Jointed Love
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Stelling van de dag

+21
MoBi
Yami
Pete
powder-Eva
Momo
allanieew
holyvirus
Hasel
Silk
Rosered
lifae
brigitte
Mari-chan
Deredere
Wish
Raouken
tha_queen_of_chaos
sbslink
VelvetBat
maankatje2000
Muisje
25 posters

Page 9 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by tha_queen_of_chaos 2011-09-30, 10:08 am

Ik denk dat een Grael doll ook kan zijn als je eindelijk de perfect doll hebt gevonden voor een bepaalde karakter. Of als een doll en karakter gewoon 'klikt'.
tha_queen_of_chaos
tha_queen_of_chaos
Admin

Aantal berichten : 1501
Registratiedatum : 2009-11-03
Leeftijd : 36
Woonplaats : Krommenie

http://jointedlove.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Raouken 2011-10-01, 12:20 am

Hmm nee, dat vind ik niet, dan zou Dilly bijvoorbeeld ook een Grail doll zijn want ik heb 3 jaar gezocht naar een doll die bij het character zou passen en Zaoll Muse was perfect-maar dat is in mijn mening niet de zoektocht die bedoeld word bij een grail doll, dat is een doll die je om wat voor reden dan ook(hij is zeldzaam, hij is duur, je ziet 'm bijna nooit te koop, hij was allang uitverkocht bij de tijd dat je in de hobby kwam, etc etc)niet dacht dat je 'm ooit echt zou hebben, en het gebeurt toch. Ik bedoel, de term is niet voor niets vernoemd naar de Holy Grail xD
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Silk 2011-10-01, 12:39 am

Yup, ik deel Raou's mening hierin. Voor mij voelde het vinden van Williams en de eeuwige zoektocht naar een Kanon Louis toch heel anders dan het vinden van de perfecte mold voor Alikaj (zelfs al was die ook een limited).

Een holy grail hoor je niet op elke hoek van de straat te kunnen vinden (plat gezegd) en een graildoll te pakken krijgen voelt daarom ook echt als een soort overwinning, inclusief liters aan testosteron.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by allanieew 2011-10-01, 1:08 am

bij mij werkt het altijd beter als eerst de doll naar huis komt en daarna pas het karakter. Kriss is zoveel leuker dan Bowen om die reden. Dus voor mij is een grail doll een pop die ik zie en die in mijn hoofd door blijft sudderen (die moet ik hebben, die moet ik hebben, die MOET ik hebben) en als je hem of haar dan kunt kopen dan zorgt het uitpakken echt voor klamme handen etc.

Kriss was een grail doll en melolontha mei ook, maar voor mijn andere poppen geldt dat eigenlijk niet. Dus zijn Kriss en Melolontha Mei vaker mijn inspiratie bronnen.

Ik heb nog een ultieme grail doll, maar die valt vaak zo duur uit dat het me zijn prijs gewoon echt niet waard is dus blijf ik hem lekker van een afstandje bekijken.
allanieew
allanieew

Aantal berichten : 130
Registratiedatum : 2009-12-09
Leeftijd : 43
Woonplaats : houten

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Maeve 2011-10-18, 3:08 am

LE's in de dollwereld, en de invloed ervan op je koopgedrag

Ik zit nu ruim drie jaar in deze hobby en in het begin was ik redelijk terughoudend met het kopen van poppen. Ik heb bijna een jaar gedaan over mijn eerste doll (Zaoll Luv) en ruim een jaar over mijn tweede (mini-Riz, een verjaardagskado van mijn vriend), maar vanaf 2010 gaat het opeens snel. 
Dit heeft vooral te maken met een paar gebeurtenissen in de hobby zelf: CCC ging onder, Bimong ging bijna onder, dat zijn twee van de companies waar ik perse poppen van wilde hebben die er bijna niet meer waren geweest. Ik ben zwaar verliefd op Leeke's Milch uit '08, maar met maar een paar geproduceerde poppen en meerdere WTB's op DoA's Marketplace is ze zo limited geworden als maar mogelijk is. Ik ben ook dol op Batchix's Machina en zou graag mijn Kantiaans geprogrammeerde robotmeisje thuisbrengen, maar ik weet niet of Batchix uberhaupt nog de masters en de rechten op haar Machina heeft (en of ze ooit weer overgaat op nieuwe productie), dus dat is weer een doll die limited is geworden in korte tijd.

In de loop der tijd is er een soort gevoel van urgency ingeslopen hierdoor. En ik val niet eens op de soort poppen die bij uitgave al LE zijn, zoals sommige Volks sculpts of de Soom monthly's, maar blijkbaar kunnen 'gewone' poppen die niet als LE's op de markt gebracht zijn ook betrekkelijk eenvoudig LE worden als er iets met het bedrijfje gebeurt.
Waar ik vroeger liefst zo lang mogelijk met een nieuwe aankoop wachtte, heb ik nu het gevoel dat ik me dat eigenlijk niet kan permitteren. Liever koop ik teveel of te snel en kom terug op mijn aankopen dan dat ik misschien jaren moet blijven balen van gemiste kansen. Nu ik eenmaal bijna mijn belangrijkste poppen heb (op een of twee na) merk ik ook dat de rust weer wederkeert in het verzamelen, wat wel zo fijn is.

Ik vroeg me af hoe dit voor anderen was. Hoe ga jij om met het concept van LE's, zowel de bedoelde als de onbedoelde (faillissement)? En hoe kijk je aan tegen de kwetsbaarheid van kleine dollbedrijfjes? Beinvloedt het je aankoopgedrag (koop je bijv. liever via een dealer dan direct van het bedrijf zelf, of koop je liever van de wat grotere dollbedrijfjes)? En beinvloedt het idee dat iets straks niet meer te krijgen is de snelheid waarmee je koopt/verzamelt of heb je ergens besloten om dat los te laten (dan maar niet die Soom monthly/-andere LE doll-)?
Kortom: hoe werkt dit voor jou?
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2011-10-18, 3:27 am

Batchix heeft met enige moeite haar Machina masters terug van Dollfair, maar zij heeft altijd haar originele kleidoll gehouden en de rechten waren altijd al van haar. Ze gaat eerst haar Gamma boys produceren en daarna misschien haar kleine robotmeisje. Of Machina nog geproduceerd gaat worden weet ik niet.

Ik ben heel simpel over dit onderwerp: geld kan maar één keer uitgegeven worden, geen geld is geen geld en rekeningen gaan voor. Dus ik ga geen aankopen forceren, omdat ze ik ze later misschien niet meer kan kopen. Ik had heel graag een Soom Shoshon willen hebben, maar ik had er het geld niet voor en ik heb nu geen zin in gedoe op de tweedehands markt.
De reden dat mijn verzameling op een gegeven moment explosief is gegroeid is dat ik er op dat moment het geld voor had. Ik voelde geen nu-of-nooit-druk, maar eerder "OMG, die wil ik ook!"

Het klopt wel dat bepaalde dolls zomaar kunnen verdwijnen. Mijn Napidoll Aesh hoofdje waar ik ontzettend blij mee ben, ging twee weken nadat ik het had gekocht (impulsaankoop) zonder enige aankondiging uit de productie. Daar heb ik erg veel mazzel mee gehad, maar ik zit in deze hobby voor mijn ontspanning en mijn lol en daarom wil ik me er niet te veel door laten opjagen.
Het plotseling verdwijnen van molds of bedrijven (Hallo UniDoll!) heeft er wel voor gezorgd dat ik gewoon ga voor de dolls die ik leuk vind ongeacht of ze limited zijn of niet.

Ik kan wel genieten van click wars, want ergens vind ik dat leuke stress. Dat komt waarschijnlijk omdat er tot nu toe geen enkele limited is geweest die mijn dood zou betekenen als ik die nooit zou kunnen kopen. Ik verwacht ook niet dat die er gaat komen. Wink

Ik wacht ook niet lang voordat ik een doll koop. Deze dolls zijn zo duur dat ik er een bepaalde passie voor moet voelen, want een mooi ding alleen is voor mij niet genoeg. Als ik er te lang over na moet denken dan is de passie ver te zoeken.
Als ik een doll wil, dan kijk ik of ik er het geld voor heb. Is het antwoord "nee", dan koop ik hem niet. Is het antwoord "ja", dan koop ik hem wel. (Als ik me druk maak over of ik dan nog wel geld over heb voor noodgevallen, dan is het antwoord simpel: Ik heb er het geld niet voor. Eerst maar eens een potje voor noodgevallen bij elkaar sparen.)

Overkopen bij dealers of bedrijven:
Als het even kan, koop ik direct bij het bedrijf zelf. Er zijn ook dealers die zomaar verdwijnen of mensen belachelijk lang laten wachten/oplichten. Ik koop bewust van het risico bij kleine bedrijfjes, maar eigenlijk zijn de meeste doll companies (ook Soom en Luts) kleine bedrijfjes. Er werken maar een handje vol mensen.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Rosered 2011-10-18, 5:43 am

Vroehâh voelde ik wel de druk van limiteds heel erg. Op Dresden na (CP Chiwoo-elf) had ik niet zo direct op de limiteds hoeven te springen. Want de meeste heb ik weer verkocht. Ik heb nog wel een Kid Delf Dreaming Ani (maar er zijn ook gewone Ani's), en een Ariadoll Valentine (waar Ariadoll Banana als 2 druppels water op lijkt). Over het algemeen heb ik meer spijt van mijn impulsaankopen door 'limited'-heid. En nu maak ik mij ook eerder druk om hoe ik mijn verzameling inkort en het op een voor mij redelijk aantal houd. Ik volg dan ook niet het allernieuwste op BJD gebied. Mocht er ooit een droomdoll voorbij komen dan komt er ook vast wel eens één voorbij die er op lijkt. Er is nu zoveel meer keuze in BJD dan toen ik met deze hobby begon, ik houd het echt niet meer bij. Ik leg mij er ook bij neer dat ik niet elke pop kan hebben die ik fantastisch vind.
Rosered
Rosered

Aantal berichten : 269
Registratiedatum : 2009-11-12
Leeftijd : 37
Woonplaats : Ouderkerk a/d Amstel

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Pete 2011-10-18, 6:51 am

Als een doll limited is, staat deze geheid helemaal onderaan mijn verlanglijstje. Ik heb gewoonweg niet genoeg spaargeld om een doll te bemachtigen die maar even beschikbaar is. Dat is zeker jammer soms, bijvoorbeeld bij K-doll hoofjdes, maar het maakt de tweedehands-jacht wel spannender ;p Ik weet dat je dan vaak meer betaalt maar ik kan beter iets langer sparen (en er goed over nadenken, hehehe).

Het gaat zover dat ik bijna niet meer naar nieuwe limiteds kijk; het haalt de 'want!!!' er een beetje af voor mij ^^" En net zoals Rosered hou ik het gewoon niet meer bij - ik heb nu een redelijk korte verlanglijst en een paar companies die mijn favoriet zijn, en die zijn allemaal nog gewoon leverbaar.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by maankatje2000 2011-10-18, 7:32 am

Mijn doll-wants zijn erg veranderd nu ik weer wat verder in de hobby ben. Zit er sinds 2009 in. Qua limiteds heb ik een aantal keer gesprongen op de Soom MDs maar dat is nu veel minder geworden. Nu dat ik meer ben gaan customizen en ontwerpen hang ik niet meer zo vast aan oooo een limited die moet ik hebben. Als de mold werkt voor mijn ideeën dan ga ik ervoor. Zo had ik laatst een ideetje voor een soom MD hoofd maar toen het bleek dat ik hem niet via een split kon krijgen heb ik hem maar uit mijn hoofd gezet. Er komt wel weer een andere mold op mijn weg.

Daardoor sta ik nu meer relaxed in de hobby. Ik wilde heel graag een Dolffie Dream maar ze gaan vaak met een lotterij en 2de hands voor een veel hogere prijs weg en om zelf eentje samen te stellen had ik niet veel zin in (lui lol). Nu is er de Type Moon pre-order en de Saber Alter past precies bij mijn smaak qua anime-type dolls dus heb ik haar besteld. En dan heb ik eindelijk een Saber zonder er $3000 voor te betalen xD.

Ik vind het jammer dat sommige molds verdwenen zijn doordat de bedrijfjes belly-up zijn gegaan. Maar het drijft mij er niet meer voor om ze na te jagen.
maankatje2000
maankatje2000

Aantal berichten : 1506
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 43
Woonplaats : 's-Hertogenbosch

http://mk2000scrap.blogspot.com/

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2011-11-22, 12:23 am

Ben je het met een van deze stellingen eens?

De BJD hobby moet blijven innoveren om interessant te blijven.

Door alle nieuwe innovaties herken ik de hobby zoals ik hem voor het eerst tegen kwam niet meer.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Evelien 2011-11-22, 2:49 am

N00b-vraag, welke innovaties bedoel je? Embarassed
Evelien
Evelien

Aantal berichten : 278
Registratiedatum : 2011-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Deventer

http://evsdolls.livejournal.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2011-11-22, 2:54 am

Innovaties zijn vernieuwingen. Meer joints, onzichtbare joints, meer onderdelen, meer kleuren, resin dat meer kan hebben, nieuwe vormen en maten, etc.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Evelien 2011-11-22, 6:36 am

Ik weet wel wat 'innovaties' betekent Laughing ik vroeg me af wat er dan zoal veranderd is, aangezien ik nieuw ben in de hobby. Denk dat ik niet echt mee kan doen aan de discussie over deze stelling ^^
Evelien
Evelien

Aantal berichten : 278
Registratiedatum : 2011-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Deventer

http://evsdolls.livejournal.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Raouken 2011-11-22, 6:40 am

Ik ben het een beetje met allebei eens, ik vind de vernieuwingen en verbeteringen als nieuwe joints, betere poseerbaarheid, meer keus in head en body sculpts, meer maten etc zeker goed, maar ik ben ook wel een beetje van de ouwe stempel en ik mis klassieke popjes zoals de Delfs en de ouwe Volksjes wel een beetje. De Soom/Iple realistische stijl waar steeds meer companies heengaan spreekt me niet zo aan, en ik heb graag dolls met grote hoofden, 9-10 inch pruiken is absoluut een pro in mijn lijstje XD Maar er zijn nog wel companies die in die stijl werken en bepaalde nieuwe stijlen(zoals de artyfarty gekke koppies en rare lijfjes dolls)vind ik juist weer heel tof. Het is dus niet zo zwart wit vroegah was alles beter, maar vroegah vond ik het wel makkelijker enthousiast te worden over een nieuwe doll.

Ik wacht wel nog steeds op de doll die mijn afwas kan doen. Kom om, companies!
Raouken
Raouken

Aantal berichten : 533
Registratiedatum : 2009-11-09
Woonplaats : Heerenveen

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by VelvetBat 2011-11-22, 8:35 am

De BJD hobby moet blijven innoveren om interessant te blijven.
Nee, vind ik eigenlijk niet. Tuurlijk is het fijn als lichamen goed poseren vanwege de dubbele joints, maar zodra een lichaam goed is, is hij goed en dan hoeft van mij een bedrijf echt niet per se iets nieuws te maken alleen maar om het nieuws maken.

Daarnaast, toen de fantasy dolls kwamen opzetten (met name Soom) was ik in het begin daar helemaal van in de ban. Maar ik merk dat ik nu toch eigenlijk weer terug keer naar gewoon simpele mooie/lieve meisjesdolls, die al jaren worden geproduceerd.

Door alle nieuwe innovaties herken ik de hobby zoals ik hem voor het eerst tegen kwam niet meer.

Tja.. ik kwam pas eind 2007 in de hobby terecht en de veranderingen die ik heb gezien is dat er meer fantasy dolls zijn en meer dubbele joints, en meer grotere dolls van 65 en 70cm.
Maar of ik nu daardoor de hobby niet meer herken.. Nee, voor mij is het eigenlijk wel hetzelfde.

Dus beide ben ik niet echt mee eens.
VelvetBat
VelvetBat

Aantal berichten : 1425
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 36
Woonplaats : Beverwijk

http://www.velvetbat.nl

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Pete 2011-11-22, 8:45 am

De hobby moet zeker blijven innoveren, in de ruimste zin van het woord. Niet alleen nieuwe joint systemen zoals dat van Fairyland (dat ik wel een van de beste vind die ik in handen nheb mogen hebben) tot simpelweg nieuwe hoofdjes uitbrengen. Er moet wel een input blijven van nieuwe dingen omdat er ook sculpt uit de productie gehaald worden of limited zijn. Zonder innovatie zou de hobby stagneren, denk ik.

Ik herken de hobby nog wel zoals eerst, maar ik moet wel zeggen dat ik het overzicht wel een beetje kwijt ben. Al die nieuwe bedrijven... Aan de ene kant geweldig, want zo kom je nog eens wat nieuws tegen, aan de andere kant is het wel een beetje intimiderend.
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Silk 2011-11-22, 11:17 pm

Innovatie is een must om de hobby fris en fruitig te houden en ik heb het dan met name over stijlvernieuwingen. Zelf ben ik niet zo fan van de drang om nog betere/slimmere/kleinere joints te maken, omdat ik het uiterlijk van de single-joint verreweg het mooist vind en het een onjuiste gedachte is dat double-joints per definitie beter poseren.
Dit is ook waarom ik het jammer vind dat DoA bijvoorbeeld een hele sterke stijl definitie heeft waar on-topic poppen aan moeten voldoen. Soms ben ik bang dat dit vernieuwing van stijl tegen gaat omdat veel companies toch graag willen dat hun poppen op DoA getoond kunnen worden (het is immers het grootste forum op dit gebied).

In de loop van de tijd is de hobby alleen wel dusdanig veranderd dat ik het soms niet meer herken. Ik ben blij met de drang naar wat realistischer sculpts (want daar heb ik ook een voorkeur na, net als de ontzettende oldschool poppen), maar er gebeurt zoveel in zo'n korte tijd dat ik het allemaal niet meer bij kan houden.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2011-11-22, 11:27 pm

Silk wrote:Dit is ook waarom ik het jammer vind dat DoA bijvoorbeeld een hele sterke stijl definitie heeft waar on-topic poppen aan moeten voldoen. Soms ben ik bang dat dit vernieuwing van stijl tegen gaat omdat veel companies toch graag willen dat hun poppen op DoA getoond kunnen worden (het is immers het grootste forum op dit gebied).

Ik heb deze stelling gepost naar aanleiding van iemand die op DoA klaagde dat saaie 13 in een dozijn popjes die ook nog eens matig gesculpt zijn wel on-topic zijn, maar nieuwe en bijzondere dolls van kwaliteit off-topic zijn. DoA is Den of Angels en niet Den of Interessante Popjes van Topkwaliteit.
Sommige bedrijven zoals Angelsdoll veranderen hun dolls zodat ze DoA on-topic worden wanneer ze als off-topic zijn aangemerkt, maar Dollmore maakt gewoon wat ze willen maken en regelmatig zijn hun nieuwste dolls off-topic op DoA. Niet iedereen laat zich leiden door de DoA regels, maar ik moet zeggen dat wanneer iets niet op een van de fora die ik bezoek staat aangegeven, ik het vaak ook niet zelfstandig weet te vinden.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Silk 2011-11-22, 11:55 pm

Muisje wrote:Niet iedereen laat zich leiden door de DoA regels, maar ik moet zeggen dat wanneer iets niet op een van de fora die ik bezoek staat aangegeven, ik het vaak ook niet zelfstandig weet te vinden.

Dit is ook deels het probleem. DoA zegt van zichzelf dat ze particulier zijn en als dusdanig niet een grote functie in de markt willen hebben. Ze zeggen dat artists met off-topic poppen hun werk prima op andere fora kunnen aanprijzen. Dat is ook wel zo, maar aangezien DoA verreweg het grootste forum is, is het niet vreemd dat artists dit forum hoog op het lijstje hebben staan. Op DEZE plek vind je de meeste potentiële klanten en veel van deze mensen weten niet van het bestaan van een maker af tenzij het op DoA genoemd wordt, of ze schrikken af wanneer een pop de status off-topic heeft gekregen (alsof het dan om iets minderwaardigs gaat).

Ik merk zelf ook wel dat ik in het maken zenuwachtig ben of mijn poppen straks wel het stempel 'on-topic' gaan krijgen (zeker de mini's waar ik mee bezig ben... aangezien het 't plan is die wat grotesker te maken).

Stiekem hoop ik op een internationaal forum naast DoA dat zich meer richt op kwalitatief hoogstaande poppen, ongeacht of ze artsy zijn of niet.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2011-11-23, 12:11 am

Ik houd me niet zo bezig met of mijn kleiproject on of off topic gaat zijn, maar ik houd me ook niet bezig met wat het beste gaat verkopen. Ik wil iets maken dat ik leuk vind om te maken. Ik hoef er niet van te leven, dus die luxe heb ik.
Het is niet de verantwoordelijkheid van DoA om mij op de hoogte te houden van alle nieuwe dolls die uitkomen. DoA biedt een plek om over verschillende dolls te praten en om ervaring uit te wisselen. Wanneer ik meer DoA off topic dolls wil zien, zou ik ze gewoon zelf moeten zoeken of bepaalde blogs in de gaten houden.

Ik heb al een aantal mensen die via Flickr en LJ hebben aangegeven dat ze interesse in mijn doll hebben en dan heb ik niet actief reclame gemaakt met het doel klanten binnen te halen. Als ik er werk van zou maken, dan zou ik zelfs een fanbase kunnen opbouwen, maar daar staat mijn hoofd niet naar. Dus je kan, zoals de DoA mods zeggen, je off topic dolls prima elders aanprijzen. Mensen die problemen hebben met een doll die DoA off topic is, snappen de poppenhobby niet.
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Silk 2011-11-23, 12:30 am

Muisje wrote:Het is niet de verantwoordelijkheid van DoA om mij op de hoogte te houden van alle nieuwe dolls die uitkomen.

Nee, dat is het ook niet. Ik snap DoA's positie en deel hun mening, maar ik kan ook de artists snappen die moeite hebben met een status off-topic. Dat krijg je wanneer je een forum hebt die als grootste in de hobby wordt gezien: mensen geven je (onterechte) verantwoordelijkheden.

De reden waarom ik zelf zenuwachtig ben voor een status on-topic/off-topic, is omdat ik me uit onzekerheid teveel bezig hou met de mening van anderen en dus de gedachte die mensen kunnen hebben dat mijn pop daardoor minderwaardig is. Het is een hersenkronkel van me, dat weet ik, maar daardoor is hij niet minder aanwezig.
Silk
Silk

Aantal berichten : 757
Registratiedatum : 2010-05-07
Leeftijd : 40
Woonplaats : Doetinchem

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Muisje 2011-11-23, 1:22 am

Je kan best reclame maken op DoA door een mooie foto in je signature te maken met een link naar je blog, website, DA, Flickr en dan deel te nemen aan discussies en normaal te posten in threads voor soortgelijke dolls. Mensen die je sig-foto interessant vinden, klikken erop en komen dan bij jouw werk uit. Dan maak je nog steeds gebruik van DoA om in contact te komen met de grootste verzameling afzetmarkt. (Die overigens niet eens zo heel groot is, want een deel houd alleen van tinies, alleen van EID-achtige dolls, alleen van goedkope dolls of alleen van old school brand names, etc. Het is eigenlijk een verzameling niches.)
Muisje
Muisje

Aantal berichten : 3208
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 41
Woonplaats : Naast Utrecht

http://www.microwavedcoffee.com

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Pete 2011-11-23, 3:36 am

Ik denk dat het uiteindelijk niet zo'n probleem zal zijn aangezien deviantART een hele goeie tweede platform is om off-topic dolls tentoon te stellen. Dit was een paar jaar terug nog niet zo, maar nu zie ik geregeld doll-foto's bij 'Most popular in 24h' en zijn er tientallen BJD groups, dus artsy doll zijn daar volgens mij helemaal op hun plek.

Dat DoA zo'n strikt on- en off-topic beleid heeft is helaas hun eigen keuze, maar de gaafste alternatieve BJD kom je vanzelf op andere manieren tegen ;0
Pete
Pete

Aantal berichten : 694
Registratiedatum : 2009-11-05
Leeftijd : 33
Woonplaats : Leiden

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Maeve 2011-11-29, 11:20 pm

Ik hou erg van realisme, dus toen ik aan deze hobby begon kon ik helemaal niet zoveel poppen vinden die ik graag wilde hebben. Zelfs Narae vond ik al vrij gestileerd.
Maar dat is wel veranderd in de loop der tijd, ik denk ook omdat ik zoveel poppen zie. Ik ben steeds meer gewend geraakt aan het geidealiseerde en gestileerde aspect van dolls, en ben er een paar zelfs zo gaan waarderen dat ik ze graag zou willen hebben.
Dus de beweging van de dollwereld richting meer realistische dolls is voor mij wel belangrijk geweest, zonder dat was ik niet in de hobby beland en had ik niet gaandeweg ook meer oog gekregen voor de meer klassieke, minder realistische stijl dolls.

Maar dat gaat over ontwikkelingen in het verleden, het is moeilijker om iets te zeggen over toekomstige veranderingen omdat ik niet vantevoren weet wat het gaat zijn en of ik het heel erg ga waarderen of niet. Bepaalde trends die nu zijn ingezet vind ik wel heel leuk: de artist-dolls en de vreemdere lijfjes (Puns, DollChateau, Mikhaila), meer double-jointed bodies, en ingewikkelder resinkleuren zoals de keus voor een roziger NS of de hele lichte 'tan' van Bimong vind ik ook een stap vooruit. De standaard gelige Asianskin van vroeger vind ik niet vervelend ofzo maar het is ook nooit mijn eerste keus.

Dus al met al denk ik dat innovatie wel belangrijk is. Voor mij persoonlijk, maar ook voor de hobby in zijn geheel (trekt meer mensen). Maar als het zou blijven zoals het nu is zou ik op zich ook heel tevreden zijn.
Maeve
Maeve

Aantal berichten : 111
Registratiedatum : 2011-03-10

Back to top Go down

Stelling van de dag - Page 9 Empty Re: Stelling van de dag

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Page 9 of 9 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum