Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

+3
Muisje
Pete
sbslink
7 posters

Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by sbslink 2010-03-07, 7:48 am

Ik weet niet of dit hier hoort.. maar over een tijde als ik Quam kan bestellen en ik op hem wacht wil ik ook op zoek gaan naar een soort van 'gasmasker' omdat ik zijn face-up zelf wil gaan proberen en heb gehoord dat MSC giftig is.. ik vroeg me af welke de mensen die hier zelf face-up's doen gebruiken.. en welke aan te raden vallen.. Smile
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Re: Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by Pete 2010-03-07, 9:43 am

Ehm... Ik gebruik heel ongezond geen masker, want heel erg af te raden is natuurlijk. Ik ben het type adem-inhouden en buiten doen xD Vroeger had ik van die standaard witte mondkapjes, maar ik heb me laten vertellen dat die niet afdoende zijn.

Zolang je het maar buiten doet en de spray niet rechtstreeks inademt krijg je van 1 faceup niet gelijk een hartaanval ofzo. Een echt masker met filter is wel weer erg duur als je maar een paar faceupjes per jaar doet, maar jah, je gezondheid moet wel wat langer meegaan natuurlijk.

Ik ben benieuwd of de rest van het forum nog adviezen heeft voor mondkapjes, aangezien ik er ook maar eens aan moet Rolling Eyes
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Re: Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by Muisje 2010-03-07, 9:59 am

Ik heb een masker van het merk Climax en model 755 die ik bij Airbrush Services Almere heb gekocht. Er zitten twee A filters bij, die voor organische dampen en oplosmiddelen zijn. Ik gebruik hem ook wanneer ik face-ups verwijder aangezien ik het benauwd en hoofdpijn krijg van de acrylic remover die ik gebruik en het werkt perfect.

Het wordt wel weer eens tijd dat ik nieuwe filters aanschaf. Een goed masker is niet goedkoop, maar ik word altijd goed ziek van MSC dampen en ik vind het het geld waard. Vergeet niet dat wanneer de MSC nog niet droog is, het verdampt en je het als nog kan inademen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Re: Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by sbslink 2010-03-07, 10:26 am

@Pete: Nee dat idee had ik ook niet. Maar veiligheid vind ik wel belangrijk omdat ik bij Quam alleen al aardig wat MSC moet gebruiken voor zijn Face-up's en tattoages.

@Muisje: Aha, igg alvast bedankt voor deze tip. Ik zal erop proberen te letten dat ik alleen verder ga met werken als de MSC ook echt droog is. Ik zal dit bedrijf in gedachte houden Smile
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Re: Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by VelvetBat 2010-03-07, 8:18 pm

Ik gebruik een stofmasker en hou mijn adem in als ik ga spuiten.

Ik ben naar diverse winkels en zelfs een groothandel geweest voor zo'n officieel damp-masker, maar die dingen bestaan gewoon niet zonder rubber. Een zo'n winkel heeft zelfs naar een grote fabrikant van die maskers gebeld en ook die bevestigde dat die maskers niet bestaan zonder rubber.
Dus ik kan ze gewoon niet dragen in verband met mijn rubber/latex allergie. Sad

Verder spuit ik buiten en leg ik mijn pas gespoten dingen in een andere kamer (die ramen open heeft enzo) om te drogen, om dan toch de schade aan mijn gezondheid zo veel mogelijk te beperken.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Re: Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by maankatje2000 2010-03-07, 9:27 pm

ik gebruik ook een stofmasker, of van die maskers die ze bij de operatiekamer gebruiken. Ik probeer tijdens het spuiten ook niet adem te halen en doe het altijd buiten. Ik spuit nooit binnen vanwege het blijven hangen van de stank.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Re: Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by sbslink 2010-03-08, 2:10 am

@Velvetbat: Wow, dat is echt erg vervelend zeg.

@Maankatje: Aha.. Ja ik was het toch ook al van plan buiten te spuiten.. is niet zo'n probleem want we hebben toch een achtertuin.. En bij de tijd dat ik Quam kan bestellen en alles binnen is zou het ook beter weer moeten zijn
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Re: Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by holyvirus 2010-03-18, 3:03 am

Ik gebruik een simpele koolstof filter. Het is goedkoper dan de dure filters, maar het gaat ook maar een paar weken mee. Helaas zitten er ook rubbere bandjes aan. Maar ja ik heb zelf ook altijd voor lange tijd boven terpentine gehangen. (Verf op terpetine basis) XD Dus hoezo gezondheid XD

Het is altijd belangrijk dat MSC wordt gespoten in een goed ventilerende ruimte, zoals bv. buiten. En zorgen dat de wind van je af waait. Ik had helaas eens pech dat de wind draaide en net een hele wolk in mijn gezicht kreeg XD. Had er wel een tijd last van.


Last edited by holyvirus on 2010-03-18, 5:13 am; edited 1 time in total
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Re: Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by Wish 2010-03-18, 5:07 am

Kan je een MSD spuiten dan? Wink (haha, flauwe humor)

Ik heb eens de pech gehad dat mn PSP down the wind lag >.< ik heb nog altijd wat spikkels op het scherm aangezien ik het er met water niet allemaal afkreeg en nagellakremover is een nono op een scherm xD

Ik gebruik ook amper bescherming, hoogstens een sjaal rond mn mond en neus als ik binnen spuit ... Niet echt gezond, maar ik let wel op dat ik het niet inadem. Ik zie mezelf ook al bij een dokter of antigifcentrum aankomen "heeft u de verpakking van het product bij?" ik: "heeft u een tolk?" xD (God de flauwe humor is wel erg vandaag)
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Re: Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by holyvirus 2010-03-18, 5:15 am

Wish wrote:Kan je een MSD spuiten dan? Wink (haha, flauwe humor)

Lol, mijn hoofd niet bij vandaag XD
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC? Empty Re: Vraag: Wat voor masker gebruiken jullie voor het spuiten van MSC?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum