goed te pakken. Hopelijk gaan de armen, handen en uiteindelijk het hoofd ook zo snel =3
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-07, 1:35 am

Ik hoop vanmiddag de basis voor de armen te kunnen maken en als de schouderbreedte bekend is, wordt het ook makkelijker om de grootte van het hoofd goed in te schatten. Tot nu toe vind ik het een erg leuk project. Very Happy
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-07, 8:51 am

Dus toen had ik vandaag de basis voor de armen gemaakt uit draad, keukenpapier, schilderstape en rond klei dat ik al eerder had gemaakt.

Muisjes sculpt project 5808939955_819365d28b
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr

Ik heb de basis van de armen bekleed met L'artistique klei (ik ben verschillende soorten aan het uit proberen) en dat spul bevalt me helemaal niet. Het is veel lichter en luchtiger dan Premier (is op zich niet erg), maar het is sponsig en droogt op tot een soort piepschuimachtige massa. :S
Ik denk dat ik voorlopig bij Premier en LaDoll blijf.

Ik had ook de basis voor de borsten gekleid. Daar ga ik nog overheen kleien, maar ik laat het eerst uitharden, zodat ik niet steeds de borsten verschuif.

Muisjes sculpt project 5808939163_e283a6ea11
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr

Hier een overzichtje van het torso met half geschuurde benen.
Muisjes sculpt project 5808940583_bbc289d579
doll sculpting WIP by muizenstaartje, on Flickr
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-09, 9:06 am

Een kleine update. De borsten zijn vergroot en binnenkort ga ik ze in de juiste vorm schuren. Daarna ga ik aan de achterkant en de armen werken.

Muisjes sculpt project 5815651581_341e7bfba8
scupting a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by maankatje2000 2011-06-09, 7:58 pm

begint er erg leuk uit te zien muis. Ik vind haar vorm erg mooi worden.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-11, 6:12 am

Ik ben toch maar aan een hoofdje begonnen en ik had de afmetingen van het gezicht juist ingeschat, maar de grootte van de achterkant van het hoofd onderschat. Daardoor zit er nu een grote homp klei in het hoofd, ondanks dat ik een kern van keukenpapier heb gemaakt. :/

Muisjes sculpt project 5821184159_ca4f04388f
scupting a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5821748138_3fef233f55
scupting a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr

Hierboven de eerste basis en hieronder de grotere basis voor het hoofd. Ik heb ook lompe basisjes voor de voeten gemaakt.

Muisjes sculpt project 5821746296_5a1f43e10b
scupting a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr


Muisjes sculpt project 5821182519_96c7ec14f2
scupting a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5821747260_1f3748e6eb
scupting a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr

En omdat ik jullie de bende van mijn rommelige bureau niet wil besparen:

Muisjes sculpt project 5821746738_785b758168
scupting a doll, WIP by muizenstaartje, on Flickr
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Pete 2011-06-11, 7:05 am

Haar proporties zijn écht mooi! En het beginnetje aan het hoofd ziet er goed uit, jammer dat er nu zo'n homp klein zit >_o Zal wel langzamer drogen dan de rest.

Goed idee om op de basisvorm te tekenen, dan kun je direct de verhoudingen zien. Ik zou zelf de ogen wat meer naar elkaar toe plaatsen, maar da's meer een kwestie van smaak. De lippen zijn wel erg mooi, zoenmondje <3
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-11, 7:07 am

Ik ben ook van plan om de ogen wat groter te maken, maar door eerst te tekenen kreeg ik een idee of het hoofd niet te klein of te groot is en wat ik straks waarschijnlijk fout ga doen tijdens het sculpten. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by tha_queen_of_chaos 2011-06-11, 10:25 am

Ik vind het lichaam echt gaaf!

Heb trouwens de thread verhuisd naar het nieuwe subgedeelte.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-12, 7:21 am

Ik ben begonnen met de boel in stukken snijden om joints te maken in het torso en bij de heupen. De knie en elleboog joints komen wanneer ik deze joints goed heb. Het is namelijk makkelijker om met hele ledematen te werken dan met kleine stukjes.

Maar ik heb veel foto's!

Muisjes sculpt project 5825485400_e198dcae43
Joint making by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5825483362_825e767115
Joint making by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5825482062_e8de682068
Joint making by muizenstaartje, on Flickr

Ik heb een zelfgemaakte "kleikraal" als basis voor de heupjoint gebruikt.

Muisjes sculpt project 5824923179_d05041522a
Joint making by muizenstaartje, on Flickr

Mijn schuimrubber-WCpapier-schilderstape-kern is eruit. Ik moest het kruis wel verwijderen, maar dat zat toch al los en kon zo weer terug geplakt worden.

Muisjes sculpt project 5824919835_3c56c829df
Joint making by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5824922141_df87c52690
Joint making by muizenstaartje, on Flickr

Schaaf, schaaf.

Muisjes sculpt project 5825483966_0af2b0e62a
Joint making by muizenstaartje, on Flickr

En dan nog even het hoofd.

Muisjes sculpt project 5824919429_9bc493cdbb
WIP head fitting by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5825480418_214d08ace6
WIP head fitting by muizenstaartje, on Flickr
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Pete 2011-06-12, 8:13 am

Leuk om te zien hoe iets heel ruw begint en dan steeds verder verfijnd wordt. x3 Ik zou bij de heupjoints wel goed erop letten dat de bovenkant hoog genoeg zit, anders kan ze straks misschien niet zitten. Volgens mij zit het bij jou wel snor maar ik kan het niet zo goed zien op de foto ^^"

Verder heeft het hoofd een mooie proportie ten opzichte van het lijf. Volgens mij wordt ze uiteindelijk echt een leuk maatje.

Hoe lang duurde het ongeveer voor de klei was uitgehard op zeg, ongeveer een gemiddeld dik stuk?
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-12, 8:20 am

Pete wrote:
Hoe lang duurde het ongeveer voor de klei was uitgehard op zeg, ongeveer een gemiddeld dik stuk?

Te lang. Het hoofd is eigenlijk nog steeds niet droog en hard, maar nu de kern er bij de meeste delen uit is, wil ik proberen of ik het drogen kan versnellen door de oven te gebruiken.
Een laagje van 2 tot 4 mm is binnen een dag wel hard.

De joints hebben nu nog niet de juiste vorm, omdat een deel van de joints bijgekleid zijn en nog moeten drogen. Pas als alles weer hard is kan ik beide delen van de joints in de juiste vorm gaan schuren. Niets heeft bij mij meteen de juiste vorm. XD

Pete wrote:Verder heeft het hoofd een mooie proportie ten opzichte van het lijf. Volgens mij wordt ze uiteindelijk echt een leuk maatje.

Ja, met een achterwerk dat groter is dan die van een EID en schouders die net ietsje breder zijn dan die van een Narin waardoor ze zo'n beetje bij alle company kleding buiten de boot valt. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-13, 6:46 am

Ik heb de joints even gelaten voor wat het is en ben verder gegaan met het hoofdje. Het gaat beter dan ik vreesde.

Muisjes sculpt project 5829623978_e66c0df00b
Doll head WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5829625850_b5929ac427
Doll head WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5829078381_bf7d8c86d6
Doll head WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5829079675_17aa19f052
Doll head WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5829628486_1615eb1215
Doll head WIP by muizenstaartje, on Flickr

Ik vind het hoofdje er nu nog te "realistisch" eruit zien, maar wanneer de boel uitgehard is ga ik kijken of ik daar wat aan kan doen.

[edit] Het achterhoofd is nu ook groot genoeg dat er een KidDelf pruikje op past. Very Happy
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-14, 7:14 am

Even een overzichtfoto.
Muisjes sculpt project 5832828453_9a01f612ed
Doll WIP, an overview by muizenstaartje, on Flickr

Ik wil de komende tijd werken aan de volgende dingen:
- Oogleden en lippen
- De bovenbeenjoints bijschuren, zodat de joint werkt en de bovenbenen korter worden
- De bortsen verkleinen, zodat de tepels niet te hoog komen te zitten
- De benen gelijk aan elkaar maken
- En nog een hele hoop meer.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Pete 2011-06-14, 9:20 am

Je hebt nog meer aan het hoofd gewerkt? Gaaf! Je poppetje ziet er nu al heel behoorlijk uit, succes nog bij het maken van de rest van de joints en de aanpassingen.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-14, 10:15 am

Ik had het hoofdje even glad geschuurd, maar nu zit er weer klei overheen. De mond zat scheef en de lippen waren te getuit, maar ik wilde het profiel houden, dus de rest moest worden opgehoogd.
Je blijft bezig. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Silk 2011-06-14, 8:59 pm

Damn, jij werkt snel. 0_0

't Ziet er al goed uit, Muis. Het enige wat ik me afvraag is of het hoofd in verhouding niet wat groot is. Zeker omdat er ook nog oren aan moeten komen en er een pruik op moet (toch?).

Voor de rest begint ze al echt mooi te worden. Met de joint in het midden lijkt de torso net ietsjes langer geworden en het profiel van je koppie is erg mooi. (ik wilde dat ik zo snel kon werken...)
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-14, 11:12 pm

Het gezicht wordt nog smaller geschuurd, maar het krijgt flaporen, dus groot zal ie blijven. Er past trouwens een KidDelf pruikje op. (Ik heb het achterhoofd net zo lang zitten vergroten tot het pruikje bleef zitten.) Ze heeft wel een "hoog" gezicht. Daarmee bedoel ik dat ongeveer de helft van de lengte van het hoofd gezicht is, terwijl de meeste popjes minder lengte innemen voor het gezicht. Soms wel tot 1/3 wat een kinderlijk uiterlijk geeft.
Ik denk wel dat het gaat schelen dat de schouders nog wat breder worden en het hoofd straks echt op de nek komt, waardoor de neklengte ook beter wordt.

Aangezien ik een face-plate system wil maken, ben ik van plan om te experimenteren met verschillende gezichten. Doordat ik iets te veel heb vastgehouden aan wat mij op school is geleerd, is het hoofd erg realistisch geworden en ik wil eigenlijk iets popperigers.
Maar eerst eens handen en voeten en de armen in de juiste vorm krijgen. Doordat het torso is verlengd bij het maken van de joint, zijn de armen nu te kort. o_O

(Verder ben ik een beetje heel enthousiast. Vannacht tot 1 uur doorgewerkt en vanochtend voordat ik naar mijn werk ging weer verder. Zo gaat het zo'n beetje sinds ik ben begonnen. :DDD )
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Hasel 2011-06-15, 1:33 am

Ik had al zo'n vermoeden, je gaat echt heel snel! Ziet er goed uit, ik denk ook dat het gezicht wat popperiger word als je het wat ronder maakt, de wangen wat boller en de kaaklijn wat minder hoekig.
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Silk 2011-06-15, 2:07 am

Muisje wrote:
(Verder ben ik een beetje heel enthousiast. Vannacht tot 1 uur doorgewerkt en vanochtend voordat ik naar mijn werk ging weer verder. Zo gaat het zo'n beetje sinds ik ben begonnen. :DDD )

Ah, vandaar! Ik zit er meestal een uurtje aan per week. Zeker nu ik thuis met allerlei stresszaken geconfronteerd wordt, merk ik dat ik de zaak een beetje aan het versloffen ben. *schopt zichzelf weer naar de kleikast*
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-15, 2:12 am

Volgens mij werkt het ook niet lekker als je je niet kan concentreren en je niet op je gemak voelt. Ik heb gelukkig een vriend die heel begripvol is over het feit dat ik de keukentafel heb geclaimd en er overal kleischaafsels en lichaamsdelen liggen. (Hij heeft een poppenfobie.)
Hij heeft zelfs gevraagd of ik de doll, wanneer ze af is, in resin wil laten maken, terwijl ik daar zelf niets over heb gezegd. Zelfs de prijzen vindt hij meevallen. o_O
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Silk 2011-06-15, 4:18 am

Wie is hij en wat heeft hij met je vriend gedaan oO?
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-15, 4:45 am

Hij zet nog steeds koffie voor me, dus ik vind het best. Razz
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-15, 9:37 am

Toen had ik er weer wat klei overheen geplakt.

Muisjes sculpt project 5836791057_18ee8e5ce0
Doll head WIP by muizenstaartje, on Flickr

Ennnn... weer glad geschuurd. Ze is inderdaad een beetje een bobblehead.

Muisjes sculpt project 5837341496_48da65d7fb
Doll head WIP by muizenstaartje, on Flickr

Ik wil het gat in haar mond iets sluiten en de neus gladder schuren.
Muisjes sculpt project 5837342292_70b8b8ef87
Doll head WIP by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5837342752_ca04c8118c
Doll head WIP by muizenstaartje, on Flickr

Hier naast mijn Feeple65 Chloe face-plate. (Waarop ik heb zitten krabbelen.)
Muisjes sculpt project 5837337672_3dbdc7c6f9
Doll head WIP by muizenstaartje, on Flickr

Wanneer ik het gezicht los heb gesneden om een headback en face-plate te maken, ga ik proberen de ogen te openen. Het leek me wel zo handig om het op deze manier te doen aangezien ik de ogen half gesloten wil hebben.
Tips voor het maken van een popperiger hoofdje ga ik gebruiken voor een andere face-plate (als ik die ga maken). Ik vind het wel leuk hoe dit hoofdje is geworden.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-15, 9:40 pm

Vanochtend ben ik begonnen met het maken van een face-plate systeem. (Snij, snij, snij en tijdens het snijden is de neus gedeukt, dus nu heeft ze een dopneusje.) Aangezien de klei van binnen nog niet droog was, kon ik een deel daarvan er gewoon uit lepelen. XD

Nu vraag ik me af of ik eerst een lock systeem moet maken of gelijk een tweede face-plate.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-16, 8:46 am

Face-plaaaaaate!


Muisjes sculpt project 5839859467_8fde64e92f
Making a face-plate system by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5840407414_f449038cdd
Making a face-plate system by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5839860387_50b8884657
eye opening WIP by muizenstaartje, on Flickr

En eye-opening.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Pete 2011-06-16, 9:01 am

Sow, het tempo ligt nog steeds hoog, zo te zien!

Ik vind het echt een heel erg leuk koppie, het heeft wat van Chicline, Dollstown weg maar is toch heel uniek. Een popperig hoofdje is meestal wat ronder met grotere ogen, en inderdaad een 1/3 verhouding zoals je zei. Maar zoals ze er nu uit ziet vind ik haar heel erg tof.

Hoe ga je de faceplates uiteindelijk maken? Ik neem aan dat je niet een paar junkcasts gaat modden, maar het lijkt me best moeilijk om het steeds passend te krijgen?
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-16, 9:13 am

Propje papier in de headback, plastic folie erover heen en dan een laag klei aan de voorkant. Wanneer dat hard is, valt er best wat aan te schuren om het te laten passen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-17, 2:19 am

Ik heb gisteren de ogen geopend, maar ze hadden geen "bevel"stukje bij de Hubo, dus nu kan ik de oogleden nog niet tot de juiste dikte schuren. Ik hoop dat 12 mm gaat passen, maar ik vrees dat het 10 mm wordt.
Ik heb nu wel een handboortje, dus ik kan elastiektunnels maken. ^_^
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-19, 8:51 am

Ondertussen ben ik bezig geweest met een tweede face-plate.

Muisjes sculpt project 5849484271_5975af4e6d
Making face-plates by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5849488781_119937c10d
Face-plates by muizenstaartje, on Flickr

Muisjes sculpt project 5849540537_f5c78e3646
making face-plates by muizenstaartje, on Flickr

Toen was ik ook begonnen aan handjes. De vingers heb ik gemaakt door met L'Artistique klei sliertjes te rollen en die in stukken aan ijzerdraad te rijgen. Daar ga ik dan later overheen kleien.

Muisjes sculpt project 5850046178_ac32675f84
hand bases by muizenstaartje, on Flickr

Er staan meer foto's in mijn Flickr account voor wanneer je meer tussenstappen wil zien.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by tha_queen_of_chaos 2011-06-19, 9:10 am

Die handen zijn gaaf. Mooie lange vingers gaat ze krijgen.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Muisje 2011-06-19, 9:26 am

Ik wil in ieder geval geen te kleine handen maken, maar het is lastig om maten voor een basis in te schatten, omdat ik nog niet weet hoeveel klei er bovenop komt. Persoonlijk vind ik grote handen wel mooi (hoewel het niet echt vrouwelijk is), dus liever te groot dan te klein. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Pete 2011-06-20, 1:22 am

Oeh, vind de positie van haar vingers erg mooi. En de nieuwe face-plate lijkt inderdaad al wat popperiger ^^
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Muisjes sculpt project Empty Re: Muisjes sculpt project

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum