Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Stelling van de dag

+21
MoBi
Yami
Pete
powder-Eva
Momo
allanieew
holyvirus
Hasel
Silk
Rosered
lifae
brigitte
Mari-chan
Deredere
Wish
Raouken
tha_queen_of_chaos
sbslink
VelvetBat
maankatje2000
Muisje
25 posters

Page 2 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-15, 3:05 am

Nog maar weer een stelling: Fotografie is onlosmakelijk met ABJDs verbonden.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Raouken 2010-05-15, 3:52 am

Ik denk dat dat van de persoon afhangt, voor mij wel maar niet zo erg als kleding maken verbonden is met BJD, en voor sommigen is dat weer helemaal niet iets dat zij doen met hun BJD.

Over de hele hobby gesproken denk ik ja, je wil je dolls delen en dat doe je meestal via fotografie en je wil dat wat je gedaan hebt met je doll goed overkomt en dus probeer je goede foto's te maken. Voor mij is fotografie wel een hobby geworden door de dolls, en als ik ze niet kon fotograferen denk ik niet dat ik de hobby zo leuk zou vinden als ik het nu vind.

Ik denk ook dat de hobby groot word mede door fotografie, omdat het aan vele mensen tegelijk kan laten zien wat je kunt met een doll. En dat veel mensen hun dolls voornamelijk hebben als fotografiemodellen(misschien niet zo zeer op dit forum, maar wel op DA bijvoorbeeld, zo las ik eens over iemand die zei, als iemand bij mij langs komt en ik wil m'n dolls laten zien laat ik de foto's zien want daar zijn ze altijd perfect en hoe ze in mijn hoofd zijn, en in het echt valt er altijd wel een pruik af of er zit een voetje raar oid). Mensen die 'populair' zijn zijn dat ook vaak omdat ze hele goeie foto's maken, niet per se omdat ze hele orginele dolls hebben want anderen hebben dat misschien ook maar als je er geen foto's van maakt weet niemand het, en als je slechte/blurry foto's maakt ziet niemand het.

Dus ja, ik ben het wel eens met deze stelling, over de hele hobby gesproken. Betekent niet dat het voor iedereen heel erg belangrijk is, maar als hele hobby gaan fotografie en dolls wel samen.
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Deredere 2010-05-15, 4:25 am

Voor mij geld dat niet.
Fotografie komt er bij maar ik heb mijn dolls niet om foto's er van te maken.
Maak eigenlijk vrij weinig foto's van ze.
Vind de foto's van andere dolls ook niet zo interessant behalve als ze echt heel erg mooi gemaakt zijn of een leuk verhaal uitbeelden.

Wat wel geld is dat ik zonder fotografie nooit dolls gekocht zou hebben. Je wil kunnen zien wat je koopt.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by brigitte 2010-05-15, 4:29 am

Ik ken owners die nooit foto's maken van hun dolls en als ik al een foto zie van hun doll is het omdat een andere dollowner of een voorbijganger op een con een foto heeft gemaakt. Dus het geld niet voor iedereen.

Voor mij geld het wel. Ik was dol op fotografie en die liefde is alleen maar gegroeid omdat ik nu modellen heb die niet zeuren dat ze te dik of te dun zijn of hun haren niet goed zit. Voor mij is de fotografiehobby juist gegroeid omdat ik nu ook met modellen kan werken in plaats van alleen maar natuurfotografie.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Wish 2010-05-15, 5:50 am

Voor mij is het wel een beetje gelinkt, maar toch niet helemaal ... Ik maak wel eens foto's van mn dolls, maar ook niet echt vaak.
De foto's die ik dan maak zijn ook maar zelden goed genoeg naar eigen smaak dus die verdwijnen in een put xD Inspiratie voor goede shoots is er ook maar zelden dusjah ... Blijven proberen ^^

Ik hou me vooral bezig met de dolls zelf, vind het super om aan faceups te werken, om te kleden, spulletjes te kopen (shame on me xD) en ze bij me te hebben tijdens tvkijken ofzo.

Maar als ik bv naar een meet ga waar mn dolls ook heengaan, is mn camera er ook steevast bij, sfeer vastleggen van de meet, herinneringen en wie weet die mooie omgeving voor een shoot te doen ^^
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-05-15, 8:40 pm

Oneens.

Uiteraard kom je ontzettend veel foto's tegen van BJD's. Zelf vind ik het ook leuk om foto's van ze te maken.

Maar dat wil niet zeggen dat het onlosmakend verbonden is.
Ik kan me heel goed voorstellen dat er ook mensen zijn die genieten van hun poppen, en er geen foto's mee maken. Dat ze gewoon blij worden van de poppen die ze hebben, en niet per se de behoefte hebben aan het delen van hen d.m.v. foto's.

Dus je komt het wel vaak tegen, maar het is niet per se nodig. Dus daarom niet onlosmakend verbonden, naar mijn mening.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Hasel 2010-05-16, 2:18 am

Ik ben het er niet mee eens, ik deed al aan fotografie voordat ik dolls had en kan wel eerlijk zeggen dat ik er veel beter in ben geworden dankzij mijn poppen (regelmatiger oefenen, delen met anderen en dus kritiek krijgen etc.) maar ik heb mijn poppen niet gekocht om ze te fotograferen, dat ik dat zo leuk vond is een prettige bijkomstigheid maar ik had ze eigenlijk voornamelijk omdat ik ze zo mooi vind. Ik fotografeer ze nu ook niet zoveel meer als in het begin. Ik zie ook genoeg mensen die ze niet veel fotograferen en er lol mee hebben... De productfotografie van de bedrijven is natuurlijk een 'noodzakelijk kwaad' wat eigenlijk alle internetbedrijven doen.
Hasel
Hasel

Aantal berichten : 384
Registratiedatum : 2009-11-19
Woonplaats : H'veen

http://www.annevanstormbroek.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-16, 3:13 am

Onlosmakend is een sterk woord. Zoals meerdere mensen al voor mij hebben gezegd kan je genoeg plezier beleven aan je dolls zonder ze op de foto te zetten, maar bij bepaalde aspecten blijf je het tegenkomen. Niet iedereen verkoopt zijn dolls en poppenspullen, maar met foto's verkoopt het een stuk makkelijker.
Je kan ook niet altijd naar een meeting komen en op lang niet alle meetings zijn dolls die je wilt bekijken, dus dan zijn foto's een handige manier om informatie te delen. Een vraag over resin match, jointconstructie of hoe een doll poseert is vaak makkelijker te beantwoorden met een foto. Het is een visuele hobby die voor een deel op het internet plaats vindt, dus foto's spelen er een grote rol in.

Ik moet wel zeggen dat de interesse die ik voor deze hobby al had in fotografie, door deze hobby meer is gaan groeien.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by tha_queen_of_chaos 2010-05-16, 3:48 am

Ik ben het met muisje eens. Praktisch gezien kunnen we niet zonder foto's in deze hobby.
Helaas hebben we nog te weinig winkels waar je dingen in het echt even kan bekijken, en doordat alles in azië word geproduceerd is de enige manier om aan een 'plaatje' te komen fotografie.

Dat gezegd hebben denk ik dat fotografie als bijhobby van dolls (dus shoots e.d.) denk ik niet dat het er onlosmakelijk aan verbonden is. Ik maak haast geen foto's en hoewel ik het leuk vind, vind ik het eigenlijk ook veel te veel gedoe. Langer als een half uur ben ik vaak niet bezig met foto's maken, omdat ik het dan wel weer gezien heb.
er zijn ook zat andere die (bijna) nooit fotos maken van hun dolls.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-05-16, 9:30 pm

Die praktische reden is gewoon meer een internet reden vind ik, dan echt specifiek gebonden aan deze hobby.
Elke hobby die je veel tegen komt op internet, gaat dan hand in hand met fotografie. Dat heb je ook met kledingstijlen, zoals lolita.

Maar ook ik had eerst wel wat interesse in fotografie, maar dat is pas gegroeid toen ik mijn poppen had.
Hoewel ik het niet bij mijn poppen alleen wil houden, ik wil mijn fotografie ook buiten de bjd wereld toepassen en experimenteren.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-16, 9:40 pm

Ik denk dat internet inderdaad veel meer verbonden is met deze hobby. Zonder internet zou je via (internationale) beursen en tijdschriften dolls moeten bekijken en bestellen. Ik ben wel blij dat het een stuk gemakkelijker via het internet (met foto's) kan. ^_^;
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Raouken 2010-05-19, 12:09 am

*mikt er ook een stelling in* op DoA las ik een topic waarbij ik aan deze stelling moest denken en ik ben wel benieuwd wat jullie ervan denken(also, als ik daar spui wat ik hier van denk word ik vast onthoofd oid XD)

Stelling: Tinies zullen altijd als kinderen gezien worden, wat de owner er ook van zegt of van maakt.
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Deredere 2010-05-19, 12:14 am

Denk dat dat geheel afhangt van hoe je ze opmaakt en in wat voor setting je ze fotografeerd. Maar de meeste zijn denk ik wel wat te rond en te plump om een volwasse te zijn. Alhoewel je er een dwerg van zou kunnen maken.....
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Wish 2010-05-19, 12:22 am

Er zijn weinig tinies met volwassenere gezichten en lichamen, zoals dere zegt, allemaal wat ronder...

Er bestaan ook kleinere dolls die er volwassen uitzien, ook al zou het totaal niet passen bij de andere afmetingen van dolls. De nieuwe fairylands zijn zo'n voorbeeld, veel mensen vinden de volwassen uitstraling niet passen bij zo'n kleine doll... terwijl ze er op zich normaal uitzien.

Het grootste probleem hiermee zouden de kindergezichtjes zijn die altijd gemaakt worden. Dit zijn ofwel kindjes, ofwel bolle mensen xD *blaast kaken op*
Wish
Wish

Aantal berichten : 976
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 35
Woonplaats : Edegem - Belgie

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-19, 3:21 am

Ik vind de RealPukis van Fairyland nou niet echt meteen kinderen (het kan wel), maar ook niet vergelijkbaar met volwassen mensen. De Limhwa Aria tinies zijn redelijk curvy, dus zouden ook voor feetjes of hele kleine dwergenvrouwtjes die geen kinderen zijn door kunnen gaan.

Niets mis met 10.000 jaar oude vampiers, maar soms wordt dat net iets te vaak als excuus gebruikt om een tiny aan een SD te koppelen met de bedoeling dan niet als pedo over te komen. Er zijn tinies die wat je er ook over zegt een kinderlijk lichaam hebben en een verhaal over een betovering, groeiziekte of onsterfelijkheid neemt het pedo-gevoel niet weg als je ze in sexy ondergoed in verleidelijke poses neerzet.

Over de nieuwe 40cm lijn van Fairyland: Ik heb ook al iets te vaak "hurhur, dan worden het de magische slaafjes van mijn SDs!" gehoord waarbij het woord "sexslaaf" nog net niet gezegd is. Een magisch kleiner (elven)ras is op zich leuk, maar sommige mensen weten er echt de verkeerde vibe aan mee te geven. Zo ook met tinies die niet direct als volwassenen of tieners bedoeld zijn.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by sbslink 2010-05-19, 3:34 am

Het kan wel.. maar je moet ze wel op zich zelf zien of een ander ras mee geven.. Ik heb zelfs puki sized abjd's gezien die best volwassen over komen.

En mijn MSD's die dan geen tinies zijn staan compleet op zichzelf en kunnen daarom ook prima volwassen bezig.. Ik hou tot nu toe gewoon niet van het formaat van een SD..

Mijn eerste tiny is ook niet echt een kind.. maar ook niet echt een volwassene.. Ze is een mini godheid en is eigenlijk geen van beiden.. Het is allemaal maar net hoe je het brengt.
sbslink
sbslink

Aantal berichten : 711
Registratiedatum : 2009-11-07
Leeftijd : 39
Woonplaats : Maarssen

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by brigitte 2010-05-19, 4:41 am

Het hoefd niet perce. Ik heb overwogen van een tiny te kopen om daar een elfquest char van te maken. (volgens de strips zijn hun even groot als kinderen maar lichamelijk dan ze gewoon volgroeid) Maar de enige die daar voor in aanmerking kwamen die ik tot nu toe gezien heb zijn die bbb tiny's en kleine volks dollffies omdat die een volwassen lichaam hebben. En gezien die hoofdjes me niet perfect genoeg waren. heb ik het gewoon aan de kant geschoven. Zelf geef ik gewoon de voorkeur om mijn tiny's kinderen te laten zijn.
Maar ik zie geen probleem waarom tiny's geen volwassen chars kunnen hebben. maar ik denk dat het ook aan de manier dat je ze neer zet of iets pedo over komt of niet.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-05-19, 5:10 am

Ik denk dat het wel heel goed mogelijk is om van je tinies echte volwassenen te maken.

Maar omdat veel bedrijven hun tinies er kinderlijk laten uitzien qua sculpt (en met name het lichaam), moet je dus wel iets meer moeite doen om dan er een volwassen uitstraling aan te geven.

Dus ondanks dat het vaak voor komt, vind ik niet dat tinies alleen maar kinderlijk kunnen zijn.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Rosered 2010-05-19, 7:40 pm

Muisje wrote:Over de nieuwe 40cm lijn van Fairyland: Ik heb ook al iets te vaak "hurhur, dan worden het de magische slaafjes van mijn SDs!" gehoord waarbij het woord "sexslaaf" nog net niet gezegd is. Een magisch kleiner (elven)ras is op zich leuk, maar sommige mensen weten er echt de verkeerde vibe aan mee te geven. Zo ook met tinies die niet direct als volwassenen of tieners bedoeld zijn.
Maar die nieuwe lijn van Fairyland ziet er overduidelijk volwassen uit. (enorme boobs bij de vrouwen, en spieren bij de mannen)
De meeste tinies zijn bedoeld als kinderen en zo zien ze er ook uit, het zou er bij mij niet zo ingaan dat ze volwassen zijn. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Ik heb een Planetdoll mini Renee en dat is ook een tiny, maar met ontwikkeld lichaam. Die zou wel voor tiener doorgaan.
Het gaat mij niet om de grootte van de doll maar hoe ontwikkeld ze er uitzien of ik het een kind vind ja/nee.
Er zijn ook wel uitzonderingen.
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-19, 8:46 pm

Limhwa ToYou en Soom Mini Gem zijn natuurlijk 1/6 schaal dolls die je met gemak voor een volwassene kan laten doorgaan. Wink
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by tha_queen_of_chaos 2010-05-19, 9:17 pm

ik denk dta het ligt aan hoe de doll is vormgegeven.
Zolang ze kinderlijke proporties hebben, zal ik ze altijd als zoiets zien. Een puki (ook al volwassen) zal ik altijd als een volwassene in kinderlichaam zien.
Maar er zijn zat kleinere dolls die voor volwassen door kunnen gaan.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Silk 2010-05-19, 9:48 pm

Ik ben het er niet mee eens dat tinies alleen kinderen kunnen zijn, maar wel dat de mensen in deze hobby in alles precies de verkeerde vibe kunnen geven. Er zijn teveel pedo verhalen die goed gepraat worden omdat het personage 'toevallig' 4263 jaar is, een bloedcomplex heeft en na al die jaren niet wist dat 'ie nog in de kast zat.

Het ligt er helemaal aan hoe je zo'n tiny aankleed en in wat voor setting je hem plaatst. Die Ayumu die ik van plan ben te gaan kopen, wordt een maffiabaas, inclusief grote sigaar en nog grotere bek. Zelfs in m'n verhaal is het een kleine opdonder, dus een tiny is de beste keuze voor me.
In z'n taalgebruik, z'n uiterlijk en z'n gedrag is 'ie in alles grotesker, dus ik denk dat 'ie daarom gaat werken.

Veel verhalen die ik gelezen heb waar tinies worden gekoppeld aan andere poppen, zeggen de eigenaren wel dat 'ie volwassen is, maar hun hele gedrag en vocabulair zegt het tegenovergestelde. Als je zulke tinies dan in een sexueel getint verhaal plaatst, kun je erop wachten dat mensen erover gaan vallen.
Een pop dat in alles kinderlijkheid uitstraalt, is ook een kind.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-19, 11:20 pm

Over die zoveel XXXX jaar demonen/vampiers/whatevers: dat wordt dan toch een excuus om een kinderlijk lichaam goed te praten, dus het blijft een lichaam van een kind hebben. "Miep werd 100 jaar geleden op 8 jarige leeftijd gebeten door een vampier en werd toen ook een vampier waardoor haar lichaam zich niet verder heeft ontwikkeld en ze er nog steeds uit ziet als 8."
Op zich hoeft dat niet erg te zijn. Hoeveel mensen vallen over dat ene vampiermeisje uit interview with the vampire? Zij deed zich op sommige momenten voor als kind, maar het was duidelijk dat haar karakter met de tijd mee groeide. Het is inderdaad die verkeerde vibe die het hem doet. Als alles roept dat het een kind is, dan komt het ook over als een kind.

Geef je een tiny een rimpeltjesface-up, een grijze pruik, een omajurk en een rollator om dan in een photostory samen met de andere gerimpelface-upte tinies te gaan bridgen, waarom niet? Dan zou ik het als een cartoon-achtige uitvoering zien.

[edit]
Raouken wrote:(also, als ik daar spui wat ik hier van denk word ik vast onthoofd oid XD)
Dan ben ik wel benieuwd naar wat die mening is. Razz
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by tha_queen_of_chaos 2010-05-20, 1:47 am

het kan interressant zijn als karakter, zoals met Claudia (meisje uit IWTV) maar meer vanwege de tragiek dat ze een volwassenen vrouw was, verliefd op een volwassen man die haar door haar kinderlijf nooit als volwassene zou zien, net als de rest vna de wereld.

Mijn vampieren in lichaam van 8jarige zijn nu tieners, maar meer omdat ik ze in mnf wilde, maar in schaal met de rest zien ze er als kleuters uit. Omdat ik niet weer een kleuter wil, heb ik besloten ze pubers te maken. seksualiteit is geen optie, want die hebben mijn vampieren zowieso niet, want smut is voor mijn vampieren niet bevredigend Razz
Ik zou ze dus ook nooit wat met een SD laten krijgen.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Raouken 2010-05-20, 7:26 am

Muisje wrote:
[edit]
Raouken wrote:(also, als ik daar spui wat ik hier van denk word ik vast onthoofd oid XD)
Dan ben ik wel benieuwd naar wat die mening is. Razz

Haha XD Nou..weet je wat het is..ik ben het er wel en niet mee eens. Niet, omdat ik ook een tiny heb die absoluut geen kind is, Davy is 11 cm maar m'n mannelijkste doll XD Hij is ook niet een jongetje dat zich als piraat verkleed of een grapje(hoogstens een parodie op Manly Men), hij is een vol character met eigen geschiedenis, wensen, fouten, en ja ook verlangens. Dat ie nou 11 cm is en die verlangens daardoor noot tot uiting zullen komen is zijn probleem, en ik hoop dat als ie klaar is(met z'n tattoo's, scar, stoppels en jawel een 'extra part' want hij is wel een man)hoop ik dat ie er ook wel uitziet als een volwassen character, alleen dan klein. (en ja, dan hoor je wel eens 'waarom neem je dan geen SD? Omdat ik de Chichi mold leuk vond en die is nou toevallig 11 cm)

Maar aan de andere kant kan ik me goed voorstellen dat tinies alleen gezien worden als kinderen. Puki's zijn voor mij een uitzondering omdat ze zo klein zijn dat ze geen kind kunnen zijn, zelfs een pasgeboren baby is in verhouding nog groter en daar zijn ze toch echt te slank voor. Ze zijn meer..fairies, ofzo. Chichi(om Davy als voorbeeld te nemen)is ook meer een gestyleerd gezicht dan een kinderkoppie. Maar een Littlefee Ante, bijvoorbeeld, die kan ik echt niet als iets anders zien dan een kind, wat gedeeltelijk komt door het uiterlijk(chubby, kinderlijke proporties)maar ook door de community..

..want ik denk dat het voor een groot deel de 'tiny community' is die dat idee in stand houd en daarom vind ik het ook zo irritant! XD Een SD kun je alles laten zijn, SD's zijn vaak 'volledige' characters. Een tiny's achtergrondverhaal gaat vaak niet verder dan 'hij wil piloot worden als ie groot is' of 'ze houd van konijntjes' terwijl de SD's van diezelfde owner dan wel veel 'meer' hebben. En ze zien er bijna altijd hetzelfde uit, schattig en kinderlijk. Want als je iets anders probeert te doen, iets meer te bedenken in het character van het kind of omg: er een volwassen character van maken, dan kan dat niet want een tiny is een kind. Het is meer het idee en de presentatie en de community die er zo aan vast houd en lekker knus bij elkaar hun sokjes zit te breien en gilletjes gaan slaken als een tiny-owner iets anders doet dan dat, dan dat tinies oprecht geen volwassen character kunnen zijn. Het is alsof het idee niet kan, zelfs als je het wel wil is het echt knap lastig schoenen en pruiken(en kleertjes)te vinden voor een tiny dat niet 'kleuter' schreeuwt.

Kijk het is niet alsof ik iets tegen kind-tinies heb en ik ken zat mensen met kind-tinies die heel leuk zijn en echt wel meer zijn dan 'de schattige ante die van konijntjes houd' en ik weet ook wel dat als je iets wil, je het gewoon moet doen(anders had ik Davy ook niet). Maar volgens mij worden veel van die ideeen van SD=volwassen, MSD=tiener/kind en tiny=kleuter door mensen zelf in stand gehouden, terwijl er inmiddels al zo veel meer is en zo veel meer zou kunnen. En ja, tinies zijn chubby, maar een SD10 heeft ook niet bepaald een ontwikkeld lichaam, en dat zijn lang niet allemaal kinderen, in tegenstelling juist.

Wil niet zeggen dat ik een Ante en een Hound samen wil zien ofzo @__@ Echt no way, zodra het er pedo-ish uit ziet, nee dat is gewoon fout. Maar waarom geen tiny, zoals Silk zegt, als een rokende maffia baas? Dat topic waar ik die stelling vandaan had had het over alle 'adult' activiteiten, dus dat is dan ook 'taboe'. Maar waarom? Omdat we eraan gewend zijn dat lieve kleine tinies schattig zijn, en iets anders is 'fout'. En dat vind ik jammer, want het is zo'n leuke size waar zo veel meer mee kan en nu eigenlijk alleen gebruikt word voor 1 soort popje, met hier en daar een random mature tiny die dan weer nergens anders bij past. Dus ik vind zelf niet dat de stelling klopt, maar het is helaas wel grotendeels de realiteit.
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-20, 8:03 am

Niet helemaal het onderwerp, maar ook kind-karakters kan je ver uitwerken, want vraag maar aan ouders van 5-jarige kinderen of hun kinderen genoeg persoonlijkheid, wensen en eigenaardigheden hebben. Wink
Dus het jongentje Yo-Sd dat later alleen brandweer wil worden of het meisje Ante die van jurkjes houdt en verder glazig voor zich uit staart, zijn meer het resultaat van weinig ontwikkeling en minder van een beperking voor mogelijke ontwikkeling.

[edit] Ik zit ook niet zo in de tiny communitie, omdat ik al die haak- en breipatroontjesgepraat niet kan volgen. Ik heb de LittleFee thread op DoA geprobeerd te volgen, maar ik kan er gewoon niet "in" komen. Dus hoe de tiny community er tegen kijkt, speelt voor mij een stuk minder mee. ^_^;
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-05-20, 7:27 pm

Ik denk sowieso dat als je een volwassenen van een tiny maakt, en die ook sexueel getinte fotoshoots wil geven en een relatie, dat het het beste is om een partner te geven die dan in hetzelfde formaat is, en er ook volwassen uitziet (qua lichaam, qua vormgeving, qua personage). Om zo de pedo gedachtes te elimineren.

Mijn tinies zijn gewoon lekker kinderlijk. Ondanks dat ze dus niet ouder worden en ooit ook die 4582 jaar zullen bereiken, blijven het gewoon kinderlijke figuren in doen en laten, en ik verzin niet eens of ze homo of hetero zijn zoals bij mijn grote dolls, omdat ze gewoon nog lang niet daarin geinteresseerd zijn, en dat ook niet zullen worden.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by tha_queen_of_chaos 2010-05-20, 7:57 pm

Het is wellicht omdat ik met kinderen gewerkt heb, maar van 'kinderlijke' karakters kan je ook wat achtergrond geven.
Tenshi is wellicht maar 7 maar heeft net zoveel achtergrond als mijn SD's (niet zoveel als mijn vamps, maar die zijn ook duizenden jaren oud).
Kinderen zijn juist leuk omdat ze zo tegenovergesteld zijn. Dingen waar volwassenen nachten wakker van liggen (overlijdensgevallen bv) doet een kind makkelijker af, terwijl een knuffel dat zijn oortje verliest weer het grootste drama van de wereld is.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Silk 2010-05-20, 10:14 pm

@Raou: Ik denk ook dat, als ik naar die thread in DoA kijk, mensen zo ontzettend hard bezig zijn kinderen te beschermen tegen allerlei mogelijke gevaren, dat diezelfde beschermingszucht overslaat op tinies. In die thread lijkt het soms alsof ze helemaal geen onderscheid meer maken tussen pop en mens. Tinies en kinderen worden gelijkgesteld.

Nu wordt ik zelf onpasselijk wanneer ik kinderlijke tinies/MSD's/SD's de hoofdrol in smut-stories zie hebben, maar ik denk wel dat het belangrijk is nuchter te blijven.
Wat betreft de discussie over pedo's in die thread: deze witchhunt wordt zo krampachtig doorgevoerd dat men dezelfde denkfout gaat maken als de mensen die ze proberen tegen te houden. Dat is: alles sexualiseren. De vraag is of het middel zo niet erger is dan de kwaal.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-20, 11:22 pm

Als er op DoA al een discussie wordt gevoerd waarin de hoofdmoot zegt dat je MSDs niet als volwassenen mag neerzetten, want dat is fout en vies, dan komen de tinies er echt niet beter van af.
Verheerlijking van wat fout is, is fout. Punt. Verheerlijking van bruut geweld is net zo fout als de verheerlijking van het kinderlichaam als lustobject. Dat hoeft niet te betekenen dat een volwassen karakter in een kinderlichaam meteen fout is, want Claudia (bedankt voor de naam Chaos) bijvoorbeeld is een interessant dilemma van een steeds ouder wordende geest in een lichaam dat niet mee ontwikkelt. Dat kan je ook zonder sexualisering van het kinderlichaam uitwerken.

Lang niet al het naakt is porno. Stel je eens voor dat je geen vergelijkingsfoto's mag maken van naakte tinies, want daar zou iemand wel eens opgewonden van kunnen raken. Ik geef mijn ouders toch ook niet aan voor het maken van kinderporno omdat ze "Baby's eerste badje" moment van hun kinderen op plaat hebben vastgelegd. Er zullen vast mensen zijn die geil worden van dat soort foto's, maar er zijn ook mensen die smut hebben met bankjes in het park. Moeten we dan maar alles waar een gat in zit of iets aan uitsteekt verbieden?


Last edited by Muisje on 2010-05-21, 12:51 am; edited 2 times in total
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Silk 2010-05-21, 12:24 am

Muisje wrote: Moeten we dan maar alles waar een gat in zit of iets aan uitsteekt verbieden?

Dat is een beetje het probleem met deze witchhunt, dat er stemmen zijn om inderdaad deze kant op te gaan. Foto's van naakte kinderen is fout, omdat iemand er zijn eigen verwrongen fantasieën op los zou kunnen laten, banken met gaatjes erin moeten verboden worden, omdat iemand vast zou kunnen komen te zitten etc.
Alsof we een groep mensen hebben die kijkt naar wie de meest absurde gedachten heeft en vervolgens die gedachten overneemt ter 'bescherming' van de rest.


Last edited by Silk on 2010-05-21, 12:26 am; edited 1 time in total (Reason for editing : 'gaat overneemt', Silk. Tuurlijk.)
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-21, 1:04 am

Op doll gebied zou ik het jammer vinden als het "kinderen moeten beschermd worden" idee te ver wordt doorgetrokken. Als iemand een schattige foto wil maken van een tiny in bad, dan moet dat kunnen, net zo goed dat het moet kunnen wanneer iemand bijvoorbeeld een Chibi versie van een volwassen character wil. Dan is het logisch dat je een tiny neemt, want Chibis hebben grote hoofden en vaak kinderlijke lichamen.

Er was ooit een rechter die op de vraag wanneer iets nou wel of geen porno is zei: "Ik herken porno wanneer ik het zie." Zo denk ik ook dat je wel allerlei theorieën kan bedenken waarin een tiny wel of geen volwassene kan zijn, maar dat wanneer ik het zie ik beter in staat ben om te zeggen of het wel of niet zou moeten kunnen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Rosered 2010-05-21, 2:35 am

Ik vind dat je met puki's wel veel kanten op kan. Zeker Chichi. ^_^
Iemand op DoA heeft een vet stoere Chichi met een sikje en heel Metal gekleed. Fairyland heeft die sculpt zelfs een middelvinger handje gegeven. Razz Zoiets zie ik echt niet als een kind.
Mijn eigen Puki's zie ik ook niet als kinderen. Het zijn meer een soort huisdiertjes en zo denken ze ook en ze kunnen niet praten. Gum heeft een bridge piercing die zou ik een kind niet geven. Razz
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-21, 11:20 pm

Ik moet denken aan het project van iemand op DoA die de Enterprise bemanning van StarTrek the Next Generation heeft gemaakt van Pukis. Het heeft wel een komische noot, maar die pukis zijn ook geen kinderen.

Ga gerust verder als je het wil hebben over Raoukens stelling, maar ik heb ondertussen een stelling die ik vroeger heel vaak hoorde en nu minder, maar nog steeds met enige regelmaat: "In deze hobby kan ik een doll voor hetzelfde bedrag dat ik heb betaald weer verkopen."
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-05-21, 11:36 pm

Lastig. Ik denk niet elke doll, en het hang er ook vanaf wat je ermee gedaan hebt. Naar mijn idee is het het volgende:

1. Als je een Soom Limited edition hebt en weer verkoopt, kán je die uiteraard voor hetzelfde bedrag weer verkopen. Maar dat kan ook duurder.
En zo zijn er nog andere (limited) dolls die je voor meer geld kan verkopen. Maar dat is natuurlijk optioneel.

2. Als je een niet limited edition doll heel mooi gecustomized hebt, bijvoorbeeld een prachtige face-up erop gedaan hebt, wat leuke kleertjes erbij, pruikje/ogen... Zegmaar een fullset ervan maakt, dan gaan die ook voor iets duurder weg. Tenzij je een mooi duur outfit gekocht hebt en die erbij verkoopt en dat meeberekent in de prijs.. Volgens mij gaat dan die vlieger niet altijd op.

3. Als je enorme stains op je doll hebt of er met een mes bruut op hebt ingehakt, of gewoon mislukte mods hebt gedaan, dan kan je hem niet voor dezelfde prijs verkopen.

Sowieso lijkt het mij dat dolls die niet limited zijn en waarvan er best veel rondlopen op aarde (dolls van Luts, fairyland, resinsoul, dollzone, om maar wat voorbeelden te noemen), dat die over het algemeen voor lager weg gaan dan voor de nieuwprijs. Tenzij je er dus wat speciaals aan hebt gedaan misschien.

Ik moet zelf ook zeggen, als ik een oogje heb op bijvoorbeeld een Luts If, en ik zie op DoA Luts Ifs verkocht worden voor de nieuwprijs, dat ik haar gewoon nog bij Luts zelf zou bestellen. Omdat een 2e hands doll toch meer kans heeft op schade en vergeling, en omdat ik Luts meer vertrouw dan een willekeurige username van iemand aan de andere kant van de wereld.
Pas als de prijs echt veel scheelt, of als de doll met die prijs al in Nederland is, dan pas zou ik zo'n doll 2e hands overwegen.

Dus ondanks dat er dolls verkocht worden voor de nieuwprijs of nog hoger, zijn er ook genoeg dolls die zakken in prijs.
Alhoewel het zakken niet drastisch is.
Het is niet dat de prijs echt honderden dollars zakt.

Oja, en hoe meer dolls er zijn hoe meer prijs concurrentie er is. In de tijd dat een Luts delf El misschien nog zeldzaam was, was de kans groter dan nu als er op 1 dezelfde pagina van de DoA marketplace al 4 verkocht worden.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by brigitte 2010-05-22, 12:00 am

Nee.
limiteds die populair zijn kun je vaak voor meer verkopen als je wilt.
limiteds die minder gewild zij zou je misschien voor de nieuwprijs kunnen kopen
non limiteds verkoop je vaak alleen maar als ze goedkoper zijn. of je moet echt iets speciaals ervan gemaakt hebben willen mensen de nieuwprijs er voor betalen.

zelf heb ik zoiets van als het tweedehands even veel kost als een nieuwe bestel ik hem wel bij het bedrijf want
1 er is dan zeker niks mis mee
2 als het beschadigd raakt sturen hun vervangende parts.
3 je weet bijna zeker dat het geen scammer is. (ik zeg bijna omdat ik nu gezien heb met felix doll en ccc dat er soms voorvallen kunnen komen waardoor bedrijven hun diensten niet meer nakomen)
Dus als ik al iets tweede hands komt moet het of een mooi prijsverschil zijn of het moet gewoon mega gaaf gecostumisd zijn.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-22, 12:06 am

Ik denk dat vroegâh je de meeste dolls wel kon verkopen voor wat je ervoor betaald had, omdat lang niet iedereen bij een bedrijf in het buitenland durfde of kon bestellen. Daarbij kwam bovenop dat je als je een doll tweedehands kocht, je niet maanden hoefde te wachten en dat is voor sommigen ook geld waard. Er waren sowieso niet zo heel veel dolls en als je bijvoorbeeld in heel Nederland maar 3 BJDs te koop kan vinden, dan betaal je natuurlijk meer dan wanneer er 30 te koop zijn. (Voor de mensen die een BJD willen en niet persé een bepaalde mold.)
Vroeger zag ik regelmatig standaard dolls voor de nieuwprijs of meer verkocht worden, maar tegenwoordig is dat lang niet meer zo vanzelfsprekend. Het aanbod is flink toegenomen op de eerstehands en tweedehands markt en shoppingservices zijn vaak niet eens meer nodig.

Daarom vind ik het bijzonder om zo af en toe mensen te zien die zeggen dat het niet erg is wanneer een doll niets blijkt te zijn, want ze kunnen zo hun geld terug krijgen als ze de doll verkopen. Ik ken iemand die een MSD kocht als eerste doll, want MSDs kosten minder dan SDs en toen bleek dat ze eigenlijk weinig had met kinderlijke MSDs. Verkopen ging ook lastig, want ondertussen had de doll company waar die MSD vandaan kwam het lichaam vernieuwd. Niemand die de nieuwprijs voor een doll met een oud lichaam gaat betalen wanneer je voor hetzelfde geld een betere doll kan krijgen.

Je kan wel degelijk winst maken met het verkopen van sommige dolls, maar ze zijn niet meer zo prijsvast als dat ze een paar jaar geleden waren. Daarnaast heb ik het idee dat er meer nieuwe mensen in de hobby stromen die prijsbewuster zijn of gewoon koopjes willen. Op DoA zie ik nog steeds mensen vragen waarom het allemaal zo duur is.

Trouwens de niet populaire limiteds kan je niet eens voor de nieuwprijs verkopen. Sommige van mijn limiteds zou ik voor hun originele prijs in dollar niet aan de straatstenen kwijtraken en dan zou ik nog flink verlies maken in euros vanwege de wisselende dollarkoers. (Importkosten niet eens meegerekend.)
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Raouken 2010-05-22, 1:06 am

Niet altijd voor precies hetzelfde bedrag, zeker met 'gebruikte' dolls of standaards ga je wel wat geld verliezen(sowieso de douanekosten en verzendkosten..)maar het is ook niet alsof je gigantisch verlies gaat leiden op een standaard doll. Dus voor hetzelfde bedrag, nee, en zo makkelijk als vroeger, zeker niet, maar het is niet alsof je ze echt voor bodemprijzen weg moet doen. Op zich vind ik het 'ze behouden hun waarde' idee nog wel gelden.

Limiteds zijn over het algemeen natuurlijk makkelijk, zeker bij Volks waarbij het tegenwoordig bijna standaard is een 'nieuwe' limited voor 1500 dollar op de marketplace te mikken, terwijl vroeger eerst werd afgewacht en op Y!J gekeken hoe veel er geboden werd en wat kennelijk de marktprijs was(en hoe veel er waren, ongeveer). Soom dolls volg ik niet echt maar ik heb niet het idee dat men moeite heeft z'n Soom dolls te verkopen.

Limiteds kopen met het idee van 'als ik 'm niet leuk vind verkoop ik 'm wel weer' vind ik wel riskier dan standaards, eigenlijk. Een limited is vaak sowieso duurder en je weet nooit wat de markt nou wil, een doll kan opeens heel gewild zijn en voor vet veel geld weggaan, en opeens niks meer waard zijn en dan mag je blij zijn als je de oude prijs krijgt. Je ziet nu mensen op DoA die een Bermann willen verkopen en de 'oude' prijs vragen, en hun prijzen moeten verlagen. Vroegah zou een Bermann voor $4000 binnen no time weg zijn. En dat was toch wel de doll waarvan iedereen zoiets had 'die blijft altijd veel geld waard'. Stel je voor dat je een Volks SD17 Hijikata koopt voor 1500 dollar(ik geloof dat dat z'n nieuwprijs was), omdat het lichaam zo gewild is en je het makkelijk kan verkopen voor meer dan 1000 dollar. En precies op dat moment brengt Volks een standaard SD17 lichaam uit, of doet het in de FCS. Jammer dan...of een doll word gerereleased en is opeens veel meer voorkomend(Breakaway, bijvoorbeeld)

Een standaard heeft ook een standaard prijs en ook al moet je dr wat onder gaan zitten, je kunt wel redelijk zeker zijn dat je dat geld iig terug krijgt.
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2010-05-22, 1:29 am

Daarbij wil ik overigens nog toevoegen dat met Soom limiteds, nu steeds meer verkocht worden. De mensen die denken van "ik koop een Soom limited om daarna duurder te verkopen", hebben tegenwoordig ook minder winst. De dolls waarbij veel werden verkocht, gaan niet meer zo erg over de kop als eerst.

Een voorbeeld:
Beryl of Sard hoeven kosten nog steeds een klap geld. Maar Soom Heliot hoeven zijn op de 2e hands markt niet eens zo duur meer.

Steeds vaker zie ik Soom MD's (de supergems) verkocht worden rond de 1000 dollar. Terwijl dat eerst al vrij snel $1400 was. En dat dus met name voor de dolls die ongeveer vanaf Soom Heliot werden uitgebracht. De dolls daarvoor zijn nog steeds wel vrij zeldzaam en daarmee vrij duur.
Nu zijn er meer mensen die een Soom MD bestellen.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Rosered 2010-05-22, 3:40 am

Ja en nee, om hierboven al eerder genoemde redenen.

Toch vind ik het nog steeds 'veiliger' om een doll te kopen met het risico dat het niks is dan bijv. een camera. BJD's behouden redelijk hun waarde. Voor een camera zou ik niet veel voor kunnen krijgen (vooral omdat er steeds nieuwe modelen worden uitgebracht). Voor BJD's nog wel een redelijke prijs.
Ik zou niet zomaar Soom MD's kopen om ze door te verkopen. Het is me de stress van het wachten (vooral de weken bij de douane) niet waard.
Ik baal nu wel dat ik de vleugels en poten van mijn Galena niet ga houden. Maar ik verwacht wel een redelijke prijs ervoor te krijgen en gelukkig ben ik heel blij met de pop zelf, ook al heeft ze een oor gebroken.
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Mari-chan 2010-05-23, 12:13 am

Als het alleen om de kale doll gaat, vind ik dat je dat sowieso niet kan maken. Het is daarom nogal naïef om te denken dat je het aankoopbedrag wel terugkrijgt als je een doll waar je niet goed mee kunt bonden, doorverkoopt. Het is geen nieuw product, en op foto's kun je vaak eventuele mankementen niet of niet goed zien. Doe je er nog pruikjes, kleding of andere spulletjes bij, dan kun je wel iets meer vragen dan alleen de kale doll, maar dan nog vind ik dat je de nieuwprijs (van enkel de doll) er niet voor kunt vragen.
Ik ben 't overigens wel met Rosered eens wat betreft het waardebehoud van BJD's. Je kunt voor de meeste BJD's evengoed nog een mooi bedrag krijgen. Met 2e hands meubilair of elektronica is dat wel anders.
Mari-chan
Mari-chan

Aantal berichten : 280
Registratiedatum : 2009-11-08
Leeftijd : 37
Woonplaats : Zaandam

http://lei-lei-mitai.deviantart.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-25, 12:50 am

Weer een stelling en deze is gebaseerd op bepaalde stellingen die ik op DoA regelmatig zie: Mensen mogen dolls alleen modden wanneer ze weten wat ze doen of eerst hebben geoefend. Het is belachelijk om te zien dat sommige mensen een doll van enkele honderden euros de vernieling in helpen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Deredere 2010-05-25, 12:56 am

Moeten ze volledig zelf weten.
Soms vind ik het wel zonde.
Maar op het moment dat jij iets koopt is het JOUW eigendom en mag jij er mee doen wat jij wilt.
Soms krijg ik wel eens het gevoel dat mensen denken dat dolls het eigendom van een community zijn.
Je leert niets door geen fouten te mogen maken.
En iedereen heeft een andere smaak.
Deredere
Deredere

Aantal berichten : 607
Registratiedatum : 2009-11-06
Woonplaats : Nieuw Zeeland

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by holyvirus 2010-05-25, 12:58 am

Er moet ooit een eerste keer zijn Wink Dus eigenlijk moeten ze het helemaal zelf weten.

Ik krijg wel eens pms met de vraag of het verstandig is om het iemand laten doen of dat ze zelf aan de slag kunnen. Ik zeg meestal, als je denkt dat je het aandurft, gewoon doen. Bij twijfel het een ander laten doen.
holyvirus
holyvirus

Aantal berichten : 693
Registratiedatum : 2009-11-06
Leeftijd : 44
Woonplaats : Deventerror

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by maankatje2000 2010-05-25, 1:08 am

tja het is je eigen doll dus je moet zelf weten wat je ermee doet. Tuurlijk kan ik het dan wel zonde vinden maar het is niet van mij. De eigenaar heeft er geen boodschap aan als ik begin te foeteren tegen hem/haar.

Zelf zal ik nooit gaan modden omdat ik dat gewoon niet kan. Kon het ook al niet bij warhammer mini's dus de rest zal ook niet lukken. Ik laat het door een ander doen als ik er behoefte aan heb.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by brigitte 2010-05-25, 1:15 am

Hoe kan je ervaring op doen als je het nooit zou mogen doen omdat je geen ervaring hebt...

als die persoon bij wijze an spreken duizenden euro wil neerleggen voor een doll om het daarna compleet te modden moet die persoon dat zelf weten. het is dan eigendom van die persoon en die persoon mag er dan mee doen wat hij of zij wil.

Soms vind ik het niet zo mooi wat mensen maken. Maar ja mijn mening telt niet als de owner er blij mee is. mooi zo missie gelukt toch. zelf heb ik zoiets van ik begin wel bij een goedkope versie. Mislukt het te erg, dan kijk ik nog altijd kijken of ik het ongedaan kan laten maken, of dat iemand tegen een leuk prijsje een projectdoll wil.

Ik heb ook wel eens naar me hoofd gesmeten gehad dat ik mijn mnf sp shushu hoofd doodgemod had, terwijl ik er helemaal happy mee ben. En toen heb ik ook glashard in die persoons gezicht gezegt: mijn geld, mijn doll, mijn keuze en ik ben er blij mee en als je het niks vind kijk je de andere kant maar op.

Ik ben dus van mening dat je het zonde of niet mooi mag vinden. maar niet dat je het iemand kan verbieden. Het is immers het eigendom van die persoon dus die persoon bepaald wat hij of zij er mee doen.
brigitte
brigitte

Aantal berichten : 915
Registratiedatum : 2009-11-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : Tilburg

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-25, 1:17 am

In principe mag je met een stoomwals over je eigen doll heen rijden en niemand die je kan vertellen dat dat niet mag. Toch zijn er gevallen waarbij ik denk dat die persoon toch echt wel één van de tig beschikbare tutorials had mogen lezen om zo zichzelf de nodige ellende te besparen.
Niet zo heel lang geleden had iemand op DoA een limited dreaming hoofd ontvangen en direct daarna de ogen open gemod. De ogen waren vreselijk ongelijk (ongeveer zoiets: O_o ) en daarna heeft de persoon in een poging er nog iets van te maken een litteken uit de oogleden gehakt. Een vriendin van die persoon heeft het hoofdje weer netjes opgeknapt, maar ondertussen was dat hoofd niet gespaard gebleven op Den of Demons. Niet veel later stond dat hoofd te koop, omdat de eigenaar het niet meer wou hebben terwijl het toch redelijk goed was opgeknapt.

In dat soort gevallen denk ik dat wanneer de eigenaar een tutorial had gelezen, er rustig voor was gaan zitten, netjes de oogvorm had afgetekend, met het juiste gereedschap aan de slag was gegaan en het advies om tussendoor goed te kijken naar wat je aan het doen bent had aangenomen, die persoon met een mooi hoofdje was geëindigd en daar veel plezier aan had gehad. Met enthousiasme alleen kom je er niet altijd. Dus wanneer het komt door onbedachtzaamheid of zelfs stommiteit dat een mod mislukt, dan vind ik het jammer.

Aan de andere kant, mijn eerste modproject was Einhard en ik had ook geen zin om eerst met een oefenhoofdje aan de slag te gaan. Einhards mods waren voor een deel ook ontdekken en leren door te doen. Neemt niet weg dat ik daarvoor al de nodige klei-, schilder- en beeldhouwervaring had en ik mij goed had ingelezen in de materialen die ik ging gebruiken.
Plus als iemand denkt dat het een goed idee is om een mislukte mod te redden door het hoofdje met een open vlam tot een zombie te modden, dan kan ik mooi modprojectmateriaal voor een prikkie op de kop tikken. XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Silk 2010-05-25, 2:24 am

Het is je eigen pop, dus of je er nu 100 of 1000 euro voor hebt neergelegd maakt niet uit. Wel vind ik het, net als Muisje, schokkend om te zien hoe weinig mensen zich inlezen. Je hoeft echt geen genie te zijn om te modden, maar een beetje de basisbeginselen weten is geen overbodige luxe.

't Is net als voor het eerst een brief schrijven in het engels. Je kan natuurlijk gewoon beginnen met schrijven en zien waar het schip strandt, maar je kan ook eerst uitzoeken wat de regels zijn van brief schrijven, wat voor aanhef gebruikelijk is, en wat voor woorden het engels eigenlijk heeft voor je begint.
Het laatste is misschien minder cool en creatief, maar zorgt over het algemeen wel voor een beter resultaat.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by maankatje2000 2010-05-25, 3:09 am

ja muisje & silk hebben wel gelijk. Soms vloek ik wel eens bij het zien van bepaalde mods dat eigenlijk gewoon hakwerk is geworden dat het niet nodig is geweest als men naar de desbtreffende guides had gelezen. Maar dan zullen ze dat advies ook krijgen als opbouwende kritiek.

Ik hou meestal mijn monddicht omdat ik toch nooit weet waarover ik het heb XP.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2010-05-25, 3:19 am

"Oeps" is op zich niet erg. Ik heb ook mislukte mods gehad en het is ook niet zo dat je een plan van aanplak aan de community moet voorleggen zodat die democratisch kan besluiten hoe je het beste de boel kan herstellen, maar om mensen dan maar verder te zien hakken... Soms moet je even de tijd nemen om te kijken hoe je iets het beste kan aanpakken.
Ik heb hier thuis ook een hoofdje liggen dat door een niet gelukt dye experiment niet toonbaar is en daar komen ook pas foto's van online te staan als het er weer een beetje fatsoenlijk uit ziet. Mislukt is mislukt en dat ga ik niet rechtpraten met "nu heeft het karakter". XD
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 2 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 2 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum