Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Welke doll heb je? Mold info

2 posters

Go down

Welke doll heb je? Mold info Empty Welke doll heb je? Mold info

Post by Mari-chan 2010-01-22, 4:07 am

Hee iedereen,

Aangezien ik er nog geen heb zien verschijnen, dacht ik dat het wel een goed idee zou zijn om 'n topic aan te maken over dollmolds. Zo kun je anderen informeren over welke mold jij hebt gekozen voor je doll(s), waarom je dat hebt gedaan, en wat je ervaringen ermee zijn. En je kunt foto's van je molds posten als referentiemateriaal. Lijkt me vooral handig voor anderen, die misschien op zoek zijn naar een nieuwe doll. Je kunt 't volgende lijstje gebruiken voor de informatie:

Company:
Mold:
Huidskleur:
Grootte:
Voordelen:
Nadelen:
Eventuele foto's:

Succes!
Mari-chan
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Zaandam

http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

Welke doll heb je? Mold info Empty Re: Welke doll heb je? Mold info

Post by Mari-chan 2010-01-22, 4:36 am

Alle info over mijn Oni:

Company: Dollzone
Mold: Aimi
Huidskleur: Normal Pink, al zou ik zeggen dat 't meer de butter-kant op gaat.
Grootte: MSD/44cm
Voordelen: Het lichaam heeft dubbele joints! In vergelijking met het oude meisjeslichaam van Dollzone is dit wel een verbetering. Het lichaam van de DZ Aimi is een small bust, maar er is ook een iets vollere versie verkrijgbaar. Poseren gaat prima, en het lichaam staat over het algemeen snel en stevig. Ik had mijn twijfels toen ik deze mold kocht, omdat de companypics ontzettend zoetsappig waren, en eigenlijk helemaal niet hoe ik Oni wilde hebben. Bij de boxopening bleek echter dat de mold erg veelzijdig is, want mijn eerste reactie was: "Ze lijkt helemaal niet op de companypics!"
Nadelen: Mijn grootste struikelblok bij deze mold is dat de nek iets te breed is voor het hoofd. Als de mold niet strak genoeg gestringed is, blijft het hoofd daardoor niet goed in positie staan. Ook moet je goed opletten welke pruiken je voor deze mold koopt, want het hoofd is iets kleiner dan dat van oudere Dollzone molds. Ik heb het Aimi-hoofdje kunnen vergelijken met het hoofdje van Rainbow_Skully's DZ Binli, en je kunt duidelijk verschil zien. Ook passen oude DZ hoofdjes beter op het lichaam.
Eventuele foto's:

Welke doll heb je? Mold info OudennieuwenWesterpark036

Welke doll heb je? Mold info OudennieuwenWesterpark046

Welke doll heb je? Mold info OudennieuwenWesterpark044

Welke doll heb je? Mold info OudennieuwenWesterpark042

Welke doll heb je? Mold info OudennieuwenWesterpark045
Mari-chan
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Zaandam

http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

Welke doll heb je? Mold info Empty Re: Welke doll heb je? Mold info

Post by VelvetBat 2010-01-22, 5:59 am

Voor fotos verwijs ik liever naar mijn Family Database, omdat het anders wel een heel groot bericht gaat worden. Hier is die.

Ik hou ze even per company. Ik bedoel, bij mijn Sootjes hebben ze toch dezelfde voor en nadelen bijvoorbeeld.

Company: Luts
Molds: delf Lu-wen, delf Lu-Wen vampire (op meisjeslichaam), delf Dark Elf Soo, delf Dark Elf Soo Vampire, delf Angel Elf Soo. (en luts Wintery event hoofdje van 2008)
Huidskleur: op wintery na, allemaal white skin
Grootte: 57 cm voor de dames, 60,5 cm voor Ivan.
Voordelen: Niet te zwaar, zijn vrij goed te poseren, resinkwaliteit is goed, lichamen zijn mooi, gezichtjes zijn pure liefde. Vooral elfenoortjes <3
Nadelen: Geen double joints.

Company: Dollzone
Molds: Cherry (met oude lichaam), bunny
Huidskleur: white skin
Grootte: de cherry is 60cm, de bunny is 16 als ik het goed zeg.
Voordelen: Niet al te duur, kwaliteit van resin is best ok, torso bestaat uit 3 delen
Nadelen: Handen zijn vrij lomp gevormd, Verder weinig details. De dollzone cherry heeft een verschikte bambi in de schijnwerpersblik, welke ogen je er ook in doet. En de joints van haar ellebogen pasten niet goed in de holtes van de bovenarmen, dit moest flink geschuurd worden om het passend te maken. Verder zonder hot glue poseert ze rampzalig.
Het konijn is wat te klein voor mijn smaak, dus waar heb ik me verder niet echt op geconcentreerd tot nu toe.

Company: Fairyland
Molds: Feeple Ashley, Feeple Ashley Vampire (hoofd)
Huidskleur: white skin
Grootte: 70 cm (misschien 2 cm eronder)
Voordelen: Ze poseert heerlijk! <3 Resinkwaliteit is goed, lichaam en hoofd zijn mooi gevormd
Nadelen: Kleine voetjes. Het ziet er een beetje vaag uit in het begin, in verhouding tot haar lichaam. Verder lijkt het daardoor dat ze bijvoorbeeld Dollheart schoenen kan dragen, maar omdat ze dikkere enkels heeft passen veel schoenen dan toch weer niet.

Company: Peakswoods
Molds: Goldie
Huidskleur: white skin
Grootte: 60cm
Voordelen: Lief gezichtje, mooi lichaam als je een wat kinderlijkere SD wil.
Nadelen: Handen zijn niet zo heel gedetailleerd, het elastiek wat erin zit is enorm strak (moet nog vervangen worden)

Company: Souldoll
Molds: Chiron human
Huidskleur: grijs
Grootte: 67cm
Voordelen: Hij is grijs <3 Hij ziet er mooi uit, poseert lekker
Nadelen: Zijn handen zijn ENORM groot, zijn voeten ook, terwijl zijn hoofd juist weer klein is. Dus een 9~10 inch pruik van luts is veeeeel te groot. En passende schoenen zoeken schijnt ook een moeilijk iets te zijn. Maar ik heb een stel dollmore model laarzen die goed passen verder, dus geen problemen mee gehad.

Company: Dollmore
Molds: Ha-Yarn Cho
Huidskleur:white skin
Grootte: 70cm
Voordelen: Ze is echt witter dan wit! En zittend is ze een prachtige doll. Haar gezichtje is ook heel fijn. Ze heeft een face-up van dollmore en die is ook heel mooi.
Nadelen: Omdat het de white vulpes editie is, staat ze voor geen meter met het gewicht van die staarten achter haar. Daarnaast kwam ze alleen met high heel voeten (geen platte erbij dus) en ze paste onmogelijk in haar schoenen die erbij stonden, omdat de schoenen gewoon te klein waren, vreemd genoeg.
Maar feeple voeten passen er qua maat wel op, ondanks dat ze dan qua kleur niet passen.

Company: Soom <3
Molds: Soom Heliot (hoofd met hoorn en open eye head), Amber, Cass, incoming: galena (grijs en wit), ai tinies (Ai faun, Ai/glot hybrid, ai open eye hoofdje los)
Huidskleur: white skin allemaal, behalve dus incoming grijze galena
Grootte: super gem: 70cm, tinies: 30 cm
Voordelen: Resin kwaliteit is goed, de kleur is mooi, ze staan goed en poseren vrij aardig zonder te hoeven restringen, Soom heeft leuke nieuwe dingen zoals hoeven en horens. Zeker als je wat volwassenere dolls zoekt, zijn hun gezichten erg mooi.
Nadelen: Armen moeten wel gehot glued worden voordat je er echt goed mee wil kunnen poseren. En je moet de magneten van de fantasy parts zelf inlijmen.
Soom MD bedrijfsfoto's zijn vaak enorm gephotoshopped, zodat het toch min of meer een verrassing blijft van hoe je doll er nu echt uit ziet. XD
Voor sommigen een nadeel wellicht (mij stoort het niet), maar veel van hun gezichtjes lijken op elkaar.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Welke doll heb je? Mold info Empty Re: Welke doll heb je? Mold info

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum