Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc

4 posters

Go down

Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc Empty Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc

Post by holyvirus 2011-11-10, 7:37 am

Het leek me wel handig om een lijst te maken wat voor soort materialen iedereen gebruikt voor allerlei zaken. Zoals welke verf gebruik je voor face-ups of welke lijm voor wimpers plakken etc. Kopieer het onderstaande formulier en vul het in. Voeg eventueel extra dingen aan toe.

Naam:

Type:
Gebruiken voor:
Waar te koop: (waar je het gekocht hebt of waar je nog meer weet waar het te verkrijgen is)
Opmerking: (Deel je ervaring. Optioneel bv stinkt erg, plakt snel etc)


Bijvoorbeeld

Naam: Pattex Supergel secondelijm
Type: lijm
Gebruiken voor: Lijmen van gebroken vingers, magneten in headcaps
Waar te koop: Bij de KarWei en andere doe-het-zelf zaken.
Opmerking: Het plakt super snel en zit stevig vast. Eenmaal vast is het moeilijk af te halen, alleen bij vingers is er kans nog op breken. Pasop dat je je eigen vingers niet vast lijmt.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc Empty Re: Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc

Post by Pete 2011-11-10, 7:45 am

Naam: Pritt poster buddies
Type: kneedlijm
Gebruiken voor: ogen vastzetten in hoofden, kleine asseccoires aan je dolls handen plakken, headcaps vastzetten etc.
Waar te koop: bij Bruna-achtige zaakjes waar schrijfgerei verkocht wordt.
Opmerking: Poster buddies of 'putty' is fijn in het gebruik omdat het niet teveel plakt, kleurloos is en geen vlekken achterlaat. Wordt soms wat stug en hard, maar doorkneden helpt dan goed.

Naam: 'Rembrandt' soft pastel
Type: pastelkrijt (colour chart)
Gebruiken voor: face-up & bodyblushing
Waar te koop: kunst- en hobbyzaakjes
Opmerking: vind zelf dat het niet goed 'pakt', maar er zijn honderden kleuren en vooral de natuurlijke tinten zijn mooi. Is wel duur, 2 euro of meer per staafje...

Naam: wondersponsjes
Type: schoonmaak
Gebruiken voor: afhalen van face-ups, wegpoetsen van kleine en grote vlekken
Waar te koop: Kruidvat, Wibra en Zeeman (grijs & wit).
Opmerking: niemand kan zonder deze sponsjes! Koop ze dus nu onmiddelijk en het liefst voor je doll binnen is. Let wel op dat sommige andere sponsjes chemicalien kunnen bevatten, die misschien slecht met resin kunnen reageren. De witte en grijze die de meeste winkels verkopen zijn volgens mij chemicalie-vrij.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc Empty Re: Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc

Post by holyvirus 2011-11-10, 8:11 am

Naam: Van Gogh pastel
Type: Pastel krijt
Gebruiken voor: Face-up en body blushen
Waar te koop: Bij Kunst en hobby winkels en soms bij V@D
Opmerking: Redelijk goedkoop. Het zijn harde staafjes waar mee je met een mesje wat af moet schaven. Het ligt aan hoe fijn je het afschaaft. Hoe fijner hoe beter het pakt. Ligt aan de kleur hoe hoeveel laagjes nodig is voor dekking. Zwart is mijn favo.


Naam: HEMA waterproof schuurpapier
Type: Schuurpapier
Gebruiken voor: Schuren van de gietnaten of andere resin onderdelen.
Waar te koop: HEMA
Opmerking: Dit schuurpapier is ook te gebruiken als het nat is. Fijnheid tussen 180 tot 400. Het gaat alleen wel sneller stuk. Maar de achterkant laat dan niet los zoals met gewone schuurpapier.

Naam: 3M Schuurspons
Type: Schuurpapier (of spons)
Gebruiken voor: Schuren van de gietnaten of andere resin onderdelen.
Waar te koop: Triskelfantasy, Thinkpink
Opmerking: Door de flexibiliteit kan je overal nu bij. Voor mijn gevoel ben je er wel sneller doorheen dan met gewoon schuurpapier. Fijnheid tussen 180 en 1500. Kan ook met water schuren.

Naam: Aves Apoxy Sculpt White
Type: Epoxy (Twee componenten klei)
Gebruiken voor: Reparatie, allerlei soorten aanpassing zoals elven oortjes, dichten van ogen etc
Waar te koop: Triskel Fantasy en Aves Studio
Opmerking: Gemengd is het licht grijs van kleur. (De Normal versie is donker grijs) Het is bij te kleuren met pigmentvolle verf. Begin is het heel erg plakkerig en zacht. Na 4 a 5 uur wordt het stevig en daarna is het keihard. Makkelijk te schuren en in te kerven.


Naam:
Milliput White Superfine
Type: Epoxy (Twee componenten klei)
Gebruiken voor: Reparatie, allerlei soorten aanpassing zoals elven oortjes, dichten van ogen etc
Waar te koop: Ebay
Opmerking: Gemengd is het mooi wit. In het begin is het al wat stevig en dus wat lastig met sculpten. Wordt hard na 2 a 3 uur. Moeilijk te mengen met verf. Kan super glad worden geschuurd.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc Empty Re: Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc

Post by Muisje 2011-11-10, 9:32 am

Naam: Acrylic remover
Type: schoonmaak
Gebruiken voor: Het verwijderen van face-ups.
Waar te koop: Ik koop de mijne bij de Swaak in Utrecht, maar het zal wel bij elke kunstenaarsmaterialenwinkel waar ze acrylverf verkopen wel te koop of te bestellen zijn.
Opmerking: Ik heb zelf ervaring met de merken Talens en Amsterdam, maar op DoA zweren ze bij Windsor & Newton. De merken die ik heb gebruikt, werken prima en ik heb nog nooit schade aan resin gehad, maar ik week er niets in. Het is niet heel agressief, dus het kost wel even wat boenen en meerdere pogingen of een face-up eraf te halen.
Als het in aanraking komt met MSC, dan wordt de MSC wit. Dat is makkelijk wanneer je wilt zien of je misschien een stukje hebt gemist, maar maakt het spul minder geschikt om delen van een face-up eraf te halen. (Wanneer je bijvoorbeeld alleen een andere lipkleur wilt aanbrengen en de rest van de face-up wil houden.)

Naam: Liquitex acrylic gloss varnish (high gloss)
Type: Gloss
Gebruiken voor: Glimmend laagje aanbrengen op lippen, oogleden, nagels, etc.
Waar te koop: Bij winkels waar ze Liquitex producten verkopen. (Dan verkopen ze er ook vaak acryl/olie/aquarelverf.)
Opmerking: De gewone gloss variant is naar mijn smaak niet glimmend genoeg, dus ik raad de high gloss variant aan. Wanneer je het met een beetje water verdunt, wordt het eindresultaat wat matter.

Naam: Pearl Ex poeder
Type: hobbymateriaal
Gebruiken voor: Face-ups
Waar te koop: Ik koop de mijne online, maar op hobbybeursen wordt vaak verkocht bij de scrapbookers en kaartenmakers.
Opmerking: Geeft een leuk glimmend oogschaduw effect en kan met pastelkrijtpoeder of acryl gloss gemengd worden voor een versterkt effect.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc Empty Re: Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc

Post by brigitte 2011-11-10, 9:43 am

Naam:[/b] Leeke wimperlijm
Type: lijm
Gebruiken voor: wimpers, piercings
Waar te koop: leekeworld
Opmerking: Het is wit en droogt transperant op. Drogen duurt even maar daarna zit het ook goed vast. Nadeel als je het los wil halen komt de face up of blushing ook mee los.

Naam:[/b] leeke pastels
Type: pastel krijtjes voor face ups
Gebruiken voor: face ups en blushing
Waar te koop: leekeworld
Opmerking: voor beginners zijn deze krijtjes erg goed. Je hebt meerdere kleuren voor niet al te veel geld. Je hebt al een doos van als ik me niet vergis 48 krijtjes voor maar een paar euro.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc Empty Re: Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc

Post by Muisje 2011-11-10, 9:48 am

Naam: Witte lijm
Type: lijm (het is een hobbylijm)
Gebruiken voor: Wimpers plakken
Waar te koop: De Bruna, kantoorartikelenwinkels, hobbywinkels
Opmerking: Het is wateroplosbaar, dus je kan wimpers losweken wanneer je ze wilt verwijderen. Het duurt even voordat de lijm droog is, dus je moet de wimpers even aandrukken tijdens het plakken.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc Empty Re: Lijst materialen voor face-ups, repareren, mods, restringen etc

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum