Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Stelling van de dag

+21
MoBi
Yami
Pete
powder-Eva
Momo
allanieew
holyvirus
Hasel
Silk
Rosered
lifae
brigitte
Mari-chan
Deredere
Wish
Raouken
tha_queen_of_chaos
sbslink
VelvetBat
maankatje2000
Muisje
25 posters

Page 1 of 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Go down

Stelling van de dag Empty Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-04-21, 3:50 am

Ik ben zo'n beetje de grootste topic starter en lijkt me niet zo handig om voor elk wissewasje een nieuwe thread te beginnen. We zijn niet met een grote groep, dus grote discussies zullen niet vaak voorkomen.

Als je een interessante stelling of vraag hebt waarvoor je niet meteen een nieuwe thread wil beginnen, plaats die dan gewoon hier. Ik verwacht niet dat het een grote wanboel wordt, want iedereen kan wel quoten.

Om te beginnen een eerste stelling/vraag:
Hoe zou het voor jou zijn als je geen dolls meer zou kunnen kopen? We laten even buiten beschouwing waarom niet (geen post uit het buitenland meer mogelijk, geen geld, geen zin, geen toestemming, whatever). Zit je dan met een incomplete verzameling? Houd je dan eindelijk meer tijd/geld over nu je niet meer naar nieuwe dolls kijkt? Is het een zegen, het einde van de wereld of kan je er niet zo mee zitten?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by maankatje2000 2010-04-21, 5:05 am

Dat is een lastige stelling.

Ik zou het jammer vinden en in het begin heel erg moeilijk om al die nieuwe dolls voorbij zien te komen. Maar na enig tijd zal het gemis of verlangen naar nieuwe dolls veel minder worden. Misschien zal ik dan meer tijd hebben voor mijn andere hobbies en veel minder op het internet kijken op diverse fora enzo.

Maar uiteindelijk zal het voor mij niet het einde van de wereld zijn. Ik focus liever mijn energie op iets anders dan.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-04-21, 6:11 am

Ik neem aan dat de dolls die op bestelling zijn nog wel even mogen aankomen? :p

Ik zal dan denk ik in de eerste instantie echt een probleem hebben, in de zin van een incomplete groep. Met juist de belangrijkste 2 personen die missen. XD (waarom ik die nu juist op het laatst moet bestellen - geen idee)

Ik denk wel dat ik dan wat ga husselen met de huidige crew, om de twee posities dan op te vullen door andere bestaande dolls met een iets minder belangrijke functie.
En dan zal ik die eerste periode het waarschijnlijk een hel vinden en in elke pop die ik voorbij zie komen een potentiele UberGodin bijvoorbeeld zien.

Als ik die twee posities wel zou vervullen (of vervuld hebben) en daarna geen dolls meer kan kopen, is het denk ik voor de eerste tijd even zegen. Lekker een adempauze.
Maar ik denk dat ik op den duur toch wel kriebels ga krijgen door Soom, en het dan een hel wordt om die voorbij te moeten laten gaan.
(ik denk namelijk dat ik na mijn dollie-aankoop-pauze-voor-onbepaalde-tijd toch wel weer popjes ga kopen, maar dan kritischer ga zijn in de popjes die ik koop - maar dat ter zijde.)

Maar daar is natuurlijk gewoon een oplossing voor. Alles van Soom blokkeren en nooit meer hun pagina bezoeken en geen andere (foto)topics bekijken van Soom. XD En gewoon volop concentreren op mijn huidige crew.

En ach, als het echt echt écht niet kan om welke reden dan ook, dan is het zonde om er nog energie aan te besteden terwijl het toch niet gaat. Wat maankatje zegt, dan focus ik die liever op iets anders.

Ik denk trouwens niet dat ik dan meer geld over hou in de maand. Ik ben enorm verslavingsgevoelig... Als ik geen popjes meer koop, dan komt er iets anders waar ik belachelijke bakken met geld ga uitgeven. Kleding en schoenen waarschijnlijk. :p
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by sbslink 2010-04-21, 6:50 am

Ik zou het nu echt niet leuk vinden. Kijk al een jaar uit Quam te kunnen kopen als ik mijn scriptie af heb (en dus mijn diploma gehaald te hebben) En wil van mijn vakantie geld ook een pukifee Zoe kopen..

Dus nu zou ik het echt heel erg vinden als het eindelijk zo dicht bij is ineens niet meer zou kunnen. Later kan ik nu niet over oordelen. Ik heb na die twee dolls ineens dubbel zo veel en weet niet wat ik dan denk.
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by tha_queen_of_chaos 2010-04-21, 10:32 am

Ik zou dan wel een knagend gevoel hebben. Vooral Tenshi wil ik graag hebben omdat die toch wel een groot deel van Kami's karakter uitmaakt, maar ik begin wel steeds meer het gevoel te krijgen dat ik genoeg heb aan mijn dolls.

Ik zou het wel super jammer vinden.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Raouken 2010-04-21, 10:44 am

Dat zou me niet heel veel uitmaken, er zijn veel dolls en concepten die ik nog uit wil werken maar ik ben ook heel blij met de dolls die ik nu heb, en alle sculpts die ik echt omg MOEST(..somewhat)hebben heb ik nu, behalve een school A XD Dus ik zou het op zich wel jammer vinden maar ik heb er 8, straks met Layla 9, daar ben ik ook wel erg blij mee.
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Wish 2010-04-22, 2:36 am

Ik zit er op dit moment een beetje mee. Ik wil al een hele tijd een Spiritdoll Dark kopen, maar heb wegens het samenwonen geen geld meer. Het is vooral lastig dat ik misschien pas tegen de zomer deze doll zou kunnen aanschaffen en dat hij gelimiteerd is tot 50 stuks. Nu, ze zijn al een hele tijd te koop en er zijn er nog, maar ik heb geen idee hoe lang ik mijn kans nog kan wagen Sad
Ik denk wel dat hij voor Lynxx' lichaam zal komen, tenzij ik ergens een groot bedrag vind xD

Nuja, ontopic :p
Ik werk aan mn eigen dolls en spulletjes voor hen. Ik vind het op dit moment wel enorm lastig dat ik er geen kan kopen, maar andere dingen zijn nu eenmaal belangrijker Sad
Ik kan alleen maar hopen dat ik op tijd mn Dark kan kopen, ook al gaan er dan naar mijn idee foute dingen met Less gebeuren xD
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-04-22, 3:08 am

Ik merk dat mijn bestellingen van Amazon vertraagd zijn door de IJslandse vulkaanuitbarsting en toevallig hoorde ik vorige week dat in 1783 een vulkaanuitbarsting op IJsland zo'n 8 maanden duurde. Dus als ik door zoiets geen dolls meer zou kunnen kopen, dan zou ik mijn geld aan andere dingen besteden. Wink

Wat me nu een beetje tegenhoudt is dat je geld maar één keer kan uitgeven en op dit moment wil ik andere dingen dan dolls (een nieuw bankstel bijvoorbeeld). Ik heb een mooie verzameling en ondanks dat ik wel meer doll ideeën will uitwerken, ben ik al erg tevreden met wat ik heb.

Dus ik zou er niet al te rouwig om zijn, maar ik zou het wel jammer vinden van al die mooie popjes waar ik een oogje op heb. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Deredere 2010-04-22, 3:39 am

Ach voor mij geld het al.
Ik heb geen idee wanneer ik verhuis en kan dus geen bestellingen meer doen omdat dat wel eens niet aan zou kunnen komen.
Moet zeggen dat ik de nieuwe Soom zowaar best gaaf vind.

Maar ja ook als ik eenmaal geemigreerd ben zal ik de eerste maanden ook geen cent hebben om een doll te kopen.

Maar ik heb zo veel aan mijn hoofd dat ik het niet heel erg vind.

Zou het jammer vinden als ik geen The Master zou kunnen kopen.
Maar ik weet niet of ik het vreselijk vind.
Schoenen, pruiken, ogen en wimpers dat zou ik het meest vervelende vinden om niet meer te kunnen kopen.
Of te wel alles wat ik niet kan maken.

Ik zou niet meer naar doll sites kijken omdat ik het tog niet kan kopen.

Maar voor de rest ben ik blij met de dolls die ik heb.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-04-26, 12:58 am

Een nieuwe stelling:

Stel er komt een veiling met een BJD thema voor een goed doel waar je helemaal achter staat. Wat zou jij doneren? (M.a.w. wat zou jij willen missen als het naar een goed doel gaat? De nadruk ligt minder op hoe nobel en vrijgevig je bent. Wink )
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Deredere 2010-04-26, 1:22 am

Uh niets.

Nou heel mischien een handgemaakte kleding set of zo maar ik hou absoluut niet van dit soort acties.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-04-26, 2:00 am

Ik weet het niet. Ik raak heel snel en heel hecht emotioneel gehecht aan spulletjes. Dus ondanks dat ik 2 kledingstukken ongebruikt hier in verpakking heb liggen waar ik niks mee doe, en het Luts Wintery hoofdje van 08 waar ik ook niet echt wat mee doe, zou ik die niet zo weg kunnen doen. Niet voor verkoop en ook niet voor zo'n goed doel.

Wat ik wel zou willen doen voor zo'n goeie doel veilig is speciaal voor die veilig kleding maken en die dan doneren.

Maar dingen waaraan ik gehecht ben kan ik gewoon niet weg doen.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Wish 2010-04-26, 4:40 am

Ik denk dat ik kleertjes en schoentjes zou doneren. Een doll zou voor mij toch wat te moeilijk zijn.
En eventueel zelf spulletjes maken Smile zijn het echt originele stukjes die geveild worden Smile
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Mari-chan 2010-04-26, 9:00 am

Kleertjes, schoentjes, pruikjes.. alles dat ik zelf niet meer gebruiken kan denk ik. En, mocht het zo zijn dat ik een doll heb waar ik niks meer mee heb, of niks meer mee doe, dan zou ik die waarschijnlijk ook wel doneren. Maar dan moet het wel heel erg gek zijn gelopen, want als je me zou zeggen dat ik á la minute iets moet doneren, dan blijft Oni toch mooi hier naast mijn monitor zitten hoor!
Mari-chan
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Zaandam

http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by tha_queen_of_chaos 2010-04-26, 4:49 pm

Ik zou waarschijnlijk wat kleding en pruikjes doneren. Geen dolls daarvoor heb ik teveel met ze. Misschien mijn floating heads, omdat ik daar nog niet echt mee kan bonden.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-04-27, 5:48 am

Ik heb hier nog een Dollzone Yi hoofd dat ik aan de straatstenen niet kwijt raak. Misschien dat iemand in de naam van een goed doel er wel wat geld voor wil geven. XD

Dingen die ik zou kunnen loslaten zijn misschien wat kledingsets die ik heb liggen, maar zelden bij mijn dolls aan doe. Ik heb eigenlijk best een berg kleding en ik vind verkopen zo'n gedoe. Misschien dat een goed doel me eens een keertje in actie kan krijgen om er wat aan te doen. Wink
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by brigitte 2010-04-27, 5:51 am

Ik zou eerder gewoon een lading kleertjes speciaal voor de veiling maken en misschien wat spullen doneren uit de verkoopbak die ik niet kwijt raak. Maar zelf denk ik eerder dat ik speciaal voor de veiling hele mooi kostuums gaan maken.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-04-30, 7:19 am

Nieuwe stelling (iets wat ik me al een tijdje afvraag): Als je terug de tijd in zou gaan en met hetzelfde budget waarmee je je dolls hebt gekocht opnieuw je dolls zou kunnen kopen in de zelfde tijdsperiode, maar met de kennis die je nu hebt, zou je verzameling er dan anders uit zien? Zou je sommige dolls wel of niet aanschaffen? Zou je eerste doll dezelfde zijn en als je voor een andere doll zou zijn gegaan, zou dat de rest van je aankopen beïnvloeden?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by brigitte 2010-04-30, 8:09 am

gezien Akari's lichaam me zwaar is tegengevallen net als de service van dod denk ik niet dat ze een dod si meisje was geworden. Want toen we ging dreigen met een paypal claim was ik een fairyland mnf so dark elf aan het overwegen als Akari dus ik denk dat Akari dan een mnf zou zijn geweest in plaats van een doc. En ik zou sereninty niet gekocht hebben omdat ze te klein was. waarschijnlijk had ik haar geld in mijn nu toekomstige dolls gestopt. aangezien haar verkoopgeld nog steeds op me rekening staat om een andere doll van te kopen.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Deredere 2010-04-30, 8:11 am

Mijn verzameling zou het zelfde zijn. denk ik. Al zou ik wat meer gespaard hebben zodat ik heeeel mischien, Ja het is heeel erg, de nieuwe Soom zou kopen... Al weet ik niet of ik het Domuya paard had gekocht want die heb ik nog steeds niet en volgens mij is er ook nog geen een verstuurd.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by lifae 2010-04-30, 8:38 am

Mijn verzameling zou hetzelfde zijn, alleen zou ik Naomi zonder faceup besteld hebben en dan zou ik het door iemand anders laten doen (met gelijk een oogmod erbij). De faceup is niet helemaal wat ik zoek, al is ie wel mooi.
lifae
lifae

Aantal berichten : 253
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Utrecht

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Rosered 2010-04-30, 8:41 pm

Hmm een beetje lastig want mijn karakters zijn gegroeid uit hun sculpts.
Melodi was mijn eerste doll en toen nog een tiny Leeke Bijou. Mijn enige wensen waren een schattig bleek klein meisje. Haar lichaam liet wat poseren betreft wel te wensen over. En haar karakter 'groeide' ouder dan de leeftijd die de tiny moest voorstellen. Twee jaar later werd ze een Kid Delf Ani. Ze had niet in één keer een Ani kunnen zijn. De sculpt kende ik toen al wel maar wilde een Bijou.

Hetzelfde een beetje met Madeline die ook is 'gegroeid' uit een MSD.
Maar zonder die MSD had ik haar misschien niet bedacht.

Misschien had ik wel andere dolls gekocht als ik nu terug in de tijd zou gaan maar ik heb me gehecht aan de dolls die ik toen heb gekocht en nergens spijt van. Ik heb ook wel een aantal dolls verkocht maar ik heb ook daar geen spijt dat ik die ooit wel heb gekocht. Heb er toch plezier van gehad.
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by tha_queen_of_chaos 2010-04-30, 8:56 pm

Ik zou Bobobie Megami niet gekocht hebben. (hoewel dat nu wel positief is uitgekomen), maar meteen de Limwha Luna. (ook al was die toen nog niet uit).
En het vampire Luwen hoofd niet gekocht hebben. (hoewel daardoor wel Kyuuketsuki uitgekomen is)
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-04-30, 9:09 pm

Ik zou geen dollzone cherry hebben gekocht en daarmee ook mijn dollzone konijn niet hebben gehad.
Mijn dollzone cherry was gewoon een verkeerde aankoop. Ik was te bang om zelf via het buitenland te bestellen, en dan was als enige optie Pink Hazard, die toen alleen buddydoll, bobobie en dollzone verkocht (als ik het goed zeg). En van die dolls vond ik de dollzone cherry het mooist, al was ik toen ook al verliefd op de dolls van Luts. Maar ja, die zou ik dan zelf moeten bestellen.. Dus toen was ik voor de dollzone cherry gegaan.

Als ik wel de stap had genomen en mijn eerste doll bij Luts had gekocht, weet ik niet of dat gelijk als de Dark Elf Soo was.. Want al die Soo's vond ik in het begin een te smalle neus en te scherpe kin hebben. Razz

En ergens rond de tijd dat ik mijn DesV en Des bestelde bij Luts, kwam Soom met de Soom Beryl. Des en DesV zijn niet limited, dus met de kennis van nu zou ik voor de Soom Beryl gegaan zijn en dan de Lutsjes later hebben gekocht.

Maar voor de rest denk ik dat mijn crew wel hetzelfde zou zijn.
In het begin had ik enorm veel spijt dat ik de twee witte Soom Saiphs niet had besteld toen ik het geld had (wat naar sweet lolita kleding is gegaan dat ik niet zo vaak draag uiteindelijk). Maar daardoor heb ik wel mijn doll-verhaal een gehele nieuwe draai gegeven van meerdere Goden en Godinnen, in plaats van 2, en ik moet zeggen dat ik daar nu heel erg blij mee ben en dat ook niet meer zou willen terugdraaien.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Mari-chan 2010-04-30, 9:45 pm

Ik zou sowieso de Dollzone Aimi hebben gekocht voor Oni. Het is gewoon de juiste mold voor haar. Het enige dat veranderd zou zijn is dat ik, denk ik, eerder de mold die ik voor Samuel wil hebben (Angell-Studio Yan Di) had gekocht. Hij is ook het eerste echte BJD-character dat in me opkwam. Oni was 'n echte implusieve aankoop (die gelukkig goed uitgepakt heeft). Yumi zal in beide gevallen altijd als laatste komen.
Mari-chan
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Zaandam

http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Raouken 2010-05-01, 4:05 am

Ik zou zeker geen andere doll gekocht hebben als m'n eerste, ben nog steeds heel blij met Vasy <3 Verder zou ik ook bijna niks veranderd hebben, ik zou Xem's eerste versie niet verkocht hebben/niet upgraden naar een Irvin, maar dat is het enige. Lucette's Breakaway versie heb ik ook weer verkocht maar door die Breakaway had k wel een beginnetje met haar character en weet ik ook beter wat ze wel moet worden dus daar heb ik ook geen spijt van. Als ik het weer opnieuw zou doen zou ik dezelfde collectie hebben als nu, plus een SDF Dion. Maar then again, misschien als ik die Dion had gehouden was Puppy er niet geweest(omdat ik door de afwezigheid van Xem een doll wilde die bij Saix paste)en Puppy vind ik toch wel leuker dan Xem, dus zo erg is het ook weer niet XD
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by sbslink 2010-05-02, 5:00 am

Ik zou denk ik niet echt iets anders gedaan hebben... Ik ben blij met mijn twee meiden zo als ze nu zijn en ik wil nog steeds graag degene die op mijn lijstje staan.. al weet ik van deze natuurlijk nooit zeker of ik ze echt zo leuk ga vinden.
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Wish 2010-05-02, 7:49 am

Ik weet niet of ik voor mn Hid zou zijn gegaan. Ik zou hem nu niet direct kwijtwillen, maar ik denk niet dat ik meer gekocht zou hebben voor de Leo erbij te krijgen. Die nu niet zo'n goede toevoeging bleek te zijn.
Voor de rest denk k dat ik alles zou laten zoals het is, kwestie dat de rest impulsaankopen zijn geweest waar ik echt tevreden van was ^^
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-03, 3:17 am

Als ik al mijn dolls opnieuw zou kunnen kopen, dan zou ik nog steeds Elfred als Lahoo als eerste doll kiezen. Hij is gewoon een goede eerste keuze geweest. Heel misschien zou ik voor de Delf Elf Yder zijn gegaan, omdat die limited was en Lahoo niet, maar dan denk ik dat mijn hele verzameling anders was geweest. Een Yder is gewoon anders en dan zou Elfred ook anders zijn geweest. (Chaos theorie enzo.)

Ik zou dan Lucciola niet op layaway hebben gekocht in de periode dat ik €500 per maand verdiende. Ik was zo bezorgd dat ze uitverkocht zou zijn tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar had gespaard, dat ik die layaway toch ben aangegaan. Unidoll gaf de indruk dat ze zo uitverkocht kon zijn toen ik vroeg hoe groot de kans was dat ze snel uitverkocht zou zijn en uiteindelijk is ze nummer 19 van de 200.
Ik ben erg blij met haar, maar ik heb vreselijk krom gelegen om haar te kunnen betalen.

Ik zou de Nobility Lie niet hebben gekocht als lichaam voor Lud, omdat dat lichaam niet mijn stijl is en gewoon niet past bij Lud. Ik zou ook hebben gewacht tot Elfdoll hun hoofdjes los gingen verkopen, in plaats van een hele Sooah te kopen voor Derrick en daarna het Elfdoll meisjeslichaam met verlies verkopen. (Die "bijzondere" borsten zijn niet echt populair.)
Voor Einhards lichaam zou ik ook wachten tot Luts met de verkoop van de SDF lichamen begon en dan vooral het nieuwe type met double joints.
Ik zou voor Hoogmoed wachten tot ik het oude mano lichaam kon kopen en dan een new type hoofd bij Dollshe kopen in plaats van eerst de oude type Dollshe Saint. Hoewel ik de oude Saint met winst heb verkocht, hebben Hoogmoeds nieuwe lichaam en hoofd me meer gekost.

Als ik had geweten dat Luts nadat Lu-wen uitverkocht was op de internationale website, 80 Lu-wens van hun nationale stock zou overzetten naar de internationale website, dan had ik niet de twee Lu-wen hoofdjes voor veel geld, verzenkosten en importbelasting aangeschaft op de tweedehands markt om daarna als nog een Lu-wen te kopen bij Luts. Of ik had gewacht tot het type 3 lichaam los verkocht werd, zodat ik de extra Lu-wen hoofdjes niet hoofde te verkopen.

Ik zou de Minimee hoofdjes niet doen en direct voor een Napidoll Aesh gaan.

Als ik terug de tijd in zou kunnen gaan dan had ik Endeavour (mijn Limwha To-L) niet gekocht. Twee nieuwe dolls tegelijk in mijn huis was toch een beetje te veel. Niet dat ik Endeavour niet leuk vind, maar als ik moet kiezen tussen hem (limited doll) en Barbie (discontinued mold), dan beleef ik toch meer plezier aan Barbie.
Ook zou ik Noel (mijn Dollmore Noal) later kopen in plaats van tegelijk met Barrys lichaam, weer om de reden dat twee dolls tegelijk aan laten komen in mijn huis blijkbaar een probleem is.
Rozenknop (Souldoll Lee Jun Ki) zou ik dan waarschijnlijk ook niet kopen. Ik vind hem erg mooi nu ik hem heb, maar ik ben min of meer ge-guilttripped om hem te kopen om een hele stomme reden en het feit dat ik in het begin aan andere mensen moest vragen welke mold ik ook al weer had gekocht wel genoeg zegt.

Ik zou Wubbe 1 en Wubbe 3 niet kopen en gewoon tevreden zijn met Wubbe2. XD

Aan mijn impulsaankopen Metropolis, Piñata, George (ook hij ondanks alle frustraties) en Duck zou ik niets veranderen. Dat zijn blije impulsaankoopjes geweest. Misschien dat ik dan naast George toch die Dollshe Moon zou kopen, aangezien die nu nergens meer te vinden is.

Ik zou tegen Allanieew zeggen vooral aan mij te denken als ze weer eens op eBay rond kijkt. Wink

Ik zou ook een lening aangaan en een Soom Shardje of twee aanschaffen. XD Jammer dat je niet kan handelen met voorkennis.
Als ik het zo overzie dan denk ik bij veel dolls "als ik X had geweten, dan had ik gewacht", maar ik ben wel blij met mijn verzameling. ^_^
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-07, 12:47 am

Nieuwe dag, nieuwe stelling en deze keer een stelling in plaats van een vraag. Naar aanleiding van de ontelbare "mag je dit?" en "is het okay om...? " threads op Doa: Er is een juiste en een verkeerde manier om met BJDs en de hobby om te gaan.
(Ik had er ook een vraag van kunnen maken, maar laat je mening maar horen.)
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by brigitte 2010-05-07, 1:04 am

nee die is er niet. het is jou geld en het zijn jou spullen. als je dat wil doen heb je daar het volste recht op. Ik heb ook iets voorbij zien komen op da en het enige wat in me op kwam was ik wil niet weten wat je met je doll doet. en ik heb weggeklikt. en dat is het enige advies dat ik mensen kan geven. bevalt het niet wat je ziet, kijk weg of als je op inet bent klik weg. zo vinden mensen dat ik mijn shushu hoofdje te zwaar toegetakeld heb. Tja helaas voor die mensen het is mijn shushu hoofdje en ik vind het mooi. Ik vind het voordeel van deze hobby dat je dolls kan costumizen. Dus ik het lopen modden naar een personage uit een boek dat me intrigeerde. Dus ja zo beleef ik mijn hobby en als ik merk dat te veel mensen het niet leuk vinden om te zien, dan houd ik het wel voor mezelf. het is immer mijn hobby, mijn geld, mijn spullen. En ik ga mijn manier van de hobby niet veranderen omdat een paar mensen het er niet mee eens zijn. Dus ik ga ook niet tegen mensen zeggen hoe ze deze hobby moeten beleven. Er is een algemene manier hoe mensen de hobby beleven maar er geen goede of foute manier. Als het goed voelt, dan is dat voor jou de goede manier.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Deredere 2010-05-07, 1:26 am

Ja ik denk van wel.
Zodra het ten koste gaat van anderen en/of jezelf.

Er zijn fatsoens regels in de wereld en die zijn er niet voor niets dat geld ook voor alles wat je in het openbaar met je dolls doet.

En als je jezelf met je hobby onderuithaalt zowel financieel of emotioneel.
Het een dwang wordt dolls of spullen te kopen.

Maar alles wat TE wordt is ongezond.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-07, 2:13 am

Wat Deredere zegt dekt ook wel mijn mening.

Ik vind dat als je ongelukkig wordt of onzeker of gestresst, je verkeerd bezig bent. Bij sommige "mag dit?" threads vraag ik me af waar mensen zich druk om maken.
Daarnaast is het bekende "co-ownership" ook zo iets dat veel schade aan kan richten. In sommige gevallen kunnen mensen zich zo bemoeien met de zaken van anderen, terwijl ze er eigenlijk helemaal geen inspraak op hebben.

Fatsoen is ook in deze hobby belangrijk. Soms zie ik mensen dingen doen met hun dolls en daar denk ik dan het mijne over, maar Stampertjes moeder is wijs.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Wish 2010-05-07, 4:15 am

Ik vind dat iedereen met zn doll moet omgaan zoals ze zelf willen, ook al is dat tegen de principes van andere mensen. Het kan soms wat vreemd overkomen als mensen zeggen dat ze bepaalde dingen met hun doll doen en dan krijgen ze vaak snel zulke rotte reacties terwijl die mensen er echt niets op te zeggen hebben :s
Soms denk ik waarschijnlijk ook wel zo hoor, gewoon omdat ik het anders doe.

Iedereen moet gewoon zn dolls behandelen zoals ze zelf goedvinden. Er is geen fun aan om voor ze te zorgen zoals die topics zeggen als je jezelf er niet goed bij voelt.
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by brigitte 2010-05-07, 4:46 am

Ok daar ben ik het wel met je eens derdere als het ten koste gaat van jezelf. ten koste van andere ligt er aan op welke manier. Als je iets doet dat mensen emotioneel pijn doet, of laat herrineren aan iets dat mega pijnlijk is zou ik ook me mond niet houden en vragen aan die persoon of ze dat voor zich wil houden en niet wil doen waar anderen bij zijn. Maar soms vind ik dat het geen ramp is. om even een voorbeelden te nemen.

Monster is vaak een koosnaampje bij mij. Voor dolls, katten en mensen. Monsters zijn in mijn ogen geweldige beesten en als ik het in een zin gebruik zonder scheldwoorden, is het bij mij een compliment. Mensen hebben mij een keer boos aangesproken omdat ik "mijn lieve monstertje" zei over mijn doll. Ik mocht immers mijn doll geen monster noemen. Ik houd er nu rekening mee dat ik ze alleen monster of monstertje noem als ik alleen ben. gezien mensen blijkbaar monster of monstertje standaard als een scheldwoord beschouwen.

een van mijn dolls had in het begin geen onderbroek ik had nog geen passende onderbroek gemaakt en door slechte seuden was een van zijn joint verkeerd gaan zitten en ik deed gewoon zijn broek omlaag om de joint goed te doen. dat was blijkbaar not done. Want als ik die doll was zou ik toch ook niet in me blote billen willen staan. Ik heb geantwoord met zo ver gaan me naaiskills niet en ze zijn niet te koop maar mijn gedachte was wtf het is een pop, geen levend wezen. En als ik die joint even goed wil doen, laat me dan. gelukkig heb ik het slechte seuden kunnen laten verhelpen zodat ik het niet openbaar voor heeft hoeven komen.

Ik had me handen vol en legde heel even mijn doll uit me handen om iets aan te pakken en legde hem over een brede leunig heen zodat iemand nog wel kon zitten. Mensen vonden dat dat niet kon, ik moest hem gewoon netjes op de stoel neer zetten in plaats van zo onflateus hem zo neerleggen voor een paar seconden.

Ik vond zelf dat ik in deze situaties zo erg bezig was dat ik commentaar moest krijgen van meerdere mensen. ok monstertje kan ik nog wel inkomen dat dat bezwaarlijk was voor mensen. ik heb wel vaker rare koosnaampjes. Dus ik denk niet dat het altijd nodig is om mensen te corrigeren als ze in het openbaar gedragen zoals jij het niet helemaal fijn vind. want soms kan het een kwestie van meningsverschil zijn.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-07, 5:17 am

Brigitte, ik vraag me af met wat voor soort dollmensen je omgaat.

Ik heb me op een meeting wel een keer geschaamd dat mijn meisjesdoll geen onderbroek aan had (die had ik nog niet) en wel een kort rokje, maar dat was meer omdat ik met een meisje had afgesproken dat ze die doll die meet mocht vasthouden, omdat ze zelf nog geen doll had en dat meisje had haar moeder meegenomen. Dus ik maakte me eigenlijk meer zorgen om wat die moeder zou denken en of dat dat meisje daar problemen mee ging krijgen. Razz

Zolang je de blote bips van een doll niet aan iemand opdringt, is het gebrek aan ondergoed niet zo erg. Laatst in de Efteling was een moeder de luier van haar peuter langs de kant van de weg aan het verwisselen, want het toilet werd voor haar neus gesloten. Dan ga ik me ook niet druk maken om blote dolls.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Wish 2010-05-07, 5:21 am

Vind ik ook wat overdreven ... waarom zou je ze niet naakt mogen zetten? xD Bij dollkramen staan ze soms ook naakter dan gewoon om ze te tonen ...

En als je naar een meet gaat is het toch altijd leuk en interessant om lichamen te vergelijken, bijvoorbeeld om een miskoop te vermijden ... Nix mis met de private delen van een doll te zien of te laten zien ... Zolang de eigenaar er geen probleem mee heeft ofzo natuurlijk. Je gaat iemand anders' doll toch niet uitkleden xD
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by brigitte 2010-05-07, 5:41 am

Ik vond hun reaktie ook overdreven. Maar ik dring inderdaad ook geen blote dolllichamen op aan mensen die het niet willen zien. het was alleen even op dat moment een joint goed doen zodat ik hem kon poseren. en zelf vind ik het ook erg intresant om lichamen te kunnen bekijken. het kan mij er bevoorbeeld van weerhouden om het te kopen. Of juist aanmoedigen om het te kopen. En zo ver ik weet waren het een doodgewone dollmeets. Dus ik denk dat het er meer aan ligt welke dollowners er komen.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by tha_queen_of_chaos 2010-05-07, 6:56 am

Zolang je jezelf niet in de schulden steekt vind ik het best. En er plezier aan beleeft en het alleen op een positieve manier frustrerend is.

Het leuke aan de hobby is dat je op zulke verschillende manieren kan beleven.
Je kan je doll in een sok stoppen, een 20 jarige pruik opzetten, met potlood/pen/menselijke make-up besmeuren en blurry/donkere/overbelichte fotos maken.
Is niet mijn manier en ik vind het ook zeker niet mooi, maar betekend niet dat diegene minder plezier in de hobby heeft en minder van hun dolls houdt.

Iemand die de DURE OMFG LIMITED PERFECT DOLL heeft, amazing foto's maakt, prachtige kleding maakt, prachtige verhalen over ze schrijft en een heel kasteel in de huiskamer heeft, maar niet kan eten, partner diegene verlaat doordat die geen aandacht krijgt en kinderen door jeugdzorg die doet het NIET goed.

Degene met de 'goedkope' Bobobie, die zijn doll tijdelijk in een sok steekt, met een oud pruikje en onscherpe foto's, maar bijna huilt van blijschap als ze thuiskomt en haar doll ziet. die doet het GOED.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-05-07, 8:24 pm

Tja, wat kan ik er nog aan toevoegen terwijl bijna alles gezegd is? XD

Ik denk dat je voor een deel kan zeggen dat er wel een juiste en een verkeerde manier is om met dolls om te gaan.
Verkeerd is dan vooral als je dingen doet die anderen schaden, of die jezelf schaden (zoals Chaos zegt; jezelf heftig in de schulden steken).

En dan is er een deel persoonlijke invulling van juist en verkeerd, maar die verschilt per eigenaar. En daar is niks mis mee dat die verschilt. Zolang je elkaar maar in de waarde laat. Doe je dat niet, dan ben je ook fout bezig.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-09, 12:04 am

Nog een stelling: De rek is eruit.
Vind je dat er tegenwoordig vooral meer van hetzelfde wordt gemaakt of dat bedrijven steeds maar met iets nieuws proberen te komen in een poging om hun klanten niet kwijt te raken aan de grote en groeiende competitie? Of vind je dat BJDs juist nu nog heel veel ruimte biedt voor ontwikkeling en groei?
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Rosered 2010-05-09, 10:17 am

Nog steeds zijn bijv. de joints van BJD's te verbeteren dus ik vind dat er nog wel ruimte is voor ontwikkeling. En het aanbod in poppen wordt steeds uitgebreider; menselijk, dieren, fantasyparts etc.
Er is nog veel meer mogelijk.

Wel vind ik dat sommige company's bij de face-molds vaak een beetje blijven hangen in hetzelfde soort gezicht. (Fairyland, Soom) Soms vind ik het wel eens moeilijk onderscheid te maken tussen bepaalde molds omdat ze zo hetzelfde zijn. Zie liever meer variatie daarin.
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by brigitte 2010-05-09, 10:19 am

Ik zie bedrijf toch nog regelmatig met iets nieuws komen op fantasy gebied dus ik denk dat we nog wel verrast kunnen worden als ze willen. ik denk dat bedrijven nog best hun klanten kunnen verrassen en behouden als ze willen. maar ik denk niet dat ze bang hoeven te zijn om klanten te verliezen. de klanten die tevreden zijn en nog molds zien die ze willen bij dat bedrijf komen wel terug als ze geld hebben.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by tha_queen_of_chaos 2010-05-09, 4:36 pm

Er zijn nog veel dingen die ik wil zien, maar ik merk dat veel bedrijven niet echt durven dingen te proberen.
Fantasy parts beginnen nu te komen, net als aparte molds. Ook zijn veel bedrijven de poseerbaarheid aan het verbeteren.
Dus ik denk niet dat de rek eruit is, maar veel bedrijven nog niet echt aan het rekken zijn.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Deredere 2010-05-09, 7:38 pm

Ik denk niet dat de rek er ooit uitgaat.
Het is maar waar ze zich op richten.
Ik zoek nog verder naar de perfecte Master... Of net niet perfect anders is het ook zo saai en kan ik er zelf niets aan doen.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Silk 2010-05-09, 8:02 pm

Rosered wrote:
Wel vind ik dat sommige company's bij de face-molds vaak een beetje blijven hangen in hetzelfde soort gezicht. (Fairyland, Soom) Soms vind ik het wel eens moeilijk onderscheid te maken tussen bepaalde molds omdat ze zo hetzelfde zijn. Zie liever meer variatie daarin.

Ik denk dat dit laatste ook wel komt omdat veel bedrijven maar één of twee sculptors hebben. Als je kijkt naar Narindoll, dan lijken de sculpts ook op elkaar, zelfde met Unoa. Maar het is wel zo dat sommige wel [i[erg[/i] veel op elkaar lijken.

Zelf denk ik dat de rek er zeker nog niet uit is, maar dat bedrijven erg voorzichtig zijn iets nieuws te proberen. Net zoals je nu overal poppen ziet opschieten die zeer gespierd en 'oomph' zijn, volgen de meeste toch wat op dit moment 'in' is en dus zeker geld geeft.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by maankatje2000 2010-05-09, 8:45 pm

Van mij hoeft een bjd-company niet telkens met een nieuwe hoofd-mold uit te komen omdat het voor mij dan moeilijker word om een keuze te maken xD. Die Soom MD's blijven leuk maar ik kan ze gewoon niet allemaal hebben. Dan heb ik veel liever een mold die gewoon unlimited is, zodat ik niet gelijk veel geld hoef uit te geven maar gewoon rustig kan sparen.

De rek is er zeker niet uit. Veel bedrijven zijn hun poppen aan het verbeteren qua joints. Dat vind ik juist leuk.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-05-09, 8:51 pm

Wat al gezegd is.. er zijn veel bedrijven die toch zichzelf blijven verbeteren qua joints en lichamen.. En dan heb je tegenwoordig steeds meer bedrijven die op de fantasy-toer gaan. En daar dus ook nieuwe dingen mee verzinnen.

Daarnaast ook steeds meer bedrijven die 70cm dolls uitbrengen...

Ik denk dat de rek er niet uit is.

En weet, om eerlijk te zijn... als de rek eruit was zou het me ook niet zo veel uitmaken. Volks heeft naar mijn idee al jaren dolls uitgebracht die op elkaar lijken qua gezichtje. En die zie ik ook niet zo snel beginnen met fantasy onderdelen. Maar toch hebben ze nog steeds veel mensen die hun dolls kopen.

Tegenwoordig krijg ik het idee met alles (ook dingen buiten de bjd wereld dus) dat het steeds beter, mooier, geavanceerder, etc etc moet.
Maar voor mij hoeft dat niet zo nodig per se.
Klinkt misschien raar, als Soom verslaafde, terwijl Soom constant nieuwe dingen uitbrengt...
Maar de gezichtjes van Soom zijn vrijwel hetzelfde. Telkens als er een nieuwe doll uitgebracht wordt door Soom, komen er tig mensen op DoA en andere forums die zeggen van "het gezichtje lijkt wel heel erg op die-en-die die ze eerder hadden uitgebracht".
En dat maakt mij dus echt niet uit.
Ik vind de stijl en de gezichtjes mooi, en dat ze dan allemaal op elkaar lijken vind ik niet zo erg. En daarnaast; een andere face-up doet wonderen. Die kan zelfs 2 identieke molds laten verschillen als dag en nacht.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Silk 2010-05-10, 2:49 am

VelvetBat wrote:
Tegenwoordig krijg ik het idee met alles (ook dingen buiten de bjd wereld dus) dat het steeds beter, mooier, geavanceerder, etc etc moet.

Ja, dat idee heb ik ook. Op technisch gebied in ieder geval, op sculpt gebied blijven de meeste bedrijven heel voorzichtig. De grootste reden dat ik voor m'n eigen pop het gehouden heb bij single joints is omdat dat hele geavanceerde voor mij niet hoeft. Een mooie sculpt vind ik belangrijker. Nu snap ik ook wel dat dit voor iedereen anders is en dat sommige mensen deze poppen kopen juist vanwege hun bewegelijkheid, maar toch...
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-11, 12:47 am

Silk wrote:Zelf denk ik dat de rek er zeker nog niet uit is, maar dat bedrijven erg voorzichtig zijn iets nieuws te proberen. Net zoals je nu overal poppen ziet opschieten die zeer gespierd en 'oomph' zijn, volgen de meeste toch wat op dit moment 'in' is en dus zeker geld geeft.

Daar heb je een punt. Een bedrijf (wat voor bedrijf dan ook) starten is moeilijk en als je je richt op een niche-markt, dan is het helemaal belangrijk om je pijlen gericht af te schieten. Soms kan het lonen om innovatief te zijn, zoals die "rare poten" voor Soom veel klanten heeft getrokken, maar soms zit je alleen de weg gangbaar te maken voor een ander. De oude Dollshes werden in het begin ook niet echt positief ontvangen (te groot, te echt, te dun, te oud), terwijl je nu bij de meeste bedrijven wel 70 cm dolls kan kopen die geen kinderen moeten voorstellen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag Empty Re: Stelling van de dag

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 1 of 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum