Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Project Cyriak

+9
VelvetBat
Deredere
Muisje
maankatje2000
Rosered
Wish
tha_queen_of_chaos
holyvirus
Silk
13 posters

Page 1 of 2 1, 2  Next

Go down

Project Cyriak Empty Project Cyriak

Post by Silk 2010-05-30, 7:55 am

Door al het leuke gedoe van mijn nieuwe huis, en het minder leuke gedoe van het gieten (allergische reacties + onderdelen waar de surfacer laag van afbreekt etc), heb ik het molden en gieten even op een laag pitje staan en ben ik verder gegaan met Cyriak. Hij's bijna af. Nog even de headcap afwerken en de laatste dingen bijschuren en ook deze meneer is klaar voor een giettest.

Project Cyriak Klaar5

Project Cyriak Klaar4-1

Project Cyriak Klaar3

Project Cyriak Klaar2


Last edited by Silk on 2010-10-04, 7:33 am; edited 7 times in total
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by holyvirus 2010-05-30, 11:43 am

2D naar 3D omzetten krijg je toch wel dat het veranderd. Ik vind dat je goed op weg bent. Het ziet er al goed.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by tha_queen_of_chaos 2010-05-30, 4:38 pm

Ik vind zijn lippen er erg goed uitzien. Ben benieuwd hoe het word als hij af is.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Wish 2010-05-30, 7:33 pm

Vnd het echt knap dat je zulke dingen kan en maakt ^^ Ben benieuwd naar het eindresultaat Very Happy
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Rosered 2010-05-30, 8:07 pm

Ik vind hem er nu al heel goed uit zien. Prachtige lippen en neus.
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by maankatje2000 2010-05-30, 8:38 pm

zit er goed uit, de neus en lippen zijn heel erg mooi uitgekomen.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Muisje 2010-05-30, 10:13 pm

Ziet er goed uit en het is nog best snel gedaan. Misschien is het onderdeel van je stijl, maar de ruimte tussen de kin en de onderlip lijkt een beetje weinig.

Met wat voor klei werk je?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-06-02, 9:43 pm

Dank jullie wel, jongens Very Happy.

@HV: Ik weet dat er altijd een verschil is tussen 2 en 3d, maar toch... sommige mensen kunnen hele goede 3d gelijkenissen maken van hun tekening *is jaloers*.

@Muis: Bedoel je daar waar de lip en de kin samenkomen? Want dat is inderdaad wat aan de .. ehm... ondiepe kant, is wat bijgewerkt, maar moet nog steeds wat uitvergroot worden door de onderlip iets meer naar voren te steken.
Ik gebruik Formofit, trouwens. Een heel zachte klei die lijkt op LaDoll, alleen goedkoper en wat vezeliger is.



Nieuwe foto's in eerste post






Ja ik dacht: laat ik mijn nieuwste project er ook maar bij zetten. Nu de vorderingen met Jethro even op een laag pitje staan (in verband met ruimte-tekort om te gieten) ben ik alvast begonnen aan een tweede hoofdje.
Vier weken geleden ben ik begonnen met het maken van de tekening. Uiteindelijk was ik tevreden met het vooraanzicht, het zijaanzicht echter liet voor mijn gevoel wat te wensen over. Tijdens het boetseren heb ik deze daarom voornamelijk links laten liggen en me met name gefocussed op het linker plaatje:

Project Cyriak Cyriak

Toen ik begon met het project had ik een aantal leerpunten die ik wilde halen:

1. Het hoofd moest kleiner worden dat die van Jethro, zodat het meer in proportie was met het lijf.
2. Ogen en oren hadden meer oefening nodig, vandaar dat ik er deze keer extra aandacht aan besteed en een nieuwe methode uitprobeer (boetseren van ogen inclusief oogbol ipv ogen vanaf het begin hol laten zijn)
3. Ik zou m'n best doen 3d Cyriak iets meer te laten lijken op z'n tekening dan 3d Jeth deed.

Daarnaast had ik nog een ander punt dat werd gesaboteerd door de verhuizing en het afstuderen. Het was eerst de bedoeling dat ik het hoofdje binnen een maand af zou hebben.

Al met al heb ik nu twee weken aan het hoofdje gewerkt en dit zijn de meest recente foto's:


Project Cyriak Front

Project Cyriak 3kwart

Project Cyriak Zij


Ik blijk het toch nog steeds lastig te vinden om een 3d versie te laten lijken op de originele tekening, mede ook omdat ik - tijdens het boetseren - besluit dingen te veranderen.
De linkerkant is, op het oortje na, af. Hoewel dit nu niet zichtbaar is op de plaatjes is ondertussen de rechterkant van de neus bijgewerkt, is de neusbrug iets krommer gemaakt, heb ik de wangen bijgevuld en is het enige dat echt nog moet het oog. Ik hoop er overmorgen of woensdag foto's van te kunnen maken.

Al met al hoop ik alsnog het hoofdje over twee weken af te hebben. Dit zou een hele verbetering zijn met de vorige keer toen Jeth's hoofdje pas na drie maanden af was. *kuch* Laten we zeggen dat ik iets handiger met klei ben geworden in de tussentijd.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Muisje 2010-06-03, 12:21 am

Ik bedoelde eigenlijk de afstand tussen de onderkant van de onderlip en de onderkant van de kin. Misschien dat het met pruik op minder raar lijkt, maar ik heb het idee dat de onderkant van de neus wat laag zit, waardoor er weinig ruimte voor de mond overblijft ook al zet je de onderkant van de onderlip halverwege de onderkant van de neus en de onderkant van de kin.
Standaard proporties zijn natuurlijk standaard en daar mag mee gespeeld worden.

Ik denk ook dat de ogen nu te egaal van vorm zijn. Het mag wat hoekiger bij een man.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by holyvirus 2010-06-03, 12:51 am

Ik vind het moeilijk op zo'n vroeg stadium al kritiek te geven op details. Vooral om dat er nog veel aan veranderd. Maar ik ben met muis eens over dat de onderkant van de neus wat te laag zit. Er is iets met de neus waar ik net mijn vinger niet duidelijk op kan leggen.

Ik wacht wel je volgende foto's af voor ik verder oordeel Smile
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Muisje 2010-06-03, 12:54 am

Het kan stijl zijn. Bij het latere werk van Wendy Pini denk ik soms ook "wat een kleine mondje", maar het is niet storend als het een onderdeel van stijl is waarbij bewust wordt gebroken met standaard proporties. Wink

Ik vind wel dat de ontwikkelingen vlot verlopen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by holyvirus 2010-06-03, 1:07 am

Ik vind de neus wel een mooie vorm hebben. Zoals hier
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Muisje 2010-06-03, 1:18 am

Ik ben sowieso voor meer haakneuzen. Wink Naast Chrom heb ik nog maar één andere company doll gezien met zo'n neus en dat was een limited meisje waarvan ik de naam niet meer weet.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by holyvirus 2010-06-03, 1:25 am

Custom house st. Mina Wink
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-06-03, 2:20 am

Ik heb er inderdaad een handje van op hoofden te maken met in verhouding lange neus en korte kin (Jethro heeft dezelfde verhoudingen). Waarschijnlijk omdat ik niet erg hou van lange kinnen en de neuzen bij mij altijd de meeste aandacht krijgen (en ze dus de neiging hebben groot te worden).

'k Zal vanavond, als 'ie een nekgat heeft, eens kijken hoe hij lijkt met pruik op.

De ogen moeten inderdaad hoekiger. Zeker de bovenkant kan hier van profiteren en het zal hem meteen een iets minder lieflijke uitstraling geven.

EDIT:
Waarom wachten als het nu ook al kan. Helaas is er maar één pruik die past en dat is een zwarte.. be prepared for two very crappy pictures:

Project Cyriak Pruik

Project Cyriak Pruik3
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-06-07, 7:02 am

Nieuwe plaatjes in eerste post







Ik heb verschrikkelijk veel mazzel! Tijdens het maken van deze foto's vond hoofd Cyriak het ineens een goed idee om van tafel af te rollen en op de stenen vloer te pletter te slaan. Het geluid was zo misselijkmakend dat ik verwachte een hoofd terug te vinden dat in stukjes uiteen lag, maar niets was minder waar. De enige schade die hij heeft opgelopen is een klein, nauwelijks zichtbaar, deukje in zijn achterhoofd. Zijn gezicht is ongedeerd gebleven.

... Papierklei, ik hou van je.

Hier zijn de nieuwe foto's. De plekken die ik omcirkelt heb moeten nog wat met klei worden opgevuld, arceringen moeten worden weggeschuurd. Ik ben helemaal nog niet blij met de ogen. Ze missen karakter, mogen een stuk dringender kijken, dus dit is het eerste wat ik vanavond ga doen.


Project Cyriak Voor

Project Cyriak Cyr3

Project Cyriak Cyr2

Project Cyriak Zij-1

Project Cyriak Cyr1
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by holyvirus 2010-06-07, 7:50 am

Bij de eerste foto had ik al gelijk het gevoel dat hij op je tekening lijkt. Goed gedaan Smile En op de neus heb ik niks meer op te merken. Ziet prima zo.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Deredere 2010-06-07, 9:27 am

Ik vind het echt heel knap. De ogen zijn gaaf aan het worden. Ook het oor vind ik heel mooi in detail.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by VelvetBat 2010-06-08, 6:37 am

Ik zie dit draadje nu pas, en hij ziet er echt ontzettend gaaf uit en ik vind het hartstikke knap hoe je dat doet!
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-06-29, 7:14 am

Ik ben weer eens veeeeel te laat met reageren *schaam schaam*. Eerst even de standaard mededeling: Nieuwe plaatjes in eerste post. Dan kunnen we nu rustig verder met de reacties.

@HV: Ik ben blij dat 'ie op m'n tekening lijkt. Dan is in ieder geval 1 van de doelen bereikt! Dank je voor je commentaar.

@Dere: Dank je Very Happy. Nu moet ik nog zien dat ik het andere oor ongeveer hetzelfde krijg. Ik merk dat ik dit steeds weer aan het uitstellen ben met flauwe smoesjes als "het is zo druk op werk" enzovoort Wink . Ik hoop dat je de ogen, nu ze open zijn, ook mooi vindt.

@Velvet: Dank je wel en leuk dat je even langskwam in dit draadje!









'k Heb z'n ogen veranderd en ben begonnen aan z'n oren. Zijn wenkbrauwen hebben nog wat werk nodig (ik vind ze een beetje te indrukwekkend op dit moment), maar dat is een kwestie van schuren. Over het algemeen ben ik redelijk tevreden met hoe 'ie er nu uitziet.

Project Cyriak Ogen_Vernieuwd

Project Cyriak Driekwart

Project Cyriak Nog_een
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Muisje 2010-06-29, 9:00 pm

Ziet er goed uit. Ik ben wel benieuwd naar de verhoudingen tussen dit nieuwe hoofd en het lichaam.

Ga je binnenkort je eerste gietpogingen doen?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-06-30, 3:36 am

Zodra de siliconen en de resin binnen is. Heb de bestelling al wel gedaan, alleen heeft het bedrijf de drukketel momenteel niet op voorraad.

Op zich vind ik het wel tijd worden; de zomer is nu in volle bloei, er is weinig luchtvochtigheid (en daarmee minder kans dat alles mislukt) en ik wil dit jaar toch echt wel een 'echte' Jethro en misschien Cyriak hebben.

'k Zal eens kijken of ik vanavond foto's kan maken van Cyr met lijf.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by holyvirus 2010-06-30, 9:18 am

Ik ben heel nieuwsgierig welke merk resin en siliconen je gehaalt hebt en waar.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-06-30, 7:48 pm

Alle producten koop ik bij http://www.formx.nl/, een nederlands verkooppunt voor o.a. Smooth-on materialen.
Omdat ik nog maar een beginner ben wilde ik niet meteen met het hele moeilijke spul beginnen, dus voor resin heb ik gekozen voor SmoothCast 300 en voor siliconen MoldMax 30 (wilde eigenlijk MoldMax XLSII, maar dit verkopen ze alleen in kiloverpakkingen en dat werd me te duur).

Formx heeft veel, ze reageren alleen niet altijd even snel op de mail. Ik wil bijvoorbeeld graag weten wanneer ze denken de pressure pots weer in de handel te hebben, maar ik zit nog steeds te wachten op antwoord. Zal zo even opnieuw een mailtje sturen.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-07-03, 3:02 am

Dubbele reactie om te vertellen dat er een foto van Cyr met lijf in de eerste post staat.






De afgelopen tijd is er niet veel zichtbaars veranderd aan het hoofd. Z'n ogen heb ik opengemaakt, ben vooral bezig geweest met het schoonmaken van de binnenkant en het opvullen van de oogleden. Dit laatste heb ik misschien iets te enthousiast gedaan... ik vind de gekochte oogjes er net iets te diep in vallen nu, waardoor het zij-aanzicht er een beetje vreemd uitziet.
Verder ben ik met name druk bezig geweest met het uitstellen van werken aan zijn tweede oor. Gelukkig had ik een goede reden: er kwamen nieuwe materialen binnen, waardoor ik Jethro kon afwerken. Hij is nu bijna klaar om gegoten te worden. (ik heb alleen de siliconen, kunsthars en drukketel nog nodig...)

Op naar de - twee - foto's van Cyriak. Zal binnenkort eens zien of ik hem op Jeth's lijf kan zetten, zodat de verhoudingen hiermee duidelijker worden. Cyriak's hoofd is een stuk kleiner dan mijn eerste brouwsel.

Project Cyriak Klaar2-1-1
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Muisje 2010-07-03, 7:58 am

Ziet er goed uit, Silk. Heb je het ook met pruik geprobeerd?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-07-03, 9:09 am

Dat moet nog even wachten, omdat ik z'n headcap nog af moet maken. Op dit moment past het niet op het hoofd en glijdt z'n pruik er, samen met cap af. Net een eigenwijs toupetje.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by tha_queen_of_chaos 2010-07-03, 9:11 pm

Staat goed boven het lichaam!
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-07-05, 9:03 pm

Thanks!
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-07-16, 3:49 am

Double post:

Ben nu officieel begonnen met de molding van Jethro en er zitten een paar haken en ogen aan.

1. de meter van mijn drukketel geeft, ondanks dat mijn compressor 4,5,6 of 7 bar druk geeft, maar 2 bar aan. Dus OF de meter is kapot, OF er is iets anders aan de hand. We zullen het morgen zeker weten (als ik het eerste deel van de eerste mal eruit haal).

2. Siliconen is ongelofelijk #$#^*- materiaal. Deel B is heel waterig, maar zit in een onhandig flesje, waardoor de helft van wat je giet ernaast knoeit. Deel A is ontzettend taai (vloeibaar latex taai) en zit in een container. Gieten gaat dus niet.

Het grootste probleem, merkte ik vandaag, zit 'm in het roeren. Dit moet echt heel voorzichtig gebeuren, omdat je anders hele grote luchtbellen in het spul roert. Het daarna in de malkist gieten moet om dezelfde reden ook voorzichtig gebeuren.

Vandaag ging beide nog wat onbeholpen, dus ik ben benieuwd wat morgen het resultaat is. Denk eigenlijk dat, door mijn onwennige doen, dit deel van de mal toch niet helemaal perfect is.
Ach ja, al doende leert men.

EDIT: O, ik zal foto's maken van het proces als ik het niet vergeet ;p
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-07-22, 12:41 am

double post:

Foto's van het eerste afgietsel van Jeth's hoofd in de eerste post!










Zo, zoals beloofd een foto van een complete Cyriak. Het lijf en het hoofd zijn nog steeds niet compleet realistisch geproportioneerd, maar dit was ook niet mijn bedoeling, aangezien ik poppen dan vaak toch net even iets te eng vind worden.
Door zijn iets kleinere hoofd wordt zijn torso ook een stuk meer buff... één van de redenen waarom ik nog een 'normaal' mannentorso wil maken, zonder opgeblazen spieren. En toch ben ik blij met hoe hij er nu uitziet. Helemaal omdat ik stiekem bang was dat het hoofd alsnog iets te groot zou zijn.

Wat denken jullie?

Project Cyriak Cyriak_fullbody

Project Cyriak Klaar1-1-1

Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by tha_queen_of_chaos 2010-07-22, 12:54 am

het ziet er echt ontzettend gaaf uit. Wow zeg. Dat lichaam is ook super mooi.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-07-22, 12:58 am

Dank je wel Very Happy. Vergeet niet ook de foto's in de eerste post te checken. (je was wat vroeg, de post was nog niet af ;p) Ik weet dat ik een beetje een vreemd systeem heb als het gaat om deze thread.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Muisje 2010-07-22, 1:00 am

Het ziet er erg mooi uit en het krimpen lijkt mee te vallen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-07-22, 1:22 am

Het valt inderdaad mee. Het afgietsel is is precies even groot als het origineel. Ik weet niet hoe het komt dat Armeleia hier zo'n probleem mee had. Misschien krimpt de mal nog iets na een aantal dagen?
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Muisje 2010-07-22, 2:04 am

Ik las dat je verschillende soorten siliconen hebt met verschillende krimpmarges. Misschien verschilt dit ook per batch?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by maankatje2000 2010-07-22, 2:26 am

mooi werk Silk. Dat lichaam is echt geweldig! Het lijkt me echt tof om iets vanaf het begin af te creëren. Helaas is dat voor mij niet weggelegd lol.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by holyvirus 2010-07-22, 5:02 am

Leuk dat je ze post. Was erg nieuwsgierig hoe alles in zijn werk ging. Het hoofd ziet er zeker heel goed gelukt. Is een drukketel dan zeker de moeite waard?
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-07-22, 6:36 am

@Muis: Lol, dat hoop ik toch niet. Dat zou betekenen dat iedere mal die je maakt weer een gok is. Misschien dat Armeleia andere siliconen had gebruikt. 'K weet in in ieder geval wel dat ze andere resin had.

@Maankatje: Thanks. Het is inderdaad wel een pokkenklus en je hebt lange adem nodig. Aan de andere kant, het is ook geweldig om zo'n stukje kunsthars uit de mal te zien komen en dat dit dan precies een afdruk is van je werk.

@HV: Ja, een drukketel is zeker de moeite waard. Ze kosten wel een beetje, en als je een drukketel voor verf hebt, dan moet je hem wel modificeren, maar het werkt zo veel relaxter.
Je hebt gewoon geen luchtbellen meer, zowel niet in de mal als in het afgietsel (tenminste, als je genoeg luchtgaten maakt). Bovendien, en dit vind ik een prettige gedachte, heb je minder problemen met vocht. Vocht zorgt ook voor luchtbellen en deze worden er met de ketel gewoon uitgedrukt.

Een echte aanrader, zo'n ding.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by tha_queen_of_chaos 2010-07-22, 9:12 am

oke, ik had het helemaal niet door Razz

Maar die afgietsels zien er goed uit. Die luchtbellen vallen op zich nog wel mee. Het valt niet op en helemaal niet met een pruik. Voor verkoop zou het niet kunnen, maar voor je eigen gebruik of als oefenhoofdjes kan het makkelijk.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Momo 2010-07-22, 9:30 am

Wow dit ziet er erg goed uit!!!
Momo
Momo

Aantal berichten : 288
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 44
Woonplaats : Utrecht

http://www.wndesign.nl

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-07-23, 2:03 am

@Chaos: Lol. Is goed.
Die luchtbellen vind ik nu nog niet vervelend, precies om wat je zegt. Maar ik wil toch zien of ik een hem helemaal luchtbel-vrij kan gieten, zodat er een paar verkocht kunnen worden, mocht ik daar zin in hebben. Bovendien, het zijn maar twee belletjes... daar moet toch wat aan te doen zijn.

@Momo: Dank je wel!
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-10-04, 7:27 am

Nieuwe foto's in eerste post




Twee mallen zijn af, zeven zijn nog te gaan. Hoewel het mallen maken me wat te traag gaat, gaat het gieten juist erg snel! Vandaag een test afgietsel gemaakt van Jethro's hoofd en... het valt me helemaal niet tegen! ... Serieus, ik kan niet stoppen met grijnzen.

Hier zijn de foto's:

Project Cyriak Mal_hoofd

Allereerst de mal. Ik heb voor het ontwerp heel goed gekeken naar Twigling's werk en er zelf nog wat extra luchtgaten aan toegevoegd, daar waar ik dacht dat het nodig was. O ja, ik heb de mal even een naam gegeven. Geen Jethro dit keer. Mocht ik de poppen gaan verkopen, dan krijgen ze allemaal muziektermen als naam. Vandaar het 'andante'. Vond ik wel toepasselijk.

Project Cyriak Cast_hoofd

Project Cyriak Cast_hoofd_achterkant

Twee luchtbellen zijn toch vast komen te zitten in dit afgietsel. (aan de bovenkant van het hoofd en op de rand van het hoofd, bij het linkeroor) Er zijn twee mogelijkheden hoe dit gebeurd kan zijn:
1. er is nog een extra luchtgat nodig (met name de grote aan de bovenkant van z'n hoofd geeft me dat gevoel... de lucht kan daar gewoon niet weg).
2. ik was te laat met de mal in de drukketel zetten. Het resin begon al hard te worden, waardoor de druk z'n werk niet optimaal kon doen. (de rand zit ook vol met kleine belletjes die afwezig zouden zijn geweest als de mal eerder onder druk was komen te staan)

Project Cyriak Cast_hoofd_oor

Toch ben ik absoluut niet ontevreden. Er zijn veel details in deze sculpt die voor problemen hadden kunnen zorgen en het grote rampscenario is uitgebleven. De oren zijn bijvoorbeeld helemaal gaaf. Net als het nekgatsysteem en de inkepingen voor de headcap. Ook vind ik het heel erg leuk hoe de resin de lijnen in zijn gezicht verzacht. Het is net alsof het een andere interpretatie geeft van dezelfde sculpt.

Al met al begin ik gieten toch wel verdraaid leuk (en stressvol) te vinden.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by maankatje2000 2010-10-04, 7:43 am

dat is inderdaad een heel ander gezicht zo dat orgineel naast het afgietsel. Leuk om te horen dat je het nog steeds leuk vindt in dit stadium.

Ik vind het erg leuk om te zien hoe je stap voor stap verder ontwikkeld.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Muisje 2010-10-04, 9:23 am

Cyriak ziet er mooi en apart uit, Silk. Vooral zijn neus spreekt voor hem. Very Happy
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by sbslink 2010-10-04, 9:39 pm

Het begint er allemaal erg goed uit te zien ^^
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by holyvirus 2010-10-04, 10:53 pm

Even iets anders dan dan gieten kan toch geen kwaad? Dat je mastermold er aan gaat door het molden is eigenlijk wel normaal. Wel heel erg jammer, maar het hoort erbij.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2010-10-04, 11:25 pm

Dank jullie allemaal Very Happy.

@HV: Iets anders doen is helemaal geen probleem. Probleem wordt het pas wanneer ik een hele lading masters af heb die allemaal nog een keer in resin omgetoverd moeten worden ;p.

Het irritante van een master die stuk gaat is dat het vaak tijdens het mallen maken gebeurt, waardoor er afdrukken worden gemaakt van de scheuren en luchtblaasjes. Het blijft jammer dat 2 kg aan siliconen weggegooid kunnen worden, omdat een surfacer zich niet goed houdt.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Silk 2011-06-21, 8:09 am

Ok, Muis stak me aan en aangezien ik ergens soort van beloofd had meer foto's te nemen van het giet proces en alles wat er aan vooraf gaat, dacht ik dat ik beter laat dan nooit kon beginnen ;p.

Ik ben de afgelopen anderhalve week druk bezig geweest met het inkleien van poppenonderdelen. Op dit moment heb ik bijna 7 van de 11 mallen voorgekleid (ze moeten alleen nog schoongemaakt worden, lucht/gietgaten krijgen, 'keys' krijgen en ingebouwd worden, maar dit is allemaal het werk niet).

Het scheelt ont-zet-tend dat ik NSP soft gekocht heb als klei. Ik werkte altijd met medium, had de helft van de tijd blaren op mijn vingers door de stugheid en het spul was niet glad te krijgen. Nu, met de zachte variant, werk ik twee keer zo snel! Yay mij!
Ik ben alleen wel weer de kip aan het uithangen door steeds weer kleionderdelen te beschadigen. Één van de onderarmpjes heeft wat reparatie nodig, een vinger is weer gebarsten en gisteren liet ik een voetje vallen, die hierdoor weer opnieuw gecoat moet worden. *zucht* Maar gelukkig hebben we de foto's nog:

Project Cyriak 5857107451_a11a20ba34_z

Project Cyriak 5857107325_b007f2cee2_z

Project Cyriak 5857107219_a6713d6af2_z

Project Cyriak 5857659516_ec2584c729_z

Project Cyriak 5857659376_ed14bea26c_z

Project Cyriak 5857106865_eceecbd4e5_z

Project Cyriak 5857106683_bffc41cfc0_z
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Muisje 2011-06-21, 8:31 am

Ziet er gaaf uit. Snap ik het goed dat je straks siliconenmallen gaat maken en de niet bedekte delen de eerste helft van de mallen gaat worden?
Wordt deze klei hard of blijft het zacht?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Project Cyriak Empty Re: Project Cyriak

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum